- Rugilė Ereminaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Praėjusią savaitę Vilniaus miesto savivaldybės tarybos nariai susivienijo į naują Metropoliteno įdiegimo paramos grupę. 17 politikų, tarp kurių – ir mero Artūro Zuoko šalininkai, mano, kad metro projektas Vilniuje yra kur kas realesnis nei tramvajaus.
Du TAIP nariai
Naujojoje savivaldybės grupėje dalyvauja tarybos nariai iš visų savivaldybės tarybos frakcijų. Tarp pritariančių šiai idėjai yra ir du A.Zuoko koalicijai priklausantys politikai: frakcijos TAIP narys, grupės pirmininko pavaduotojas Juozas Antanaitis bei Petras Nausėda. Nors pats meras vienareikšmiškai pasisako už tramvajaus sistemos įvedimą.
Grupės pirmininkas Tėvynės Sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Vidas Urbonavičius mano, kad A.Zuoko siūloma tramvajaus idėja yra vargiai įgyvendinama, todėl reikėtų siekti, kad būtų išsiaiškintos investavimo galimybės būtent į metropoliteno sistemą.
„Tiesiai šviesiai galiu pasakyti, kad mero nuomonė apskritai mažai kam įdomi, jis su savo nuomone tegul ir gyvena. Meras norėjo suardyti ir viešojo transporto sistemą, tad tai – ne rodiklis“, – tradiciškai kritikos miesto vadovui negailėjo V.Urbonavičius.
Politikas tikino, kad tarybos priimtas sprendimas dėl planuojamos bėginės perspektyvinės susisiekimo sistemos apibrėžia ne tik tramvajaus, bet ir metropoliteno idėją.
„Remiantis turimais duomenimis, beveik neįmanoma gauti Europos paramos tramvajaus sistemai diegti, o metro projektui – įmanoma. Netgi yra du konkretūs pavyzdžiai: Atėnai ir Varšuva, kurie jau yra tai padarę“, – sakė V.Urbonavičius.
Metro bijoti nereikia?
Pasak V.Urbonavičiaus, „metro“ yra tik sąlyginis pavadinimas ir šios transporto sistemos nereikėtų įsivaizduoti kaip požeminės transporto priemonės, kurios nebūtų įmanoma įrengti dėl tikėtinos žalos senamiesčiui.
„Bėginis transportas, kad ir kokia moderni sistema būtų diegiama, sukelia didesnes vibracijas nei automobiliai, dėl to labai kenčia pastatai, ypač, senovinių pastatų fasadai. Esminis metropoliteno pranašumas ir yra tas, kad jo maršrutai nesikerta su kitų transporto priemonių. Tramvajus šiuo atžvilgiu kertasi visur, tad kyla avarijos grėsmė, kuri gali visiškai sustabdyti tramvajų: jeigu tramvajus sustoja dėl smulkios techninės avarijos, keleiviai neturi jokios kitos alternatyvos“, – tikino konservatorius.
Metropoliteno idėją palaikantis politikas pripažino, kad potencialių investuotojų kol kas nėra, todėl tam būtina surengti viešąjį konkursą, per kurį ir paaiškėtų, kiek jų realiai atsirastų.
„VšĮ “Vilniaus metro„ yra labai užsikrėtę šia idėja ir jie tikina, kad užtektų priimti politinį sprendimą, o tada užsienio bendrovės tikrai ryžtųsi investuoti“, – tvirtino V.Urbonavičius ir pridūrė manantis, kad sostinės meras to daryti neleidžia, nes sėkmės atveju esą subyrėtų jo paties idėja diegti tramvajaus sistemą.
„Mes siekiame, kad skirtingos politinės jėgos priimtų strateginį sprendimą, kuris reikštų, jog mums reikia metro projekto. Neišreiškę aiškios politinės valios, nepritrauksime investuotojų. Siekiame, kad konkursas apsieitų be savivaldybės pinigų, tad kodėl taryba turėtų prieštarauti idėjos įgyvendinimui? Miestui būtų suteikiama šiuolaikinė transporto sistema, pats pastatymas miestui nieko nekainuotų“, – tikino Metropoliteno įdiegimo paramos grupės pirmininkas.
„Noriu dalyvauti“
Tarybos narys P.Nausėda, nors yra bendrų politinių pažiūrų su A.Zuoku, taip pat įstojo į šią iniciatyvinę grupę. Politikas sakė, kad jam įdomi metropoliteno sistemos perspektyva, tačiau tikino, kad tai neturėtų sukelti jokio konflikto tarp jo ir miesto mero.
„Aš neturiu galutinės nuomonės, tiesiog esu aktyvus, todėl ir noriu dalyvauti. Gavau kvietimą dalyvauti grupėje ir tikiuosi iš arčiau pamatyti idėjos pranašumus bei trūkumus – tai jokiu būdu nėra partijos nuomonė. Kuo daugiau informacijos ir žinių, tuo objektyviau galima vertinti situaciją“, – tikino P.Nausėda.
„Vienareikšmiškai pasakyti, kad esu metro rėmėjas, tikrai negaliu“, – pridūrė A.Zuoko bendražygis.
Pasak V.Urbonavičiaus, apie perspektyvą gauti ES paramą būtų galima kalbėti nuo 2014 m. Tiesioginis finansavimas reikalauja ilgų procedūrų, tad realaus finansavimo gavimo pradžia galėtų būti nebent 2016 m.
Įskaitant projektavimą ir kitus reikalingus darbus projektui įgyvendinti, sistemos diegimo pradžia anksčiausiai galėtų prasidėti tik 2017–2018 m.
Preliminariais skaičiavimais, projektas kainuotų apie 230–250 mln. eurų, o tikslesnė kaina galėtų būti nustatyta įgyvendinant projektą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
V. Benkunskas: Vilniuje nukritus lėktuvui ir kilus gaisrui, oro užterštumas nefiksuojamas1
Dėl Vilniuje pirmadienio rytą nukritusio DHL krovininio orlaivio ir kilusio gaisro oro užterštumas nefiksuojamas, sako Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas. ...
-
Vilniuje nukritus krovininiam orlaiviui, teritorijoje bus skelbiama ekstremali situacija
Vilniuje pirmadienio rytą nukritus krovininiam orlaiviui, šioje teritorijoje bus skelbiama ekstremali situacija, sako sostinės meras Valdas Benkunskas. ...
-
Vilniuje nukrito orlaivis: perspėja apie dūmų pavojų
Pirmadienio rytą netoli Vilniaus oro uosto nukritus krovininiam DHL lėktuvui ir kilus gaisrui, Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC) šalia incidento vietos esančius asmenis ragina saugotis žalingo gaisro dūmų poveikio. ...
-
Vilniuje nelieka raitosios policijos: priežastys – dvi4
Dėl mažo efektyvumo ir finansinių priežasčių, Vilniuje planuojama atsisakyti raitosios policijos, sekmadienį pranešė LRT radijas. ...
-
Vilniuje vyks diabeto prevencijos akcija1
Sekmadienį Vilniuje rengiama diabeto prevencijos akcija, bus dalijami daugkartiniai gliukomačių rinkiniai. ...
-
Vilniaus miesto savivaldybė kviečia siūlyti kandidatus Šv. Kristoforo apdovanojimams1
Vilniaus miesto savivaldybė iki gruodžio 2 dienos kviečia vilniečius, įmones, bendruomenes, mokslo ir meno pasaulio atstovus už nuopelnus miestui ir miestiečiams siūlyti kandidatus Šv. Kristoforo apdovanojimams. Kaip skelbia savivaldybė, labiau...
-
Teismas: 0,5 mln. eurų sankcija Vilniaus arkivyskupijos ekonomo tarnybai – neteisėta
Teismas pripažino, kad Vilniaus arkivyskupijos ekonomo tarnybai skirta daugiau nei 0,5 mln. eurų sankcija yra neteisėta. ...
-
Vilniuje – Lietuvos kariuomenės dienos rikiuotė ir karių paradas
Minint Lietuvos kariuomenės dieną šeštadienį Vilniuje įvyko iškilminga rikiuotė bei Lietuvos ir sąjungininkų karių paradas. ...
-
Sostinė ketina pratęsti galimybę ukrainiečiams viešuoju transportu važiuoti nemokamai6
Vilniaus miesto savivaldybės taryba ketina dar metams pratęsti galimybę nuo karo pabėgusiems ukrainiečiams nemokamai keliauti sostinės viešuoju transportu. ...
-
Savivaldybė leido atnaujinti dalį gatvių šalia būsimo Vingio „Akropolio“
Šalia planuojamo naujo prekybos ir pramogų centro „Akropolis Vingis“ Vilniuje bus atnaujintos ir įrengtos naujos gatvės. ...