Merijos vizijų kaina – apie pusantro milijono

Net savivaldybės kontrolieriai negali konkrečiai pasakyti kiek siekia merijos išlaidos, skirtos įvairioms viešojo transporto, pavyzdžiui, tramvajaus, galimybių studijoms. Iš pinklių atsakymų galima tik nuspėti, kad jau ištirpo apie 1,5 mln. litų.

Raštas – lyg referatas

Kaip buvo panaudotos savivaldybės lėšos, skirtos rengiant Tramvajaus specialųjį planą ir kitas transporto plėtojimo studijas? Tokią konkrečią užduotį Vilniaus miesto savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybai suformulavo miesto tarybos Kontrolės komiteto nariai, tačiau gavo atsakymą, kuris primena negrabų referatą.

Pernai paprašę informacijos apie galimybių studijoms išleistus pinigus, politikai jos sulaukė tik šią savaitę. Laikinai savivaldybės kontrolieriaus pareigas einanti Jurgita Levinienė rašte komiteto nariams skambiai dėsto, kad atliko „patikrinimą“. Tačiau paaiškėjo, kad J. Levinienės vadovaujama tarnyba tiesiog kreipėsi į savivaldybės administracijos padalinius, paprašė pateikti skaičius ir juos referavo.

Iš savivaldybės Finansų ir ekonomikos, kitų padalinių gautą informaciją kontrolierė perrašė, pacitavo ne vieną miesto tarybos nutarimą ir administracijos direktoriaus įsakymą. O kiek iš tiesų išleista pinigų transporto plėtros Vilniaus mieste studijoms, pagrįstai ar ne, nenurodė. Pateiktos informacijos J.Levinienė neapibendrino, nors kam, kur ir už ką keliavo pinigai, savivaldybės auditoriai aiškinosi daugiau nei keturis mėnesius – nuo pernai lapkričio.

Pradėjo iš toli

Istoriją apie savivaldybėje parengtas transporto plėtojimo studijas J.Levinienė pradėjo iš toli – grįžo į 2001-uosius, kai merijai taip pat vadovavo Artūras Zuokas. Prieš beveik 12 metų Miesto plėtros departamentui buvo leista rengti „Vilniaus miesto susisiekimo infrastruktūros tramvajais plėtojimo specialiojo planavimo pirmąjį etapą“. Beveik 365 tūkst. litų – tiek savivaldybės įmonei „Vilniaus planas“ kainavo parengti šį specialųjį planą.

Prieš dešimt metų trečdalį milijono atsiėjusiame „plane“ taip pat įvertinta esama būklė, galimybė įvesti greitąjį tramvajų, suformuoti miesto viešojo transporto duomenų banką, su visuomene apsvarstyti greitojo tramvajaus pirmos eilės trasą ir suderinti procedūras.

Savivaldybės kontrolierė referavo, kad prie transporto plėtojimo studijų vėl sugrįžta 2004-aisiais. Savivaldybę tąsyk konsultavo bendrovė „PPP Solution Limited“. Ji koordinavo „tramvajaus finansavimo projekto tyrimą“. Šios sutarties vertė – 30 tūkst. eurų (103,5 tūkst. litų).

Matyt, ši studija buvo neišsami, nes praėjus metams savivaldybei prireikė galingesnių konsultantų pajėgų. „2005-aisiais su bendrove “Scott Wilson Kirkpatrick & Co Ltd Eversheds LLP„ ir advokatų kontora “Lideika, Petrauskas, Valiūnas ir partneriai LAWIN„ buvo sudaryta paslaugų teikimo sutartis “dėl Vilniaus tramvajaus projekto finansavimo privataus sektoriaus lėšomis galimybių studijos rengimo paslaugų (sutarties kaina – 814 tūkst. litų)", – rašte komiteto nariams priminė savivaldybės kontrolierė.

Teigiama, kad savivaldybės Finansų departamentas pateikė duomenis, esą miestas už galimybių studijas minėtai bendrovei ir advokatų kontorai sumokėjo kiek daugiau nei 253 tūkst. litų. Koks šių galimybių studijų likimas, J.Levinienė nenurodo.

Panaudojo ir ES paramą

Dar po ketverių metų, 2009-aisiais, konservatorių valdomas miestas nusprendė pritarti ES paramai projektui „Naujų transporto rūšių Vilniaus mieste specialiojo plano rengimas“ finansuoti ir įgyvendinti: numatyta projekto vertė – 824 tūkst. Tiesa, didžioji projekto pinigų dalis – iš ES fondų.

Tačiau įgyvendinti šis projektas pradėtas tik pernai. „Atlikti išsamią Vilniaus miesto susisiekimo sistemos esamos būklės analizę, nustatyti tendencijas, padėsiančios sumodeliuoti transporto srautų ir keleivių srautų perspektyvą iki 2030 m. ir įvertinti naujos masinės elektra varomos transporto rūšies įdiegimo poreikį ir sąlygas“, – taip skamba užduotis kelioms bendrovėms ir Vilniaus Gedimino technikos universitetui (VGTU).

Pernai pavasarį su VGTU ir keliomis bendrovėmis buvo pasirašyta sutartis. Jos kaina – 790 tūkst. litų. Šių bendrovių paslaugos savivaldybei jau atsiėjo 355 tūkst. litų. Likusi suma, regis, bus panaudota, dar kitoms miesto transporto vizijoms išaiškinti. „Tolesnėje rengiamo projekto detalizavimo stadijoje pirmenybė būtų teikiama tramvajaus ir BRT tipo greitojo autobuso tinklo plėtrai“, – išaiškino savivaldybės kontrolierė.


Studijos


Metai Meras Rengėjas Pavadinimas Kaina (tūkst. litų)

2002 A.Zuokas SĮ „Vilniaus planas“ Vilniaus miesto susisiekimo infrastruktūros (tramvajaus) plėtojimo specialusis planas 365

2005 A.Zuokas „PPP Solution limited“ „Tramvajaus projekto finansavimo tyrimo koordinavimo ekspertai“ 103,5

2005 A.Zuokas „Scott Wilson Kirkpatrick & Co Ltd Eversheds LLP“ ir advokatų kontora „Lideika, Petrauskas, Valiūnas ir partneriiai LAWIN“ Tramvajaus projekto finansavimo privataus sektoriaus lėšomis galimybių studijos rengimo paslaugų sutartis 844*

2011 R.Alekna VGTU, SĮ „Vilniaus planas“, UAB „Urbanistika“, UAB „ASL“, „SYSTRA SA“ „Naujų transporto rūšių Vilniaus mieste specialiojo plano rengimas“ (tęsiamas) 790

Iš viso: 1,511 mln. litų

* Skelbiama, kad realiai išleista 253 tūkst. litų


Šiame straipsnyje: tramvajusMetroZuokas

NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių