Portalo svečias
Dainius Pavalkis
Gerb. ministre, kada universitetų dėstytojų atlyginimai bus nežeminantys jų orumo? Kodėl dėstytojams keliami reikalavimai ir atlyginimas nėra adekvatūs? Ačiū.
Gerb. Ministre, privaciu darzeliu steigejams kyla problema gauti ikimokyklinuko krepseli, jei isteigtos imones buveines ir vienos is veiklu (ikimokyklinis ugdymas) vykdymo adresas skiriasi (miesto ir rajono savivaldybes). Gal reikalingas koks teisinis pataisymas del ikimokyklinuku krepseliu skirstymo? Labai prasome pasidometi siuo klausimu, galbut, reikia labai nedaug, kad neliktu sios srities kliuciu darzeliu steigejams. Aciu Pagarbiai Viktorija
Pone Pavalki, mokytojai vėl verkšlena dėl mažų atlyginimų(nors iš viešos info tinklapiuose atrodo didesni nei vidutiniai LT ), ar negalvojate kad turėtų būti susiję alga ir kokybė. KJG gimnazijoje mokslas mokamas, bet kasmet ten stojančiųjų konkursas 4-5 į vieną vietą , būtent dėl aukšto vaikų paruošimo. Mūsų mokyklose mokytojai (su išimtimis) neorientuoti į kokybę, atidirba valandas už kurias gauną algą ir paisitengia kad tie patys mokiniai ateitų pas juos "papildomai" už papildomą mokestį ruoštis egzaminams. Gal skatinkit mokytojus, kurių paruošti vaikai laimi olipiadose, konkursuose, kurie gerai dirba. Mums nereikia prabangių suolų(nupirksim patys), mums riekia kad vaikai būtų gerai stipriai mokomi mokyklose. Dar dėl tokių pamokų kaip fizinis, muzika. Tikrai neteisinga vaikų atžvilgiu šitas pamokas vertinti pažymiais. Negabiems muzikai ar sportui vaikams 5-etai tiesioga morališkai muša ūpą , juolab kad tai yra tik kultūra, ne mokslas. Įstatymiškai turi būti įskaitos, bet mokyklos daro kaip nori. Kodėl?
Sveiki, kuriais metais planuojate įvesti neformaliojo ugdymo krepšelį? Ačiū už atsakymą.
Pereinant prie modulių sistemos universitetuose, atrodo, buvo perrašytos senos studijų programos ir seni kursai, bet visa tai sukišta į naują formą skambiais žodžiais ir naujais terminais. Ar perėjimas prie modulių neturėtų reikšti ir kokybinio universitetų atsinaujinimo? O studentams būtų suteikiama daugiau laisvės rinktis kreditus pagal jų interesus ir perspektyvas darbo rinkoje?
Laba diena. Be klausimų... Kuo geriausios kloties ministrui Dainiui Pavalkiui. Su dėkingumu ir pagarba. Įtariu, kad žmogus su tokiomis savybėmis ir matymu, kaip Jūsų, Lietuvoje visiems gyvenantiems, atneš tik naudą ir savitarpio supratimą, toleranciją.
Gerbiamas Ministre, padėkite Kauno gyventojams - moksleivių tėvams, kurie yra susirūpinę, kad Kaune praktiškai nėra užtikrinama kokybiško vaikų mokymo iki 12 klasės galimybė. Mieste yra stiprios pradinės mokyklos ir gimnazijos, tačiau nėra mokyklų (išskyrus turbūt tik Jėzuitų gimnaziją, į kurią visi norintys netelpa), kuriose tokiu pačiu lygiu būtų mokoma 5-8 klasėse. Jau ne vienerius metus 'Varpelio' pradinės mokyklos bendruomenė prašo miesto valdžios, kad leistų šiai mokyklai tapti progimnazija ir taip sudaryti galimybę šioje mokykloje puikiai paruoštiems pradinukams tęsti mokymąsi tokiu pačiu lygiu iki gimnazijos. Dabar gi motyvuojama, kad netoliese esančiose mokyklose trūksta vaikų, tačiau mokymo lygis tose mokyklose yra žemesnis. Kodėl neleidžiama gerai mokyklai ugdyti vaikus, o dirbtinai remiamos prastesnės mokyklos? Gal derėtų leisti būtent joms išnykti? Netoliese esanti 'Vyturio' mokykla perpildyta, vaikai, atėję į ją iš 'Varpelio' pradinės mokyklos nusimoko. Kitose netoliese esančiose ir 5-8 klases formuojančiose mokyklose mokymo lygis dar prastesnis. Tenka samdyti korepetitorius, kad vaikas po ketverių metų tokio mokymo pajėgtų mokytis gimnazijoje.
Kaip vertinate mokyklų tinklo pertvarką, kuri akivaizdžiai neatitinka Lietuvos demografinių problemų ? Kam vertinate mokytojų atestacijos nuostatus ir kvalifikacijos tobulinimo koncepcijas ? Ar šie dokumentai neprieštarauja Nacionalinės mokyklų vertinimo agnetūros veiklai ? Kokios aplinkybės turi paskatinti vyriausybę keisti mokyklų finasavimo ir mokytojų darbo apmokėjimo tvarką ?
Ministre, leiskite užklausti, koks Jūsų išsilavinimas? Sėkmės.
Gerb. ministre, sakykite prašau, kodėl Lietuvoje šitiek daug kolegijų, profesinių mokyklų, mokymo centrų, visokio plauko universitetų, aukštesniųjų mokyklų? Kokius teisininkus, pvz., gali paruošti Mykolo Romerio, Kauno kolegijos, Vilniaus kolegijos, Socialinių mokslų kolegijos ir kitos žemo akademinio lygio įstaigos? Nes dabar akivaizdu, kad aukštojo mokslo diplomą gali gauti kiekvienas.
Gerb. Ministre, Esu anglų kalbos mokytoja. Myliu savo darbą ir pasiekiu neblogų rezultatų ugdant jaunąją kartą. Tačiau niekada nebūčiau tapusi anglų kalbos mokytoja, jei man stojant į šią specialybę būtų tekę laikyti matematikos egzaminą. Norėčiau paklausti, kokia tikimybė, kad vis dėlto, nereikės laikyti matematikos egzamino stojant į humanitarines specialybes? Atleiskite, bet šis sprendimas, mums, pedagogams, atrodo visai nelogiškas...
Gerb. ministre, Kauno mieste didelė dauguma švietimo įstaigų vadovų – pensininkai, kai kurie jau labai garbaus amžiaus. Ar ministerija nenumato priemonių, kaip atsisveikinti su nusenusiais vadovais, nes jiems vadovaujant pokyčių mokyklose mažai.
Man visą laiką atrodė, kad jūs medikas. Ar jaukiai jaučiatės švietimo ministro kėdėje? Kuo esate su šia sritimi susijęs?
Ar reiks visiems laikyti privalomai abitūros matematikos egzaminą? Man atrodo, kad tai nesąmonė. Ačiū už atsakymą.
Ar mokyklos administracijos taikomos „žirklės“ yra vienintelis rodiklis, pagal kurį nustatomas efektyvus mokinio krepšelio lėšų panaudojimas ? Kam gaišti laiką tobulinant mokytojų atestacijos nuostatus, rengiant kvalifikacijos tobulinimo koncepcijas, jei mokytojo darbo vieta priklauso nuo mokinių skaičiaus, o atlyginimo dydis priklauso nuo mero ambicijų, panaudoti švietimui skirtus pinigus amžiaus statyboms, ir mokyklos direktoriaus įgeidžių ? Ar verta investuoti pinigus į ugdymo turinio(programų) kaitą, jei mokytojai „domino principu“ paskutiniams tinginiams parašo ketvertus, o mokslo pirmūnams – dešimtukus, per daug nesigilindami į žinias ir gebėjimus ? Ar prasminga organizuoti mokyklų tinklo pertvarką, jei valstybė nesugeba užtikrinti natūralaus gyventojų prieaugio didėjimo ir gerovės ?
Gerb. ministre, kaip vertinate kai kurių žiniasklaidos priemonių rengiamus ir publikuojamus aukštųjų mokyklų reitingus?
Gerb. ministre, kokias perspektyviausias studijų programas įžvelgiate 5-10 m. perspektyvoje? Ačiū.
Laba diena, ministre, kaip vertinate naujas studijų programas - ar nėra rizikinga stoti, kai studijų programa rengiama pirmais metais? Ar jų rengimo lygis toks pat, kaip ir senųjų studijų programų?
Laba diena, virtualioje erdvėje yra užregistruota peticija liečianti švietimo ir mokslo įstaigų darbuotojų atlyginimus, adresu www.peticija.lt. Po šia peticija pasirašė apie 15 000 asmenų. Prašau ministrą atsakyti, kada bus atstatytas švietimo įstaigų darbuotojų atlyginimas, kuris ir taip yra labai nedidelis.Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų bazinės mėnesinės algos grąžinimo: LIETUVOS ŽMOGAUS TEISIŲ GYNIMO ASOCIACIJA Lietuvos Respublikos Seimo peticijų komisijai PETICIJA DĖL BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ IR ORGANIZACIJŲ DARBUOTOJŲ BAZINĖS MĖNESINĖS ALGOS GRĄŽINIMO 2012 m. gruodis 13 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutarimu „Dėl bazinės mėnesinės algos ir bazinio valandinio atlygio padidinimo 2007 m. rugsėjo 26 d. Nr. 1023, nurodė, kad „Įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimo Nr.511“ Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų apmokėjimo tvarkos tobulinimo“ (Žin., 1993, Nr. 28-655;2006, Nr. 73-2787) 1 punktą, patvirtino nuo 2008 m. sausio 1 d. bazinę mėnesinę algą 128 litus ir bazinį valandinį atlygį-0,76 lito.“ Esant krizinei situacijai Lietuvos Respublikoje, Lietuvos Respublikos Vyriausybė pakeitė savo aukščiau nurodytą nutarimą ir patvirtino 2009 m. rugpjūčio 19 d. Nr. 844 Dėl bazinės mėnesinės algos ir bazinio valandinio atlygio patvirtinimo sumažinti nuo 2009 m. rugsėjo 1 d. bazinės mėnesinės algos dydį iki 122 litų ir bazinio valandos atlygio dydį 0,73 lito. ( Žin., 1993, Nr.28-655; 2006,, Nr 73-2787 1 punktas). Lietuvos Respublikos Vyriausybė, sumažinusi bazinę mėnesinę algą (BMA) biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojams, pasikeitus ekonominei situacijai, užmiršo sugrąžinti BMA iki buvusio dydžio prieš krizę. Pakėlus nuo 2013 metų minimalų atlyginimą iki 1000 litų, biudžetinėse įstaigose dirbantiesiems aptarnavimo, administracijos srityse, aukštos kvalifikacijos darbuotojams, kuriems mokamas minimalus atlyginimas pagal nustatytus koeficientus, gaunamas atlygis už darbą eilei jų bus mažesnis už MMA, jeigu nebus pakeista bazinė mėnesinė alga. Primename Lietuvos Respublikos Vyriausybei, kad krizinis laikotarpis baigėsi. Todėl, remiantis Lietuvos Respublikos Konstitucijos 68 straipsnio 1 dalimi, nurodančiai, kad „Įstatymų leidybos iniciatyvos teisė Seime priklauso Seimo nariams, Respublikos Prezidentui, Vyriausybei“, Konstitucijos 33 straipsnio 3 dalimi , kuri nurodo ir leidžia piliečiams ruošti peticijas, LR Peticijų įstatymu 1999 m. liepos 7 d.. Nr .VIII-1313, Įstatymas skelbtas: Žin., 1999, Nr. 66-2128, aktuali redakcija nuo 2008-03-27, r e i k a l a u j a m e: skubiai grąžinti bazinę mėnesinę algą . Lietuvos Žmogaus teisių gynimo asociacijos Pirmininko pavaduotoja Nijolė Orentaitė El. paštas: Nijole.orentaite@gmail.com
Kaip manote, aukštojo mokslo švietimo sistema yra pasenusi ar ne? Asmeniškai studijavau IT inžineriją, sugaišau 3-metus mokamoje vietoje universitete ir per vėlai supratau, kad tai ką mane mokė, yra visiškai nenaudinga mano buvusiems, esamiems ar būsimiems darbdaviams, man teko mokytis papildomuose kursuose, laikyti egzaminus atitinkamiems sertifikatams gauti, kad įrodyčiau, jog esu tinkamas dirbti savo darbą, nei vienam darbdaviui nebuvo ir nėra aktualu, aš turiu diplomą ar ne, nes jie žino, kad dabartiniai Lietuvos universitetai studentų tinkamai neparuošia šiuolaikiniam darbui. Ką daryti studentui, kuris baigia universitetą, gauna diplomą, o Lietuvos darbdaviai jo nenori, nes neatitinka jų reikalavimų, jų argumentas nuolatos yra "šiais laikais universitetus baigusių studentų patirtis bei žinios yra visiškai nenaudingos".
Gerb. Ministre, kodėl pasikeitus švietimo įstaigų vadovų skyrimo tvarkai ir įvedus privalomą kompetencijų patikrinimą , tiek daug laisvių suteikta bendruomenėms, kurios ne visuomet išlieka objektyvios ir turi kompetencijų pasirinkti tinkamą kandidatą arba patiria spaudimą iš pretendentų, kurie yra tos bendruomenės nariai. ar tai objektyvu, Jūsų nuomone.
Ką daryti mokytojams, kurie išdirbę 36 metus lieka be darbo? Kam tie aukštieji mokslai? Jei iki pensijos negali dirbti? Ką jūs toliau mąstote daryti? Čia yra pasityčiojimas iš žmogaus. Ką Jūs to mokytojo vietoje darytumėte?
Kada bus vykdomas vyriausybės programos punktas numatantis suvienodinti mokestį už aukštąjį mokslą ir padaryti jį ne didesniu kaip vidutinis darbo užmokestis???
Kaip vertinate Lietuvos studentų sąjungos darbą ir perspektyvas? Ar glaudžiai bendradarbiaujate?
Sveiki, anksčiau vidurinis išsimokslinimas buvo 11 klasių, o dabar po reformos 12 klasių, jaunuoliai baigdami mokyklas būna 19-20 metų. Paskutinių klasių mokyklos programos beveik iš kartojimų sudaromos. Ar pasiteisino tas 12 klasės įvedimas, ar negeriau būtų jos atsisakyti, nes jaunimas kuris nori mokytis ir taip žino, kaip pagilinti savo žinias be programų kartojimo. Mano žiniomis, tik Lietuvoje yra 12 klasių.
Kodėl universitetuose klesti korupcija? Kaip planuojate ir ar apskritai planuojate su tuo kovoti?
Laba diena, Mykolo Romerio universitetas niekada negarsėjo gera mokymo kokybe ar puikiais studentais. Jau seniai niekam ne paslaptis, kad ten mokosi tik tie, kurie gali nusipirkti diplomą, o ir mokslo ten ne kažin kiek....bet kodėl tokia įstaiga apskritai yra dar vadinama universitetu? Juk ten buvo Policijos akademija, ar nereikėtų vėl sugrąžinti buvusio statuso? Juk ir žiniasklaidoje buvo ne viena istorija apie ten perkamus diplomus, parduodamas studijų vietas... Kad ir paskutine istorija, kai MRU studentė padavė į teismą jai diplominį darbą rašiusią įmonę. Kažkoks absurdas.
Kokių artimiausių reformų ketinate imtis švietimo sistemoje?
Ar Jums neatrodo juokinga tai, kad LR įstatymai visiškai neriboja diplominių darbų pirkimo? Yra susikūrusios įmonės, kurios juos rašo studentams. Pakanka į Google paiešką tik įvesti žodžius "diplominių darbų rašymas" ir gausite daugybę paieškos rezultatų, kuriuose bus nurodytos ir kainos, ir oficialūs rašančiųjų darbus žmonių kontaktai. Taigi ko yra vertas tas diplomas?
Sakykite, prašau, kodėl į universitetų mokamas vietas yra priimami studentai su pačiais prasčiausiais pažymiais, neturintys jokių reikiamų žinių (net ir į magistrantūrą), tačiau tik sugebantys sumokėti už mokslą? Ar tai nėra tautos bukinimas? Juk jie nėra suinteresuoti daugiau sužinoti, gerai mokytis. Jie sumoka už studijas ir vėliau tik nusiperka baigiamąjį darbą. Kokia iš to nauda švietimo sistemai ir Lietuvai apskritai? Ačiū.
Mano sūnus 2012 m. įstojo į valstybės finansuojamą vietą. Deja, po pirmos sesijos pašalintas iš aukštosios mokyklos už nepažangumą. Ar šiemet jis gali stoti į aukštąją ar kolegiją į valstybės finansuojamą vietą? Kokios galimybės? Dėkoju už atsakymą.
