Portalo svečias
Antanas Bagdonas
Laba diena, Norėčiau paklausti, kodėl negalima šalia progimnazijų ir gimnazijų leisti veikti ir "seno kirpimo" vidurinėms mokykloms? Kam vaikams bereikalingas stresas kas 4 metai? Ką duoda toks dirbtinis "pritempinėjimas" prie reformos?
kodel ausros gimnazijoje tiek daug zmoniu yra fiktyviai idarbinti? ir neseniai audita atlikinejusi auditore to nepamate?
Gerb. doc. A. Bagdonai, pastaraisiais metais ryšium su mokyklų tinklo pertvarkymu bei nesiliaujančiai emigracijai į Vakarus daugelis labai patyrusių ir didelę kompetenciją turinčių pradinių klasių mokytojų liko be darbo. Ar švietimo ir ugdymo skyrius yra parengęs ilgalaikę mokytojų perkvalifikavimo ir įdarbinimo strategiją Kauno mieste? Ar ši strategija buvo pateikta tvirtinti Kauno miesto švietimo ir kultūros komitetui? Miesto pedagoginė visuomenė norėtų žinoti, kiek pedagogų liko be darbo Kauno mieste.
p.Bagdonai ,noriu uzduoti 2klausimus:1.Ka veikia savo darzelyje "amzinoji" vedeja p.NORKIENE ,juk ji jau uztarnautam poilsyje ir iseitine pasalpele nebloga i kisene susizere.2.Ir dar p.BAGDONAI klausimelis:kur nors vienas atsakymas i musu tevu rasytus skundus.Labai lauksim atsakymo
ponas Bagdonai,gal dalite atsakyti kodel ne kauno miesto ar kauno rajono vaikams yra teikiama pirmenybe kauno miesto darzeliuose?Beveik visuose darzeliuose yra vaiku is jonavos,kedainiu,kaisiadoriu ir aplinkiniu rajonu,o kaunieciai lieka be vietos.Be to yra daug jaunu specialistu o direktores,ju pavaduotojos ir aukletojos yra pensijinio amziaus.Jau esam pastebeje kad tokie pedagogai nebesusitvarko su savo darbu.
kada teiksite sav.tarybai sprendimo projekta del nerukymo zonu aplink mokyklas, dabar vaikai paeina kelis zingsnius nuo mokyklos ir sako mes ne teritorijoje galime rukyti
Ar ne juokinga, kad tokia institucija kaip Kauno m. Švietimo ir ugdymo skyrius neturi internetinio puslapio? Visa informacija slepiama, nes nėra kur jos rasti. O gal taip norima paslėpti didelį valdininkų (kurie tikriausiai nieko neveikia) kiekį. Nes nėra aišku kur kokiu klausimu galima kreiptis. Gėda
1.Kodėl Kaune tiek daug jaunimo mokyklų? Juk jose yra net nereikalingų, t.y. nuomojamų patalpų. Tas mokyklas sujungus, būtų sutaupyta daugybė lėšų, dabar švaistomų administracijai ir pan. dalykams išlaikyti. 2.Panaši situacija susiklosčiusi ir Suaugusiųjų mokymo centruose. Ar reikalingi du centrai, veikiantys ir Petrašiūnuose, ir Šančiuose? Ar tai racionalu? 3. Kodėl T.Masiulio jaunimo mokykloje neįsikuria miesto Ugdymo ir švietimo skyrius? Kodėl šis skyrius nuomoja brangiai kainuojančias patalpas miesto centre, tokiu būdu švaistydamas mūsų, mokesčių mokėtojų, lėšas? 4. J.Urbšio mokyklos dir. pav. ūkio reikalams dėsto penktokams matematiką. Ar ji turi tam tikslui reikalingų žinių? Tuo abejojama, nes mokinių matematikos žinių lygis taip pat kelia abejonių.
Laba diena, Gerb. Vedėjau, dirbu ikimokylkinėje įstaigoje auklėtoja. Įstaigoje darbuotojų kaita yra labai didelė, nes direktorės diktatūra visus anksčiau ar vėliau pribaigia...ir puikūs specialistai yra priversti palikti įstaigą, ieškotis dabo kitur. Darželyje vienos pedagogės turi 1,25 etato, o kitos tik 0,85 (aš tame tarpe). Ir kas keisčiausia, kad 1,25 etato turi be pedagoginio išsilavinimo darbuotoja. Kodėl tokia neteisybė?
Gerb. Vedėjau, labai prašau Jūsų paaiškinti, kodėl vienose Kauno bendrojo lavinimo mokyklose mokytojai uždirba du kartus daugiau negu kitose, o kitur mokytojai tiesiog diskriminuojami.Konkrečiai noriu paklausti apie Kauno Julijanavos vidurinę mokyklą, kurioje"nustatytas" sav. pamokų krūvis yra 14- 15 val.( tai vyksta daugiau kaip 15 metų), be to, mokytojams dirbant nepilnu krūviu, dar priiminėjami nauji mokytojai. Prašau paanalizuoti šią situaciją ir išsiaiškinti, kodėl šios mokyklos vadovai tokie visagaliai ir jaučiasi nepakeičiami( "sėkmingai" vadovauja 20 metų)
Būtų įdomu sužinoti Jūsų nuomonę apie labai garbaus amžiaus(71 m.) žmones dirbančius darželių vadovais, auklėtojomis, auklėtojų padėjėjomis, naktinėmis auklėmis. Ar Jums neatrodo, kad tokio amžiaus žmonės turėtų džiaugtis savo anūkais ar proanūkiais? Vaikai garsiai pareiškia, kad nenori " senų auklėtojų, auklyčių ir naktinėlių". Tėvai taip pat pareiškia savo nepasitenkinimą, Patikėkit, kad neadekvatus savo amžiaus ir galimybių suvokimas, bandymas įrodyti begalines savo galimybes, gebėjimus (ypač vadovų) trukdo pilnaverčiam įstaigos darbiniam funkcionavimui ir palankiai mikroklimato plėtotei.
patikslinu-amzius ne virs 65, o virs 70.
Gerbiamas Bagdoanai tiek metu sedi sioje kedeje, bet ar esi ka nors gero padares sioje srytyje. Juk vaikai musu ateitis, ka mes jiems duosim ta ir gausim. Tave geru zodziu negalima mineti. Tiek metu trini sia kede, o jokios naudos. Ir labai noreciau paklausti tavo sazines, ar tau negeda.
Kada pensininkai dings iš mokyklos? Juk tiek jaunų žmonių laukia darbo. Galiausiai, ko reikia mūsų jaunimui: perspektyvos ar praeities ir globotinių?
Noriu Jūsų paklausti, kodėl tiek mokyklų vadovų yra pakankamai pensijinio amžiaus, kodėl Jūs nesprendžiant mokyklų vadovų atjauninimo kausimų. Juk gimnazijų vadovai dauguma garbaus amžiaus. Juk pensininkams jau Valstybė AČIŪ pasakė, tai ko jie dar nori? Pensijos per mažos?, o kam per didelės?
Gerb.Vedėjau, Kas numatoma pakeisti, kur ir ką numatoma sumažinti, jei p. Kubilius ruošiasi taupyti švietimo sistemoje? Ar tėvai tikrai gali pasirinkti mokyklą savo vaikui? Linkiu Jums sėkmės.Kiek teko su Jumis bendrauti, Jūs tikrai gilinatės į problemas ir stengiatės ieškoti ir tikrai randate išeitį. Tiesiog žmonės turėtų suprasti, kad ir Jūs ne viską galite. Gaila, kad mumyse tiek pagiežos ir pykčio...
Gerb.Vedėjau, Kas numatoma pakeisti, kur ir ką numatoma sumažinti, jei p. Kubilius ruošiasi taupyti švietimo sistemoje? Ar tėvai tikrai gali pasirinkti mokyklą savo vaikui? Linkiu Jums sėkmės.Kiek teko su Jumis bendrauti, Jūs tikrai gilinatės į problemas ir stengiatės ieškoti ir tikrai randate išeitį. Tiesiog žmonės turėtų suprasti, kad ir Jūs ne viską galite. Gaila, kad mumyse tiek pagiežos ir pykčio...
įdomu, jei tiesa, kad gimnazijoms leis formuoti 5 klases, jau esamos pagrindinės žlugs. Juk tėveliams prestižo ir mados reikalas vesti ne kažkokion pagrindinėn, o gimnazijon. Tad kaip toks hibridas vadinsis- gimnazija su 5 klasėmis? Ar sujungsite Žaliakalnio pradinę su pagrindine, koks politikų žaidimas sužaistas, jog šis sprendimas žlugo?
Kodel vidurinese mokyklose renkami šalpos pinigai.Kiek esame informuoti, pvz.Šilainiu rajono mokyklos gavo milziniškas lėšas, kazkur po 3 milijonus litu mokyklu renovacijai. Argi to nepakanka?Šeimos ir taip gyvena gana skurdziai...Kas gali sustabdyti ši šalpos rinkimo procesa?
Gerb. Bagdonai, kodėl Jūs ir visas Jūsų skyrius nusišalino nuo organizuojamų vaikų "Saugaus rato varžybų". Šią priemonę organizuoti palikote tik saugaus eismo mokyklos direktorei. Varšybos vyksta Miesto sodelyje prie Muzikinio teatro. Vienuoliką metų perku iš savo lėšų vaikams po du dviračius, o mokyklos komandai taurę. Jūsų šaltas atsinešimas į vaikų auklėjimą saugaus eismo klausimais žlugdo šią priemonę. Mokyklų direktoriai matydami Jūsų abejingumą taip pat tapo abejingais. Tikriausiai šią priemonę teks perkelti į Alytų arba į Marijampolę, nes Kaunui tokios priemonės nereikalingos. Kauno moksleiviai galės ten atvažiuoti.
kiek laiko tęsis netvarka Kauno Julijanavos katalikiškoje mokykloje?Piktina žemas mokinių paruošimo lygis, tvarkos, drausmės trūkumas.Dauguma gyventojų vežioja vaikus į kitas mokyklas, o jos gana toli.Tėvams kainuoja vaikų kelionės, o vaikams nėra saugu.
Daug dirba nusenusiu virs 65 metu darzeliu mokyklu direktoriu, buvusiu komunistu. Kodel neprileidziami jauni specialistai prie vadovaujamu postu, kodel remiamasi senais kadrais senais metodais? Daug svietimo istaigose korumpuotu nespecialistu, ispusti etatai, giminystes rysiai, kodel neperziurima kas ka dirba. Labai idomu - iseina darzelio direktore i pensija i jos vieta ateina dirbti dukra. Ar cia paveldejamas postas ir ar tai yra normalu?
Girdėjome, kad Jūs planuojate kitais mokslo metais, jeigu neatsiras daugiau Kaune pagrindinių mokyklų, gimnazijoms bus leista formuoti penktas klases. Ar tai tiesa?
Ar nemanote, kad gimnazijoms, kurios to nori, reikėtų leisti formuoti penktas klases?
p. Bagdonai, ar jūs patenkintas katalikiškom mokyklom?
Švietimo skyrius traktuoja savo darbą kaip pagalba mokyklai, jos vadovams ir mokytojams, tačiau kai atvyksta kokia skyriaus komisija ar pareigūnas, tai jau koks nereikšmingas trūkumas tampa baudos skyrimo priežastimi, ar įžeidinėjimu, kad nieko nemoka nei vadovai nei mokytojai. Patikros rezultatai būna viešinami miesto visuomenei, ar per direktorių susirinkimus
Vaikai protestuodami prieš jų išvarymą iš Vaižganto mokyklos surengė piketą prieš Kauno m. sav. Klausima. Kokia teise A Bagdonas pasinaudodamas "telefoninę teisę" pranešė mokinių naujos mokyklos direktoriui ir liepė piketuotojus nubausti.
Buvo sukurta centralizuota vaikų priėmimo į darželius sistema, nes vaikų į darželį priėmimo sistema buvo ydinga. Niekam ne paslaptis, kad vedėjos imdavo kyšius. Kas pasikeitė dabar? Pagal tarybos nutarimą vaikai turi būti priimami pagal prašymų pateikimo datą, tačiau kaip plačiai žinoma, dažnai pirmieji pateikę prašymus net nepateko i darželius. Kaip galvojate ar asmenys atsakingi už šios programos įgyvendinimą neima kyšių? Kodėl taip yra?
Kaip vertinate centralizuotą priėmimo į darželius tvarką? Ar tėvams dėl to geriau? teko girdėti, kad broliai ir sesės negali patekti į vieną darželį ir kyla kitokių problemų. Ar čia nėra tik sistema dėl sistemos, o ne dėl žmonių?
Kodėl jūs visada išsisukinėjate valdiškais atsakymais, o nenorite matyti tikros situacijos švietime?
Kodėl mokyklų tinklo reforma įgyvendinama pagal popierinį modelį – vienoms kai kas neleidžiama, o kitoms pritempinėjama, bandoma ge;lbėti kitų mokyklų vaikasi užkamšant skyles? Leiskite numirti mokykloms, kurios nepopuliarios. juk čia tas pats kaip rinkos ekonomikoje: išsigrynins ir dirbs tie, kurie dirba gerai. Kam dangstyti blgogus specialistus dirbtinai išlaikant jiems darbo vietas?Ju nuo to kenčia vaikai...
Jūsų skyriaus specialistai ne kartą teigė, kad laisvų vietų darželiuose daugėja. Dabar akivaizdu, kad neužpildytos priešmokyklinės grupės, nes matyt nėra tiek vaikų, o eilėje patekti į darželį laukia daugiau kaip 3 tūkst. vaikų. Ar nemanote, kad pasiūla neatsižvelgia į paklausą - t. y. darželiai tvarkosi neefektyviai ir siūlo ne tai, ko reikia tėvam?
Kaip manote, ka labiausiai reiketu keisti svietimo sistemoje? Kas turetu buti tas pirmas zingsnis link tokios sistemos, kuri butu palanki tiek besimokanciam (studijuojanciam), tiek svietimo istaigai, tiek pedagogui?
kada bus mokinio krepšeliai darželiuose?
Laba diena, Norėčiau paklausti, kodėl negalima šalia progimnazijų ir gimnazijų leisti veikti ir "seno kirpimo" vidurinėms mokykloms? Kam vaikams bereikalingas stresas kas 4 metai? Ką duoda toks dirbtinis "pritempinėjimas" prie reformos?
Gimnazijų ir progimanzijų ugdymo tikslai ir programos skiriasi, skiriasi ir reikalavimai mokytojų darbo metodikoms, taip pat skirtingi vaikų amžiaus tarpsniai. Todėl valstybėje susitarta dėl tokių struktūrų. Tikima, kad ilgosios vidurinės mokyklos galės veikti miesto pakraščiuose, nes vaikams toli atvykti į kitas mokyklas.
kodel ausros gimnazijoje tiek daug zmoniu yra fiktyviai idarbinti? ir neseniai audita atlikinejusi auditore to nepamate?
Paprastai pro mūsų auditorių akis niekas nepraslysta. PApildomai pasidomėsime dėl jūsų pateiktos informacijos.
Gerb. doc. A. Bagdonai, pastaraisiais metais ryšium su mokyklų tinklo pertvarkymu bei nesiliaujančiai emigracijai į Vakarus daugelis labai patyrusių ir didelę kompetenciją turinčių pradinių klasių mokytojų liko be darbo. Ar švietimo ir ugdymo skyrius yra parengęs ilgalaikę mokytojų perkvalifikavimo ir įdarbinimo strategiją Kauno mieste? Ar ši strategija buvo pateikta tvirtinti Kauno miesto švietimo ir kultūros komitetui? Miesto pedagoginė visuomenė norėtų žinoti, kiek pedagogų liko be darbo Kauno mieste.
Skyriuje yra norinčių įsidarbinti mokytojų duomenų bazė ir esant laisvoms vietoms, mokytojams pasiūlomas darbas. Pertvarkymo klausimus sprendžia ir finansuoja Švietimo ir mokslo ministerija. Švietimo ir ugdymo skyrius glaudžiai bendradarbiauja su KTU ir VDU ir nuolat kviečia įvairaus amžiaus pedagogus į persikvalifikavimo ir magistrantūros studijas. Taip vykdomas bendras savivaldybės ir universitetų rektorių susitarimas.
p.Bagdonai ,noriu uzduoti 2klausimus:1.Ka veikia savo darzelyje "amzinoji" vedeja p.NORKIENE ,juk ji jau uztarnautam poilsyje ir iseitine pasalpele nebloga i kisene susizere.2.Ir dar p.BAGDONAI klausimelis:kur nors vienas atsakymas i musu tevu rasytus skundus.Labai lauksim atsakymo
1. P.Norkienė įstaigos vadove nedirba. O dėl jos pedagoginės veiklos sprendžia naujoji įstaigos vadovė.
2. Visi atsakymai į jūsų pareiškimus buvo išsiųsti įstaigos tarybai nurodytais adresais.
ponas Bagdonai,gal dalite atsakyti kodel ne kauno miesto ar kauno rajono vaikams yra teikiama pirmenybe kauno miesto darzeliuose?Beveik visuose darzeliuose yra vaiku is jonavos,kedainiu,kaisiadoriu ir aplinkiniu rajonu,o kaunieciai lieka be vietos.Be to yra daug jaunu specialistu o direktores,ju pavaduotojos ir aukletojos yra pensijinio amziaus.Jau esam pastebeje kad tokie pedagogai nebesusitvarko su savo darbu.
Kiekviena savivaldybė yra įsipareigojusi savo gyventojams, todėl į Kauno miesto darželius pirmiausia priimami miesto vaikai. Jeigu įstaigoje nėra eilės ir yra laisvų vietų, vaikai priimami iš kitų savivaldybių.
kada teiksite sav.tarybai sprendimo projekta del nerukymo zonu aplink mokyklas, dabar vaikai paeina kelis zingsnius nuo mokyklos ir sako mes ne teritorijoje galime rukyti
Mokyklos administracija tiesiogiai atsakinga už mokinių elgesio saugumą mokykloje ir jos teritorijoje. TAčiau pasitaiko atvejų, kad rūkymas priimamas tarsi kaip norma. Siūlyčiau pirmiausia nerūkyti patiems mokytojams ir imtis visų priemonių, kad mokiniai būtų kiek įmanoma apsaugoti nuo šio žalingo įpročio. Noriu pažymėti, kad mokykla nemoko vaikų rūkyti. Ši problema ateina iš ištorės, todėl mokyklai pakankamai sunku kovoti su šiuo reiškiniu. Turėtų suklusti patys tėvai.
Ar ne juokinga, kad tokia institucija kaip Kauno m. Švietimo ir ugdymo skyrius neturi internetinio puslapio? Visa informacija slepiama, nes nėra kur jos rasti. O gal taip norima paslėpti didelį valdininkų (kurie tikriausiai nieko neveikia) kiekį. Nes nėra aišku kur kokiu klausimu galima kreiptis. Gėda
Švietimo ir ugdymo skyrius turi savo tinklapį, į kurį galima patekti per www.kaunas.lt rubrika "Švietimas". Čia talpinama visa svarbiausia informacija. Šiuo metu kuriamas bendras Švietimo ir kultūros departamento tinklapis, kuriame vietos bus ir Švietimo ir ugdymo skyriui.
1.Kodėl Kaune tiek daug jaunimo mokyklų? Juk jose yra net nereikalingų, t.y. nuomojamų patalpų. Tas mokyklas sujungus, būtų sutaupyta daugybė lėšų, dabar švaistomų administracijai ir pan. dalykams išlaikyti. 2.Panaši situacija susiklosčiusi ir Suaugusiųjų mokymo centruose. Ar reikalingi du centrai, veikiantys ir Petrašiūnuose, ir Šančiuose? Ar tai racionalu? 3. Kodėl T.Masiulio jaunimo mokykloje neįsikuria miesto Ugdymo ir švietimo skyrius? Kodėl šis skyrius nuomoja brangiai kainuojančias patalpas miesto centre, tokiu būdu švaistydamas mūsų, mokesčių mokėtojų, lėšas? 4. J.Urbšio mokyklos dir. pav. ūkio reikalams dėsto penktokams matematiką. Ar ji turi tam tikslui reikalingų žinių? Tuo abejojama, nes mokinių matematikos žinių lygis taip pat kelia abejonių.
1. Kaune yra 3 jaunimo mokyklos. Tokioje mokykloje gali būti ne daugiau 100 vaikų. Todėl jos ir yra trys. Jeigu mes visi - tėvai ir mokytojai - labai atsakingai ugdytume vaikus, tokių mokyklų tikrai nereikėtų.
2. Suaugusiųjų mokymo centras Kaune yra viena institucija su padaliniais atskiruose mikrorajonuose. Centras yra Šančiuose, kur mokosi 11-12 klasių mokiniai, o Petrašūniuose yra pgrindinė mokykla. Aleksote yra tik 12 klasės. Taip padaryta dėl gyventojų patogumo. Suaugusiųjų mokykloje besimokančiųjų mažėja - per 600 mažiau šiais metais. Jei nebus besimokančiųjų, reikės optimizuoti veiklą.
3. T.Masiulio jaunimo mokykloje be pagrindinės ugdymo programos veikia papildomo ugdymo organizavimo poskyris, kuriame vaikai po pamokų užsiima jiems įdomia veikla. Tai ypač reikalinga jaunimo mokyklų vaikams. Laisvų patalpų ten nėra. Skyriaus nuomos patalpų klausimus sprendžia miesto savivaldybė. Kai bus surastos naujos patalpos, be abejo, bus nenuomojama.
4. Jeigu mokytoja yra specialistė, ji turi teisę dirbti. Bendrai šiuos klausimus sprendžia mokyklos vadovas. Už darbo kokybę pats mokytojas ir mokyklos vadovas. Skyriaus specialistai nusiskundimų dėl šios mokytojos neturi. Jeigu reikės, suteiksime visapusišką pagalbą.
Laba diena, Gerb. Vedėjau, dirbu ikimokylkinėje įstaigoje auklėtoja. Įstaigoje darbuotojų kaita yra labai didelė, nes direktorės diktatūra visus anksčiau ar vėliau pribaigia...ir puikūs specialistai yra priversti palikti įstaigą, ieškotis dabo kitur. Darželyje vienos pedagogės turi 1,25 etato, o kitos tik 0,85 (aš tame tarpe). Ir kas keisčiausia, kad 1,25 etato turi be pedagoginio išsilavinimo darbuotoja. Kodėl tokia neteisybė?
Švietimo ir ugdymo skyrius sutarė su ikimokyklinių įstaigų vadovais, kad pirmiausia pedagoginis krūvis bus skiriamas auklėtojoms. Jei direktorė nori dirbti dar ir auklėtoja, turi gauti savivaldybės leidimą. Kauno mieste šiais metais tai tik vienkartiniai atvejai, įvertinus tai, kad visos auklėtojos turi pakankamus krūvius. Darbo krūvis priklauso nuo apimties ir esamo asignavimo.
Gerb. Vedėjau, labai prašau Jūsų paaiškinti, kodėl vienose Kauno bendrojo lavinimo mokyklose mokytojai uždirba du kartus daugiau negu kitose, o kitur mokytojai tiesiog diskriminuojami.Konkrečiai noriu paklausti apie Kauno Julijanavos vidurinę mokyklą, kurioje"nustatytas" sav. pamokų krūvis yra 14- 15 val.( tai vyksta daugiau kaip 15 metų), be to, mokytojams dirbant nepilnu krūviu, dar priiminėjami nauji mokytojai. Prašau paanalizuoti šią situaciją ir išsiaiškinti, kodėl šios mokyklos vadovai tokie visagaliai ir jaučiasi nepakeičiami( "sėkmingai" vadovauja 20 metų)
Mokytojų darbo apmokėjimas priklauso nuo jo turimo pamokų skaičiaus. Jeigu mokykla sėkmingai driba, vaikų ir tėvų mėgstama, tai natūralu, kad joje mokosi daug vaikų, todėl yra daug klasių, atitinkamai susidaro pakankamas krūvis mokytojams. Mokyklose, kuriose yra nepakankamai vaikų, ugdymo planas nesudaro galimybių mokytojui turėti daugiau pamokų. Paprastai būna minimalus skaičius pamokų. Tokie klausimai visada apatariami tarp direktoriaus ir darbuotojo.
Visus atvejus reikėtų nagrinėti konkrečioje situacijoje. Jei pasitaiko, kad mokytojo darbas yra ne kūrybinis, o kaip amatininko, tai gali būti įstaigos vadovas ieško kūrybingesnių žmonių. Julijanavos mokykloje nėra labai didelis kiekis vaikų, todėl ir atitinkamai yra mažiau pamokų.
patikslinu-amzius ne virs 65, o virs 70.
Yra vienas kitas ir tokio amžiaus darbuotojas, bet dar kartą kartoju amžius nėra pagrindas darbuotojui atleisti.
Gerbiamas Bagdoanai tiek metu sedi sioje kedeje, bet ar esi ka nors gero padares sioje srytyje. Juk vaikai musu ateitis, ka mes jiems duosim ta ir gausim. Tave geru zodziu negalima mineti. Tiek metu trini sia kede, o jokios naudos. Ir labai noreciau paklausti tavo sazines, ar tau negeda.
Savivaldybės tarnautojus skiria administracijos direktorius konkurso nustatyta tvarka. Darbas savivaldybėje vertinamas už darbo kokybę ir tikrai ne už sėdėjimą.
Pavyko suburti kvalifikuotus skyriaus specialistus bei pateikti tarybai visus reikalingus sprendimus, kad miesto švietimo sistema veiktų sklandžiai. Per visą tą "sėdėjimą" pateikta per 500 tarybos sprendimo projektų.
Ačiū už klausimus,
Iki kito karto - Antanas Bagdonas.
Noriu Jūsų paklausti, kodėl tiek mokyklų vadovų yra pakankamai pensijinio amžiaus, kodėl Jūs nesprendžiant mokyklų vadovų atjauninimo kausimų. Juk gimnazijų vadovai dauguma garbaus amžiaus. Juk pensininkams jau Valstybė AČIŪ pasakė, tai ko jie dar nori? Pensijos per mažos?, o kam per didelės?
Kauno miesto švietimo sistemoje dirba 5 procentai pensinio amžiaus pedagogų. Pedagogus į darbą priima įstaigų vadovai ir jie sprendžia dėl darbuotojo tinkamumo. Pensinis amžius nėra pagrindas atleisti žmogų iš darbo, jei jis gerai dirba. Su pensinio amžiaus švietimo įstaigų vadovais, kuriems jau sukakę 65 metai, kiekvienais metais yra aptariama jų vadybinė veikla, darbo perspektyvos, vadovo lūkesčiai organizacijoje. Švietimo ir ugdymo skyrius su visais tokio amžiaus vadovais bendru sutarimu yra sutarę dėl jų darbinės veiklos trukmės.
Gerb.Vedėjau, Kas numatoma pakeisti, kur ir ką numatoma sumažinti, jei p. Kubilius ruošiasi taupyti švietimo sistemoje? Ar tėvai tikrai gali pasirinkti mokyklą savo vaikui? Linkiu Jums sėkmės.Kiek teko su Jumis bendrauti, Jūs tikrai gilinatės į problemas ir stengiatės ieškoti ir tikrai randate išeitį. Tiesiog žmonės turėtų suprasti, kad ir Jūs ne viską galite. Gaila, kad mumyse tiek pagiežos ir pykčio...
Ačiū už palinkėjimus.
1. Dėl taupymo - taupyti reikia visada ir lėšos švietimui turi būti panaudojomos ypač efektyviai. Būtina pažymėti, kad savivaldybė šiais metais mokykloms atnaujinti per įvairius projektus skyrė per 39 mln. litų. Tai viena didžiausių investicijų, tvarkant švietimo įstaigas.
2. Kauno mieste yra pakankamai laisvų vietų mokyklose, mokykloms priskirti mikrorajonai, kurių vaikai priimami pirmumo tvarka. Jei laisvų vietų yra kitoje pageidaujamoje mokykloje, vaikas visada yra priimamas.
įdomu, jei tiesa, kad gimnazijoms leis formuoti 5 klases, jau esamos pagrindinės žlugs. Juk tėveliams prestižo ir mados reikalas vesti ne kažkokion pagrindinėn, o gimnazijon. Tad kaip toks hibridas vadinsis- gimnazija su 5 klasėmis? Ar sujungsite Žaliakalnio pradinę su pagrindine, koks politikų žaidimas sužaistas, jog šis sprendimas žlugo?
1. Klausimai dėl tinklo pertvarkymo bus sprendžiami kompelksiškai, užtikrinant mokymosi tęstinumą bei mokyklos struktūrų dermę. Jei bus įstatymo pataisos dėl mokyklos struktūros, tai atitinkamai savivaldybės taryba svarstys mokyklos struktūros pertvarkymo klausimus iš naujo.
2. Žaliakalnio pradinės ir pagrindinės mokyklų artimiausiu metu savivaldybės administracija neplanuoja siūlyti miesto tarybai jungti. Šie klausimai pirmiausia svarstomi mokyklų tinklo pertvarkos strateginėje grupėje ir tik tada teikiami vienokie ar kitokie siūlymai.
Kodel vidurinese mokyklose renkami šalpos pinigai.Kiek esame informuoti, pvz.Šilainiu rajono mokyklos gavo milziniškas lėšas, kazkur po 3 milijonus litu mokyklu renovacijai. Argi to nepakanka?Šeimos ir taip gyvena gana skurdziai...Kas gali sustabdyti ši šalpos rinkimo procesa?
Visos rinkliavos ir mokyklų šelpimai yra savanoriški. Mokyklų vadovams yra aiškiai nurodyta, kad visos lėšos, kurias aukoja tėvai, turi būti laisvanoriškos, o pinigai apskaitomi buhalterine tvarka. Kokių nors prievartinių reikalavimų pastaraisiais metais neteko girdėti. Tikrai esame dėkingi tėvams ir kitiems rėmėjams, kurie prisideda prie mokyklos gerovės kūrimo. Kai kurios mokyklos yra įsikūrusios paramos ir labdaros fondus.
Gerb. Bagdonai, kodėl Jūs ir visas Jūsų skyrius nusišalino nuo organizuojamų vaikų "Saugaus rato varžybų". Šią priemonę organizuoti palikote tik saugaus eismo mokyklos direktorei. Varšybos vyksta Miesto sodelyje prie Muzikinio teatro. Vienuoliką metų perku iš savo lėšų vaikams po du dviračius, o mokyklos komandai taurę. Jūsų šaltas atsinešimas į vaikų auklėjimą saugaus eismo klausimais žlugdo šią priemonę. Mokyklų direktoriai matydami Jūsų abejingumą taip pat tapo abejingais. Tikriausiai šią priemonę teks perkelti į Alytų arba į Marijampolę, nes Kaunui tokios priemonės nereikalingos. Kauno moksleiviai galės ten atvažiuoti.
Švietimo ir ugdymo skyrius nenusišalina nė nuo jokių renginių, nes yra tieisogiai atsakingas už jų sėkmingą vyksmą. Skyriaus funkcija yra viešasis administravimas ir pagalbos teikimas įstaigoms. Tokius renginius, kaip čia paminėtas, organizuoja savivaldybės švietimo įstaigos, kurios specializuojasi įvairiose renginių organizavimo srityse. Šiuo atveju A.Žikevičiaus saugaus vaiko mokykla visada organizuoja tokius konkursus, kurie labai sėkmingai praeina. Švietimo ir mokslo ministerija prašo šios mokyklos nuolat organizuoti respublinikinius renginius. Švietimo ir ugdymo skyrius skiria finansavimą to renginio organizavimui. Malonu, kad p. Henrikas, kaip buvęs sportininkas, prisideda prie tokių renginių organizavimo. Tai gražus pilietiškumo pavzydys, padedant ugdyti mūsų jaunimą.
kiek laiko tęsis netvarka Kauno Julijanavos katalikiškoje mokykloje?Piktina žemas mokinių paruošimo lygis, tvarkos, drausmės trūkumas.Dauguma gyventojų vežioja vaikus į kitas mokyklas, o jos gana toli.Tėvams kainuoja vaikų kelionės, o vaikams nėra saugu.
Julijanavos mokykla yra miesto pakraštyje, ji ruošiama vidurinės ugdymo programos akreditacijai,o Švietimo ir ugdymo skyrius teikia visokeriopą pagalbą, kad mokykla būtų tinkamai pasirengusi. Kaip ir visose mokyklose, šioje iškyla įvairių problemų, kurios yra išsprendžiamos. Tikrai nedrįsčiau teigti, kad mokykloje yra betvarkė, bet atsižvelgiant į tai, kad mieste yra pakankama mokyklų įvairovė, kai kurie tėvai iš tiesų pasirenka gimnazijas, kuriose mokosi vienodo amžiaus tarpsnio mokiniai.
Girdėjome, kad Jūs planuojate kitais mokslo metais, jeigu neatsiras daugiau Kaune pagrindinių mokyklų, gimnazijoms bus leista formuoti penktas klases. Ar tai tiesa?
Seime yra svarstoma nauja švietimo įstatymo redakcija, ir Seimo nariai yra pateikę siūlymų dėl vidurinės mokyklos tolesnio gyvavimo. Atsižvelginat į švietimo įstatymo nuostatas ir savivaldybė priims vienokius ar kitokius sprendimus. Šiuo metu tokie klausimai dėl penktokų mokymosi gimnazijose nesvarstomi.
Ar nemanote, kad gimnazijoms, kurios to nori, reikėtų leisti formuoti penktas klases?
Nemanome, todėl kad Kauno miesto praktika rodo, kad nė viena keturmetė gimnazija nenori formuoti penktųjų klasių. Tai atitinka ir vaikų amžiaus tarpsnius, interesus ir ugdymo programas. Todėl esant vienam programos koncentrui, tiek mokytojams, tiek mokyklos vadovams, tiek patiems vaikams lengviau tokioje mokykloje mokytis. Pagrindinės ugdymo programos ir vidurinės ugdymo programos tikslai yra skirtingi, todėl jų maišymas gali kelti įvairių keblumų.
p. Bagdonai, ar jūs patenkintas katalikiškom mokyklom?
Katalikiškos mokyklos yra bendro lavinimo mokyklos, o jų vienas iš steigėjų yra vyskupija. Šioms mokykloms bažnyčia teisiškai įsipareigoja teikti pagalbą mokinių dorinio dvasinio ugdymo srityje. Katalikiškos mokyklos mieste yra populiarios, jų yra 5, kurių steigėjas yra bažnyčia ir dvi, kurių steigėjas yra tik savivaldybė. Kaip ir visose bendrojo lavinimo mokyklose pasitaiko įvairiausių problemų. Tačiau jų išskirti ar pasakyti, kad jos turi ypatingų problemų, mes tikrai negalėtume. Būtina pažymėti, kad sprendimus dėl mokyklos veiklos ne viena savivaldybė, bet ir kitas steigėjas. Todėl paprasčiausiai užtrunka ilgiau pačios procedūros. KArtais iškyla įvairių mokyklos finansavimo probleminių klausimų.
Švietimo skyrius traktuoja savo darbą kaip pagalba mokyklai, jos vadovams ir mokytojams, tačiau kai atvyksta kokia skyriaus komisija ar pareigūnas, tai jau koks nereikšmingas trūkumas tampa baudos skyrimo priežastimi, ar įžeidinėjimu, kad nieko nemoka nei vadovai nei mokytojai. Patikros rezultatai būna viešinami miesto visuomenei, ar per direktorių susirinkimus
PAčios tikrosios vadybos esmė yra ne problemos sprendimas, o jų prevencija. Todėl švietimo skyriaus specialistai dažnai lankosi mokyklose ir teikia pagalbą, kad būtų užtikrintas ugdymo procesas. Jei mokykloje problema nesisprendžia, tai paprastai sudaroma darbo grupė, kuri turi išspręsti susidariusią problemą. Jeigu tyrimo metu nustatomi tam tikri įstatymų pažeidimai, tai atitinkamai mokyklos vadovui arba savivaldybės vadovams rekomenduojama priimti vienokias ar kitokias priemones nusižengusiųjų atžvilgiu. Gera teikti pagalbą, jei ji priimama. Drausimino priemones siūloma taikyti tik tada, kai realiai būna išnaudotos visos kitos priemonės, kuriomis būtų galima išspręsti konflktus.
Vaikai protestuodami prieš jų išvarymą iš Vaižganto mokyklos surengė piketą prieš Kauno m. sav. Klausima. Kokia teise A Bagdonas pasinaudodamas "telefoninę teisę" pranešė mokinių naujos mokyklos direktoriui ir liepė piketuotojus nubausti.
Skyriaus vedėjas yra atsakingas už mokyklų veiklos organizavimą, mokyklos direktorius tiesiogiai atsakingas už proceso organizavimą mokykloje ir vaikų saugumą. Tai jeigu vaikai darbo metu yra ne pamokose, tai yra būtina vedėjui pasiteirauti, kas užtikrina jų saugumą ir kaip bus su jų pamokomis. Niekas nei vaikų, nei mokytojų nesiūlė bausti, tačiau visada patariame, kad mokinių į įvairius piketus neįtraukinėti, o aiškiai paaiškinti, kodėl vyksta tokie procesai. Šiuo metu Vaižganto mokykla yra tikrai apsisprendusi dėl savo struktūros ir savivaldybė visokeriopai padės jai pasiekti užsibrėžtus tikslus.
Mokykla planuoja būti progimnazija kartu su viena iš aukštųjų mokyklų.
Buvo sukurta centralizuota vaikų priėmimo į darželius sistema, nes vaikų į darželį priėmimo sistema buvo ydinga. Niekam ne paslaptis, kad vedėjos imdavo kyšius. Kas pasikeitė dabar? Pagal tarybos nutarimą vaikai turi būti priimami pagal prašymų pateikimo datą, tačiau kaip plačiai žinoma, dažnai pirmieji pateikę prašymus net nepateko i darželius. Kaip galvojate ar asmenys atsakingi už šios programos įgyvendinimą neima kyšių? Kodėl taip yra?
Kaip vertinate centralizuotą priėmimo į darželius tvarką? Ar tėvams dėl to geriau? teko girdėti, kad broliai ir sesės negali patekti į vieną darželį ir kyla kitokių problemų. Ar čia nėra tik sistema dėl sistemos, o ne dėl žmonių?
Vertinu gerai, todėl kad visiems yra aišku, kas vyksta šioje sistemoje. Savivaldybės taryba priėmė sprendimą dėl brolių ir seserų patekimo pirmumo, todėl šis klausimas jau yra išspręstas. Kiekvienas miesto gyventojas adresu http://darzeliai.kaunas.lt gali matyti visą informaciją, darželių eiles ir konkrečių tėvų vaiką eilėje. Nesąžiningumai iškart matomi. Švietimo ir ugdymo skyrius kas du mėnesius nuolat skelbia informaciją apie laisvas vietas darželiuose. Beje, šią informaciją kiekvienas žmogus gali matyti kasdien nurodytoje svetainėje.
Kodėl jūs visada išsisukinėjate valdiškais atsakymais, o nenorite matyti tikros situacijos švietime?
Valstybės tarnautojui privalu kalbėti dalykiškai ir korektiškai bei objektyviai vertinti esamą situaciją. Vadyba ne visada sutampa su poezija.
Kodėl mokyklų tinklo reforma įgyvendinama pagal popierinį modelį – vienoms kai kas neleidžiama, o kitoms pritempinėjama, bandoma ge;lbėti kitų mokyklų vaikasi užkamšant skyles? Leiskite numirti mokykloms, kurios nepopuliarios. juk čia tas pats kaip rinkos ekonomikoje: išsigrynins ir dirbs tie, kurie dirba gerai. Kam dangstyti blgogus specialistus dirbtinai išlaikant jiems darbo vietas?Ju nuo to kenčia vaikai...
Šis gamybos rinkos principas tikrai netinka mokykloms, kuriose ugdomi vaikai. Nes kas prisiims atsakomybę, jei iš tikrųjų mes lauksime, kol mokykla numirs. Reikia pasakyti, kad yra tokių mirštančių mokyklų. Kauno savivaldybės taryba yra patvirtinusi Kauno miesto bendrojo lavinimo mokyklų pertvarkymo planą ir jis yra žinomas visai tiek miesto, tiek Lietuvos visuomenei. Būtent šiame plane yra numatyta, kokia 2012 metais bus visų miesto mokyklų struktūra. Dirbtinis laukimas arba mokyklų marinimas jau yra iš principo neteisingas todėl, kad mes turime sudaryti kokybiškas ugdymo sąlygas savivaldybės vaikams ir svarbiausia tęstinumą. Todėl chaosas šioje vietoje tiesiog neleistinas. visos mokyklos žino, kokia yra jų perspektyva, viskas suderinta su mokyklų bendruomenėmis. Tos, kurios apsisprendė būti gimnazijomis, bus akredituotos, o kitos mokyklos taps progimnazijomis arba pagrindinėmis mokyklomis. Mieste esančios katalikiškos mokyklos turi teisę būti ilgosios gimnazijos (nuo 1 iki 12 klasės). Tokiomis jos taps tik tuo atveju, jeigu bus sėkmingai akredituotos. Kitu atveju jos taip pat bus progimnazijos ar pagrindinės.
Jūsų skyriaus specialistai ne kartą teigė, kad laisvų vietų darželiuose daugėja. Dabar akivaizdu, kad neužpildytos priešmokyklinės grupės, nes matyt nėra tiek vaikų, o eilėje patekti į darželį laukia daugiau kaip 3 tūkst. vaikų. Ar nemanote, kad pasiūla neatsižvelgia į paklausą - t. y. darželiai tvarkosi neefektyviai ir siūlo ne tai, ko reikia tėvam?
Atsakingai teigiu, kad Kauno mieste ikimokyklinio ugdymo įstaigose yra laisvų vietų, kurias paskelbus viešai tinklalapyje, dažniausiai užimamos.
Šiuo metu yra 140 laisvų vietų į lopšelius ir 270 laisvų vietų į darželius. Taip pat 149 darželiuose į priešmokyklines grupes. Šie skaičiai nuolat kinta. Todėl teigti, kad yra nepatekusių vaikų negalime, nes yra laisvų vietų. kai jos bus užpildytos, tada galėsime svarstyti, kiek nepatekusiųjų.
Tokia situacija susidaro todėl, kad kai kuriose mikrorajonuose - Šilainių ir Centro - yra daug vaikų, kurie nepatenka į darželius, o Šančių, Petrašiūnų, Palemono, Dainavos, Eigulių mikrorajonuose yra laisvų vietų. Tėvai nesirenka tų darželių todėl, kad nepatogu vaikus vežti toliau nuo namų. Savivaldybė nuolat atidarinėja darželiuose naujas grupes. Ir šiuo metu tėvams, kurie kreipiasi, visada turime, ką pasiūlyti. Kitas reikalas - dėl laukiančių vaikų, kurie planuoja lankyti kitais ar dar kitais metais. Tokių vaikų yra iš tikrųjų pakankamai daug. Savivaldybėje įdiegta elektroninė programa, kuri užtikrina vaikų priėmimo skaidrumą.
Kaip manote, ka labiausiai reiketu keisti svietimo sistemoje? Kas turetu buti tas pirmas zingsnis link tokios sistemos, kuri butu palanki tiek besimokanciam (studijuojanciam), tiek svietimo istaigai, tiek pedagogui?
Laba diena,
Reikėtų pasakyti, kad švietimo reforma jau vyksta jau visą nepriklausomybės laikotarpį, pirmiausia reikėtų pabaigti tai, kas pradėta. Ypatingai mokyklų tinklo pertvarkos klausimas Kaune.
Reikėtų greičiau apsispręsti dėl mokyklų vadovų atestacijos, patvirtinimo klausimų. Reikėtų galvoti ir dėl vadovų skyrimo tvarkos tobulinimo, juolab kad atsirado viešosios įstaigos, todėl atsirado viešųjų įstaigų dalininkų klausimai. Vienas iš svarbių klausimų - mokyklų išorės auditas, mokyklų akreditacija ir vadovų atestacija derėtų tarpusavyje ir nereikėtų tris kartus važiuot į mokyklą analizuoti to paties. Šis klausimas labai svarbus ir tikimės, kad bus pradėtas spręsti. Valstybėje reikėtų apsispręsti dėl vadybinio amžiaus cenzo ir vadovų kadencijos klausimų.
kada bus mokinio krepšeliai darželiuose?
Nuo 2011 metų sausio 1 dienos. Remiantis 2010 metų rugsėjo 1 dienos duomenimis.