Portalo svečias
Edmundas Balasevičius
Kokioj gimnazijoj be konkurso galės tęst mokslus mokiniai iš Žaliakalnio pagrindinės mokyklos?
Jūs sakote: Būdamas įstaigos vadovu tikrai nebuvau jos šalininkas, tačiau dabar, kai pamačiau, kad Kaune per paskutinius keletą metų Kaune sumažėjo apie 18 tūkst. moksleivių, supratau, kad būtina pertvarkyti mokyklų tinklą. Negalima švaistyti mokesčių mokėtojų pinigų." Kad reikia sutvarkyti mokyklų tinklą ir nešvaistyti pinigų, nekyla abejonių. Bet dėl to priverstine tvarka ardyti vidurines mokyklas tikrai nėra jokio tikslo. Pagaliau ar įsivaizduojate kokie bus padariniai išardžius bendruomenę..? Ne bereikalo buvau uždavęs klausima ar esate susipažinę su ŠMM atliktu Tinklo pertvarkos tyrimu. Ten juk labai aiškiai matosi didesni minusai nei pliusai. Tėvai nėra nusiteikia priešiškai prieš gimnazijas. Atvirkščiai, specializuotos gimnazijos yra sveikintinas dalykas. Kas pageidauja, lai į jas ir veda savo vaikučius. Bet prievarta uždarinėti vidurines ir versti jas pagrindinėmis, yra nepateisinama. Ką jūs pasakysite į tai, kad tėvai kaip mokesčių mokėtojai yra ir paslaugos užsakovai. Ir dėl to ar nėra tėvų nuomonė pati svariausia? sakote: "Siūlymus Seimo nariams ir ministerijai departamentas siunčia dažnai. Tiesa, mes nepasisakome prieš reformos esmę, bet norime, kad ji būtų geresnė (pvz., kad atsirastų miesto pakraščio mokyklos statusas, sporto gimnazijos statusas ir t.t.)." Jei įsiklausote į tėvų nuomone, tai turėtumėte aiškiai suprasti, kad tėvai prieš tęstinio ugdymo griovimą vidurinėse mokyklose. Manau, kad jums derėtų tinkamiau atstovauti Kauniečius ir ŠMM bei seimo narius nedviprasmiškai informuoti, kad Kauniečiams siulomas tinklo pertvarkos modelis netinkamas. Pasakyti kas tinka ir inicijuoti įstatymo pakeitimus Ar su tuom nesutinkate?
Gal galėtumėte pasakyti kokia Purienų vidurinės mokyklos ateitis?
Dar pernai Dariaus ir Girėno gimnazijos patalpose buvo formuojamos penktos klasės-oficialiai priklausančios Kudirkos mokyklai.Ar šiemet dar bus panaši tvarka?
O vis dėlto kur galima rasti konkrečią informaciją, kokiai mokyklai koks statusas planuojamas? Ieškojau internete pagal jūsų pasiūlytą frazę, bet ten tik abstraktūs planai, strategijos ir pan.
Koks ,,Santaros" gimnazijos likimas, žinome, kad kasmet mažėja mokinių?
Vakar uždaviau klausima, bet nerandu atsakymo. Klausimą kartoju dar kartą: Tinklo pertvarka vyksta ne iš apačios į viršų, o iš viršaus į apačią. Tiek ŠMM klerkai, tiek Savivaldybininkai turi tinkamai atstovauti rinkejus. Deja nei vieni nei kiti to daryti nenori ar nesugeba. Pirmieji muziką užsako pagal savas ambicijas ar kažkada atliktus utopinius projektus, kuriems išleista aibė pinigų, o antrieji pagal jas šoka ir saugo savo kėdes. Gi pagrindinis muzikos užsakovas - tėvai, lieka nuošalį. Jei dar kas abejoja buldozeriu vykdomos tinklo pertvarkos apsurdiškumu, nueikite i ŠMM tinklalapi (jei p. Balasevičius to dar nepadarė - patarčiau, bus aiškiau suprasti ko nori tėvai): http://www.smm.lt/svietimo_bukle/tyrimai_kiti.htm rasite ŠMM užsakytą tyrimą - 2005 m Mokyklų tinklo pertvarkos socialinis poveikis Nors galutinė išvada pritemta prie užsakovo norų, bet iš pačio tyrimo aiškiai matosi tokios tinklo pertvarkos pragaištingumas. Klausimai: 1. Ar p. Balasavičius supranta Kauniečių tėvų interesus ir sugeba juos atstovauti? 2. Ar p. Balasavičius atstovauja ŠMM užgaidom? 3. Ką p. Balasavečius padarė, kad ŠMM ar seimo nariai išgirstų tėvų interesus ir atitinkamai pakoreguotų įstatymus ar poįstatyminius aktus, kad būtų sustabdytas prievartinis vidurinių mokyklų naikinimas?
Vakar iš sūnaus sužinojau, kad Kauno rajono Jonučių vidurinė mokykla mokins tik iki 8 klasės. Iki šiol visos vidurinės mokyklos buvo perpildytos vaikai du metus mokosi po pietų, o gimnazija tik viena. Todėl norėčiau sužinoti, kaip ketinama sutalpinti esamą mokinių kiekį į vieną (gana mažą) gimnaziją. Ar jūs manote, kad rajono mokiniai nuo 8 klasės pilnai gali važiuoti į miesto mokyklas, kuriose mokinių ir taip netrūksta. Kas užtikrins miesto nepažįstančių mokinių saugumą, kokie lygiagretūs sprendimai daromi transporto srityje (nes juos reikia daryti dabar, o ne tada kai padaugės važiuojančių).
Koks likimas laukia Žiburio vid. mokyklos?
Kodel norima naikinti mokyklas, kuriose yra visos sąlygos mokyti vaikus, o darzelio patalpose esančias mokyklas palieka, nors ten mokinių ugdymui nėra pagal programas būtiniausių priemonių.
Kas per įstaiga Kaune yra Suaugusiųjų rengimo centras? Kam tokiai ugdymo įstaigai reikalingi du dideli pastatai Kaune, vienas Ž. Šančiuose kitas Aleksote? Gyvenu šalia Suaugusiųjų rengimo centro Aleksote ir matau kiek mokinių mokinasi šioje mokykloje. Galėčiau ir jus pakviesti į svečius, kad paskaičiuotumėte mokinių skaičių. Dviejų rankų pirštų tam turėtu užtekti. Kuom baigėsi istorija su Suaugusiųjų rengimo centro direktoriumi užtiktu neblaiviame stovyje darbo vietoje?
Sveiki. Norėčiau sužinoti dėl Kauno Žaliakalnio pagrindinės ir pradinės mokyklų pertvarkos. Kada numatoma jų apjungimas? Ačiū
Keletą kartų elektroniu paštu kreipiausi į Jūsų švietimo skyrių mane domininačiu klausimu. Deje atsakymo nei karto nesulaukiau. Tuo tarpu Vilniaus švietimo skyrius į tuos pačius klausimus atsakė labai operatyviai. Ačiū Jiems. Ar Jūsų darbuotojai neatsakinėja į "elektroninius" kalusimus(nors pašto adresas nurodytas rekvizituose), ar kaip?
Miesto mokyklose dirba daug mokytojų pensininkų, o jauni mokytojai neranda darbo. Ar nebūtų galima peržiūrėti mokytojų pensininkų darbo krūvius ir paprašyti juos dirbti nepilnu krūviu?
Piktina katalikiškų mokyklų gausa Kaune. Kaip supratau, vidurinių mokyklų neliks, tik progimnazijos ir gimnazijos. O kokia yra katalikiškų mokyklų ateitis?
VšĮ Kauno šv. Mato vidurinė mokykla eilę metų siekia gimnazijos statuso. Mokykla yra renovuota. atnaujinami kabinetai tiek tėvelių, tiek projektų lėšomis. Tačiau Kauno švietimo skyriaus sprendimu du metus nebuvo leista komplektuoti 5-ų klasių. taigi ši problema "užaugo" ir mokykloje šiuo metu trūksta būsimų 11-ų. TAI KOKIA GI MOKYKLOS ATEITIS? Panašu. kad norima ją sunaikinti. Ji turi tapti gimnazija.
Dukra mokinasi Eiguliu vid.mokykloje 10 kl. Ateinanciais mokslo metais 11 kl. nebebus.Pagal pertvarkyma priklauso Rasos gimnazija. 1. Ar priimant i Rasos gimnazija bus taikomas konkurso principas ar uzteks tik pareiskimo? 2.Ar galima bus pasirinkti kita gimnazija?
Kauno m. sav. taryba 2009m. vasario 26d priėmė sprendimą Nr.T-116 Priešmokyklinio ugdymo grupių ir klasių skaičiaus nustatymo savivaldybės biudžetinėse bendrojo lavinimo mokyklose 2009-2010 mokslo metais. Klausimas. Kodėl į paminėtą sprendimą. nėra įtrauktos katalikiškos mokyklos. Tai pažeidžia visų asmenų lygybės principą.
Tinklo pertvarka vyksta ne iš apačios į viršų, o iš viršaus į apačią. Tiek ŠMM klerkai, tiek Savivaldybininkai turi tinkamai atstovauti rinkejus. Deja nei vieni nei kiti to daryti nenori ar nesugeba. Pirmieji muziką užsako pagal savas ambicijas ar kažkada atliktus utopinius projektus, kuriems išleista aibė pinigų, o antrieji pagal jas šoka ir saugo savo kėdes. Gi pagrindinis muzikos užsakovas - tėvai, lieka nuošalį. Jei dar kas abejoja buldozeriu vykdomos tinklo pertvarkos apsurdiškumu, nueikite i ŠMM tinklalapi (jei p. Balasevičius to dar nepadarė - patarčiau, bus aiškiau suprasti ko nori tėvai): http://www.smm.lt/svietimo_bukle/tyrimai_kiti.htm rasite ŠMM užsakytą tyrimą - 2005 m Mokyklų tinklo pertvarkos socialinis poveikis Nors galutinė išvada pritemta prie užsakovo norų, bet iš pačio tyrimo aiškiai matosi tokios tinklo pertvarkos pragaištingumas. Klausimai: 1. Ar p. Balasavičius supranta Kauniečių tėvų interesus ir sugeba juos atstovauti? 2. Ar p. Balasavičius atstovauja ŠMM užgaidom? 3. Ką p. Balasavečius padarė, kad ŠMM ar seimo nariai išgirstų tėvų interesus ir atitinkamai pakoreguotų įstatymus ar poįstatyminius aktus, kad būtų sustabdytas prievartinis vidurinių mokyklų naikinimas?
Kokia Jūsų nuomonė, ar tikslinga buvo reorganizuoti mokyklas - darželius išformuojant pradines klases, kai lopšeliams atsidaryti pinigai neskiriami. Kam tai naudinga? Mokinių tėveliai pasisakė už pradinės mokyklos išlikimą. Turiu mintyje Aleksoto darželį - mokyklą.
KODĖL TAIP NUNIOKOTAS IR APLEISTAS KAUNUI PADOVANOTAS DAILININKO GALDIKO NAMAS , (SAVANORIŲ PR. IR MACKEVIČIAUS G. kampas)
KADA BUS LIKVIDUOTAS ŠVIETIMO SKYRIUS KAUNE? TOKIA SOVIETINĖ ATGYVENA IR KORUPCINIS LIZDAS KAIP MUMS ATRODO... PAKAKTŲ TO , DABARTINIO VADINAMO DEPARTAMENTO...
Kodėl neliko nemokamų būrelių neformaliojo ugdymo įstaigose? Daugeliui šeimų ir 15 Lt per mėn. dideli pinigai, o savivaldybei tokie pinigai - lašas jūroje. Politikai, priimdami tokius netoliaregiškus sprendimus, visiškai nesusimąsto apie pasekmes: didės psichotropinių medžiagų vartojimas, nusikalstamumas ir pan. Nuo mokesčio atleidžiami daugiavaikių šeimų vaikai, jei trys vaikai lanko tos įstaigos būrelius. O jeigu vienas vaikas darželinukas ir dar negali lankyti būrelio?
Diskusija apie Kauno mokyklų pertvarką. Vardan ko ta pertvarka daroma? Dėl vaikų? Ugdymo proceso pagerinimui? Du klausimai: I. Kiek ŠVIETIMO DEPARTAMENTO ir jam pavaldžių skyrių valdininkų tenka vienai Kauno mokyklai? Dabar situacija tokia: jie tik vadovauja, tvirtina, surenka iš mokyklų informaciją, stebi, kontroliuoja. Mokykla kuruojančio specialisto laukia kaip REVIZORIAUS. Ar neturėtų jie ir teikti pagalbą ugdymo procese MOKYTOJAMS, PATYS vesti atviras pamokas, demonstruoti teoriją (metodus ir pan.) praktikoje? (pagal užsienio praktiką). Gal tai jau daroma? Ar žinote kurio nors Kauno švietimo valdininko (ne)asmeninę svetainę ar pan. su panašia pagalba? II. Ar būtų galima Kauno savivaldybės svetainėje (Gyventojams - Švietimas) teikti dar vieną elektroninę paslaugą – JURIDINĘ KONSULTACIJĄ (atsakymus) panašiai kaip ŠMM "Klausimai“? Juk Švietimo departamente dirba profesionalai, o be to juk pagelbėti galėtų ir teisės departamentas.
1. www.kaunas.lt „Švietimo naujienose“: PASKUTINĖ NAUJIENA 2009-09-02 – Rugsėjo 1-oji! TAI NORMALU XXI amžiuje?! Kaip manote? Gal Švietimo skyriaus informacijos poskyrio žmonės nuo rugsėjo kituose darbuose dirba (darbo laiku dėstytojauja universitetuose ir privačiose įstaigose)? Vedėjo įsakymo Nr.35-527 (2009-08-28) 3 priede prirašyta daug funkcijų... (be to nesutampa darbuotojų sąrašai departamento ir šv. skyriaus nuorodose) 2.Dar Jūsų departamento pavaldume yra ir Švietimo ĮSTAIGŲ APSKAITOS SKYRIUS... Ar būtų galimybė Kauno savivaldybės svetainėje „Gyventojams“ -> „Švietimas“ pateikti APIBENDRINTĄ informaciją apie mokyklas – įdėti nuorodas: Kauno m. FORMALIOJO ugdymo įstaigų SĄRAŠAS (adresai, kontaktai, svetainės; joms priskiriami rajonai); NEformaliojo ugdymo įstaigų sąrašas (adresai, kontaktai, svetainės); ugdymo įstaigų TINKLO PERTVARKOS PERSPEKTYVOS/planai (su mokyklų pavadinimais, preliminariomis datomis); VUP akreditacija (kuriose mokyklose įvykusi, planuojama, data) ir t.t. ?
Dėl informacijos apie ugdymo įstaigas Kaune. Informacinėje visuomenėje kas turi informaciją – tas valdo. Atvykstame gyventi į Kauną. Nemaloniai nustebino informacijos apie Kauno švietimo įstaigas stygius. Ką galima kalbėti apie mokyklų pertvarkas, jei informacija SLEPIAMA. Esu inžinierius programuotojas, bet sugaišau daug laiko, kol suradau tik dalį mane dominančios informacijos apie mokyklas. Kitą dalį sužinojau iš draugų ir jų pažįstamų. Kauno savivaldybės svetainėje „Gyventojams“ -> „Švietimas“ gali sužinoti tik „teorijas“ (misijas, vizijas, prioritetus, nuostatus ir t.t.) – man (gyventojui, tėvui) informacija apie skyriaus „virtuvę“ yra antraeilė. Švietimo „teorijos“ ŠMM, UPC svetainėse profesionaliau pateikiamos – ten jas skaitau. KLAUSIMAS: Kur informacija apie Kauno mokyklų tinklą? Kur informacija ne apie Švietimo skyrių, o apie jo kuruojamas mokyklas (juk dėl jų tas skyrius ir įsteigtas, kaip ir Jūsų departamentas:-))? Kodėl man (mokesčių mokėtojui) nepateikiama informacija apie švietimo įstaigas (formaliojo, neformaliojo)?
Norėjau sužinoti, kurios mokyklos dainavos rajone bus pertvarkomos į gimnazijos statusą ir nuo kelintos klasės galima lankyti.
Ar per tas amžinas švietimo reformas nenukentės mokslo kokybė?
Akivaizdu, jog Žaliakalnio pagrindinė mokykla gražėja, tvarkosi, o ir ugdymo procesas ten neblogai vyksta. Gyvename šalia Žaliakalnio pradinės mokyklos, svarstome, kur parankiau būtų leisti savo atžalą nuo rugsėjo. Gidėjome, jog Žaliakalnio pradinė bus sujungta su pagrindine- gal ir nebloga mintis, nereiks lakstyt iš vienos į kitą. Ar tikrai toks jungimas planuojamas?
Kokiais kriterijais remiantis pertvarkomos mokyklos? Pakomentuokite konkrečiai Vaižganto vidurinės atvejį: kodėl menų pakraipą įgijusią mokyklą buvo nuspręsta išardyti, suteikiant jai pagrindinės statusą?
Ką duos tokia mokyklų reforma savivaldybei?
Kodel nuo 9 klases mokinys verčiamas po valanda ir ilgiau (važiuojant pirmyn/atgal ) sugaišti visuomeniniame transporte? Ar tikrai tikrai tie pliusai atsvers valanda ar ilgiau sugaišto laiko kasdiena? (turima omenyje naikinamos vidurinės mokyklos) Nekalbant apie kitus minusus, kai kuriuos ir minėtus trečiadienio kauno dienos straipsnyje). Kodel neatsižvelgiama į švietimo paslaugos užsakovų (tėvų), tikrujų paslaugos teikėjų (mokytojų) nuomones, o sprendimus priima žmonės kažkur "aukštai" ministerijose. Dėkui.
Sveiki, būkit tokie geri ir malonūs,paskelbkit tai,kas mano galvą turi seniai būt paskelbta,bet tokiu duomenų nei su žiburiu nerasi,tik iš visokių "pletkų".Pateikit oficialius duomenis apie visas Kauno mokyklas:kurios yra pradinės,kurios pagrindinės,kurios vidurinės,kurios gimnazijos.Kaip suprant, vidurinių mokyklų neliks,tai galų gale oficialiai paskelbkit,kurios mokyklos nebebus vidurines,o taps pagrindinemis.Kurios mokyklos tapo katalikiškomis?Visa tai rūpi ne tik man,bet ir daugeliui tėvų,nes mūsų vaikai yra ketvirtokai pradinėje mokykloje ir visi esame nežinioje,nes kiek beklaustum Kauno švietimo skyriuje,tai lyg kokia valstybės paslaptis.Aš kaip suprantu,valdininkai bijo tai paskelbti,nes bijo tėvų protestų.Mokyklos vadovybės gal ką ir nujaučia,gal net ir viską žino,bet irgi nieko normaliai nepasako.Informacijos rasti internete beveik neįmanoma,nes niekas jos net neskelbia ir tegul p.Bagdonas nemeluoja,mums nerūpi kažkokie aktų numeriai,mums rūpi konkreti informacija apie mokyklas.O gal kas žinot,kur tokia informacija skelbiama?Tai paskelbkit šaltinį viešai.Dėkojam iš anksto ir laukiam oficialios informacijos apie VISAS KAUNO mokyklas.
Ar pakankamai gimnaziju bus kiekviename mikrorajone, nes jau dabar esant musu rajone gerai vidurinei mokyklai(gerai mokosi daug mikrorajono vaiku), ryte neimanoma ilipti i viesaji transporta.
Kokia ateitis planuojama Kauno Žaliakalnio pradinės mokyklai? Pagal šiuo metu vykdomus veiksmus šios mokyklos atžvilgiu galima numanyti, kad Kauno savivaldybę labiau domina ne mokiniai ar mokykla, o žemės sklypas, kuriame randasi mokykla...
Kokioj gimnazijoj be konkurso galės tęst mokslus mokiniai iš Žaliakalnio pagrindinės mokyklos?
Jablonskio ir Saulės gimnazijose.
Ačiū už klausimus,
Iki kitų susitikimų,
Pagarbiai, E.Balasevičius
Jūs sakote: Būdamas įstaigos vadovu tikrai nebuvau jos šalininkas, tačiau dabar, kai pamačiau, kad Kaune per paskutinius keletą metų Kaune sumažėjo apie 18 tūkst. moksleivių, supratau, kad būtina pertvarkyti mokyklų tinklą. Negalima švaistyti mokesčių mokėtojų pinigų." Kad reikia sutvarkyti mokyklų tinklą ir nešvaistyti pinigų, nekyla abejonių. Bet dėl to priverstine tvarka ardyti vidurines mokyklas tikrai nėra jokio tikslo. Pagaliau ar įsivaizduojate kokie bus padariniai išardžius bendruomenę..? Ne bereikalo buvau uždavęs klausima ar esate susipažinę su ŠMM atliktu Tinklo pertvarkos tyrimu. Ten juk labai aiškiai matosi didesni minusai nei pliusai. Tėvai nėra nusiteikia priešiškai prieš gimnazijas. Atvirkščiai, specializuotos gimnazijos yra sveikintinas dalykas. Kas pageidauja, lai į jas ir veda savo vaikučius. Bet prievarta uždarinėti vidurines ir versti jas pagrindinėmis, yra nepateisinama. Ką jūs pasakysite į tai, kad tėvai kaip mokesčių mokėtojai yra ir paslaugos užsakovai. Ir dėl to ar nėra tėvų nuomonė pati svariausia? sakote: "Siūlymus Seimo nariams ir ministerijai departamentas siunčia dažnai. Tiesa, mes nepasisakome prieš reformos esmę, bet norime, kad ji būtų geresnė (pvz., kad atsirastų miesto pakraščio mokyklos statusas, sporto gimnazijos statusas ir t.t.)." Jei įsiklausote į tėvų nuomone, tai turėtumėte aiškiai suprasti, kad tėvai prieš tęstinio ugdymo griovimą vidurinėse mokyklose. Manau, kad jums derėtų tinkamiau atstovauti Kauniečius ir ŠMM bei seimo narius nedviprasmiškai informuoti, kad Kauniečiams siulomas tinklo pertvarkos modelis netinkamas. Pasakyti kas tinka ir inicijuoti įstatymo pakeitimus Ar su tuom nesutinkate?
Ši reforma jau vyksta beveik 10 metų. Aš būdamas įstaigos vadovu dvi kadencijas bendraudavau su politikais dėl ne visai racionalios reformos. Ir praėjusių kadencijų politikai, ir dabartiniai tikrai žino, kad reforma nepatinka nemažai daliai moksleivių tėvų. Būta ir Seimo narių iniciatyvų, bandančių koreguoti reformą. Tačiau paskutiniais metais reforma buvo tiktai spartinama.
Gal galėtumėte pasakyti kokia Purienų vidurinės mokyklos ateitis?
Purienų mokykla po reformos taps arba progimnazija, arba pagrindine mokykla. aišku, pagal mokinių skaičių ir akademinius rezultatus ji turi teisę tapti ketumete gimnazija. Žinau, kad tokiu atveju nebūtų kur mokytis pradinių klasių mokiniams. Linkiu sėkmės mokyklai.
Dar pernai Dariaus ir Girėno gimnazijos patalpose buvo formuojamos penktos klasės-oficialiai priklausančios Kudirkos mokyklai.Ar šiemet dar bus panaši tvarka?
Miesto centre yra sudėinga situacija, nes gimnazijos buvo įkurtos iki šios reformos pradžios pagal tarpukario Kauno tradicijas - būtent miesto centre. Iškilo aštri problema, kur mokytis 1-8 klasių mokiniams. Ir šiais metais bent jau neplanuojame, kad kas nors keistųsi dėl Kudirkos mokyklos.
O vis dėlto kur galima rasti konkrečią informaciją, kokiai mokyklai koks statusas planuojamas? Ieškojau internete pagal jūsų pasiūlytą frazę, bet ten tik abstraktūs planai, strategijos ir pan.
Jeigu nerandate, gal galite parašyti konkrečiai man dabar parašyti, kokios mokyklos domina?
Koks ,,Santaros" gimnazijos likimas, žinome, kad kasmet mažėja mokinių?
"Santaros" gimnazijayra pasiekusipuikių akademinių rezutlatų. Esu tikras, kad pertvarkus Šilainių rajono mokyklų tinklą, joje mokinių padaugės.
Vakar iš sūnaus sužinojau, kad Kauno rajono Jonučių vidurinė mokykla mokins tik iki 8 klasės. Iki šiol visos vidurinės mokyklos buvo perpildytos vaikai du metus mokosi po pietų, o gimnazija tik viena. Todėl norėčiau sužinoti, kaip ketinama sutalpinti esamą mokinių kiekį į vieną (gana mažą) gimnaziją. Ar jūs manote, kad rajono mokiniai nuo 8 klasės pilnai gali važiuoti į miesto mokyklas, kuriose mokinių ir taip netrūksta. Kas užtikrins miesto nepažįstančių mokinių saugumą, kokie lygiagretūs sprendimai daromi transporto srityje (nes juos reikia daryti dabar, o ne tada kai padaugės važiuojančių).
Kauno rajono mokyklų tinklas yra rajono savivaldybės kompetencijoje.
Koks likimas laukia Žiburio vid. mokyklos?
Žiburio bendruomenė nepageidavo tapti gimnazija, todėl reformai pasibaigus ji taps arba pagrindine mokykla arba progimnazija (kaip pageidaus).
Kodel norima naikinti mokyklas, kuriose yra visos sąlygos mokyti vaikus, o darzelio patalpose esančias mokyklas palieka, nors ten mokinių ugdymui nėra pagal programas būtiniausių priemonių.
Tikrai taip nenorima. Priešingai - darželių-mokyklų skaičius mieste mažėja. Pernai atidarytos aštuonios naujos grupės darželiuose, būtent todėl, kad mokinukai perėjo į mokyklas.
Kas per įstaiga Kaune yra Suaugusiųjų rengimo centras? Kam tokiai ugdymo įstaigai reikalingi du dideli pastatai Kaune, vienas Ž. Šančiuose kitas Aleksote? Gyvenu šalia Suaugusiųjų rengimo centro Aleksote ir matau kiek mokinių mokinasi šioje mokykloje. Galėčiau ir jus pakviesti į svečius, kad paskaičiuotumėte mokinių skaičių. Dviejų rankų pirštų tam turėtu užtekti. Kuom baigėsi istorija su Suaugusiųjų rengimo centro direktoriumi užtiktu neblaiviame stovyje darbo vietoje?
Suaugusiųjų rengimo centras yra įstaiga, kurioje įgyja bendrąjį išsilavinimą suaugę žmonės. Jų mokymosi formos yra labai įvairios: dieninė, vakarinė, neakivaizdinė. Įstaigoje mokosi beveik 3 tūkst. suaugusiųjų.
Dėl direktoriaus šiuo metu savivaldybėje dirba darbo grupė dėl drausminio pažeidimo.
Sveiki. Norėčiau sužinoti dėl Kauno Žaliakalnio pagrindinės ir pradinės mokyklų pertvarkos. Kada numatoma jų apjungimas? Ačiū
Jau atsakėme.
Keletą kartų elektroniu paštu kreipiausi į Jūsų švietimo skyrių mane domininačiu klausimu. Deje atsakymo nei karto nesulaukiau. Tuo tarpu Vilniaus švietimo skyrius į tuos pačius klausimus atsakė labai operatyviai. Ačiū Jiems. Ar Jūsų darbuotojai neatsakinėja į "elektroninius" kalusimus(nors pašto adresas nurodytas rekvizituose), ar kaip?
Ačiū už pastabą. Iš jau kelinto klausimo supratau, kad tai yra problema. Ją spręsime.
Miesto mokyklose dirba daug mokytojų pensininkų, o jauni mokytojai neranda darbo. Ar nebūtų galima peržiūrėti mokytojų pensininkų darbo krūvius ir paprašyti juos dirbti nepilnu krūviu?
Darbo įstatymas nenumato būdo, kaip apriboti pensininkų darbo galimybę. Tik savanoriškas darbuotojų sutikimas leistų jam susimažinti darbo krūvį.
Piktina katalikiškų mokyklų gausa Kaune. Kaip supratau, vidurinių mokyklų neliks, tik progimnazijos ir gimnazijos. O kokia yra katalikiškų mokyklų ateitis?
Švietimo įstatymas numato galimybę steigti katalikiškas mokyklas. Paprastai iniciatoriai tokių mokyklų steigimo yra pačios mokyklų bendruomenės. katalikiškos mokyklos gali būti ir gimnazijomis, jeigu jų vidurinio ugdymo programą akredituos ministerija. O kitos liks katalikiškomis pagrindinėmis.
VšĮ Kauno šv. Mato vidurinė mokykla eilę metų siekia gimnazijos statuso. Mokykla yra renovuota. atnaujinami kabinetai tiek tėvelių, tiek projektų lėšomis. Tačiau Kauno švietimo skyriaus sprendimu du metus nebuvo leista komplektuoti 5-ų klasių. taigi ši problema "užaugo" ir mokykloje šiuo metu trūksta būsimų 11-ų. TAI KOKIA GI MOKYKLOS ATEITIS? Panašu. kad norima ją sunaikinti. Ji turi tapti gimnazija.
Šv.Mato vidurinė katalikiška mokykla taps gimnazija tada, kai bus akredituota vidurinio ugdymo programa. Akreditaciją vyko Švietimo ministerija. Tikimės, kad pavyks įveikti iškilusius sunkumus. Linkiu sėkmės mokyklos bendruomenei.
Dukra mokinasi Eiguliu vid.mokykloje 10 kl. Ateinanciais mokslo metais 11 kl. nebebus.Pagal pertvarkyma priklauso Rasos gimnazija. 1. Ar priimant i Rasos gimnazija bus taikomas konkurso principas ar uzteks tik pareiskimo? 2.Ar galima bus pasirinkti kita gimnazija?
Kiekvienai pagrindinei mokyklai priskiriama gimnazija, į kurią be konkurso pateks mokinys. Visos gimnazijos yra atviros. Jų skaičius mieste didėja, tarp jų augs konkurencija. Ir ne gimnazijos rinksis mokinius, o mokiniai gimnazijas.
