Kauno valdžią klampina dumblas

Regis, paprastas dumblo išvežimo iš Nemuno senvagės konkursas gerokai įklampino Kauno valdžią. Su pirmąjį konkursą laimėjusia bendrove „Kauno tiltai“ besibylinėjanti savivaldybė dabar pinigus skirstančių institucijų stebima pro didinamąjį stiklą.

Nugalėtojas paaiškės balandį

Iš naujo skelbtame dumblo išvežimo konkurse dalyvavo trys rangovai. Savivaldybė pabrėžė: visos trys konkurso dalyvės – lietuviško kapitalo įmonės, žadančios veikti pagal jungtinę sutartį.

Iki sutarties pasirašymo procedūros dar neprieita, nes savo tikrinimus atlieka Viešųjų pirkimų tarnyba ir Aplinkos projektų valdymų agentūra.

„Visi trys dalyviai atitiko iškelto konkurso sąlygas. Pigiausias pasiūlymas taip pat tilpo į mūsų pateiktą kainą“, – teigė Kauno miesto savivaldybės Viešųjų pirkimų ir koncesijų skyriaus vedėjas Raimundas Mačikėnas.

Viešųjų pirkimų tarnyba turi 20 dienų patikrinimui atlikti. Jei kils neaiškumų, patikrinimas gali būti pratęstas dar 10 parų, bet ne daugiau.

Projektas tikrinamas nuo antradienio, kovo 6 d., tad maksimaliai jo peržiūra gali trukti iki balandžio 12 d. Jei tikrintojai neturės prie ko prikibti, projektas bus nagrinėjamas iki kovo 31-osios. Tad konkurso nugalėtojas turėtų paaiškėti balandį.

Bendra projekto suma – daugiau nei 4,15 mln.litų. Bet Aplinkos projektų valdymų agentūra (APVA) pareikalavo papildomų dokumentų finansavimo sutarčiai pratęsti.

Savivaldybės prašymą atmetė

„Kauno dienos“ žiniomis, nepavykus paskutiniam dumblo išvežimo konkursui, APVA gerokai sugriežtino sąlygas, pagal kurias teiks finansavimą šiam projektui.

Miesto savivaldybė kas pusę metų pasirašo naują sutartį su APVA dėl šio projekto finansavimo. Formalus sutarties pratęsimas, kuriam niekada neiškildavo kliūčių, šį kartą atmestas.

Oficialus motyvas – Nemuno kanalo išvalymas ir pažeistos pakrantės sutvarkymo projektas nuo vasaros nevykdomas. Akivaizdu, kad kaunietiškos dumblo išvežimo peripetijos ėmė kelti rimtų įtarimų.

Pagrasino sankcijomis

„Agentūra, išnagrinėjusi gautą prašymą, priėmė sprendimą nepratęsti veiklų užbaigimo termino, kadangi jokia projekto veikla jau daugiau kaip 8 mėn. nevykdoma ir nėra pagrindo teigti, kad savivaldybė įvykdytų savo įsipareigojimus iki naujo (pratęsto) termino pabaigos“, – pareiškė APVA.

Norėdama įsitikinti, ar savivaldybė tikrai ketina pasirašyti sutartį su būsimu nugalėtoju, APVA pareikalavo viešųjų pirkimų dokumentų, įrodančių, kad tai tikrai įvyks.

„Pagal galiojančios finansavimo sutarties nuostatas neužbaigus projekto iki nustatyto termino ir neįvykdžius visų ar dalies įsipareigojimų, turime inicijuoti galimo pažeidimo tyrimą, įvertinti finansinės sankcijos sumą ir pateikti Aplinkos ministerijai siūlymą taikyti projekto vykdytojui finansines korekcijas – mažinti finansavimą“, – teigiama APVA rašte Kauno savivaldybei.

Miesto Aplinkos apsaugos skyriaus vedėja Radeta Savickienė patikino, kad baigiamieji pirkimo dokumentai, kurių pareikalavo APVA, skubiai išsiųsti. Tikimasi, kad netikėtumų nebus ir jie agentūrą pasieks iki kovo 30-osios – paskutinės termino dienos.

R.Savickienė vylėsi, kad Kauno savivaldybė gaus finansavimą dumblui išvežti.

Vežti taip ir nepradėjo

Kanalą išvalyti, dumblą išdžiovinti ir jį išvežti turėjo „Kauno tiltai“. Prieš pusantrų metų konkursą laimėjusi bendrovė kanalą išvalė ir dumblą supylė į vadinamuosius sėsdintuvus. Dalis dumblo pradžiūvo, tačiau „Kauno tiltai“ jo vežti nepradėjo.

Techniniame projekte numatyta, kad dumblas turi būti išvežamas baržomis. Bendrovės atstovai teigė, kad to padaryti neįmanoma ir siūlė dumblą vežti sunkvežimiais. Savivaldybė pareikalavo laikytis projekto, nes būgštavo, kad, pakeitus dumblo išvežimo būdą, gali tekti grąžinti projektui skirtus ES milijonus.

„Kauno tiltai“ teigė, kad tokių sankcijų ES lėšas skirstančios institucijos nesiimtų, tačiau šiuos žodžius garantuojančių raštų pateikti negalėjo.

Lūžo ietys

Savivaldybė vasarą su „Kauno tiltais“ sutartį nutraukė. Dėl to Kauno savivaldybėje lūžo ietys.

Tuometis savivaldybės administracijos direktorius Antanas Navakauskas ir Vidaus vandens kelių direkcijos vadovas Gintautas Labanauskas aiškino, kad dumblą būtina ir įmanoma išvežti baržomis. O buvęs Kauno vicemeras Kęstutis Kriščiūnas tvirtino, kad dumblą reikia vežti sunkvežimiais.

Bendrovė ir savivaldybė ginčą pradėjo spręsti teisme, kuris nurodė, kad padėtį turėtų įvertinti ekspertas. Savivaldybė eksperto išvados nelaukė ir, nepaisydama „Kauno tiltų“ protestų, paskelbė naują konkursą.

„Kauno tiltai“ visus įsipareigojimus žadėjo atlikti daugiau nei už 3,3 mln. litų, tačiau darbų atliko mažiau nei už pusę šios sumos.


Šiame straipsnyje: dumblas

NAUJAUSI KOMENTARAI

vycka

vycka portretas
kol kauną valdyskupas tol bus bardakas

Iklimpo

Iklimpo  portretas
Siuo vertingu dumblu taip rupinosi Kestutis Krisciunas...

logika

logika portretas
taigi bičas dumblo specialistas, išleistas iš belangės sėdi dykas. Tegul sutvarko, ko nepadarė iki galo, kai vicemeru buvo.
VISI KOMENTARAI 16

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių