Vilniaus pradinėse mokyklose – informatikos ir technologinės kūrybos pamokos

  • Teksto dydis:

Net 26-iose sostinės mokyklose pradinukai startuos su nauja informatikos ir technologinės kūrybos pamoka. Drąsų Vilniaus savivaldybės žingsnį itin palankiai priėmė pradinių klasių mokytojai – paskelbus atvirą kvietimą, pilotinėje „Informatikos ir technologinės kūrybos ugdymo programoje“ dalyvauti nusprendė 141 pedagogas. Mokytojai ne tik įsipareigoja vesti tokią pamoką bent kartą per savaitę, bet ir patys stiprins informatikos ir technologinės kūrybos įgūdžius, itin aktualius besikeičiančiame pasaulyje.

Mokydamiesi informatikos ir technologinės kūrybos, vaikai smalsumą technologijoms pavers praktiniais įgūdžiais – įvaldys įvairias skaitmeninės kūrybos priemones, tokias kaip kūrybinis programavimas ar virtualios realybės kūrimas, išbandys ir dirbtinio intelekto kūrimo pagrindus, ugdys problemų sprendimų įgūdžius, stiprins kritinį bei loginį mąstymą.

Programą kartu su Vilniaus miesto savivaldybės Švietimo pažangos centru inicijavo technologijų kompanija „Devbridge“, o kuria bei įgyvendina „Teachers Lead Tech“ komanda, kuri suteiks pradinių klasių mokytojams įgūdžius ir turinį šioms pamokoms vesti.

Vilnius augina ateities technologijų kūrėjus

„Technologinio raštingumo stiprinimas – ilgalaikė Vilniaus strategija ir ambicija. Informatikos ir technologinės kūrybos pamokos nuo šiol bus prieinamos sostinės mokiniams nuo pat pirmųjų klasių. Džiugina pradinių klasių ir informacinių technologijų mokytojų iniciatyvumas ir įsitraukimas – tai padės pradinukams su dideliu smalsumu ir noru mokytis naujos – informacinių technologijų – kalbos. Investuodami į mokytojų įgūdžių ugdymą ir pasitikėjimo stiprinimą, galime pasiekti greitesnį ir tvaresnį pokytį švietimo ir technologijų srityse“,  – sako Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

Technologinio raštingumo stiprinimas – ilgalaikė Vilniaus strategija ir ambicija.

Mokysis kūrybinio programavimo ir kitų technologijų

Informatikos ir technologinės kūrybos pamokų metu kūrybinis programavimas, 3D modeliavimas, virtuali realybė, dirbtinis intelektas ir kiti technologijų kūrybos įrankiai bus jungiami su pasaulio kontekstu, o programa paruošta darbui klasėje: „Technologinė kūryba įprastas temas mokytojams ir vaikams padės atrasti naujai, atskleis naujus vaikų ir mokytojų gebėjimus, lavins skaitmeninį raštingumą, loginį, matematinį mąstymą“, – kalbėjo „Teachers Lead Tech“ programos kūrėja M. Katkutė-Gelžinė.

Kad mokytojai tvirtai jaustųsi, jiems talkins „Teachers Lead Tech“ mentoriai, dauguma kuriantys technologijas kasdieniame darbe, kurie virtualių užsiėmimų ir konsultacijų metu mokytojams padės lavinti reikiamus įgūdžius ir perteikti naujas žinias klasėje.

Investuojant į mokytoją – tvaresnis pokytis švietimo ir technologijų srityse

„Technologinis raštingumas yra persmelkęs visas sritis ir ateityje išliks bet kurios perspektyvios profesijos sėkmės pagrindu. Naujos galimybės atsiveria vaikams, kuriems programavimo disciplina dar pradinėse klasėse daugelyje ne tik tokių pažengusių Europos šalių, kaip Švedija, Jungtinė Karalystė, bet net ir kaimyninėje Estijoje, vis dažniau įtraukiama į mokymų programų privalomųjų dalykų sąrašą. Džiaugiamės galėdami prisidėti prie būsimųjų profesionalų auginimo. Tikimės, kad pagaliau sostinėje parodytas pavyzdys leis eiti pažangesniu keliu bei skatins švietimo institucijas visoje Lietuvoje jau pradinėse klasėse pradėti mokyti vaikus programavimo pagrindų“, – kalbėjo „Devbridge“ viceprezidentas ir Lietuvos padalinio vadovas Viktoras Gurgždys.

Anot M. Katkutės-Gelžinės, investuojant į mokytojų gebėjimus ir padedant jiems atnešti technologinės kūrybos įgūdžius į klases, greičiau pasieksime tvarų pokytį švietimo ir technologijų srityse. „Kai mokytojai jausis tvirčiau informatikos ir technologinės kūrybos srityse bei šiuos įgūdžius atneš į klases, kaip kadaise atnešė skaitymą ir rašymą – tada 21-o amžiaus gebėjimai pasieks skirtingų gebėjimų, aplinkų ir lyčių vaikus, suteiks naujas galimybes ateityje kiekvienam vaikui“, – teigė M. Katkutė-Gelžinė.

Mokytoja: norint ugdyti brandžias asmenybes, tokios pamokos turi būti privalomos

Vilniaus „Gerosios Vilties“ progimnazijoje pradinių klasių mokytoja dirbanti Ilona Jucienė – viena iš mokytojų, prisijungusių prie programos ir nuo rudens vesianti informatikos ir technologinės kūrybos pamokas pradinukams: „Technologijų kūrybos taikymas ir integravimas ugdymo procese – tai loginio mąstymo, kūrybiškumo lavinimas. Tai saviraiška, geresnis ugdymo turinio įsisavinimas, motyvacija mokytis, nes tai įdomu ne tik mokytojui, bet ir vaikams. Vaikai skatinami mąstyti, ieškoti atsakymų, taip pat skatinami eksperimentuoti ir nebijoti suklysti. Mano galva, norint ugdyti brandžias asmenybes ir pažangią visuomenę, technologinės kūrybos pamokos turėtų būti privalomos pradedant nuo pradinių klasių visose mokyklose. Nauda būtų milžiniška. Taip pat, turint omeny ir vaikus su specialiaisiais poreikiais“, – teigė mokytoja.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių