Portalo svečias
Gintaras Steponavičius
Prieš kelias dienas gavome ministro laišką, skirtą tautinių mažumų mokyklų mokinių tėvams. Kodėl tokio laiško nieks neparašė tada, kai buvo surinkta virš 60000 parašų prieš naują švietimo įstatymą ir nebuvo atsižvelgta į mūsų nuomonę? Kuo remiantis teigiama, kad tautinių mažumų mokyklų abiturientai nemoka lietuvių kalbos, jei kiekvienais metais dauguma jų stoja į Lietuvos aukštąsias mokyklas ir sėkmingai jas baigia?
Kada numatyta svarstyti Prezidentinių stipendijų skyrimą studentams 2011/2012 mokslo metams ?
Nuo kada įsigalios ,,Mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo pedagoginiu, psichologiniu, medicininiu ir socialiniu pedagoginiu aspektais ir specialiojo udgymosi skyrimo tvarkos aprašas" SPPC specialistai nurodo, kad jis patvirtintas 2011 08 26, tačiau paskelbtuose dokumentuose nėra. PPT ir Vaiko gerovės komisijoms neaišku, kurias formas pildyti? Nuoširdžiai linkiu jums stiprybės ir energijos darbuose, Pagarbiai dėkoju.
Kodėl leidžiama mokytojams - pensininkams dirbti iki grabo lentos, kai jaunesniems ,turintiems aukštesnę kvalifikaciją , neužtenka krūvio ? Administracijos piktnaudžiauja tuom , atsako ,kad jie turi tokią teisę .Taisykite šią padėtį , darykite pataisas .
Gerb. ministre, būtų malonu sužinoti Jūsų nuomonę apie susidariusią padėtį viename apsijungusiame Kauno universitete. Kodėl jau treti metai nemažėjant (o greičiau net didėjant) priimtų studentų skaičiui (beje šiais metai buvo ypatingas vykdomų studijų populiarumas) yra katastrofiškai bloginama universiteto dėstytojų situacija. Ženkliai didinami krūviai bei stipriai mažinamos lėšos darbo užmokesčio fondams. Dėstytojai užkraunami tokiais taip vadinamo „kontaktinio“ darbo su studentais krūviais, kad faktiškai nelieka nei laiko, nei jėgų mokslinei veiklai. O gaunami atlyginimai yra pasigailėtini (už etatą docento pareigose gaunama tik koks 1,5 tūkst. litų). Dėstytojai faktiškai yra verčiami dirbti keliuose darbuose, bet ar tai prisideda prie studijų kokybės gerinimo? Ypatingai kai studentų yra pritraukiama daug ir jie moka milžiniškus pinigus už studijas?
Kodėl, patvirtinus švietimo įstaigų darbuotojų apmokėjimo tvarkos aprašą, neliko projekte buvusios galimybės mokyklų vadovams nevesti pamokų ir dėl to nepatirti darbo užmokesčio sumažinimą.
Kodėl muzikos mokyklos yra mokamos?
Ministre, jei neformalusis ugdymas "turės" krepšelį, kaip bus dalijami pinigai, jei vaikas eis į keturis būrelius ir juos kesi kas keli mėnesiai? Koks planuojamas krepšelio dydis?
Laba diena, Noriu sužinoti, kuriose savivaldybėse nuo šio rudens įvedamas neformaliojo mokymo mokinio finansavimo krepšelis? Ar jis galios ir privatiems būreliams, klubams...? Ačiū už atsakymą.
SOS ! Sveiki. Esu ketvirtokės mama, atėjusi į rugsėjo 1-ios šventę buvau nemaloniai nustebinta, mokyklos direktorė pareiškė, kad tris metus mūsų vaikus mokiusi mokytoja yra keičiama kita, kadangi mūsų klasės pedagogė dirba ir šios švietimo įstaigos pavaduotoja. Pasak mokyklos direktorės vadovaujantis kažkokiu įstatymu pedagogės pareigybės nuo šių metų, mūsų vaikus mokiusiai mokytojai nebepriklauso. Sužinojus apie tokį šokiruojamtį direktorės sprendimą, visų 24 mokinių emocinė būsena stipriai pasikeitė tapo labai bloga, vaikai verkia, nebenori eiti į mokyklą, juk paskutiniai metai beliko. Ar neturėjome apie tokius pasikeitimus sužinoti ankščiau? Kokiu įstatymu remiantis galėjo būti priimtas toks sprendimas? Ar valandų krūvis mokyklos administratoriams nėra rekomendacinio pobūdžio? Ar įmanoma nors 9 mėn., kol vaikai baigs ketvirtą klasę išsaugoti pirmąją mokytoją?
Gerb. Ministre, Ar nemanot, kad aukštųjų mokyklų reformą reikėtų dar tobulinti?
Laukiame nesulaukiame,kada bus ne tik deklaruojama apie popierizmo mažinimą ,bet ir imamasi konkrečių veiksmų.
Sveiki. Mokyklose prasidejo mokslo metai, o mokyklu administracijoms - galvos skausmas. Pagal LR Sveitimo ir mokslo ministro 2011-08-24 isakyma Nr. V-1557 4 punkta mokyklos privalo pateikti ataskaitas apie mokinius iki rugsejo 5 d. uzfiksuota rugsejo 1 dienai. Kadangi per viena darbo diena, t.y. rugsejo 2, surinkti ir ivesti tokio kiekio informacijos fiziskai neimanoma, todel mokyklu administracijos ir kai kurie kiti darbuotojai bus priversti dirbti virsvalandzius ir dar per iseigines tik tam, kad suspetu iki nurodyto termino. Lieka nesuprantamas ir nepaaiskinamas toks skubejimas, juo labiau kad uz Mokiniu Registro tvarkyma daugumoje mokyklu nenumatytas joks apmokejimas uz si darba. Klausimas: kodel Mokiniu registras kaip mokiniu duomenu baze ekzistuoja ir informacija turi buti ivedama, ir dar iskeliami tam tikri reikalavimai, bet nenumatytos jokios lesos (priedai) uz si darba. Kaip galima reikalauti dirbti, nemokant uz tai atlyginimo? Kodel Svietimo ir mokslo ministerija leidzia sau taip tyciotis is savo darbuotoju, nemokedama uz si darba, ir dar privercia dirbti per iseigines?
Gerb. Ministre, Kauno suaugusiųjų mokymo centras jau antrus metus neturi direktoriaus. Mokytojai iki šiol nėra patenkinti darbo krūviais, suirzę, o mums reikia zinių. Kaip ir kas met klasės pustuštės, nors sąrasai pilni. Ar tokie centrai iš vis krizės ir didelės bedarbystės laikais yra reikalingi, nes čia svaistomos didžiulės lėsos? Juk Kauno mokyklos stovi pustuštės, jose yra visa materialinė bazė mokinių ugdymui ir programos reikalavimų vykdymui? Mes, mokiniai, pilnai norėtume grįžti ten, kur mums vyktų pamokos ir dirbtų kvalifikuoti specialistai. Atliekant patikrinimą sioje ugdymo įstaigoje, būtina kalbėtis ir su ten dirbančiais sąžiningais darbuotojais (mokytojais, aptarnaujančiu personalu, mumis mokiniais ir mokytojais).
Kada bus gaivinamas profesinis mokymas,o ne aukstasis keliamas i dangaus virsunes. Kada bus mazinama aukstuju mokyklu ir universitetu. Kada mokykla mokins mokinius, o ne ugdys asmenybes?
Gerb.Ministre, Norieciau suzinoti, kas pravalo atlikti klases remonta? Jau rugsejo 1 diena mokytoja pasake tevams kad reikes surinkti pinigu klases remontui? Ar tai teiseta?
Papildysiu: kad ta mokama vieta,kurios atsisakoma buvo gauta turint neblogus rezultatus-islaikytas vidurine baigiant vokiskas "spracho diplomas",geri atestato pazymiai-du devynetai ir vienas astuonetas/matematikos/,vidurkis 9.5,baigta vaiku muzikos mokykla/septyniu metu kursas-kankles/geri valstybiniu balai.Taigi geriau jau dirbt Vokietijoj,kad ir aukle,nei cia moket,.Bet va,kaip atgaut ta beveik 4tukst.isankstine imoka prarandant kokius-4 procentus,kada zada grazint tik 85 procentus remiantis VU vidaus isakymu?Juk tai klaida,o ne vu suvedziojimas...
Gerb. ministre, kokia ateitis laukia mažų (mokinių skaičius 200-300) profesinių mokyklų?
Sakykite,kodel pirmokų kuprine su knygomis sveria 7kg,o mano pirmoke 17kg,ar tai normalu?kasdien tokius svorius tampyti?kodel mokytojai pagal pradinukų programas renkasi visus autorius,t.yra ne kuri viena,bet visus?Tuo apsunkina knygomis,programomis,uzduotimis namuose?kaip mazyliui sumazinti fizinį kuprines krūvi?kodel traumuoti stubura?
Gerbiamas Ministre, ar žinote apie liūdną kūno kultūros dalyko situaciją mieste? Jaunimas norėtų daugiau ir įdomiau sportuoti mokykloje,bet mokyklų sporto salių apkrova begalinė, salės be ventiliacijų, drabužinėse susigrūdę daug mokinių. Kodėl užsienyje taip gerbiama kūno kultūra,o pas mus ne?
Kaip Jums, kaip teisininkui atrodo toks nonsensas,- darbo sutartis, kur alga, darbo kruvis ir kt. sutarta abipusiu darbdavio ir darbuotojo sutarimu, yra ignoruojama! Kiekvienais metais pagal administracijos nuotaikas nustatomas naujas arba panasus darbo kruvis, kuris lemia algos dydi. Kodel mokyklu administracijai leidziama taip savivaliauti? Jei neleidziama, tai kur kodel tokiu dalyku nestabdo atvykes auditas?
kodel mokytojai nuolat gasdinami AUDITU? Koks audito tikslas--padeti,patarti ar zlugdyti,menkinti mokytoja? Kokie auditoriu igaliojimai,ar jie mokytojai-praktikai ar tik studiju metais atliko praktika mokykloje? Kaip beprasmiska klausytis ''pastebejimu'' ponu ,kurie neisivaizduoja ,ka reiskia siuolaikine mokykla
Greičiau jungti aukštąsias mokyklas, naikinti pernelyg mažas ir neefektyvias iš jų. Prie VU prijungti VPU ir MRU, sujungti Dailės ir Muzikos bei teatro akademijas, sujungti Klaipėdos ir Šiaulių universitetus arba ŠU naikinti išvis, Kūno kultūros akademiją prijungti prie Medicinos mokslų universiteto. Argi gali sau leisti mažutė Lietuva turėti tiek daug nekokybiškų universitetų užuot turėjusi vos 5-6 efektyviai dirbančias aukštąsias mokyklas. Kodėl bijoma daryti tokią reformą? Kada ji pagaliau bus įgyvendinta?
Kodėl pas mus kairė, nežino ką daro dešinė? kam ruošiami pagal projektą "Renkuosi mokyti" pedagogai, jei nėra kur dėti tų, kurie atleisti dėl mokinių trūkumo? Kodėl dukrai buvo suteikta viltis, pažadant darbą?, Kodėl ji,būdama bedarbė, turėjo rasti lėšų važinėti į turo atrankas, pagaliau į mokomąją stovyklą, palikusi man savo vaikus? Kodėl aš, patikėjusi, kad pagaliau dukra turės darbą, turėjau visą mėnesį prižiūrėti jos vaikus, anūkus, vietoj to, kad atostogaučiau? Ir kodėl galų gale pasakoma, kad tau darbo nėra... Ar todėl, kad projektas baigtas, pinigai paimti... O dukra, nusivylusi Lietuva ir valdžia ieškosi bilietų ir važiuoja su visa šeima į Angliją- tai kas, kad baigus bakalaurą, magistratūrą... kada švietime pagaliau bus tvarka, bent švietime, kur turi dirbti "šviesūs intelektualai"? Ir dar ačiu už atlyginimo sumažinimą man, kaip priešmokyklinio ugdymo pedagogei- tikrai "dėmesio verta" dovana rugsėjo pirmosios proga... Teks turbūt ir man paskui vaikus į užsienį važiuoti...
Ar norėtumėt eiti pėsčiomis į mokyklą 9km.
Kažkada girdėjau, kad Lietuvoje ir Europoje trūksta technologijos mokslus baigusių specialistų, inžinierių. Tai man kyla klausimas, kodėl Lietuva nesistengia didinti šių specialistų skaičiaus? Kodėl nėra skatinami tų specialybių studentai? Nes elementarus pavyzdys- KTU universitetas. Kiek yra studijuojančiųjų, o kiek iš jų gauna stipendijas? Manau, kad čia kiekvienam reikėtų mokėti stipendiją studijuojančiam technologijos ir inžinerijos mokslus, gi reikia skatinti, kad jie pasirinko specialybę ne mados vejami, o siekdami kažką išrasti, kažką pakeisti. Nes gal gana Lietuvoje vadybininkų, ekonomistų, verslo adminstratorių ar kitokių neapibrėžtų specialistų, ale galinčių dirbti viską, bet realiai nieko... O krūvį tai inžinerijos studentai turi siaubingą, nuo ryto iki vėlyvo vakaro paskaitos, laboratoriniai ir t.t. Studijuoti sunku, paskatinimo nulis. O VDU- mokytis daug lengviau, paskaitų mažai, stipendiją gaunančių daugiau...gal metas atsižvelgti į studijų programas, stipendijų mokėjimo tvarkas. Gal būtų laikas ir pvz. KTU įvesti tokį dalyką, kad iš grupės (ne iš viso universiteto) bent jau pusei geriausiai besimokančių yra mokama bent simboliška stipendija... Gal nelyginkime universitetais, fakultetais ar kaip. reikia žiūrėti į konkrečią grupę. gal vienoje studentas su 9 vidurkiu yra aukščiausioje vietoje, kitoje-žemiausioje. Gi visi pažymiai priklauso nuo dėstytojo, nuo jo mokėjimo paversti dalyką suprantamu ir žinoma, nuo pačio dalyko. gi nepalyginsime aukštąją matematiką su filosofija...tai va, tokia mano pozicija. Tikiuosi, kad tai taps geru patarimu :)) Laukiu atsakymo andreja.arnauskaite@gmail.com
Ar Jūs nemanote, kad dabartinė sistema stojimų į aukštąsias mokyklas yra siaubinga??? realybė yra siaubinga. jei netyčia išlaikei prasčiau egzaminus, tai turi būtinai stoti į mokamą vietą, nes kitaip viskas... o jei neturi tam pinigų? Imti paskolą- o už ką mokėti palūkanas tėvams, kurie ir neturi pinigų? Bestudijuojant dirbti - o jūs matėte kokie krūviai yra pvz. KTU??? Kada dirbsi? naktį? Dabar tik turtingų tėvelių vaikai baigs geras specialybes... sumokės už mokslą tiek kiek reikia ir viskas. Jūs manote, kad bus dabar geri specialistai per pinigus baigę mokslus? o KAS SU MEDICINA darosi - kiek sustojo į mokamas vietas, o kiek dar nepriėmė norinčiųjų.... Darosi baisu. klausimas - AR negeriau būtų, kad visi mokėtų po lygiai? tarkim visi studentai po 1000 lt per metus. Dabar kitų specialybių kainos tokios didžiulės, kad neaišku, kada tai atsipirks...
Kokia dali imokos privalo grazinti VU jei priimtas 2011-08 men i VU,VNF vieta asmuo jau rugpjucio men.pabaigoje,t.y.,praejus savaitei po priemimo,nutrauke studiju sutarti VNF vietai uzimti,taciau laikydamasis sutarties nuorodos isanksto(per 5d po sutarties pasirasymo) imoketi uz I kurso I pusmecio busimas studijas,ta reikalavima buvo ivykdes? Studentu netapo,studento pazymejimo gaves nebuvo?
Mano sunus mokosi sestoje klaseje.Klaseje 30 mokiniu.Kaimynu vaikas-devintokas ir jo klasej 14-15 mokiniu.Ka daryt?Kodel tokie kontrastai? Ta pati mokykla.Kaune daug mokyklu,gal kitur kitokia padetis?
Per televiziją visai tautai pasakėt, kad pernai mokytojams algos sumažėjo 100lt., didelė netiesa.Nuo to laiko , kai įvedėt ,,žirkles"atlyginimams skaičiuoti.mums sumažėjo 600lt.direktorius koeficentus taiko pačius mažiausius?ar negalvojat , kad padarėt klaidą:atsirado dar didesnė korupcija;(((
kiek galima tyciotis is mokytoju,isdirbus 30-35 metus jie dar turi stripineti,begioti,verstis is kailio ruosiantis pamokoms,kodel neisleidziame juos i uztarnauta poilsi/kodel isleidziampareigunus,ar ju profesija jau tokia sunki,imti kysius ir tyciotis is zmoniu/o mokytojas net numirti negali ramiai be nervu,as tik uz tai kad mokytojas turetu iseiti i pensija anksciau ir uzleisti vieta jaunimui.o ka manote jus?
Ar gali mokyklos vadovybe,mazejant klasiu skaiciuj,skyrti maziau nei etata dirbant pirmaeilese pareigose?o kitam kolegai dirbanciam antraeilese ir be pedagoginio,bei destomo dalyko issilavinomo skyrti ir jam kruvi,nors specialistam ne kas belieka?zodziu padalina visiems. DEKUI
Koks yra mokytojo pilnas darbo krūvis ar 18 kontaktinių valandų, ar aplamai 18 valandų.
Kodėl Kaune leidžiama steigti tiek "katalikiškų" mokyklų, kuriose prisidengiant šiuo vardu paprasčiausiai apeinama reforma? Jei jau mokyklos draskomos skirstant i pradinio ugdymo ir vidurinio (gimnazijas), tai gal reiketu sudaryti vienodas salygas visiems, o ne suteikti išskirtines sąlygas geriau su valdininkais sutariantiems direktoriams? Ar paprasčiausiai neturite galimybės įtakoti šių procesų ir visa reforma reikalinga tik dėl akiu, kad pateisint didžiulį švietimo darbuotojų skaičių kuriu dalis daro nežinia ką.
Ar gali buti privalomos tikybos pamokos? Dar pavasari užpildėmė prasyma ir pasirinkome etika, taciau rudeni teigiama, kad nesurinkus moksleiviu skaiciaus vaikai tures lankyti tikybos pamokas. Ar galime atsisakyti sio destomojo dalyko?
Mokyklose dirba daug pensininku, ar nevertėtų nustatyti amžiaus cenzą, nes dabar ne tik jauni pedagogai, bet ir su stažu neranda darbo.Mokytojus ruošiat toliau, vaikų mokyklose mažėja, žmonės emigruoja į užsienį , pradinių klasių mokytojų į auklėtojus dirbti nepriima, nes nuo2005m.išleidote tokį įstatymą, tai kas toliau...Kiek galima tyčiotis iš tų vargšų pradinių klasių mokytojų, sudalyvaukite konkursuose, kurie būna skelbiami prieš mokslo metus, kai į vieną vietą kandidatuoja 60 žmonių, o direktorė iš tavęs tyčiojasi kaip nori, gal pats laikas rimtai spręsti šias problemas.
mokyklose dau senyvo amžiaus vadovų.Daugelis Jų vadovauja dešimtmečiais.Kompiuteriu dirbti nemoka, apie užsienio kalbą galima tik pasvajoti.Kodėl tokia nelygybė - gydytojams ir kitų specialybių atstovams rotacija yra, o švietimo vadovams nėra.Ką daryti jaunimui?Ar jies taip ir dirbti, kol pasens ar skubiai išvažiuoti?
pvz kodel mokyklos amzinai renovuojamos ir kaip taisykle veluoja darbai
Mokyklose dirba daug pensininku, o ju kruviai daznai didesni uz jauno pedagogo. Kodel nereguliuojami kruviai istatimiskai? Ar galvojat kad jaunimas savaime taps entuziastiskesnis dirbdamas neteisingumo kontekste?
Pats blogiausias svietimo ministras. Ar negeda su tokiu vertinimu, nes jeigu butu geda, tai jau seniai butumet atsistatydines?
Ka manote apie Lietuvos moksleiviu mokymosi programas? Ar jos nera per sunkios ir ar kada nors tuo ims dometis profesionalai, specialistai, profesoriai ir mokslininkai?
Kas ir kaip kontruoliuoja nemokamai maitinima? Kodel i pamokas del ligos neatvyke mokiniai valgykllu vedeju ataskaitose irasyti ,kad buvo mokykloj ir valge? Gal tai smulkmena ?
Ar galma butu sumazinti mokiniam namu darbu kruvi,uzsienyje ju visai neuzduoda.Gryzes vaikas neturi laiko,net bureliams lankyt.
Kaip manote ar sprendziant is dabartines situacijos svietimo sistemoje, ar yra galimybe isidarbinti jaunam mokytojui mokykloje? Jei taip, pagriskyte.
Ar jūs dar pasiduosite neteisingam lenkų rinkimų akcijos spaudimui dėl švietimo įstatymo
Kaip manote, kodėl šiandien stebime gerokai ribotą bei formalų mokinio ir mokytojo dialogą? Pagarba, pasitikėjimas, motyvacija vis sunkiau randa kelius į abiejų pusių sąmonę. Apie kokią švietimo sistemą jūs galite kalbėti kai stokojame tokių elementarių vertybių? Tikriausiai suprantate kad tai jūsų kaip ministro atsakomybė už tai kokią sistemą turime šiandien?
Ar visos mokyklos atvėrė duris iki galo suremontuotos? Ar dar yra mokyklų, kurios mokslo metus dėl remonto pradės vėliau?
rugpjūčio 31d uostamiescio progimnazijoje mano sūnui turinčiam judėjimo negalę buvo pasiūlyta neatvykti į rugsėjo 1-osios šventę,kadangi mokyklinis autobusiukas ves mokyklos atstovus(sveikus vaikus-taip buvo isreikšta) į mokslo žinių šventę mieste.Čia vadinasi neįgalių vaikų integracija į mokymo įstaigas?kai mokyklai skirti mokyklinį autobusiuką-tai traktuoja kaip neįgaliukų pavežėjimui iš mokyklos ar iki mokyklos,o kai į rugsėjo 1-osios šventę-nepageidaujami.kaip vaikui grįžti į mokyklą,kuriam buvo pasiūlyta pasėdėti tarp keturių sienų,kai jo kiti šeši broliai eina šventę.Kur dabar vaikų teisės?atimta teisė į mokslą!
Kodel Marijampoles Savivaldybes Svietimo skyrius nesiima priemoniu sutvarkyti dvieju kulturos istaigu girtuoklelius direktorius.Tai Dailes mokyklos direktore ir Vaiku muzikos mokyklos direktoriu.Tai viesa paslaptis Marijampoleje.Ko gero tai specialiai daroma(laikoma juos vietose,kad kuo daugiau nusivaziuotu kultura,kuri,beje ir taip jau ......man labai gaila kad jau daug metu tai vyksta ir visiems gerai,isskyrus vaikams ir visuomenei,nes turbut jau visiems nusibodo kai akivaizdziai tiedu isteisinami.Pasidomekit ministre,savu zmoniu juk turite,vietiniai partieciai tikrai zino sia siaubinga problema.
Ar nevertėtų keisti atrankos į išorės auditorius kriterijus - dabar atvažiavę audituoti mokyklas dažnai pamiršta, kad jų tikslas padėti ir kompetetingai patarti mokytojams? Gal reikėtų tokiais rinkti mokytojus, kurių vedamos pamokos ir veikla visiškai atitinka audito reikalavimus?
Ar galėčiau išeiti į pensiją savo noru, man 50 m.ir pedagoginis stažas - 28 m.? Ar užtikrinsite mūsų pensijų pakėlimą iki žmogiško lygio? Jeigu gautume pensiją iš kurios galėtu 1 žmogus išlaikyti 2 kambarių butą(elektr.,šildym, vand.nuotek...renovuotis butą), nueiti į koncertą , teatrą kartą per mėnesį, nusipirkti sanatorijos kelialapį kartą metuose, pasinaudoti kartą metuose masažu, baseinu (10k.), suvartoti 2 kartus metuose po mėnesį vitaminus, nusipirkti bilietus autobusu per Lietuvą 2 kartus(Velykoms ir Vėlinėms), įsigyti sezoninius batus, puspaltį,pasisiūti kostiumą,nusipirkti keletą knygų, galėtų pasinaudoti 9 kartus kirpyklos paslaugomis, kartą metuose nukeliauti 3000km.po Europą. Naudotis internetu, skaitmenine televizija, turėti mobilų telefoną...nusipirkti higienos priemonių, pampersų, pasileisti dantų protezus, sąnarius, ...
Mano galva esate labiausiai nekompetetingas svietimo ir mokslo ministras is buvusiu , ar nemanote kad ivykdytos reformos jums vadovaujant buvo zingsnis atgal...
Sakykite praso, krize Lietuvoje kaip jau ir pasibaige, kada bent zadate projekta paskelbti didinti aukstuju mokyklu destytojams, mokytojoms atlyginimus? Neimanoma pragyventi Lietuvoje, jei tureti 1 etata (kruvi)...
Palyginus 2000-2001 metus ir praeitus metus, mokinių skaičius sumažėjo beveik trečdaliu. Kaip manot, dar po 10 metų, kaip šis skaičius skirsis nuo 2000-2001 metų lygio? Ir kokios priežastys įtakos skaičiaus pokyčius.
Kodėl muzikos mokyklos yra mokamos?
Muzikos mokyklos priskiriamos prie neformaliojo ugdymo įstaigų ir tėvams lieka prisimokėti tik mažą dalį. Didžiąją dalį išlaidų apmoka savivaldybės.
Ministre, jei neformalusis ugdymas "turės" krepšelį, kaip bus dalijami pinigai, jei vaikas eis į keturis būrelius ir juos kesi kas keli mėnesiai? Koks planuojamas krepšelio dydis?
Šiais metais keturiose savivaldybėse startuoja popamokinės veiklos ugdymo krepšeliai keturiose savivaldybėse. Krepšelio dydis 100 litų. Manoma, kad jis gali būti dalinamas į dvi dalis. Nuo kitų mokslo metų stengsimės įgyvendinti visoje Lietuvoje.
Laba diena, Noriu sužinoti, kuriose savivaldybėse nuo šio rudens įvedamas neformaliojo mokymo mokinio finansavimo krepšelis? Ar jis galios ir privatiems būreliams, klubams...? Ačiū už atsakymą.
Panevėžys ir Panevėžio rajonas, Anykščiai ir Klaipėdos rajonas. Tėvai galės rinktis tiek privačius , tiek valstybinius būrelius.
SOS ! Sveiki. Esu ketvirtokės mama, atėjusi į rugsėjo 1-ios šventę buvau nemaloniai nustebinta, mokyklos direktorė pareiškė, kad tris metus mūsų vaikus mokiusi mokytoja yra keičiama kita, kadangi mūsų klasės pedagogė dirba ir šios švietimo įstaigos pavaduotoja. Pasak mokyklos direktorės vadovaujantis kažkokiu įstatymu pedagogės pareigybės nuo šių metų, mūsų vaikus mokiusiai mokytojai nebepriklauso. Sužinojus apie tokį šokiruojamtį direktorės sprendimą, visų 24 mokinių emocinė būsena stipriai pasikeitė tapo labai bloga, vaikai verkia, nebenori eiti į mokyklą, juk paskutiniai metai beliko. Ar neturėjome apie tokius pasikeitimus sužinoti ankščiau? Kokiu įstatymu remiantis galėjo būti priimtas toks sprendimas? Ar valandų krūvis mokyklos administratoriams nėra rekomendacinio pobūdžio? Ar įmanoma nors 9 mėn., kol vaikai baigs ketvirtą klasę išsaugoti pirmąją mokytoją?
Šį atvejį žadu išsiaiškinti asmeniškai. Prašau parašyti man elektroninį laišką ministras@smm.lt
Gerb. Ministre, Ar nemanot, kad aukštųjų mokyklų reformą reikėtų dar tobulinti?
Manau. Nuo pat jos pradžios reagavome į nesklandumus ar trūkumus, juos šalindami.
Kada bus gaivinamas profesinis mokymas,o ne aukstasis keliamas i dangaus virsunes. Kada bus mazinama aukstuju mokyklu ir universitetu. Kada mokykla mokins mokinius, o ne ugdys asmenybes?
Aukštojo mokslo reformos šalutinis rezultatas - padidėjęs besimokančių profesinėse mokyklose skaičius. Į profesinių mokyklų infrastruktūrą Europos sąjunga įlieja 200 mln. litų.
Gerb.Ministre, Norieciau suzinoti, kas pravalo atlikti klases remonta? Jau rugsejo 1 diena mokytoja pasake tevams kad reikes surinkti pinigu klases remontui? Ar tai teiseta?
Už mokyklos būklę atsako steigėjas. sąlygos mokyklose mokytis turi būti tokios, kaip nustato higienos normos. Tėvų dažnai prašoma prie mokyklos būklės gerinimo. Dažnai tėvų prašoma prisidėti renkant 2 proc. Visas kitas pasirinkimas turi būti laisva tėvų valia.
Gerbiamas Ministre, ar žinote apie liūdną kūno kultūros dalyko situaciją mieste? Jaunimas norėtų daugiau ir įdomiau sportuoti mokykloje,bet mokyklų sporto salių apkrova begalinė, salės be ventiliacijų, drabužinėse susigrūdę daug mokinių. Kodėl užsienyje taip gerbiama kūno kultūra,o pas mus ne?
Patvirtinus bendruosius ugdymo planus įsiklausėme į fizinio lavinimo mokytojų prašymus atskirti mergaičių ir berniukų grupes. Popamokinės veiklos krepšelio įvedimas pasitarnaus ir fizinio ugdymo būreliams.
Kažkada girdėjau, kad Lietuvoje ir Europoje trūksta technologijos mokslus baigusių specialistų, inžinierių. Tai man kyla klausimas, kodėl Lietuva nesistengia didinti šių specialistų skaičiaus? Kodėl nėra skatinami tų specialybių studentai? Nes elementarus pavyzdys- KTU universitetas. Kiek yra studijuojančiųjų, o kiek iš jų gauna stipendijas? Manau, kad čia kiekvienam reikėtų mokėti stipendiją studijuojančiam technologijos ir inžinerijos mokslus, gi reikia skatinti, kad jie pasirinko specialybę ne mados vejami, o siekdami kažką išrasti, kažką pakeisti. Nes gal gana Lietuvoje vadybininkų, ekonomistų, verslo adminstratorių ar kitokių neapibrėžtų specialistų, ale galinčių dirbti viską, bet realiai nieko... O krūvį tai inžinerijos studentai turi siaubingą, nuo ryto iki vėlyvo vakaro paskaitos, laboratoriniai ir t.t. Studijuoti sunku, paskatinimo nulis. O VDU- mokytis daug lengviau, paskaitų mažai, stipendiją gaunančių daugiau...gal metas atsižvelgti į studijų programas, stipendijų mokėjimo tvarkas. Gal būtų laikas ir pvz. KTU įvesti tokį dalyką, kad iš grupės (ne iš viso universiteto) bent jau pusei geriausiai besimokančių yra mokama bent simboliška stipendija... Gal nelyginkime universitetais, fakultetais ar kaip. reikia žiūrėti į konkrečią grupę. gal vienoje studentas su 9 vidurkiu yra aukščiausioje vietoje, kitoje-žemiausioje. Gi visi pažymiai priklauso nuo dėstytojo, nuo jo mokėjimo paversti dalyką suprantamu ir žinoma, nuo pačio dalyko. gi nepalyginsime aukštąją matematiką su filosofija...tai va, tokia mano pozicija. Tikiuosi, kad tai taps geru patarimu :)) Laukiu atsakymo andreja.arnauskaite@gmail.com
Iš visų virš 18 tūkstančių studentų trečdalis pasiriniko technolgines studijas. Mes dėsime pastangas, kad šių specialybių pasirinkimas didėtų, nes prognozuojama, kad šių specialybių pouliarumas vis didės.
Ar Jūs nemanote, kad dabartinė sistema stojimų į aukštąsias mokyklas yra siaubinga??? realybė yra siaubinga. jei netyčia išlaikei prasčiau egzaminus, tai turi būtinai stoti į mokamą vietą, nes kitaip viskas... o jei neturi tam pinigų? Imti paskolą- o už ką mokėti palūkanas tėvams, kurie ir neturi pinigų? Bestudijuojant dirbti - o jūs matėte kokie krūviai yra pvz. KTU??? Kada dirbsi? naktį? Dabar tik turtingų tėvelių vaikai baigs geras specialybes... sumokės už mokslą tiek kiek reikia ir viskas. Jūs manote, kad bus dabar geri specialistai per pinigus baigę mokslus? o KAS SU MEDICINA darosi - kiek sustojo į mokamas vietas, o kiek dar nepriėmė norinčiųjų.... Darosi baisu. klausimas - AR negeriau būtų, kad visi mokėtų po lygiai? tarkim visi studentai po 1000 lt per metus. Dabar kitų specialybių kainos tokios didžiulės, kad neaišku, kada tai atsipirks...
Žodis "siaubinga" tikrai netinka. Jeigu mokeisi ir egzaminus išlaikai ir visos Lietuvos mastu egzaminų įvertinimai yra skaičiuojami vieningai. Jei neturėtume vieningos sistemos būtų korupcijos, kaip sovietiniais laikais.
Ateityje tikrai svarstysime galimybes, kad ne vien egzamionai, bet ir baigiamųjų metų pažymiai turėtų įtakos stojant į aukštąsias mokyklas.
Mano sunus mokosi sestoje klaseje.Klaseje 30 mokiniu.Kaimynu vaikas-devintokas ir jo klasej 14-15 mokiniu.Ka daryt?Kodel tokie kontrastai? Ta pati mokykla.Kaune daug mokyklu,gal kitur kitokia padetis?
Tai atspindys nesutvarkyto mokyklos tinklo. Ne kartą raginome Kauno savivaldybę priimti reikiamus sprendimus, nes tokios "išimtys", kaip ir su katalikiškomis mokyklomis, nėra toleruotinas dalykas. Negali likti lygių ir lygesnių. Jeigu tėvai nori savo vaikus vesti į geresnę mokyklą, jų teisė turi būti gerbiama. Taigi gali atsitikti taip, kad mokykloje, kurioje parengimo lygis stipresnis, mokinių daugiau. Kur daugiau mokinių - geresnės ir mokyklos finansinės galimybės, todėl dirba ir geriausi pedagogai.
Per televiziją visai tautai pasakėt, kad pernai mokytojams algos sumažėjo 100lt., didelė netiesa.Nuo to laiko , kai įvedėt ,,žirkles"atlyginimams skaičiuoti.mums sumažėjo 600lt.direktorius koeficentus taiko pačius mažiausius?ar negalvojat , kad padarėt klaidą:atsirado dar didesnė korupcija;(((
Mokytojų atlyginimai, lyginant su atlyginimu vidurkiu Lietuvoje yra 20 proc. didesni ir siekia 2800 litų, neatskaičius mokesčių. Be abejo priklauso ir nuo mokinių skaičiaus mokykloje. Jeigu mokykloje daug pedagogų ir jie dalijasi krūvius tarpusavyje, natūralu, kad atlyginimai mažesni. Žirklių įvedimas daugeliui atveju padėjo išsaugoti kaimo mokyklas.
Ar gali mokyklos vadovybe,mazejant klasiu skaiciuj,skyrti maziau nei etata dirbant pirmaeilese pareigose?o kitam kolegai dirbanciam antraeilese ir be pedagoginio,bei destomo dalyko issilavinomo skyrti ir jam kruvi,nors specialistam ne kas belieka?zodziu padalina visiems. DEKUI
Kiekviena mokykla turi būti sprendimo priėmimo tvarka, leidžianti, tariantis su mokytojais paskirstyti krūvius mokslo metų pradžioje. Be pedagoginio išsilavinimo nuo šių metų pradžios negalima dirbti mokykloje be pedagoginio išsilavinimo. Jeigu manote, kad yra pažeidimų, reikia kalbėtis su mokyklos vadovu ar savivaldybės švietimo skyriumi.
Kodėl Kaune leidžiama steigti tiek "katalikiškų" mokyklų, kuriose prisidengiant šiuo vardu paprasčiausiai apeinama reforma? Jei jau mokyklos draskomos skirstant i pradinio ugdymo ir vidurinio (gimnazijas), tai gal reiketu sudaryti vienodas salygas visiems, o ne suteikti išskirtines sąlygas geriau su valdininkais sutariantiems direktoriams? Ar paprasčiausiai neturite galimybės įtakoti šių procesų ir visa reforma reikalinga tik dėl akiu, kad pateisint didžiulį švietimo darbuotojų skaičių kuriu dalis daro nežinia ką.
Kauno katalikiškų mokyklų skaičių įtakojo atsainus ankstesnės Kauno valdžios požiūrio, tačiau priėmus naująjį švietimo įstatymą ir nustačius naujas mokyklų steigimo taisykles Kauno katalikiškoms mokykloms bus taikomi tokie pat reikalavimai.
Ar gali buti privalomos tikybos pamokos? Dar pavasari užpildėmė prasyma ir pasirinkome etika, taciau rudeni teigiama, kad nesurinkus moksleiviu skaiciaus vaikai tures lankyti tikybos pamokas. Ar galime atsisakyti sio destomojo dalyko?
Mokiniai turi pasirinkti tikybą arba etiką ir kiekvienoje mopkykloje turi būti sudarytos sąlygos šiam pasirinkimui. Jeigu nesurenkama pakankama grupė, turi būti atsižvelgta į prašymų skaičių. Ši informacija turi būti viešai žinoma.
Irmai patarčiau susirinkti tikslią informaciją ir išsiaiškinti tiklsų norinčiųjų mokytis etiką skaičių. Jeigu tikrai nori mažai vaikų, natūralu, kad mokytojas specialia nebus samdomas.
Mokyklose dirba daug pensininku, ar nevertėtų nustatyti amžiaus cenzą, nes dabar ne tik jauni pedagogai, bet ir su stažu neranda darbo.Mokytojus ruošiat toliau, vaikų mokyklose mažėja, žmonės emigruoja į užsienį , pradinių klasių mokytojų į auklėtojus dirbti nepriima, nes nuo2005m.išleidote tokį įstatymą, tai kas toliau...Kiek galima tyčiotis iš tų vargšų pradinių klasių mokytojų, sudalyvaukite konkursuose, kurie būna skelbiami prieš mokslo metus, kai į vieną vietą kandidatuoja 60 žmonių, o direktorė iš tavęs tyčiojasi kaip nori, gal pats laikas rimtai spręsti šias problemas.
Dėl to turi apsispręsti visa vyriausybė. Mūsų siūlymai atrasti galimybę išleisti pedagogus į pensiją anksčiau, bet vėl gi viskas atsiremia į finansinius klausimus.
mokyklose dau senyvo amžiaus vadovų.Daugelis Jų vadovauja dešimtmečiais.Kompiuteriu dirbti nemoka, apie užsienio kalbą galima tik pasvajoti.Kodėl tokia nelygybė - gydytojams ir kitų specialybių atstovams rotacija yra, o švietimo vadovams nėra.Ką daryti jaunimui?Ar jies taip ir dirbti, kol pasens ar skubiai išvažiuoti?
Nauja vadovų atranka pradėjo veikti liepą. Kvalifikacijos reikalavimai ir naujiems ir esamiems vadovams yra sustiprinti. Rudenį patvirtinsime naujus švietimo įstaigų vadovų atestacijos kriterijai. Tad bus atsisakyta ne tik pensinio amžiaus vadovų, bet ir nesusitvarkančių su savo pareigomis. Artimiausiu metu siūlysime Seimui grįžti ir prie švetimo įstaigų vadovų rotacijos klausimų.
Mokyklose dirba daug pensininku, o ju kruviai daznai didesni uz jauno pedagogo. Kodel nereguliuojami kruviai istatimiskai? Ar galvojat kad jaunimas savaime taps entuziastiskesnis dirbdamas neteisingumo kontekste?
Deja, darbo kodeksas nelankstus. Jo pakeitimas į lankstesnį Seime stringa. Dabar yra taip, kad nuo mokyklų vadovų ir pensinio amžiaus mokytojų priklauso tolesnis jų likimas. Manau teisingiausia, kad pensinio amžiaus mokytojui būtų pasiūlytas mažesnis krūvis.
Ka manote apie Lietuvos moksleiviu mokymosi programas? Ar jos nera per sunkios ir ar kada nors tuo ims dometis profesionalai, specialistai, profesoriai ir mokslininkai?
Programų atnaujinimas svarbus klausima ne tik Švietimo ministerijo, bet ir profesionalų darbotvarkėse. Nuo šių metų pradžios atnaujinamos 11-12 klasių programos. daugiau galimybių mkinių nuomonės raiškai. Daug labai priklauso nuo mokytojų, nes formaliai žiūrint, privalomų dalykų mokymosi kiekia tikrai mažėja.
Kas ir kaip kontruoliuoja nemokamai maitinima? Kodel i pamokas del ligos neatvyke mokiniai valgykllu vedeju ataskaitose irasyti ,kad buvo mokykloj ir valge? Gal tai smulkmena ?
Už tai atsakingi mokyklų vadovai. Neišsprendžiant šios problemos mokyklos mastu reikia kreiptis į savivaldybę.
Ar galma butu sumazinti mokiniam namu darbu kruvi,uzsienyje ju visai neuzduoda.Gryzes vaikas neturi laiko,net bureliams lankyt.
Palaipsniui keičiamas ugdymo turinys taip, kad būtų reikalavimai ne kuo daugiau išmokti ir atsiminti, bet per pamokas būtų daugiau erdvės kurybiškams darbui. Mes suteikiam dideles galimybes mokykloms ir mokytojams, kad mokytojai neorganizuotų pamokų taip, kad nebūtų tokie krūviai, kas dabar yra normali praktika,
Mūsų uždavinys mokymąsi padaryti kuo įdomesni. Pradedant pamoka ir baigiant atsiskaitymais.
Kaip manote, kodėl šiandien stebime gerokai ribotą bei formalų mokinio ir mokytojo dialogą? Pagarba, pasitikėjimas, motyvacija vis sunkiau randa kelius į abiejų pusių sąmonę. Apie kokią švietimo sistemą jūs galite kalbėti kai stokojame tokių elementarių vertybių? Tikriausiai suprantate kad tai jūsų kaip ministro atsakomybė už tai kokią sistemą turime šiandien?
Nėra taip, kad santykiai tarp mokytojų ir mokinių yra tokie, kaip apibūdina skaitytojas Ignas. Yra daug mokyklų, kur mokytojai ir mokiniai bendrauja kaip lygus su lygiu.
Be abejo, yra mokyklų, kur yra tokių dalykų, todėl stengiamės sumažinti mokytojų darbą su dokumentais, Per pastaruosius metus "popierizmas" sumažintas kone perpus. Ir tai signalas mokytojams, kad kuo daugiau darbo turi būti su mokiniais, o ne su dokumentais.
Ar visos mokyklos atvėrė duris iki galo suremontuotos? Ar dar yra mokyklų, kurios mokslo metus dėl remonto pradės vėliau?
Noriu pasidžaiugti, kad daugiau švietimų įstaigų yra renovuojamos. Kartu su darželiais šiais metais buvo renovuojama apie šimtas mokyklų. Renovavimas gerai todėl, kad tai tikrai į gera pekeičia darbo ir mokymosi sąlygas.
Jeigu darbai užtrunka, stengiamės ugdymo procesą organizuoti taip, kad procesas labai nesutriktų.
rugpjūčio 31d uostamiescio progimnazijoje mano sūnui turinčiam judėjimo negalę buvo pasiūlyta neatvykti į rugsėjo 1-osios šventę,kadangi mokyklinis autobusiukas ves mokyklos atstovus(sveikus vaikus-taip buvo isreikšta) į mokslo žinių šventę mieste.Čia vadinasi neįgalių vaikų integracija į mokymo įstaigas?kai mokyklai skirti mokyklinį autobusiuką-tai traktuoja kaip neįgaliukų pavežėjimui iš mokyklos ar iki mokyklos,o kai į rugsėjo 1-osios šventę-nepageidaujami.kaip vaikui grįžti į mokyklą,kuriam buvo pasiūlyta pasėdėti tarp keturių sienų,kai jo kiti šeši broliai eina šventę.Kur dabar vaikų teisės?atimta teisė į mokslą!
Tai tipiškas atsainaus požiūrio į individualius vaiko poreikius pavyzdys. Ir tokio elgesio aš nepateisinu.
Palyginus 2000-2001 metus ir praeitus metus, mokinių skaičius sumažėjo beveik trečdaliu. Kaip manot, dar po 10 metų, kaip šis skaičius skirsis nuo 2000-2001 metų lygio? Ir kokios priežastys įtakos skaičiaus pokyčius.
Pirmiausia demografinė situacija lėmė tokį sumažėjimą. Artimiausi metai bus paženklinti dar mažesniais skaičiais. Po dešimtmečio, manau, mokinių skaičius pasieks 350 tūkst. Didžiausią įtaką turėjo demografija ir tik mažą emigracija.