Kodėl diskriminuojami Lietuvos abiturientai, juk tiek metų vienoje valstybėje gyvena ir lenkai, ir kitų tautybių piliečiai. Ar ne gėda ministrui nusileisti iki tokio lygio, kad per valstybinės kalbos egzaminą bus leidžiamos daryti klaidos lenkams. Tai jie turi gerbti valstybę, kurioje gyvena. Lietuvių jaunimą, jūs, ministre, labai diskriminuojate, tuo, manau, nusikalstate visiems Lietuvos abiturientams.
Gerb. ministre, kada universitetų dėstytojų atlyginimai bus nežeminantys jų orumo? Kodėl dėstytojams keliami reikalavimai ir atlyginimas nėra adekvatūs? Ačiū.
Universitetų autonomija leidžia jiems spręsti tiek atlyginimų klausimus, tiek dėl reikalavimų dėstytojams.
Sveiki, kuriais metais planuojate įvesti neformaliojo ugdymo krepšelį? Ačiū už atsakymą.
Kai Lietuvos Seimas ir Vyriausybė nustos mažinti švietimo finansavimui skiriamas lėšas dėl mokinių ir studentų skaičiaus mažėjimo, ko nedaroma nei socialinių reikalų, nei sveikatos sistemoje, kur žmonių skaičiaus mažėjimas yra lygiai toks pat.
Laba diena. Be klausimų... Kuo geriausios kloties ministrui Dainiui Pavalkiui. Su dėkingumu ir pagarba. Įtariu, kad žmogus su tokiomis savybėmis ir matymu, kaip Jūsų, Lietuvoje visiems gyvenantiems, atneš tik naudą ir savitarpio supratimą, toleranciją.
Dėkui.
Gerb. ministre, sakykite prašau, kodėl Lietuvoje šitiek daug kolegijų, profesinių mokyklų, mokymo centrų, visokio plauko universitetų, aukštesniųjų mokyklų? Kokius teisininkus, pvz., gali paruošti Mykolo Romerio, Kauno kolegijos, Vilniaus kolegijos, Socialinių mokslų kolegijos ir kitos žemo akademinio lygio įstaigos? Nes dabar akivaizdu, kad aukštojo mokslo diplomą gali gauti kiekvienas.
ES komisijos ir tarybos nuomone, mes turime turėti pakankamą skaičių žmonių su aukštuoju išsilavinimu, nes tik esant kritinei jų masei galime tikėtis proveržio mokslu pagrįstoje gamyboje. Todėl ES politika yra didinti aukštąjį išsilavinimą turinčių žmonių skaičių visuomenėje. Lietuvoje mes nekalbame apie tai, kad reikėtų daugiau aukštąjį išsilavinimą turinčių piliečių, akcentuojame studijų kokybės gerinimą.
Gerb. ministre, Kauno mieste didelė dauguma švietimo įstaigų vadovų – pensininkai, kai kurie jau labai garbaus amžiaus. Ar ministerija nenumato priemonių, kaip atsisveikinti su nusenusiais vadovais, nes jiems vadovaujant pokyčių mokyklose mažai.
Problema yra, tačiau dėl to, kaip išlaikyti tęstinumą, patirtį kartu su taip reikalingais pokyčiais, tebevyksta diskusijos.
Man visą laiką atrodė, kad jūs medikas. Ar jaukiai jaučiatės švietimo ministro kėdėje? Kuo esate su šia sritimi susijęs?
Aš jaukiai jaučiuosi visur. Turiu pedagoginį profesoriaus vardą. Nuo 1986 metų dirbu pedagoginį darbą.
Ar reiks visiems laikyti privalomai abitūros matematikos egzaminą? Man atrodo, kad tai nesąmonė. Ačiū už atsakymą.
Diskusijoms turime dar metus. Kalbame ne apie visuotinį matematikos teorijos egzaminą, bet labiau apie matematikos, informatikos, logikos, tikimybių teroijos žinių suteikimą ir patikrinimą. Tie, kurie norės stoti į specialybes, kur reikia matematikos, turės laikyti matematikos valstybinį egzaminą.
Gerb. ministre, kokias perspektyviausias studijų programas įžvelgiate 5-10 m. perspektyvoje? Ačiū.
Tai technologijos, medicina ir žemės ūkio specialybės.
Laba diena, ministre, kaip vertinate naujas studijų programas - ar nėra rizikinga stoti, kai studijų programa rengiama pirmais metais? Ar jų rengimo lygis toks pat, kaip ir senųjų studijų programų?
Norėčiau, kad apskritai būtų atsisakyta studijų programų, o priėmimą būtų vykdomas į studijų kryptis. Pagal studijų programą jaunas žmogus dabar stoja į, kaip aš vadinu, "dešinio-priekinio rato" inžineriją, o ne į inžineriją plačiąja prasme. Modulinis mokymas leistų pagal įgytų žinių pobūdį ir atsiradus poreikiui darbo rinkoje labai greitai persikvalifikuoti, išduodant naujos specialybės diplomą.
Bet tai yra diskusijos be platesnio aptarimo su akademine visuomene, potencialiais darbdaviais, todėl staigių pakeitimų nedarysime.
Kaip manote, aukštojo mokslo švietimo sistema yra pasenusi ar ne? Asmeniškai studijavau IT inžineriją, sugaišau 3-metus mokamoje vietoje universitete ir per vėlai supratau, kad tai ką mane mokė, yra visiškai nenaudinga mano buvusiems, esamiems ar būsimiems darbdaviams, man teko mokytis papildomuose kursuose, laikyti egzaminus atitinkamiems sertifikatams gauti, kad įrodyčiau, jog esu tinkamas dirbti savo darbą, nei vienam darbdaviui nebuvo ir nėra aktualu, aš turiu diplomą ar ne, nes jie žino, kad dabartiniai Lietuvos universitetai studentų tinkamai neparuošia šiuolaikiniam darbui. Ką daryti studentui, kuris baigia universitetą, gauna diplomą, o Lietuvos darbdaviai jo nenori, nes neatitinka jų reikalavimų, jų argumentas nuolatos yra "šiais laikais universitetus baigusių studentų patirtis bei žinios yra visiškai nenaudingos".
Dėl šių priežasčių ir diskutuojame apie specialistų parengimo kokybę.
Bendradarbiaujame, tariamės su pramonininkais, verslininkais, tačiau pasakyti, kad yra aiškūs kokybės vertinimo mechanizmai, negaliu. Iki šiol egzistuojančios universitetų reitingavimo, išorės vertinimo, studijų vertinimo sistemos yra surogatiniai vertinimo metodai, nes tikrąją padėtį ir kokybę parodo tik darbo rinka ir konkretaus studento karjeros eiga. Šią problemą aptarsime Lietuvos pirmininkavimo ES metu per atskirą Europos valstybių švietimo ministrų tarybos posėdį.
Kada bus vykdomas vyriausybės programos punktas numatantis suvienodinti mokestį už aukštąjį mokslą ir padaryti jį ne didesniu kaip vidutinis darbo užmokestis???
Pasiūlymus, kaip išspręsti šią susidarusią problemą, rengia darbo grupė, vadovaujama viceministro Rimanto Vaitkaus. Aš asmeniškai manau, kad didesnė socialinė lygybė nepakenktų.
Kaip vertinate Lietuvos studentų sąjungos darbą ir perspektyvas? Ar glaudžiai bendradarbiaujate?
Bendradarbiavimą vertinu pozityviai. Kaip socialiniai partneriai jie, ministerijos požiūriu, yra pakankamoje pagarboje.
Sveiki, anksčiau vidurinis išsimokslinimas buvo 11 klasių, o dabar po reformos 12 klasių, jaunuoliai baigdami mokyklas būna 19-20 metų. Paskutinių klasių mokyklos programos beveik iš kartojimų sudaromos. Ar pasiteisino tas 12 klasės įvedimas, ar negeriau būtų jos atsisakyti, nes jaunimas kuris nori mokytis ir taip žino, kaip pagilinti savo žinias be programų kartojimo. Mano žiniomis, tik Lietuvoje yra 12 klasių.
Kartais susidaro vaizdas, kad mokinius mokome ne to, ko reikia ir ne taip, kaip reikia. Girdžiu dažnus pasisakymus apie tai, kad dalyje mokyklų yra tebenaudojami pasenę mokymo metodai ir mokiniai kai kada yra gerokai labiau linkę naudotis moderniomis technologijos, kurių mes, deja, visa apimtimi negalime pasiūlyti.
Profesinis mokymas mažiausią nedarbą turinčiose šalyse įgyvendinamas kaip priemonė įgyti bendrąjį lavinimą ir profesiją. Tas faktas, kad pernai net 860 mokinių Lietuvoje į profesines mokyklas atėjo jau turėdami aukštojo mokslo diplomą, valstybės požiūriu yra netoleruotinas. Turėtų būti atvirkščiai.
Kodėl universitetuose klesti korupcija? Kaip planuojate ir ar apskritai planuojate su tuo kovoti?
Yra buvę tik pavienių korupcinių bylų, iškeltų universiteto darbuotojams. Tačiau pripažįstu, kad tam tikros abejonės visuomenėje yra dėl per didelės universitetų ir kitų aukštųjų mokyklų autonomijos. Naudojama daug viešųjų finansų, todėl ir visuomenė tikisi didesnio aukštųjų mokyklų skaidrumo, atvirumo ir atstovavimo ne mokyklos, bet viešajam interesui.
Noriu nuraminti, kad ši problema yra aktuali ne tik Lietuvoje, bet ir kitose ES šalyse. Vienintelis kelias, kuris yra siūlomas, – didinti viešumą, atvirumą ir žmonių iš išorės dalyvavimą universiteto valdyme. Aišku, išlieka STT ir kitų tarnybų vaidmuo.
Kokių artimiausių reformų ketinate imtis švietimo sistemoje?
Darbo grupės pabaigė spręsti mokyklų tinklo ir mokinio krepšelio keitimų problemas. Birželio pradžioje darbo grupių siūlymai bus pristatyti Ministerijos vadovybei, tuomet spręsime. Tačiau pats pagrindinis uždavinys yra atlaikyti pirmininkavimą Europos Sąjungai, nes tai yra didžiausias Lietuvai iki šiol tekęs iššūkis.
Ar Jums neatrodo juokinga tai, kad LR įstatymai visiškai neriboja diplominių darbų pirkimo? Yra susikūrusios įmonės, kurios juos rašo studentams. Pakanka į Google paiešką tik įvesti žodžius "diplominių darbų rašymas" ir gausite daugybę paieškos rezultatų, kuriuose bus nurodytos ir kainos, ir oficialūs rašančiųjų darbus žmonių kontaktai. Taigi ko yra vertas tas diplomas?
Taip, tai yra normalus biznis. Bet jeigu studentas/klientas net nesupranta, kokį darbą jis nusipirko, apie ką galima kalbėti?
Sakykite, prašau, kodėl į universitetų mokamas vietas yra priimami studentai su pačiais prasčiausiais pažymiais, neturintys jokių reikiamų žinių (net ir į magistrantūrą), tačiau tik sugebantys sumokėti už mokslą? Ar tai nėra tautos bukinimas? Juk jie nėra suinteresuoti daugiau sužinoti, gerai mokytis. Jie sumoka už studijas ir vėliau tik nusiperka baigiamąjį darbą. Kokia iš to nauda švietimo sistemai ir Lietuvai apskritai? Ačiū.
Naudos Lietuvai tikrai nėra. Tiek Darbo partijos, tiek dabartinės Vyriausybės programoje akcentuojama mokymosi ir studijų kokybė. Jūsų siūlymui nepriimti į aukštąjį mokslą su blogais pažymiais vertinu labai teigiamai, tačiau turime iš naujo vertinti universitetų finansavimo apimtis.
Kodėl diskriminuojami Lietuvos abiturientai, juk tiek metų vienoje valstybėje gyvena ir lenkai, ir kitų tautybių piliečiai. Ar ne gėda ministrui nusileisti iki tokio lygio, kad per valstybinės kalbos egzaminą bus leidžiamos daryti klaidos lenkams. Tai jie turi gerbti valstybę, kurioje gyvena. Lietuvių jaunimą, jūs, ministre, labai diskriminuojate, tuo, manau, nusikalstate visiems Lietuvos abiturientams.
Nauja lietuvių k. egzamino tvarka buvo patvirtinta buvusio ministro Gintaro Steponavičiaus. Vienintelis pakeitimas buvo neesminis palengvinimas ne tik tautinių mažumų mokykloms, bet ir lietuviškų mokyklų abiturientams. Rezultatus vertinsime po egzamino. Jeigu valstybinio egzamino išlaikymo vidurkiai bus panašūs lietuviškose ir tautinių mažumų mokyklose, egzaminą sunkinsime, bet ne per daug – tiek lietuviams, tiek tautinėms mažumoms.
Lietuvių kalbai pakankama pagarba ir dėmesys parodyti įvedant privalomą lietuvių k. egzamino išlaikymą norint įstoti į valstybės finansuojamą vietą aukštojoje mokykloje.