Vilniuje ties naują gatvę: tai bus galimybė atsigauti sovietiniams rajonams?

Vilniaus miesto savivaldybėje vyko diskusijos su gyventojais dėl projektuojamos Šiaurinės gatvės, kuri sukurtų vakarinės miesto dalies – Fabijoniškių, Pašilaičių, Justiniškių, Šeškinės – ir Vakarinio aplinkkelio jungtį.

Savivaldybės pranešime pabrėžiama, kad ši gatvė bus ne tik transporto jungtis, ji kurs kokybiškesnę, daugiafunkcę ir gyvą aplinką sovietiniuose rajonuose.  

Gatvė – ne tik automobiliams

„Šiaurinės gatvė – tai miestietiško gyvenimo būdo kūrimas ir per tai – galimybė atsigauti sovietiniams rajonams. Atsisakėme minties įrengti šešių eismo juostų miesto greitkelį, prie kurio niekas nenorėtų gyventi. Padarėme gatvę humaniškesnę, skirtą žmonėms, o ne tik automobiliams“, – diskusijoje su gyventojais dėl Šiaurinės gatvės kalbėjo Vilniaus savivaldybės vyriausiasis architektas Mindaugas Pakalnis.

Susitikime buvo kalbama apie Šiaurinės gatvės projekto pirmąjį etapą – atkarpą nuo Vakarinio aplinkkelio iki S. Stanevičiaus g., kurios įrengimui buvo pritarta jau 2019 m., praėjusiais metais gautas statybos leidimas.

Tačiau keičiantis supratimui, kokios gatvės užtikrina gyvybingą miestą, ir Vilniaus miesto savivaldybei patvirtinus naują jų įrengimo bei atnaujinimo standartą, nuspręsta suderintąjį Šiaurinės gatvės koreguoti nepaisant to, kad tai – ir papildomos laiko sąnaudos. Prioritetu pasirinktas gero rezultato siekis. 

Šiaurinės gatvė – tai miestietiško gyvenimo būdo kūrimas ir per tai – galimybė atsigauti sovietiniams rajonams.

Kokie pakeitimai buvo atlikti? Gatvė suprojektuota žalesnė, optimalesnė transporto srautams, pagalvota ne vien apie automobilius, bet ir apie pėsčiuosius, dviratininkus. Iš šešių eismo juostų paliktos keturios, o likusi eismo juosta skirta pėsčiųjų, dviračių eismui, želdynams. Naujame projekte padidintas pėsčiųjų saugumas – numatytos papildomos penkios reguliuojamos pėsčiųjų perėjos ir trys reguliuojamos sankryžos. Suplanuotos penkios naujos viešojo transporto stotelės. Iš viso transporto stotelių šioje gatvėje numatyta 25. Gatve kursuos trys viešojo transporto maršrutai.

Dabartiniame projekte atsisakyta anksčiau numatytų viadukų ir požeminės perėjos, bet išlaikyta galimybė juos įrengti vėliau.

Suprojektuotas lygiagrečios gatvei automobilių stovėjimo vietos abiejose pusėse. Numatyta įrengti apie 164 automobilių stovėjimo vietų, kurios bus patogios prie gatvės kuriantis parduotuvėms, įvairių paslaugų įmonėms ir kitoms komercinės paskirties patalpoms pirmuose aukštuose.

Šalia atsirasiančių pastatų savininkai bus skatinami pirmame aukšte kurti komercinės paskirties patalpas, pasinaudoti Savivaldybės įtvirtintu „savininko metru“. Taip gatvė taps gyvybingesne ir miestietiška.

Palyginti su pirminiu projektu, gatvė bus žalesnė. Bus sodinami 1194 medžiai ir 44 tūkst.  krūmų (pusė tiek, kiek per metus savivaldybė pasodina visose gatvėse). Numatytos poilsio salos – žaluma apsupti suoliukai.

Žaliosios juostos padės sumažinti ir automobilių triukšmą bei jų sukeliamą taršą. Sumažintas kietųjų dangų plotas, numatyti lietaus vandens surinkimo sprendimai padės išvengti gatvės užtvindymo per vasarines liūtis.

Atsižvelgta ir į teritorijos ypatumus ir, palyginti su pirminiu projektu, gatvė labiau pritaikyta prie natūralaus reljefo, jį atkartoja.

Atkarpą nuo Vakarinio aplinkkelio iki S. Stanevičiaus g. planuojama tiesti 2024 metais.

S. Žiūros nuotr.

Ne paskutinis susitikimas su gyventojais

Diskusijos vyko pagal atskiras temas: urbanistiniai sprendiniai, želdynai, tarša ir triukšmas, eismo organizavimas, automobilių stovėjimo vietos ir saugumas, viešasis transportas, darnus judumas, pėsčiųjų ir dviračių takai, gatvės techniniai sprendiniai. Diskusijoje dalyvavę gyventojai išsakė savo lūkesčius: vieni norėjo daugiau įvažiavimų į kiemus, kiti norėtų platesnės gatvės, mažiau medžių, bet daugiau stovėjimo vietų automobiliams, o keletui ši gatvė atrodė nereikalinga ir vietoj jos siūlė įrengti parką.

Gyventojai išsakė rūpestį dėl padidėsiančios taršos, triukšmo. Taip pat norėjo žinoti, kokie pastatai atsiras prie gatvės.

Diskusijų moderatoriai įtraukė gyventojų pasiūlymus ir į jie bus įvertinami, ieškoma sprendimų, kaip juos įgyvendinti. Tai ne paskutinis susitikimas su gyventojais dėl Šiaurinės gatvės. Oficiali Šiaurinės gatvės projektinių pasiūlymų viešoji konsultacija vyks vėliau. Apie ją bus paskelbta Vilniaus miesto savivaldybės puslapyje. Tame susitikime gyventojai taip pat bus kviečiami išsakyti savo nuomonę dėl parengtų sprendinių.

Antrajame etape – Žvalgų gatvės sutvarkymas

Pirmuoju etapu projektuojama Šiaurinė gatvė jungs Vakarinį aplinkkelį, Justiniškių gatvę, Laisvės pr., Ukmergės ir S. Stanevičiaus gatves. Antrajame etape bus sutvarkyta Žvalgų gatvė, jungianti Kalvarijų, Verkių ir Kareivių gatves.

Atliekamos studijos, kaip sujungti šias dvi gatves, kad būtų sukurta jungtis nuo Žirmūnų iki pat Vakarinio aplinkkelio. Šis etapas labiausiai neramina gyventojus, nes Geležinio Vilko ir S. Stanevičiaus gatvių jungtis būtų netoli saugomo Šeškinės šlaitų geomorfologinio draustinio.

Taip pat analizuojama, kaip šią jungtį pratęsti tarp Geležinio Vilko ir Kalvarijų gatvių. Svarstoma, ar būtų galima rekonstruoti jau esamą J. Kazlausko gatvę, ar reikėtų tiesti naują gatvę.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Patyręs

Patyręs portretas
O svarbiausa, SVARBIAUSIA - tai SAVIETINIAI rajonai, kurie kaip piktašaiai ant miesto kūno. Ne gatves per juos tiesti reikia, o kuo greičiau nugriaut.

Anonimas

Anonimas portretas
Daugiau gatves siaurinti kaip ir vakaru salyse yra. Tegul sitie placiu kaio kav keliu megejai seda i viesaji transporta. Uztenka tu kamsciu, siaurint kelius ir mazinti greiti miestuose!

Aha nu jo

Aha nu jo portretas
Dar viena nesamone su siaura gatvele tikintis, kad simto automobiliu kamstis prisides prie oro kokybes gerinimo, nesgi vidury gatves bus prisodinta medziu? Ka jus ten rukot ar sniojat?
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių