Portalo svečias
Ričardas Doveika
Kaip jusu nuomone igyjamas isgelbejimas: darbais ar tikejimu? Aciu.
Nors artėja Kalėdos, aš tokį nemalonų klausimą Jums turiu. Kardinolas ne sykį sakė, kad prie bažnyčių alkoholio prekyba turi būti draudžiama, tačiau vietoj krikščioniško knygyno, bažnyčia išnuomavo patalpas pelningas PUB'ui, kuriame britai važiuoja bernvakarių švęst ir orgijas kelia... Ar čia nuoseklus Bažnyčios mokymas?
Laba diena, Norėjau pasiteirauti, ar nuodėmė pardavinėti alkoholinius gėrimus, bei gaminti alkoholinius kokteilius dirbant barmenu klube? Pats dirbu ši darbą ir kasdieną apie tai mastau.
Kokia Jusu nuomone apie kunigu celibata. Juk ir kataliku kunigai yra zmones, kaip ir visa kas gyva, sukurta to paties Dievo, vadinasi su tokiu pat igimtu troskimu myleti, buti mylimam, sukurti seima, ir susilaukti palikuoniu...Ar negalvojate, kad Kataliku baznycia atimdama is kunigu sita prigimtine teise buti normaliu seimos zmogum, privercia juos eiti pries gamta ir tvirkinti mazamecius. Ar jums neatrodo, kad tas faktas, jog tarp kataliku kunigu tiek daug pedofilu yra tiesiogiai suristas su tuo, kad kunigai negali sukurti seimos. Tiesiog idomu, kokia nuomone zmogaus is kitos barikados puses....;-))) Didziai dekinga busiu uz atsakyma!
Gerbiamas Ričardai. Nuoširdžiai Jums linkiu gražių, linksmų Šv. Kalėdų. Ir linkiu Jums didelės asmeninės sėkmės. Manau, Jūs būtumėt puikus Popiežius. Pasaulis Jus pamiltų taip, kaip esate mėgstamas, mylimas daugumos tautiečių. Tikiuosi, Lietuvos dvasininkija įžvelgia tą patį ir padės Jums sparčiau daryti karjerą. Jūs Lietuvai gėdos nepadarytumėt. Tuo tikrai tikiu.
Garbė Jėzui Kristui, visi keliauja į Facebooką. Prezidentė, Vyriausybė... Kada Bažnyčia ateis?
Laba diena, bažnyčiose kunigai prieš dalinant Šv.komuniją paskelbia, kad komuniją gali priimti visi, kurie neturi sunkių nuodėmių, noriu paklausti, ar tik atlikus išpažinti galima priimti Šv.komunija, ar užtenka visuotinio nuodėmių atlaidimo, kuris duodamas Šv.mišių metu. Linksmų Šv.Kalėdų.
Gerb. Ričardai, girdėjau per Marijos radiją, kad komunijos reikia eiti tik atsiklaupus. Tai nurodė pats popiežius. Kodėl Lietuvoje kunigai nesako žmonėm, kad eitų komunijos atsiklaupę? Tai kaip yra iš tikrųjų? Ačiū.
Laba diena, gerb. Ričardai. Ką manote apie celibatą? Ar jis yra būtinas Dievo tarnams tinkamai atlikti savo misiją? Ar nebūtų kunigai arčiau kiekvieno žmogaus jei ir praktiškai suvoktų tikinčiųjų problemas susijusias su šeima, vaikais ir pan. Ačiū už atsakymą. Jaukaus ir ramaus Kūčių vakaro.
Kokioje Vilniaus Bažnyčioje laikote šv. Mišias? Kuriomis dienomis? Ačiū
Baznycia pagal istatymus yra atskirta nuo baznycios, taciau labai daznai baznycia stengiasi itakoti ir paveikti istatymu leidejus Lietuvoje. (Paskutinis pavyzdys: suteikti gydytojams teise neatlikineti abortu). Ar nemanote, kad baznycia turetu rupintis tikinciaisiai savo, o ne valstybes sferoje. Be to, ar normalu, jog kitu tikejimu atstovu ar ateistu gyvenimus reguliuoja kataliku baznycia?
Gerbiamas Ričardai, kaip Bažnyčia vertina internetą? ar neplanuojate išpažintį padaryti internetu? arba pvz. tiesiogines Mišių transliacijas... taip pat pagal 5 Bažnyčios įsakymą galima būtų padaryti - pvz. Mišių transliacijų metu naudojantis elektronine bankinninkyste prisidėti prie aukojimo. Manau, taip Bažnyčia priartėtų prie XXi amžiaus realijų. Ką manote apie tai?
Kokia jūsų nuomonė apie OPUS DEI veiklą Lietuvoje ? Ar saugu leisti vaikus į jų klubus ?
Sveiki, pirmiausia norėčiau pasveikinti su ateinančiomis šventėmis Jus ir palinkėti gerų ateinančių Naujųjų metų. O mano klausimas yra toks: Per visą krikščioniškos bažnyčios istoriją buvo nemažai nuopuolių, pavyzdžiui, simonijų, indulgencijų pardavinėjimai,ordalija arba bažnyčios neteisybė, kai ji smerkė ir persekiojo mokslininkus, kurie teigė, kad visatos centre yra Saulė. Kaip tikintiems žmonėms dabar žinoti, kad bažnyčia yra teisi ir diegia teisingas dogmas? Kodėl ji smerkia tos pačios lyties žmones sudarančius šeimas jei tarp jų yra meilė? Galbūt šioje vietoje dvasininkai yra neteisūs? Juk jei žmogus atrado savo antrąją pusę, kuri papildo jį visose gyvenimo srityse, jis jaučia jam meilę, tačiau ta jo antroji pusė yra tos pačios lyties, tai kodėl jis negali būti su ja ir yra smerkiamas krikščioniškojo pasaulio? Tikiuosi, kad atsakysite į mano klausimą, nes man esate vienas labiausiai įtakingų dvasininkų Lietuvoje. Ačiū.
Gerbiamas Ričardai, kokia yra gyvenimo prasmė?
Gerb. Ričardai, ar dar laikote mišias kurioje nors sostinės bažnyčioje?
Yra pasakyta nezudyk.Kodel kariuomeneje kunigai (baznycia) palaimina karius.
Kai atsakoma i visus klausymus kur atsakymus galima butu perskaityti.Cia klausimas Kauno dienai.
1. Kodėl dar neišleisti JE kardinolo Vincento Sladkevičiaus pamokslai? 2. Ar pats naudojatės mašinų stovėjimo aikštelėmis Šv. Gertrūdos bažnyčios šventoriuje Kaune? Dėkoju už atsakymus.
Laba diena. Teko girdeti tokia fraze, kad Dievas yra visur: atversk akmeni - ir net ten rasi Dieva,nes akmuo -Dievo kurinys ir del to jame slypi dalele Visagalio. Jei Dievas yra visur, kam reikalingos baznycios? Zmogus gali suklupti kad ir pievoje ir pasikalbeti su Dievu. Tams statiniu ir tarpininku nereikia...
Laba diena, aš labai norėčiau paklausti, kaip gerb.E. Mildažytei buvo anuliuota bažnytinė santuoka. Ar už pinigus jau viskas ir Lietuvoje įmanoma? Aš kiek suprantu tai bažnytinė santuoka sudaroma visam gyvenimui, ir tik labai,labai išskirtiniais atvejais ji anuliuojama. .
ar tikrai taip liguistai piktai reikia reaguoti į tą Lobačiovienės raganų mokyklą vaikams, kaip reagavo vyskupas Tamkevičius? juk tai tik tam tikra prasme "bajeris", vaikų laisvalaikio leidimo forma... juk nekaltais burtais ir prie Kūčių stalo užsiimame :)
Turbūt, dvasininkai džiaugiasi krize, nes spaudžiant sunkumams daugiau žmonių atsigrežia į Bažnyčią? Kaip manote, kiek dar reikės kentėti krizės iššūkius? Ar 2010 metus matote kaip juodžiausius per pastarąjį laikotarpį?
Kalėdų išvakarėse sudegusi iki pamatų bažnyčia - koks tai Dievo ženklas?
Ar didelė nuodėmė Kūčių dieną (dieną, ne vakare) valgyti mėsą?
Neseniai pasiulete,kad abortas turi buti mokamas. (nes,pasak jusu, daugiau pinigu liks kitu ligoniu,kaip vaiku, gydymui). Baznycia yra viena is turtingiausiu organizaciju Lietuvoje ir pasaulyje,kodel ji nemoka jokiu mokesciu ir neprisideda prie ligoniu gydymo? Ar jus, asmeniskai, mokate kokius nors mokescius? Aciu
Gerbiamasai RIČARDAI, ar horoskopai yra blogis? ir ar nederėtų jųjų uždraust?
Ar tvirkinote vaikus? Kaip pasiūlytumėte spręsti vaikų tvirkinimo problemas katalikų bažnyčioje (Airijos, Lenkijos, JAV pavyzdžiai). Ar ne laikas leisti kunigams tuoktis?
Kame slypi priezastys ,kad vyrai yra mazuma baznycioje Sv.Misiu metu , nors Dievas juos kviecia i dvasine seimos kunigyste ?
Kodel Amerikoje leidziama tuoktis baznycioje kiek nori kartu, o Lietuvoje viena karta. Ar galiojanti yra antroji santuoka mums lietuviams duota Amerikoje?
Gerbiamas Ričardai, kaip Bažnyčia vertina internetą? ar neplanuojate išpažintį padaryti internetu? arba pvz. tiesiogines Mišių transliacijas... taip pat pagal 5 Bažnyčios įsakymą galima būtų padaryti - pvz. Mišių transliacijų metu naudojantis elektronine bankinninkyste prisidėti prie aukojimo. Manau, taip Bažnyčia priartėtų prie XXi amžiaus realijų. Ką manote apie tai?
Ačiū už įdomius klausimus. Internetinę erdvę galėtume laikyti viena iš naujo pasulio forma, kuris atveria ir suteikia daug įvairiausių galimybių bei įtakoja ir kai kuriuos mūsų įpročius - neišskiriant ir religinius. Internetas gali būti ir yra puiki erdvė Dievo žodžio skelbimui, krikščioniškų vertybių puoselėjimui ir tikėjimo liudijimui. Šia erdve pasinaudoja ir popiežius, ir vyskupai, ir kunigai. Daug kur yra transliuojamos ir mišios, rengiami religiniai forumai, kuriamos internetinės svetainės. Bažnyčia aktyviai gyvena internetinėje erdvėje, Kas nori paaukoti kokiai nors bendruomenei ar parapijai, tai irgi yra puiki galimybė. Tik vieno dalyko niekad negalės pakeisti internetas - asmeninio santykio su kitu. O būtent šis santykis yra esminis sakramentų teikime. Deja, tačiau nei išpažintis, nei komunija negalimi internetinės erdvės rėmuose - jie visuomet yra regimai susirinkusios bendruomenės turtas.
Šventų Kalėdų proga noriu palinkėti , kad Dievas, tapęs žmogumi, kiekvieno Jūsų širdyje rastų sau namus, o mes kasdien augtume pagarboje vienas kitam, žinodami, kad kiekviena naujųjų metų diena yrapuiki proga save dovanoti kitam žinant, kad Dievas yra su mumis. Dangus tesaugo kiekvieno Jūsų šeimą.
Gerb. Ričardai, ar dar laikote mišias kurioje nors sostinės bažnyčioje?
Taip. Esu paskirtas Vilniaus Šv. Petro ir Povilo bažnyčios rezidentu, kurioje pagal esamas galimybes stengiuosi kasdien aukoti Mišias.
1. Kodėl dar neišleisti JE kardinolo Vincento Sladkevičiaus pamokslai? 2. Ar pats naudojatės mašinų stovėjimo aikštelėmis Šv. Gertrūdos bažnyčios šventoriuje Kaune? Dėkoju už atsakymus.
1. Yra daug paskelbtos medžiagos apie kardinolą Sladkevičių. Kaune yra jo memorialinis muziejus, saugojantis jo atminimą, daiktus, tikkiu, kad ir jo ištartas žodis subręs pagimdytos knygos puslapiams - kai kuriems dalykams paprasčiausiai reikia laiko.
2. Esu kunigas, dirbantis Vilniuje, tad šis klausimas kelia šypsenėlę :) Nes bažnyčios šventoriuje nestatau mašinos. Esu keletą kartų aukojęs šioje bažnytėlėje.Mašina rado vietą gatvėje tarp visų kitų automobilių :)
Laba diena. Teko girdeti tokia fraze, kad Dievas yra visur: atversk akmeni - ir net ten rasi Dieva,nes akmuo -Dievo kurinys ir del to jame slypi dalele Visagalio. Jei Dievas yra visur, kam reikalingos baznycios? Zmogus gali suklupti kad ir pievoje ir pasikalbeti su Dievu. Tams statiniu ir tarpininku nereikia...
Sutinku, kad Dievas yra visur Esantis ir visa, kas yra, yrajo kūrybos , meilės ir malonės ženklai. Filosofiniai išvedžiojimai, kad atvertus akmenį Dievą atrasi, galbūt ir yra teisingi, nes jis visur yra, tačiau tikėjimasmums primena, kad Dievas yra Asmuo, kuris ieško santykio ir bendrystės su kitu asmeniu - žmogumi. Visoje žmonijos egzistencijos istorijoje buvo sukuriamos išskirtinės erdvės , pašvęstos būtent intymiam santykiui tarp žmogaus ir Dievi ir tuo pačiu to paties tikėjimo žmonių bendrystei. Taigi bažnyčia kaip statinys pasitarnauja susirinkti gyvajai Bažnyčiai - tikintiems žmonėms, kurie susitelkia į vieną vietą atlikti Dievui viešo garbinimo kultą ir išgyventi socialinės bendrystės tarpusavyje patirtį, nes žmogus yra sukurtas santylkiui su kitu. Katalikų bažnyčia ragina kiekvieną samaoningai tikintį į asmeninį maldos ir dvasinio gyvenimo kelią , į pabuvimą su pačiu savimi kelią, į atsiskyrimą nuo bendruomenės ir maldos kelią. Tačiau tai skirta ne tam, kad žmogus savotiškai išgyventų pagonišką santykį su gamtos ženklais, bet tam , kad pabuvęs "dykumoje", su samoningumu ir atsakomybe sugrįžtų į bendruomenės gyvenimą, į šventovę. Tam reikalingos bažnyčios ir tam reikalinga susirenkanti bendruomenė.
Laba diena, aš labai norėčiau paklausti, kaip gerb.E. Mildažytei buvo anuliuota bažnytinė santuoka. Ar už pinigus jau viskas ir Lietuvoje įmanoma? Aš kiek suprantu tai bažnytinė santuoka sudaroma visam gyvenimui, ir tik labai,labai išskirtiniais atvejais ji anuliuojama. .
Mano žiniomis, bažnytiniame teisme vyko ponios Mildažytės santuokos paskelbimo negaliojančia procesas, kuris ir paskelbė savo išvadą, kad ši santuoka buvo negaliojančiai sudaryta. Ponia Mildažytė nera išskirtimnis atvejis,nes kasmet ne viena dešimtis patikrintų santuokų yra paskelbiamos negaliojančiomis. Santuokinis tikrumas nėra įtakojamas jokiais pinigais, todėl šis procesas yra nemokamas.
Paskelbus santuoką negaliojančia, yra suteikiama teisė, o kartais su tam tikrais apribojimais, kaip pavyzdžiui vietos vyskupo leidimo gavimas, leidžiama bažnyčioje švęsti santuokos sakramentą. Ši praktika galioja visoje katalikų bažnyčioje visame pasaulyje.
Dar kartą noriu pabrėžti, kad niekam niekada nėra sudaroma jokių išskirtinių sąlygų - nieko išskirtinio nebuvo padaryta ir šiuo atveju.
ar tikrai taip liguistai piktai reikia reaguoti į tą Lobačiovienės raganų mokyklą vaikams, kaip reagavo vyskupas Tamkevičius? juk tai tik tam tikra prasme "bajeris", vaikų laisvalaikio leidimo forma... juk nekaltais burtais ir prie Kūčių stalo užsiimame :)
Arkivyskupo reakcija nėra liguista , bet labai atsakinga, nes tai yra tikras vaiko nuskurdinimo kelias. Iliuzijų pasaulio įteikimas vaikui kaip savotiško gyvenimo krypties paso yra didžiulė klaida. Tikėjimasliudija, kad egsistuoja dvasinių būtybių pasaulis, kuriame sutinkame dvasinius asmenis: angelus, kurie yra asmenis, ir tamsos pasulį, kuriame tamsos angelas Prieštarautojas, arba vadinamas Šėtonas, irgi yra asmuo, kuris trokšta turėti įtakos mūsų gyvenime. Mokyti vaiką pažinti tamsos pasulio griaunančią jėgą, tai pristatant kaip nekaltą "bajerį", yra didžiulis blogis, nes santykis su dvasiniu pasauliu nėra žaidimų ar "bajerių" lygmens santykis. Tai yra pasaulis, su kuriuo vyksta nuolatinis žmogaus santykis, su kuriuo dialoguojama turi būti atsakingai ir brandžiai. Šėtoas trokšta, kad modernus žmogus turėtų susidaręs klaidingą, "nekaltą", valiūkišką, raganiškai žavų ir švelnų savęs paveikslą, kuris būtų dovanojamas kitam žmogui, kuriam būtų paskiriama garboingiausia namų erdvė, šeimos židinio artumas, bet visa tai yra tam, kad per šituos nekaltus "bajerius" tamsa atliktų savo juodą darbą, kurio pasekmės yra tragiškos. Todėl raganų mokykla yra rimtas signalas kiekvienam iš mūsų , į kokią rytojaus tikrovę yra kėsinamasi palydėti mūsų vaikus - destruktyvaus ir tamsaus kelio patirtį, kuriame meilė , atsakomybė, savęs dovanojimas yra nesuvokiamos tiesos. Pritariu arkivyskupo nuomonei, kad tai yra didžiausiasblogis, kurį galima pasiūlyti vaikams. Tai lygiai tas pats, kas pakelti ranką prieš vaiko nekaltumą. Kūčių vakare kai kurių pamėgti kultūriniai ženklai - liaudies burtai - nėra krikščioniškos vakarienės ženklas. Tad ir be jų išsiverčia daugybė šeimų, į ką kviečiu ir šiemet atsiliepti visus samoningus tikinčius žmones.
Turbūt, dvasininkai džiaugiasi krize, nes spaudžiant sunkumams daugiau žmonių atsigrežia į Bažnyčią? Kaip manote, kiek dar reikės kentėti krizės iššūkius? Ar 2010 metus matote kaip juodžiausius per pastarąjį laikotarpį?