Kauno m. sav. taryba 2009m. vasario 26d priėmė sprendimą Nr.T-116 Priešmokyklinio ugdymo grupių ir klasių skaičiaus nustatymo savivaldybės biudžetinėse bendrojo lavinimo mokyklose 2009-2010 mokslo metais. Klausimas. Kodėl į paminėtą sprendimą. nėra įtrauktos katalikiškos mokyklos. Tai pažeidžia visų asmenų lygybės principą.
Katalikiškos mokyklos yra viešosios įstaigos, o ne biudžetinės, todėl jų šiame nutarime ir nebuvo.
Tinklo pertvarka vyksta ne iš apačios į viršų, o iš viršaus į apačią. Tiek ŠMM klerkai, tiek Savivaldybininkai turi tinkamai atstovauti rinkejus. Deja nei vieni nei kiti to daryti nenori ar nesugeba. Pirmieji muziką užsako pagal savas ambicijas ar kažkada atliktus utopinius projektus, kuriems išleista aibė pinigų, o antrieji pagal jas šoka ir saugo savo kėdes. Gi pagrindinis muzikos užsakovas - tėvai, lieka nuošalį. Jei dar kas abejoja buldozeriu vykdomos tinklo pertvarkos apsurdiškumu, nueikite i ŠMM tinklalapi (jei p. Balasevičius to dar nepadarė - patarčiau, bus aiškiau suprasti ko nori tėvai): http://www.smm.lt/svietimo_bukle/tyrimai_kiti.htm rasite ŠMM užsakytą tyrimą - 2005 m Mokyklų tinklo pertvarkos socialinis poveikis Nors galutinė išvada pritemta prie užsakovo norų, bet iš pačio tyrimo aiškiai matosi tokios tinklo pertvarkos pragaištingumas. Klausimai: 1. Ar p. Balasavičius supranta Kauniečių tėvų interesus ir sugeba juos atstovauti? 2. Ar p. Balasavičius atstovauja ŠMM užgaidom? 3. Ką p. Balasavečius padarė, kad ŠMM ar seimo nariai išgirstų tėvų interesus ir atitinkamai pakoreguotų įstatymus ar poįstatyminius aktus, kad būtų sustabdytas prievartinis vidurinių mokyklų naikinimas?
1. Švietimo sistemoje dirbu 20 metų ir tikrai gerai žinau ir suprantu tėvų interesus. Jie būna labai įvairūs. Dažniausiai tėvai nori mokyklos arti namų ir geros ugdymo kokybės. Tačiau ne visą laiką sutampa asmeniniai tėvų interesai su valstybės ar miesto galimybėmis.
2. Valstybės tarnautojų pareiga vykdyti įstatymus, nutarimus, taip pat ir Švietimo ministerijos įsakymus.
3. Ši skausminga reforma tęsiasi beveik 10 metų. Būdamas įstaigos vadovu tikrai nebuvau jos šalininkas, tačiau dabar, kai pamačiau, kad Kaune per paskutinius keletą metų Kaune sumažėjo apie 18 tūkst. moksleivių, supratau, kad būtina pertvarkyti mokyklų tinklą. Negalima švaistyti mokesčių mokėtojų pinigų. Siūlymus Seimo nariams ir ministerijai departamentas siunčia dažnai. Tiesa, mes nepasisakome prieš reformos esmę, bet norime, kad ji būtų geresnė (pvz., kad atsirastų miesto pakraščio mokyklos statusas, sporto gimnazijos statusas ir t.t.).
Kokia Jūsų nuomonė, ar tikslinga buvo reorganizuoti mokyklas - darželius išformuojant pradines klases, kai lopšeliams atsidaryti pinigai neskiriami. Kam tai naudinga? Mokinių tėveliai pasisakė už pradinės mokyklos išlikimą. Turiu mintyje Aleksoto darželį - mokyklą.
Manau, kad iš esmės darželinukai turi lankyti darželius, o mokiniai mokytis pritaikytose mokyklų patalpose. Tačiau esant išskirtinei geografinei padėčiai išimtys yra galimos. Aleksote darželio-mokyklos klausimas yra atviras, asmeniškai kalbėjausi su vadove. Manau, kad galime atrasti bendrą sprendimą.
KODĖL TAIP NUNIOKOTAS IR APLEISTAS KAUNUI PADOVANOTAS DAILININKO GALDIKO NAMAS , (SAVANORIŲ PR. IR MACKEVIČIAUS G. kampas)
Šiuo klausimu kreipkitės į savivaldybės paveldo specialistus.
KADA BUS LIKVIDUOTAS ŠVIETIMO SKYRIUS KAUNE? TOKIA SOVIETINĖ ATGYVENA IR KORUPCINIS LIZDAS KAIP MUMS ATRODO... PAKAKTŲ TO , DABARTINIO VADINAMO DEPARTAMENTO...
Švietimo skyriai yra visose Lietuvos savivaldybėse. Tai tipinė struktūra.
Kodėl neliko nemokamų būrelių neformaliojo ugdymo įstaigose? Daugeliui šeimų ir 15 Lt per mėn. dideli pinigai, o savivaldybei tokie pinigai - lašas jūroje. Politikai, priimdami tokius netoliaregiškus sprendimus, visiškai nesusimąsto apie pasekmes: didės psichotropinių medžiagų vartojimas, nusikalstamumas ir pan. Nuo mokesčio atleidžiami daugiavaikių šeimų vaikai, jei trys vaikai lanko tos įstaigos būrelius. O jeigu vienas vaikas darželinukas ir dar negali lankyti būrelio?
Papildomas ugdymas yra visiškai nemokamas bendrojo lavinimo mokyklose. Esant krizei, sumažėja savivaldybės finansinės galimybės remti neformaliąsias ugdymo įstaigas. Todėl miesto politikams teko priimti nepopulairų sprendimą padidinti įkainius.
Savivaldybė lengvatas taiko socialiai remtinų šeimų vaikams.
Diskusija apie Kauno mokyklų pertvarką. Vardan ko ta pertvarka daroma? Dėl vaikų? Ugdymo proceso pagerinimui? Du klausimai: I. Kiek ŠVIETIMO DEPARTAMENTO ir jam pavaldžių skyrių valdininkų tenka vienai Kauno mokyklai? Dabar situacija tokia: jie tik vadovauja, tvirtina, surenka iš mokyklų informaciją, stebi, kontroliuoja. Mokykla kuruojančio specialisto laukia kaip REVIZORIAUS. Ar neturėtų jie ir teikti pagalbą ugdymo procese MOKYTOJAMS, PATYS vesti atviras pamokas, demonstruoti teoriją (metodus ir pan.) praktikoje? (pagal užsienio praktiką). Gal tai jau daroma? Ar žinote kurio nors Kauno švietimo valdininko (ne)asmeninę svetainę ar pan. su panašia pagalba? II. Ar būtų galima Kauno savivaldybės svetainėje (Gyventojams - Švietimas) teikti dar vieną elektroninę paslaugą – JURIDINĘ KONSULTACIJĄ (atsakymus) panašiai kaip ŠMM "Klausimai“? Juk Švietimo departamente dirba profesionalai, o be to juk pagelbėti galėtų ir teisės departamentas.
1. Pertvarkos tikslas - ugdymo kokybės gerinimas, efektyvios švietimo sistemos kūrimas. Tokia mokyklos struktūra egzistuoja visoje Europoje.
2. Tikslaus skaičiaus dabar neturiu, tačiau Švietimo ministerijos statistiniai duomenys rodo, kad Kaune švietimo valdininkų skaičius, tenkantis mokykloms, yra mažesnis negu Lietvuos vidurkis. Iki kovo mėnesio departamente dirbs 25 darbuotojais mažiau.
3. Ačiū už pasilūymą teikti juridinę konsultaciją. Svarstyme tobulindami svetainės kaunas.lt Švietimo ir kultūros departamento tinklapio struktūrą. Tiesa, departamente nedirba teisininkas, tačiau tikimės, kad į kai kuriuos galėsime atsakyti.
1. www.kaunas.lt „Švietimo naujienose“: PASKUTINĖ NAUJIENA 2009-09-02 – Rugsėjo 1-oji! TAI NORMALU XXI amžiuje?! Kaip manote? Gal Švietimo skyriaus informacijos poskyrio žmonės nuo rugsėjo kituose darbuose dirba (darbo laiku dėstytojauja universitetuose ir privačiose įstaigose)? Vedėjo įsakymo Nr.35-527 (2009-08-28) 3 priede prirašyta daug funkcijų... (be to nesutampa darbuotojų sąrašai departamento ir šv. skyriaus nuorodose) 2.Dar Jūsų departamento pavaldume yra ir Švietimo ĮSTAIGŲ APSKAITOS SKYRIUS... Ar būtų galimybė Kauno savivaldybės svetainėje „Gyventojams“ -> „Švietimas“ pateikti APIBENDRINTĄ informaciją apie mokyklas – įdėti nuorodas: Kauno m. FORMALIOJO ugdymo įstaigų SĄRAŠAS (adresai, kontaktai, svetainės; joms priskiriami rajonai); NEformaliojo ugdymo įstaigų sąrašas (adresai, kontaktai, svetainės); ugdymo įstaigų TINKLO PERTVARKOS PERSPEKTYVOS/planai (su mokyklų pavadinimais, preliminariomis datomis); VUP akreditacija (kuriose mokyklose įvykusi, planuojama, data) ir t.t. ?
Į šį klausimą jau atsakiau.
Dėl informacijos apie ugdymo įstaigas Kaune. Informacinėje visuomenėje kas turi informaciją – tas valdo. Atvykstame gyventi į Kauną. Nemaloniai nustebino informacijos apie Kauno švietimo įstaigas stygius. Ką galima kalbėti apie mokyklų pertvarkas, jei informacija SLEPIAMA. Esu inžinierius programuotojas, bet sugaišau daug laiko, kol suradau tik dalį mane dominančios informacijos apie mokyklas. Kitą dalį sužinojau iš draugų ir jų pažįstamų. Kauno savivaldybės svetainėje „Gyventojams“ -> „Švietimas“ gali sužinoti tik „teorijas“ (misijas, vizijas, prioritetus, nuostatus ir t.t.) – man (gyventojui, tėvui) informacija apie skyriaus „virtuvę“ yra antraeilė. Švietimo „teorijos“ ŠMM, UPC svetainėse profesionaliau pateikiamos – ten jas skaitau. KLAUSIMAS: Kur informacija apie Kauno mokyklų tinklą? Kur informacija ne apie Švietimo skyrių, o apie jo kuruojamas mokyklas (juk dėl jų tas skyrius ir įsteigtas, kaip ir Jūsų departamentas:-))? Kodėl man (mokesčių mokėtojui) nepateikiama informacija apie švietimo įstaigas (formaliojo, neformaliojo)?
Jeigu sudėtinga kaunas.lt puslapyje, tiesiog suveskite Google paieškos laukelyje "Kauno mokyklų tinklo pertvarka". Rasite visą informaciją. Konkrečiai Švietimo ir ugdymo skyriaus informacijos pateikimą ketiname patobulinti, nes matome, kad yra daug nusiskundimų.
Norėjau sužinoti, kurios mokyklos dainavos rajone bus pertvarkomos į gimnazijos statusą ir nuo kelintos klasės galima lankyti.
Artimiausios gimnazijos - Varpo, Rasos, A.Smetonos gimnazijos. Vidurinį išsilavinimą bus galima gauti katališkose "Vyturio" ir J.Urbšio vidurinėse mokyklose.
Gimnazijose ugdymas pradedamas nuo 9 klasių.
Ar per tas amžinas švietimo reformas nenukentės mokslo kokybė?
Švietimo teoretikai sako, kad pokyčiai yra nuolatinė švietimo sistemos būsena. Sutinku su jūsų abejone, nes tikrai jaučiu iš savo ilgametės darbo mokykloje praktikos, kad mokytojai jau pavargo nuo reformų. Tačiau reikia pripažinti, kad mūsų visuomenė nėra visiškai patenkinta ugdymo kokybe.
Akivaizdu, jog Žaliakalnio pagrindinė mokykla gražėja, tvarkosi, o ir ugdymo procesas ten neblogai vyksta. Gyvename šalia Žaliakalnio pradinės mokyklos, svarstome, kur parankiau būtų leisti savo atžalą nuo rugsėjo. Gidėjome, jog Žaliakalnio pradinė bus sujungta su pagrindine- gal ir nebloga mintis, nereiks lakstyt iš vienos į kitą. Ar tikrai toks jungimas planuojamas?
Į šį klausimą atsakiau. Vyksta diskusija dėl valdymo apjungimo.
Kokiais kriterijais remiantis pertvarkomos mokyklos? Pakomentuokite konkrečiai Vaižganto vidurinės atvejį: kodėl menų pakraipą įgijusią mokyklą buvo nuspręsta išardyti, suteikiant jai pagrindinės statusą?
Mokyklos pertvarkomos vadovaujantis Švietimo įstatymu ir Vyriausybės nutarimais. Reformos esmė - kad iki 2012 metų būtų progimnazijos (pagrindinės mokyklos) ir gimnazijos (keturmetės mokyklos).
Vaižganto mokykla buvo reorganizuota vadovaujantis Vyriausybės nustatyta tvarka. Mokykloje buvo nepakankamas skaičius vienuoliktokų.
Ką duos tokia mokyklų reforma savivaldybei?
Racionalus tinklas taupo švietimui skiriamas lėšas. Todėl galima bus suteikti kokybiškų ir įvairaus tipo švietimo paslaugų. Pavyzdžiui, daugiau darželių arba neformalaus ugdymo institucijų. Vienas iš reformos tikslų - ugdymo kokybės pagerėjimas.
Kodel nuo 9 klases mokinys verčiamas po valanda ir ilgiau (važiuojant pirmyn/atgal ) sugaišti visuomeniniame transporte? Ar tikrai tikrai tie pliusai atsvers valanda ar ilgiau sugaišto laiko kasdiena? (turima omenyje naikinamos vidurinės mokyklos) Nekalbant apie kitus minusus, kai kuriuos ir minėtus trečiadienio kauno dienos straipsnyje). Kodel neatsižvelgiama į švietimo paslaugos užsakovų (tėvų), tikrujų paslaugos teikėjų (mokytojų) nuomones, o sprendimus priima žmonės kažkur "aukštai" ministerijose. Dėkui.
Kiekvienais metais mūsų mieste sumažėja apie 2 tūkst. moksleivių. Vargu, ar galime tikėtis, kad mokyklų tinklas bus toks pat kaip tarybiniais laikais. Neracionalu išlaikyti pustuštį mokyklos pastatą savivaldybei, per brangu tuštėjančias klases finansuoti valstybei.
Sveiki, būkit tokie geri ir malonūs,paskelbkit tai,kas mano galvą turi seniai būt paskelbta,bet tokiu duomenų nei su žiburiu nerasi,tik iš visokių "pletkų".Pateikit oficialius duomenis apie visas Kauno mokyklas:kurios yra pradinės,kurios pagrindinės,kurios vidurinės,kurios gimnazijos.Kaip suprant, vidurinių mokyklų neliks,tai galų gale oficialiai paskelbkit,kurios mokyklos nebebus vidurines,o taps pagrindinemis.Kurios mokyklos tapo katalikiškomis?Visa tai rūpi ne tik man,bet ir daugeliui tėvų,nes mūsų vaikai yra ketvirtokai pradinėje mokykloje ir visi esame nežinioje,nes kiek beklaustum Kauno švietimo skyriuje,tai lyg kokia valstybės paslaptis.Aš kaip suprantu,valdininkai bijo tai paskelbti,nes bijo tėvų protestų.Mokyklos vadovybės gal ką ir nujaučia,gal net ir viską žino,bet irgi nieko normaliai nepasako.Informacijos rasti internete beveik neįmanoma,nes niekas jos net neskelbia ir tegul p.Bagdonas nemeluoja,mums nerūpi kažkokie aktų numeriai,mums rūpi konkreti informacija apie mokyklas.O gal kas žinot,kur tokia informacija skelbiama?Tai paskelbkit šaltinį viešai.Dėkojam iš anksto ir laukiam oficialios informacijos apie VISAS KAUNO mokyklas.
Informacija apie visas mokyklas yra Švietimo skyriaus tinklapyje, kiekviena švietimo įstaiga turi atskirą tinklapį, kuriame smulkesnė informacija. Sutinku su priekaištais dėl netobulos informacinės sistemos. Jau kuriama nauja, patogesnė sistema, kurioje stengsimės pateikti informaciją prieinamiau.
Ar pakankamai gimnaziju bus kiekviename mikrorajone, nes jau dabar esant musu rajone gerai vidurinei mokyklai(gerai mokosi daug mikrorajono vaiku), ryte neimanoma ilipti i viesaji transporta.
Gimnazijų mieste bus pakankamai, pačios gimnazijos turėtų konkuruoti, kad ateitų mokytis daugiau moksleivių. Aišku, kad po tinklo pertvarkos iš kai kurių nutolusių rajonų teks pavažiuoti iki artimiausios gimnazijos.
Kokia ateitis planuojama Kauno Žaliakalnio pradinės mokyklai? Pagal šiuo metu vykdomus veiksmus šios mokyklos atžvilgiu galima numanyti, kad Kauno savivaldybę labiau domina ne mokiniai ar mokykla, o žemės sklypas, kuriame randasi mokykla...
Laba diena,
Esu pasirengęs atsakyti į jūsų klausimus,
E.Balasevičius
Dėl Žaliakalnio pradinės mokyklos jau antrus metus vyksta diskusija. Ir Žaliakalnio pradinei, ir pagrindinei trūksta lėšų. Viena iš galimų išeičių - šių dviejų įstaigų valdymo apjungimas. Būtų sutaupoma apie 100 tūkst. litų per metus. Mažėtų tik administracija, o mokytojai ir mokiniai liktų tose pačiose patalpose. Šis klausimas yra atviras, bus svarstomas Mokyklų pertvarkos tinklo darbo grupėje, o galutinį sprendimą turi priimti politikai.