Portalo svečias
Danas Brazauskas
Kodėl niekur nepaminėtas teisingas oro slėgis padangose, juk tai vienas iš pagrindiniu veiksnių itakojantis kuro sanaudas - ypač tai pasijaučia vaziuojant didelius atstumus. Ir kaip minėjote sukimo mementas ir tinkamos apsukos kai išnaudojamas pilnai variklio potencialas. Pvz. kai variklio galia siekia kokius 200 kw tos ekonomiskos ribos - priverstu virsyti greiti.
Dirbu samdoma darba su sunkesvoria masina.Vaziuodamas stengiuosi kuo daugiau sutaupyt kuro.Darbdavys sako dar reik sutaupyt,nors sutaupyt jau beveik nera kur nebent nupirkti ir ipilti kuro uz savus pinigus.Ar yra taupimo ribos ir kuo motyvuojant yra nustatomos kuro normos.Dekui uz atsakyma.
kokia pati ekonomiskiausia - ekologiskiausia masina? nesakykit hibridiniu ... sakykit tokia, kuria galima ipirkti paprastam mirtingajam :)
Sveiki, noriu paklausti, kaip kilo ideja organizuoti eco drive akademija? cia naujove ar uzsienyje taip vyksta? aciu
kiek galima taupyti vykdant eco drive programa 2l dyzeliniu varikliu (opel) 2001m. per metus nuvaziuojant 30000Km? (dabar vidurkis 8,1 l/ 100km)
Ar pritartumėt teiginiui, kad ekonomiškas vairavimas priklauso ir nuo automobilio dydžio. Juk vairuotojui vienam nuvykti į darbą tikrai nereikalingas minivenas, kad ir kaip ekonomiškai ar ekologiškai naudotų degalus, jis vis tiek sėdi kamštyje.
Sveiki, kokia papildoma iranga automobilyje naudojate ir ar apskritai yra naudojama per ekologisko/ekonomisko vairavimo apmokymus?
Sveiki, 1) Kokie yra pagrindiniai ekonomiško vairavimo bruožai (su sąlyga, kad automobilis techniškai tvarkingas)? 2) Ar visa tai iš esmės vairuotojo įpročių keitimas vengiant intensyvių pagreitėjimų, sulėtėjimų ir pan.? Ar tai kartu susiję ir su kažkuo kitu? 3) Taip pat įdomu, ar ekonomiško vairavimo metodika priklauso nuo automobilio techninių savynių: dydžio, kubatūros, galios ir panašių parametrų? 4) Kaip manote, ar įmanomas šios metodikos automatizavimas į vartotojišką įrenginį, galintį vartotoją informuoti apie jo daromas klaidas, kurios didina kuro sunaudojimą? Dėkui.
Man ekologiškas vairavimas visada asociavosi su dviračiu. Tai dieną be automobilio gal jau verta vadinti: Ekologiško ir ekonomiško vairavimo diena?
Ar ilgai vaziuojant padideja kuro suvartojimas ir kiek ilgai galima vaziuoti su visokiais automobiliais.
ar galima vaziuot ekologiskiau ir ekonomiskiau kai dauguma vazinejame senomis masinomis.
ar apskritai ymanoma vaziuoti ekologiskiau ir ekonomiskiau kai dauguma lietuvoje vazineja 12-15m senumo automobiliais.
Vaziuodamas automobiliu ijungiu sviesas trumpasias,priesrukinius zibintus,apsildymo peciuka,radija ir t.t. .Vaziuoju atidarytu langu.Kiek padideja kuro suvartojimas.
Ar galima prieš užkuriant automobili saltyje isminti sankaba? ar tai "nedrozia" automobilio?
kiek minučių reikia šildyti mašinos variklį kai taip šaltą ir tik tada važiuoti? Ar tai nesikerta su eko vairavimu, kai įjungi variklį ir prieš važiuodamas jį birbini 10 minučių?
Gal galite konkrečiai duoti patarimų - kaip vairuoti auto ir taupyti kurą - 1,2,3,...
Sveiki Danai, teko kalbėti su vienu autoprofu dideliu. Jis vairuoja SUbaru ir sako, kad labai gerai, bet gi kiek jos ryja??? iki 15 litrų benzino ir dar metų automobliu išrinktas... siaubinga
Ką manote apie tokius automobilius - ale džipas, ale lengvoji. pvz. kaip Toyota RAV4? Norėčiau tokį įsigyti, bet mane domina kokios kuro sąnaudos?
kokį automobilį vairuojate (markė, kuro rūšis)
Kaip galima kalbėti apie ekologišką vairavimą, kai tik sėdam prie vairo ir teršiam aplinką? Kad galima vairuot ekonomiškiau, sutinku, bet kad ekologiškai važiuot dešimties metų senumo mašina - ne. Ar neteisingai manau?
O! Labai puiku tureti galimybe isgirsti specialisto nuomone tokia tema! Nes kiekviena menesi padedama suma ant kuro mane tikrai vargina :( Labai noreciau suzinoti kaip galima butu sutaupyti kura mieste, nes man tenka vien per diena nuvaziuoti apie 100km, tad benzinu "maitinama" masinele sueda nemaza dali mano atlyginimo... Vieni sako, kad laisva pavara padeda sumazinti kuro sanaudas, kiti teigia atvirksciai, kad tai ne tik nesutaupo, bet ir zalinga automobiliui. O ka apie tai galetu pasakyti specialistas? Tad kaip vaziuoti, kad kuro sanaudos butu minimalios? ;)
suprantama, eko-vairavimas pas mus LT dar yra kažkokia naujiena, šiaip tai nėra joks stebuklas, tik smegeninę įjungt tereikia
O kiek galima sutaupyti
labai norėčiau dalyvaut, bet laikas netinka. tikiuos kita paskaita bus po darbo valandų :)
Idomu butu suzinoti kokius mokslu esate baiges ir kokius mokslo tyrimus atlikes apie eco vairavima? Kur galima paskaityti? Ar visi tamstos pamokymai is "praktikos"??? Pas mus kaime ir kitur eco - tai reiskia taupus, o ne ekologiskas vairavimas.
Ar nemanote, kad reiktų įvesti besimokant vairuoti - ekonomiško vairavimo pamokų?
Kaip Jus vertinat Masiulio sprendima, del PVMC (praktinio vairavimo mokymo centras) naikinimo ? Tai Lietuvai nereikalingi tokie centrai, ar mes jau tokie pazangus ?
Kur vyksta tokie apmokymai?
Žodis „ekologiškas“ asocijuojasi su aplinkos neteršiančiais, neužterštais, švariais, sveikais dalykais: „ekologiškas maistas“, „ekologiškos sauskelnės“, „ekologiškas būstas“ ir pan. Tačiau nors vairuojama neva ekologiškai, vis tiek teršiama aplinka. Ar nemanote, kad terminas „ekologiškas vairavimas“ nėra tikslus?
ar apskritai įmanoma kalbėti apie kuro taupymą, kai mūsų keliuose tokia vairavimo kultūra - spausti ir stabdyti
Sveiki, noriu paklausti, kaip kilo ideja organizuoti eco drive akademija? cia naujove ar uzsienyje taip vyksta? aciu
Užsienyje tokie mokymai vyksta jau senokai, prasidėjo nuo sunkvežimių vairuotojų apmokymų ir palaipsniui perėjo prie lengvųjų automobilių. Teko būti tokiuose centruose Belgijoje ir Suomijoje. Idėja kilo Eko bangos organizatoriams, mane jie patys ir susirado. Jei žmonės turi noro, tai šios idėjos rezultatas tikrai bus.
Ačiū už klausimus. Gero kelio!
kiek galima taupyti vykdant eco drive programa 2l dyzeliniu varikliu (opel) 2001m. per metus nuvaziuojant 30000Km? (dabar vidurkis 8,1 l/ 100km)
Manau, kad apie 10 procentų sutaupyti įmanoma.
Ar pritartumėt teiginiui, kad ekonomiškas vairavimas priklauso ir nuo automobilio dydžio. Juk vairuotojui vienam nuvykti į darbą tikrai nereikalingas minivenas, kad ir kaip ekonomiškai ar ekologiškai naudotų degalus, jis vis tiek sėdi kamštyje.
Taip, bet 90 procentų priklauso nuo važiavimo stiliaus. Pats važinėju su dideliu automobiliu.
Sveiki, kokia papildoma iranga automobilyje naudojate ir ar apskritai yra naudojama per ekologisko/ekonomisko vairavimo apmokymus?
Savo automobilyje jokios papildomos įrangos neturiu. Būna įdiegiamos tam tikros programos, kurios analizuoja važiavimą.
Sveiki, 1) Kokie yra pagrindiniai ekonomiško vairavimo bruožai (su sąlyga, kad automobilis techniškai tvarkingas)? 2) Ar visa tai iš esmės vairuotojo įpročių keitimas vengiant intensyvių pagreitėjimų, sulėtėjimų ir pan.? Ar tai kartu susiję ir su kažkuo kitu? 3) Taip pat įdomu, ar ekonomiško vairavimo metodika priklauso nuo automobilio techninių savynių: dydžio, kubatūros, galios ir panašių parametrų? 4) Kaip manote, ar įmanomas šios metodikos automatizavimas į vartotojišką įrenginį, galintį vartotoją informuoti apie jo daromas klaidas, kurios didina kuro sunaudojimą? Dėkui.
1) Daug kartų jau atsakyta, gal nebesikartosime..
2) Be abejo, reikia stengtis kuo tolygiau važiuoti, tačiau,jei yra galimybė, maksimaliai greitai pasiekti aukščiausią pavarą ir savo kreiserinį (kelionės) greitį.
3) Žinoma, kad taip. Praktiškai, tai labai individualu kiekvienam automobiliui.
4) Kai kurie šiuolaikiniai automobiliai turi tokios analizės sistemas, sunkvežimiai - taip pat.
Man ekologiškas vairavimas visada asociavosi su dviračiu. Tai dieną be automobilio gal jau verta vadinti: Ekologiško ir ekonomiško vairavimo diena?
Be abejo, dviratis ekologiškas, bet taip jau yra, kad automobilis yrane tik patogumas, bet daug kam ir darbo įrankis.
Ar ilgai vaziuojant padideja kuro suvartojimas ir kiek ilgai galima vaziuoti su visokiais automobiliais.
Tolygiai važiuojant kaip tik kuro sąnaudos mažesnės. Virš 120 km/h sąnaudos išauga 10 - 15 procentų dėl oro pasipriešinimo.
ar apskritai ymanoma vaziuoti ekologiskiau ir ekonomiskiau kai dauguma lietuvoje vazineja 12-15m senumo automobiliais.
Tikrai įmanoma. Pats važinėju su 96 m. gamybos automobiliu.
Vaziuodamas automobiliu ijungiu sviesas trumpasias,priesrukinius zibintus,apsildymo peciuka,radija ir t.t. .Vaziuoju atidarytu langu.Kiek padideja kuro suvartojimas.
Priešrūkinės šviesos reikalingos esant rūkui. Iki 60 km/h atidaryti langai praktiškai įtakos neturi.
Ar galima prieš užkuriant automobili saltyje isminti sankaba? ar tai "nedrozia" automobilio?
Užvedant automobilį tai, žinoma, reikia išminti sankabą, o užvedus - iš karto atleisti.
kiek minučių reikia šildyti mašinos variklį kai taip šaltą ir tik tada važiuoti? Ar tai nesikerta su eko vairavimu, kai įjungi variklį ir prieš važiuodamas jį birbini 10 minučių?
Užtenka pašildyti minutę - dešimties tikrai nereikia. Pradėti važiuoti palengva,nepersukant variklio, neleisti daugiau 3000 apsukų.
Gal galite konkrečiai duoti patarimų - kaip vairuoti auto ir taupyti kurą - 1,2,3,...
1. Palikti emocijas nuošalyje.
2. Numatyti situaciją.
3. Automobilis turi būti techniškai tvarkingas.
4. Žinoti savo variklio sukimo momento charakteristikas. Važiuoti stebint tachometro parodymus.
Sveiki Danai, teko kalbėti su vienu autoprofu dideliu. Jis vairuoja SUbaru ir sako, kad labai gerai, bet gi kiek jos ryja??? iki 15 litrų benzino ir dar metų automobliu išrinktas... siaubinga
Kaip važiuosi, taip ir "ris" :)
Ką manote apie tokius automobilius - ale džipas, ale lengvoji. pvz. kaip Toyota RAV4? Norėčiau tokį įsigyti, bet mane domina kokios kuro sąnaudos?
Praeitame eko ralyje Toyota su RAV4 vidutinės dyzelino sąnaudos gavosi 5,13 l.
Man , jei reikėtų visureigio, pirkčiau tikrą visureigį, pvz., Land cruiser ar Nissan Patrol.
kokį automobilį vairuojate (markė, kuro rūšis)
Volvo 850, 2,5 l,benzinas.
Kaip galima kalbėti apie ekologišką vairavimą, kai tik sėdam prie vairo ir teršiam aplinką? Kad galima vairuot ekonomiškiau, sutinku, bet kad ekologiškai važiuot dešimties metų senumo mašina - ne. Ar neteisingai manau?
Ekonomiškai yra lygu ekologiškai. Labai svarbu, kad mašina būtų tvarkinga - tas taip pat prisideda prie ekologiško vairavimo.
O! Labai puiku tureti galimybe isgirsti specialisto nuomone tokia tema! Nes kiekviena menesi padedama suma ant kuro mane tikrai vargina :( Labai noreciau suzinoti kaip galima butu sutaupyti kura mieste, nes man tenka vien per diena nuvaziuoti apie 100km, tad benzinu "maitinama" masinele sueda nemaza dali mano atlyginimo... Vieni sako, kad laisva pavara padeda sumazinti kuro sanaudas, kiti teigia atvirksciai, kad tai ne tik nesutaupo, bet ir zalinga automobiliui. O ka apie tai galetu pasakyti specialistas? Tad kaip vaziuoti, kad kuro sanaudos butu minimalios? ;)
Jokiu būdu nevažinėti laisva pavara - visų pirma tai yra nesaugu. Stengtis planuoti savo maršrutą ir numatyti situaciją kelyje. Beje,laisva pavara tikrai nesutaupo kuro - atvirkščiai, taupoma, kai važiuojama su įjungta pavara. Svarbu išnaudoti nuokalnes: važiuoti įjungus pavarą ir nukėlus koją nuo akseleratoriaus.
suprantama, eko-vairavimas pas mus LT dar yra kažkokia naujiena, šiaip tai nėra joks stebuklas, tik smegeninę įjungt tereikia
Jūs teisus. Beje, aš irgi "trucker'is" :)
O kiek galima sutaupyti
Ekologiškai vairuojant galima sutaupyti apie 10 procentų kuro.
labai norėčiau dalyvaut, bet laikas netinka. tikiuos kita paskaita bus po darbo valandų :)
Yra planas, kad ekologiško vairavimo paskaitos bus organizuojamos sekmadieniais, bet dar bus pranešta, kadangi kol kas ruošiama medžiaga.
Idomu butu suzinoti kokius mokslu esate baiges ir kokius mokslo tyrimus atlikes apie eco vairavima? Kur galima paskaityti? Ar visi tamstos pamokymai is "praktikos"??? Pas mus kaime ir kitur eco - tai reiskia taupus, o ne ekologiskas vairavimas.
Stidijavau VPU. Švedijoje Volvo korporacijoje 5 kartus buvau mokymuose "Fuel efficient driving" ("Efektyvus važiavimas"). Nuo 1992 m. iki dabar dirbu su krovininkiu transportu.
Paskaityti, deja, niekur nerasite,nes visa informacija, kaip Jūs sakote, - iš praktikos ir teorijos, gautos Švedijoje.
Dėl "eco" - važiuodamas taupiai, mažiau terši aplinką, vadinasi sąvokos lygiavertės.
Kaip Jus vertinat Masiulio sprendima, del PVMC (praktinio vairavimo mokymo centras) naikinimo ? Tai Lietuvai nereikalingi tokie centrai, ar mes jau tokie pazangus ?
Labai neigiamai vertinu. Tokie centrai yra būtini, kitose ES valstybėse jų tik daugėja.
Kur vyksta tokie apmokymai?
Bus pranešta.
Žodis „ekologiškas“ asocijuojasi su aplinkos neteršiančiais, neužterštais, švariais, sveikais dalykais: „ekologiškas maistas“, „ekologiškos sauskelnės“, „ekologiškas būstas“ ir pan. Tačiau nors vairuojama neva ekologiškai, vis tiek teršiama aplinka. Ar nemanote, kad terminas „ekologiškas vairavimas“ nėra tikslus?
Kuo ekonomiškiau važiuoji, tuo ekologoiškiau. Kitas dalykas - šiuolaikiniai automobiliai turi pakankamai geras teršalų neutralizavimo sistemas. Daugiausia teršalų išmeta krovininis transportas, tačiau nuo 1975 m. sunkvežimių padidėjo dvigubai, o tarša sumažėjo trigubai.
ar apskritai įmanoma kalbėti apie kuro taupymą, kai mūsų keliuose tokia vairavimo kultūra - spausti ir stabdyti
Sveiki. Įmanoma, reikia stengtis prognozuoti kitų eismo dalyvių veiksmus.