ERPB skolina 38 mln. eurų naujiems Vilniaus troleibusams

Europos rekonstrukcijos ir plėtros bankas (ERPB) su partneriais skolina Vilniaus miestui iki 38,23 mln. eurų 91 naujo troleibuso pirkimui. Vilniaus savivaldybė, jos įmonė „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) ir ERPB antradienį pasirašė tai numatančią sutartį.

„Tai yra labai svarbus projektas, kuriuo siekiama prisidėti prie tvaraus judumo plėtros mieste bei padėti transportui tapti žalesniu, efektyvesniu ir labiau prieinamu visiems, kurie juo naudojasi“, – prieš pasirašydama sutartį antradienį sakė ERPB tvarios infrastruktūros grupės vadovė Susan Goeransson (Siuzan Goranson).

ERPB skolina iki 30,58 mln. eurų savo lėšų, dar iki 7,65 mln. eurų – Taivano tarptautinis bendradarbiavimo ir plėtros fondas. Dar 10 mln. eurų bendrovė VVT turi užsitikrinusi iš Klimato kaitos programos.

Kadenciją baigiantis sostinės meras Remigijus Šimašius sako, kad Vilniaus viešasis transportas yra vienas labiausiai elektrifikuotų pasaulyje, tačiau seni troleibusai nuolat sulaukia keleivių nusiskundimų.

Šiandien svarbi diena, tam tikra prasme tai paskutinis vieno iš didžiausių mūsų žingsnių atnaujinant viešąjį transportą etapas.

„Mes turime pranašumą, kadangi mes turime tinklą, tačiau mūsų trūkumas, kad mes turime pakeisti suvokimą apie troleibusus“, – teigė R. Šimašius.

„Šiandien svarbi diena, tam tikra prasme tai paskutinis vieno iš didžiausių mūsų žingsnių atnaujinant viešąjį transportą etapas“, – pridūrė meras.

VVT per dvejus metus už 48 mln. eurų ketina įsigyti 91 troleibusą. 2022 metų pabaigoje įmonė skelbė, jog pirmieji nauji troleibusai sostinę turėtų pasiekti 2024-ųjų vasarą, o likę – 2025-ųjų pradžioje.

Savivaldybės teigimu, šio pirkimo laimėtojas bus nustatytas balandžio 19–20 dienomis.

Antrajame parko atnaujinimo etape bendrovė šiemet skelbs dar vieną – 68 triašių troleibusų pirkimo konkursą. Tokiu būdu iki 2026 metų iš viso bus įsigyti 159 troleibusai.

VVT vis dar naudoja 160 „Škoda“ troleibusų, kurių amžiaus vidurkis – 31 metai. Tuo metu bendras visų sostinės troleibusų amžiaus vidurkis siekia apie 23 metus. 

Planuojama, kad Vilnius iki 2026 metų atnaujins visą troleibusų parką, o vidutinis jų amžius sieks kiek daugiau nei dvejus metus.

VVT vadovas Darius Aleknavičius antradienį teigė, kad iki 2030 metų bendrovė įsigydama 510 naujų autobusų ir troleibusų planuoja pakeisti beveik 80 proc. transporto parko bei taps neutralia CO2 atžvilgiu. Į atsinaujinimą iki 2030 metų planuojama investuoti 428 mln. eurų, o vidutinis viešojo transporto priemonių amžius turėtų siekti šešerius metus.

Šiuo metu VVT turi 649 transporto priemones: 397 autobusus ir 252 troleibusus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

taip

taip portretas
saika pasipildo kisenes o grazins skolas MM po AA reiskia nieks o is sios bevertes makulaturos puvesiu isaugs nauji medziai po kuriais lakstys ir nauji gyvunai o kaip su homosapiens tai D ?

Jooo

Jooo portretas
Ple, dar du metus vazines supuve, skyleti ir seni 30 metu ir daugiau Tatros.

Anonimas

Anonimas portretas
vadynasi pravažiavimas brangs
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių