Nauja žvaigždė: sukurtas miestiečiams skirtas elektrinis paspirtukas

  • Teksto dydis:

Ūkio viceministras Marius Skarupskas, LRT laidos „Labas rytas, Lietuva!” vedėjas Ignas Krupavičius – tai tik maža dalis žmonių, jau išbandžiusių naują transporto priemonę – elektrinį paspirtuką.

Televizijos žvaigžde tampantį išradimą buvo galima pamatyti bei išbandyti ir renginių ciklo „Inovacijų savaitė“ verslo ir mokslo pikniko metu, šiandien vykusiu šalia Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) centrinių rūmų.

Šią savaitę itin dažnai žiniasklaidoje šmėžuojantis geltonos spalvos išradimas – Ričardo Lesčinsko kūrinys. VGTU „LinkMenų fabrike“ besidarbuojantis kūrėjas, čia pagaminęs ir elektrinį paspirtuką, neabejoja – ši transporto priemonė kuo puikiausiai tiks didmiesčių gyventojams keliauti į darbą, paskaitas ir visur, kur tik užsigeisite.

„Mintis kurti tokią transporto priemonę kilo visai paprastai – tiesiog mąsčiau apie patogią transporto priemonę pasiekti darbo vietą. Kadangi vasaros metu turėjau šiek tiek laisvo laiko, jį paskyriau šio projekto įgyvendinimui. Po vieno įkrovimo jis gali nuvažiuoti net 50 kilometrų – taigi, to visiškai užtenka keletui kelionių į darbą ir atgal. Elektrinis paspirtukas puikiai pritaikytas mūsų reljefui, nes, sakykime, su dviračiu užvažiuoti į Vilniaus Šeškinės kalną nėra taip paprasta. Ši transporto priemonė turi didelius, komfortiškus ratus, o tai leidžia lengvai važinėti sostinės ir kitų didesnių miestų gatvėmis“, – sako VGTU „LinkMenų fabriko“ komandos narys R. Lesčinskas.

Ričardo teigimu, gimti naujai transporto priemonei padėjo naujausios, tačiau jau masiškai prieinamos technologijos: ličio akumuliatoriai, bešepetėliniai varikliai ir pan. Kūrimo procese didžiausias iššūkis buvo surasti tinkamą dydžio, greičio, patogumo ir kainos balansą. Šiuo metu transporto priemonė gali išvystyti iki 25 kilometrų greitį per valandą – toks galingumas pasirinktas atsižvelgiant į Lietuvos įstatymus.

„Dažnai sulaukiu klausimų, ar nenorėčiau sukurti panašaus, tik mažesnio paspirtuko. Žinoma, tai padaryti būtų tikrai galima, tačiau nuo to nukentėtų patogumas bei vienu įkrovimu nuvažiuojamas atstumas. Šiuo metu jo prototipas yra tobulinamas VGTU „LinkMenų fabrike“. Paspirtuko kūrimas šioje erdvėje puikiai iliustruoja tai, kad čia po vienu stogu galima padaryti viską: nuo metalo konstrukcijos iki elektronikos ir galiausiai visiškai išbaigto produkto“, – pasakojo R. Lesčinskas.

Paklausus apie masinę gamybą, Ričardas teigė, jog, pajutus susidomėjimą, tai gana reali perspektyva. Tiesa, kiek šis gaminys kainuotų rinkoje, kol kas atsakyti negali.

Be minėtojo išradimo, verslo ir mokslo pikniko metu dalyviai galėjo išbandyti ir kitus VGTU sukurtus prietaisus, paskanauti inovacijomis persismelkusių patiekalų, sudalyvauti nuotaikingoje diskusijoje, kurią, nešykštėdamas pokštų, moderavo aktoriaus Kristijono Bartoševičiaus kuriamas UAB „Mėslita“ direktorius Saulius Poška. Šį „Inovacijų savaitės“ renginį organizavo „Saulėtekio slėnio” mokslo ir technologijų parkas, VGTU ir Vilniaus universitetas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Pavėlavo

Pavėlavo portretas
Nesuprantu kuo čia girtis. Pilnas internetas įvairiausių el. paspirtukų. Kur ta inovacija?

ne 0

ne 0 portretas
Kopijuota idėja. Jau prieš gerus 6-8 metus turėjau analogišką tik su prastesnėmis baterijomis, bet su kėdute. O čia kaip arkliui visą kelią stovėti. Tai tikrai nepatogi priemonė tinkanti tik trumpam atstumui. Yra jau masiškai įvairių Europos firmų gaminami elektriniai dviračiai su Bosch eBike Systems . Su 500W ličio bateriją, priklausomai nuo dviratininko svorio ir važiavimo rėžimo galima nuvažiuoti iki 150 Km. Greitis ribojamas iki 25 Km/h. Tai kam to paspirtuko tada reikia :)
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių