A. Šikšta: „Vilniaus viešasis transportas“ turi tapti efektyvia įmone

  • Teksto dydis:

Vilniaus savivaldybės valdoma susisiekimo paslaugų bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ turi tapti komercine įmone ir užtikrinti kapitalo grąžą miesto valdžiai, sako naujasis įmonės valdybos pirmininkas, buvęs miesto tarybos narys ir bendrovės „Teo LT“ vadovas Arūnas Šikšta. Jo teigimu, siekiant šių tikslų, įmonei per artimiausius metus reikia kelių dešimčių milijonų eurų investicijų.

„Įmonė turi tapti komercine, ji turi nustoti veikti pasyviu būdu, vien tik techniškai žiūrėti, kad parkas būtų gyvas ir vežti keleivius pagal numatytus maršrutus. Ji turi labai aiškiai peržiūrėti savo dabartinę ekonominę ir strateginę reikšmę, ji turi tapti komercine, ne vien tik vykdyti socialinę funkciją, kaip kartais daug kam atrodo. Ji turi žiūrėti į įvairias paslaugas, įvairias galimybes tarp troleibusų parko ir autobusų parko kokia būtų strategija. (...) Tikiuosi, kad per artimiausius dvejus metus šita įmonė tikrai turės ir aiškią kapitalo grąžą, kurios šiandien neturi, ir bus komerciniu principu veikianti įmonė, o ne miglotai, kaip šiandien, kur nėra aiškios jos veiklos gairės“, - BNS sakė A.Šikšta.

Anot jo, tarp svarstomų priemonių, didinančių įmonės veiklos efektyvumą, yra maršrutų bei tarifų peržiūrėjimas.

„Maršrutai yra vienas iš tūkstančio klausimų, kuriuos įmonė turi išsispręsti. Be abejo, ekonomiškai reikia žiūrėti, ką vežam, kur vežam, už kiek vežam ir kas už tai sumoka. (...) Tarifai kol kas nėra pirmos eilės klausimas. Šiandien reikia žiūrėti į parko ūkį, į investavimą, kad būtų siūlomos teisingos ir kokybiškos paslaugos Vilniaus gyventojams“, - kalbėjo A.Šikšta.

Jo teigimu, įmonei reikėtų nemažų investicijų: „Per artimiausius porą metų reikėtų keliasdešimt milijonų“.

Šiuos pinigus, anot jo, pirmiausiai turėtų surinkti pati įmonė, efektyvindama lėšas, o ne reikalauti, kad jas padengtų savivaldybė.

Šią savaitę Vilniaus savivaldybė paskelbė naujojo įmonės vadovo konkursą. Pasak A.Šikštos, jį tikimasi surasti per mėnesį. Šiuo metu įmonei laikinai vadovauja Rimantas Markauskas, kuris pakeitė pernai rudenį šio posto netekusį Gintarą Nakutį.

„Vilniaus viešasis transportas“ įsteigtas 2011 metais, sujungus bendroves „Vilniaus autobusai“ ir „Vilniaus troleibusai“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Kostas

Kostas portretas
Dar vienas Pilypas is kanapiu isdygo!...Mazai miestui bei jo transportui privadovavo zuokininku gauja, dabar liberastai, o cia is kazkur nelauktai isdyges buves bankyras ir telekomscikas vel gieda analogiskas tiradas kaip ir tie visi buvusijieji towarisciai (nuo rusisko zodzio "towar isci")... Sis ir kiti ponai puikiai zino, jog municipalinis (savivaldybes) transporto ukis visada buvo ir bus jei ne nnuostolingas, tai jau tikrai be pelno neduos! O cia sis veikejas triubina apie kazkokius pelnus is troleibusu ir autobusu gauti!... Viskas, jei sis persona bus paskirtas vadovauti VVT, tai akivaizdus zenklas - laukite sostines transporto pakasynu!!!

Xx

Xx portretas
Tegul pražioje pati savivaldybė grąžina įmonei(VVT) skolas, o tada ir vaizdas ir galimybės bus kitokios. Nekas kai planus kuria su ta sritimi nieko bendro neturintys žmogeliai.

Tikra tiesa

Tikra tiesa portretas
Man teko matyti Vokietijoje, Belgijoje, Olandijoje ir daugelyje kitų šalių, kai vakarais, arba anksti ryte autobusai važiuoja tušti, arba veža tik kelis keleivius. Jie ten atlieka socialinę funkciją. Matyt A.Šikšta nesusigaudo visai autobusų ir troleibusų paskirties funkcijų. Pelno niekada nebuvo ir nebus, ir tai visam pasaulyje. Norint iš troleibusų ir autobusų padaryti nešančius pelnus, tada jie turi nevažinėti.
VISI KOMENTARAI 8

Galerijos

Daugiau straipsnių