- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniuje jau dvi savaites galioja tvarka, pagal kurią už ne vietoje paliktą paspirtuką arba elektrinį dviratį gali grėsti bauda, o transporto priemonė būtų nutempta į saugojimo aikštelę. Apie tai, kokie yra rezultatai po dviejų savaičių ir kodėl apskritai buvo priimta tokia tvarka, LNK žurnalistas kalbėjosi su Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriumi Adomu Bužinsku.
– Ar vilniečiai per šias dvi savaites išmoko tvarkingai palikti šitas transporto priemones?
– Mes beveik metus stengiamės mokyti vilniečius ir dalijimosi platformas. Noriu priminti, kad praėjusiais metais buvo įrengtos dedikuotos parkavimo vietos, sumažintas maksimalus greitis, o kai kuriose vietose, kur buvo nesaugu dėl pėsčiųjų srautų, apskritai uždraustas eismas. Manau, kad lyginant su situacija prieš metus, dabar ji tikrai yra geresnė. Bet kadangi transporto priemonių skaičius kasmet Vilniuje smarkiai didėja, reikia dar daugiau tvarkos.
Faktas, kad žinia apie naująją tvarką buvo pakankamai plačiai paskleista ir pirmiausiai pačios dalijimosi platformos pradėjo aktyviau tvarkyti ne vietoje paliktas transporto priemones. Kita vertus, tai yra geras priminimas gyventojams, kad numetę paspirtuką ar dviratį neleistinoje vietoje, jie gali sulaukti ne tik 6 eurų baudos iš dalijimosi platformos, bet ir administracinės nuobaudos, o nutempimo kaštai gali būti perkelti ant naudotojų. Faktas, kad kurį laiką mūsų priemonės buvo skirtos edukuoti dalijimosi platformas, tačiau dabar reikia suprasti, kad galutiniai šios problemos sukėlėjai yra vartotojai, kurie neatsakingai palieka paspirtukus.
– Per šias dvi savaites, kiek baudų jau buvo išrašyta ir kiek miesto biudžetas papildytas?
– Faktas, kad mes tai darome ne tam, kad užsidirbtume – mūsų galutinis tikslas yra, kad nereikėtų nutempti nė vieno paspirtuko ir viskas būtų tvarkinga. Šiuo metu nutempta apie 100 transporto priemonių. Kadangi yra numatyta bent penkios darbo dienos pateikti informaciją apie tai, kas naudojosi transporto priemone, šiuo metu išrašyta apie 10 baudų. Matome problemą, kad viena iš platformų, neseniai atėjusi į miestą, sudaro sąlygas asmenims, jaunesniems nei 16 metų, naudotis transporto priemonėmis. Tokiu atveju mes negalime rašyti administracinės baudos, o kreipiamės į Vaiko teises. Tai sukėlė dar daugiau problemų, nei galvojom, kad yra.
– Kur dažniausiai yra paliekami paspirtukai ir ką aiškina platformos, kodėl žmonės juos ten palieka? Vis dar yra galimybė palikti transporto priemones bet kur, nors pernai buvo įvestos specialios aikštelės.
– Faktas, kad ne visuose gyvenamuosiuose rajonuose yra dedikuotos parkavimo vietos. Galutinis tikslas yra, kad niekur kitur nebūtų įmanoma jų palikti, tai daugiau nuvežame transporto priemonių ten, kur nėra dedikuotų parkavimo vietų. Nes faktas, kad ir patiems žmonėms ne taip akivaizdu, kur reikia pastatyti. Kita problema yra GPS koordinačių netikslumas. Pavyzdžiui, jei leidžiama palikti transporto priemonę 3 m atstumu nuo aikštelės, bet už tų 3 m yra dviračių takas, turime problemą. Tačiau mes naudojame protingumo kriterijus. Nuvežame tik tas transporto priemones, kurios trukdo eismo saugumui, pavyzdžiui, jeigu numetama pėsčiųjų perėjose ar dviračių takuose. Jei paspirtukas paliekamas šiek tiek toliau nuo parkavimo vietos, mūsų Viešosios tvarkos pareigūnai jo nerenka.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Jūsų nuomone, kiek laiko dar prireiks, kad vilniečiai ir miesto svečiai išmoktų tvarkingai palikti paspirtukus? Koks kitas variantas yra?
– Reikia suprasti, kad tokio dydžio mieste, kaip Vilnius, niekada nebus idealios tvarkos. Automobiliai jau daugelį metų yra miesto dalis, tačiau vis dar yra žmonių, kurie juos parkuoja ant šaligatvių ar kitose netinkamose vietose. Bet mes nenorime, kad tai taptų tendencija. Kol kas mūsų dalijimosi platformų tvarka yra pakankamai liberali. Mes esam viską susitarę susitarimo pagrindu.
Iš esmės platformos galėtų nesilaikyti mūsų prašymų ir sakyti, kad nėra tai aiškiai apibrėžta teisės aktuose, todėl jos veiks pagal galiojančius teisės aktus. Tokiu atveju nebūtų bendradarbiavimo iš platformų pusės. Faktas yra tas, kad mes turėtume licencijuoti šią paslaugą mieste, organizuoti konkursą ir taip užtikrinti tvarką bei saugumą pagal įstatymo raidę. Tačiau reikia suprasti, kad tai visiems kainuotų daugiau laiko, pinigų ir pastangų. Šiuo metu sėkmingai veikiame susitarimo pagrindu. Atėjus naujai platformai iš Latvijos, matome, kad ji nėra taip linkusi bendradarbiauti, kaip kitos platformos, bet tikimės, kad ir ją pavyks išauklėti.
– Kai kuriuose miestuose paspirtukai buvo visiškai uždrausti dėl saugumo ar netinkamo parkavimo. Ar Vilnius turi tokią galimybę kaip kraštutinį variantą?
– Manau, kad toks kraštutinis variantas būtų licencijavimas. Licencijuodami galėtume griežtai nustatyti greičio ir parkavimo vietų taisykles bei apibrėžti, kas gali teikti šią paslaugą mieste. Tai būtų kritinis žingsnis.
Visiškas atsisakymas paspirtukų būtų didelis iššūkis, nes žmonės tikrai jais naudojasi, ypač šiltuoju metų laiku. Tai padeda sumažinti eismo apkrovą, kas taip pat yra mūsų tikslas. Faktas, kad draudimas būtų paprastesnis ir saugesnis sprendimas, bet tą patį principą pritaikius automobiliams taip pat būtų mažiau eismo įvykių. Manau, kad miestas, bent jau ši administracija, stengiasi rasti būdą, kaip padaryti šią paslaugą pirmiausiai saugią ir kiek įmanoma patogesnę.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniečiai norėtų kamerų ant tiltų – savivaldybė jų įrengti neskuba: neturime pagrindo4
Kamerų sostinės gatvėse netrūksta, tik Vilniaus tiltai – nestebima zona. Vilniečiai sako, kad kameros ant tiltų užtikrintų jų saugumą, padėtų greičiau surasti dingusius asmenis ir galėtų veikti kaip savižudybių prevencija. ...
-
Vilniuje siūlant didinti parkavimo mokesčius, jų tikimasi surinkti apie trečdaliu daugiau6
Visose penkiose Vilniaus mieste esančiose parkavimo zonose savivaldybei planuojant didinti rinkliavą, ją administruojanti miesto įmonė „Susisiekimo paslaugos“, valdanti prekės ženklą „Judu“, tikisi surinkti apie trečdaliu daugi...
-
Sostinės meras pasidalijo džiugia žinia: netrukus būsime keturiese49
Lapkričio 1-ąją Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas socialiniame tinkle pasidalijo džiugia žinia. Jo žmona, operos solistė Vismantė laukiasi kūdikio. ...
-
Vienintelis kandidatas R. Petrauskas sieks perrinkimo VU rektoriumi2
Dabartinis Vilniaus universiteto (VU) rektorius Rimvydas Petrauskas siekia antros kadencijos šiame poste, pranešė aukštoji mokykla. ...
-
Nacionalinis vėžio institutas nuo kitų metų veiks kaip Santaros klinikų filialas6
Ketvirtadienį patvirtinus Nacionalinio vėžio instituto (NVI) klinikinės veiklos perdavimo Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikoms sutartį, nuo 2025-ųjų institutas veiks kaip klinikų filialas. ...
-
Protestas Vilniuje: „Maitintojai miršta dėl per didelių mokesčių“5
Lietuvos viešbučių ir restoranų atstovai ketvirtadienį protestuoja ragindami sugrąžinti Pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvatą maitinimo paslaugoms. ...
-
Iki išėjimo iš BRELL likus 100 dienų, šį laiką Vilniuje skaičiuos simbolinis laikrodis1
Likus 100 dienų iki kitų metų vasarį numatyto Baltijos šalių pasitraukimo iš bendros su Rusija ir Baltarusija elektros sistemos sutarties (BRELL) bei sinchronizacijos su kontinentinės Europos elektros tinklais, šį laiką nuo ketvirt...
-
Artėjant Vėlinėms – įspėjimas vairuotojams: nesivaišinkite
Vėlinių savaitgalį prie didžiųjų miestų kapinių keisis eismas – kai kur jis vyks tik viena puse arba bus visai uždarytas. Tam, kad išvengtų spūsčių ir galvos skausmo, kur pastatyti mašiną, žmonės raginami važiuoti vie&scaro...
-
Gyventojams per klaidą buvo išsiųsti perspėjimo pranešimai su žodžiu „test“1
Trečiadienį po pietų kai kurie Vilniaus gyventojai per klaidą gavo nepaprastąjį įspėjimą su vieninteliu žodžiu „test“. ...
-
Baltojo tilto aikštyne piešiama breiko šokėjai D. Banevič dedikuota freska
Baltojo tilto aikštyne pradėta piešti olimpinei čempionei breiko šokėjai Dominikai Banevič skirta freska, pranešė Vilniaus savivaldybė. ...