Nesutikau nė vieno bažnyčios žmogaus, kuris džiaugtųsi šalia esančiojo nepatogumais. Krizė nėra bažnyčiai metas džiaugtis, kad žmogui nesiseka - tai būtų per pigus kelias padidinti skaitlingesnį tikinčiųjų būrį. Jau pati tokia mąstysena yra įžeidžianti.Kiekvienos krizės akivaizdoje tikėjimas mums primena, kad klestėjimo laikais žmonių susikurti pasaulio stabai yra tylintys ir nebylūs. Stabai kalba ir vilioja, kai žmogui viskas gerai, sunkumo laikotarpyje jie nutyla, nes yra tušti iš savęs. Nepatogumai išryškina tai, kas žmoguje turi išliekamąją vertę ir primena, kad žmogus yra pats gėris savyje. Todėl bažnyčioa ir kviečia į tarpusavio solidarumą, savitarpio pagalbos kelią, dialogą, verslo dėmesingumą ir vieningą nepatogumo naštos pasidalinimą.n Kaip tikintys žmonės esame kviečiami nepatogumą paversti malone irpadėti šalia esančiam žmogui susivokti savyje bei dar kartą sustiprinti giluminį įsitinimą, kad vertybinis kelias yra geras kelias eiti žmogui. Ir tai, kad vienas kitam esame pagalba nuo Dievo. Todėl krizės brandina mūsų samoningumą ir atsakomybę už kitą. Ir tai yra gerai. Ateities laikmetis gali būti paženklintas vienom ar kitom krizėm, juk jos visuomet tampa regimos tuomet, kuomet žmogus atsisako bendrystės su didžiuoju gėriu: Dievu ir artimu žmogum. Linkiu, kad ateinantys metai būtų kuo mažesnių krizių patirčių metais, o jei tokių dar pasutaikys,kad žinotume, kaip kartu mes galime jas išspręsti. Juk Kalėdų žinia krizės pasauliui yra: Dievas su mumis.
Kalėdų išvakarėse sudegusi iki pamatų bažnyčia - koks tai Dievo ženklas?
Žmogus yra linkęs visur ieškoti ženklų. Nemanau, kad šventovės netekimas yra kažkoks specialus Dievo ženklas ar bausmė - gal tai paprasčiausiai gali būti mūsų aplaidumo ar nedėmesingumo pasekmė, kurioje vyksta šios ar panašios tragedijos. Bet ir sudegusi bažnytėlė neša stiprią žinią, kad Dievas yra su mumis, nes ši skaudi patirtis, giliai tikliu, daugeliui žmonių pagelbės sustiprinti savo širdžių šventovę bei sutelks bendruomenę materialaus bažnyčios ženklo atstatymui, kuris kaip tik bus Dievui panaudotas kaip krikščioniškai stipresnės bendruomenės sukūrimas, Taigi čia galima matyti ir šviesų Dievo ženklą. Bet koks mūsų aplaidumas nesaugoti mūsų šventovių arba abejingumas bei neatsakomybė kviečia dar kartą į samoningumą ir atsakomybę už bendrąjį gėrį
Ar didelė nuodėmė Kūčių dieną (dieną, ne vakare) valgyti mėsą?
Lietuvoje yra graži tradicija Kūčių dieną susilaikyti nuo mėsiško valgio. Ši tradicija yra savita ir išskirtinė Lietuvos tikinčiųjų, kurios išsaugojimas ir perteikimas jaunajai kartai turi gilią prasmę ir yra gėris. Tradiciškai Kūčių vakarienė išvengia mėsos patiekalų, o Kūčių pati diena ir tam tikras savęs apribojimasmaiso atžvilgiu padeda samoningai išgyventi artėjančios šeimos bendrystės ir Kristaus gimimo Kalėdų naktį dvasią.
Neseniai pasiulete,kad abortas turi buti mokamas. (nes,pasak jusu, daugiau pinigu liks kitu ligoniu,kaip vaiku, gydymui). Baznycia yra viena is turtingiausiu organizaciju Lietuvoje ir pasaulyje,kodel ji nemoka jokiu mokesciu ir neprisideda prie ligoniu gydymo? Ar jus, asmeniskai, mokate kokius nors mokescius? Aciu
Asmeniškai kreipiau visuomenės dėmesį į supratimą, kurio niekas man nepakeitė iki šios akimirkos, kad nėštumas nėra liga,kurią reikia gydyti abortu. Abortas niekada nebus ir negalėtų būti sveikatos paslaugų teikimo spektre, nes gydymo sistema pati iš savęs yra skirta suteikti žmogui gerovę: sveikatą ir pilnavertiškumą. Abortas nesuteiokia žmogui nei sveikatos, nei gerovės, nei pilnavertiškumo. Laikausi savo nuomonės, kad tokia procedūra negali būti apmokama iš sveikatai skirtų valstybės lėšų. Sutinku,k ad žmogus yra laisvas padaryti blogį - ir didelį blogį, kuris turi prisiimti visas iš to išplaukiančias pasekmes, materialines taip pat. Šiandieninėje Lietuvoje yra daugybė vaikų,. kurie kartais negauna teisėtai jiems priklausančio sveikatą gerinančio patarnavimo. Todėl ir atkreipiau visuomenės dėmesį į šitą neteisingumą - asmeninės ambicijos kainą ir sergančio vaiko akių žvilgsnį. Esame pašaukti būti silpnųjų pusėje. Demokratijos stiprybė ir glūdi tame, kad visuomenė atsakingai prisiglaudžia prie silpniausių. Ir mažas abortų skaičius, ypač specialai nutraukiamų nėštumų skaičius parodo žmogaus demokratiškumo ir jo laisvės kygmrnį bei atkreipia dėmesį , kuriam edar jkatą bažnyčia išreiškia savo nuostatą: gyvybė yra esminė žmogaus vertybė, kuri yra gėris pati iš savęs. O kiekvienas žmogus yra kviečiamas įžengti į auklėjimo pasaulį, kuriame išmokstama pažinti savo lytiškumą, didžiuotis savo lytiškumu ir atsakingai jį panaudoti.
Katalikų bažnyčioje kunigai gyvena iš artimo malonės, kadangi negauname algų, o esame priklausomi nuo žmogaus gerumo ir kiekviena bendruomenė prisideda prie jai patarnaujančio kunigo gerovės. Kiekvienas kunigas , kuris savo tarnystę atlieka ir viešajame gyvenime - dėsto mokykloje , universitete arba gauna pagal voenokias ar kitokias pareigas atlyginimą iš visuomenės - visuomet yra tas, kuris moka mokesčius valstybei. Kuomet dirbau mokykloje dėstydamas tikybą, nuo mano algos buvo mokami visi privalomi ir teisėti mokesčiai valstybei.
Bažnyčios kaip bendruomenės materialinė gerovė, kuria naudijasi kiekvienos bendruomenės tikintysis, yra bendrai ir laisva valia suneštas gėris, kuris sukaupiamas laisvanoriškos aukos principu. Aukos, kuri nėra apmokestinama mokesčiais. Noriu priminti, kad bažnyčioje esantis materialinis gėris yra skirtas patarnauti kiekvienam žmogui. Žinant, kad bažnyčią sudaro ne tik dvasininkai, bet ir visa tikinčioji liaudis, galime džiaugtis besitelkiančių žmonių branda, kuri tai, ką turi geriausia, paskiria Dievo garbei ir bendram bendruomenės gėriui.
Gerbiamasai RIČARDAI, ar horoskopai yra blogis? ir ar nederėtų jųjų uždraust?
Tikėjimas moko , kad žmogaus likimas, jo dabartis ir ateitis yra Dievo nuosavybė, o žemiškos laimės kelias yra kuriamas bendrystėje su Dievu. Tai, kas siekia šią tiesą iškreipti, padaro didžiulį blogį. Gamtos reiškiniai gali įtakoti mūsų sveikatos jauseną, bet niekuomet nebus kelrodis bendrakeleivis tikrai atsakingo žmogaus gyvenime. Kas slypi tikėjime horoskopais? Asmeninės atsakomybės nebuvimas - juk nesėkmės atveju yra pasakoma: "Aš nekaltas, kaltos žvaigždės, neteisingas jų išsidėstymas arba ne taip susikirtusios gyvenimmo delnų linijos." Tai atima asmeninį įnašą į savo istorijos kūrimą, o tai nuskurdina patį žmogų iš vidaus. Šią problemą išsprendžia ne draudimas, bet kasdieninis samoningumo brandinimas ir asmeninė atsakomybė už savo gyvenimą, kuriai reikia esminės vertybės - drąsos.
Ar tvirkinote vaikus? Kaip pasiūlytumėte spręsti vaikų tvirkinimo problemas katalikų bažnyčioje (Airijos, Lenkijos, JAV pavyzdžiai). Ar ne laikas leisti kunigams tuoktis?
Santuoka nėra išimtinė erdvė, kuri apsaugo vaiką nuo pažeminimo ir išnaudojimo. Aplinkoje matome daugybę pavyzdžių,kurie liudija ir smurtą, ir seksualinį vaikų išnaudojimą būtent šeimose. Pasaulyje egzistuojanti vaikų išnaudojimo tikrovė, vaikų seksualinis turizmas, kuomet specialiai vykstama išnaudoti vaikų, internetinėje erdvėje platinama vaikų pornografija parodo, jog ši blogybė gali paliesti bet kokį socialinį sluoksnį, bet kokį darbą dirbantį žmogų. Visi kartu turime konstatuoti šio reiškinio blogybę ir dėti kiekvienas asmeninę pastangą, kad mūsų vaikai būtų apsaugojami nuo bet kokio smurto - ar tai seksualinio, ar ideologinio, ar darbo, ar išnaudojimo. Ir kiekvienas, pakėlęs ranką prieš nekaltybę, turi būti atitinkamai įvertinamas. Tai yra realybė, prieš kurią visi yra lygūs. Katalikų bažnyčia nuolatos yra apsivalymo kelye ir pasitaikantys atvejai yra atitinkamai vertinami.
Kame slypi priezastys ,kad vyrai yra mazuma baznycioje Sv.Misiu metu , nors Dievas juos kviecia i dvasine seimos kunigyste ?
Negalėčiau sutikti, kad vyrų yra mažiau bažnyčiose. Kiekvienas brandus tikintis žmogus atranda kelią į viešą religinį gyvenimą šventovės erdvėje.Galėtume pajuokauti, kad santykinai moterų visada būna daugiau ir jos dažniau yra matomos, tačiau ir vyrai yra bažnyčių žmonės. Neėjimo priežastys glūdi gilesniuose kloduose. KArtais pati kultūrinė aplinka ar esantys įsitikinimai įtakoja vyro viešąjį religingumo liudijimą.
Kodel Amerikoje leidziama tuoktis baznycioje kiek nori kartu, o Lietuvoje viena karta. Ar galiojanti yra antroji santuoka mums lietuviams duota Amerikoje?
Laba diena , visi portalo skaitytojai. Džiaugiuosi švenčių išvakarėse galėdamas pabūti kartu su Jumis.
Bažnytinė santuoka visuomet būna viena ir nėra kartojama. Pasitaiko atvejų, kuomet vienas iš sutuoktinių užveda santuokos paskelbimo negaliojančia procesą bažnytiniame teisme. Vykstančio tyrimo metu paaiškėjus , kad tam tikrų aplinkybių įtakoje nebuvo įvykusi santuoka, ji yra skelbiama negaliojančiai sudaryta. Tokiu atveju santuoką sudarę žmonės gali antrą kartą švęsti santuokos sakramentą bažnyčioje. Taigi bažnyčia skyrybų neteikia, tik vedamas santuokos negaliojimo paskelbimo procesas. Jei toks procesas įvyko Amerikoje ar kt. krašte, santuokos sakramentą galima švęsti bažnyčioje. Ir ji bus vienintelė santuoka.