- VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ l.e.d.p. Andrius Samuilovas [2]
- [3]
- [3]
- Teksto dydis:
- Spausdinti [4]
Viešojo transporto (VT) keleivių skaičius paskutiniu metu viršija rekordus [5], tačiau ekonominiai Klaipėdos VT rodikliai nedžiugina. Nors autobusų rida ir lieka apkarpyta, kelionių daugiau, bet šių metų nuostolis dėl išaugusių išlaidų, dabar vertinant, sieks 2 mln. eurų. Kitais metais nuostolis gresia būti dar didesnis.
Bilietų kainos nesikeitė nuo 2020-ųjų. Deja, to negalima pasakyti apie infliaciją. Ypač pasikeitė kuro kainos:
„Orlen Lietuva“ duomenimis
„GET Baltic“ prekybos informacija
Tokiomis aplinkybėmis svarstomi įvairūs papildomi pajamų didinimo ir išlaidų mažinimo sprendimai.
Infliacija – visos šalies problema
Tik prieš keletą dienų Vilniuje pavyko išvengti viešojo transporto vairuotojų streiko (https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/7/1793935/vilnius-didina-finansavima-vilniaus-viesajam-transportui-dides-vairuotoju-atlyginimai [6]).
Kad miesto gyvenimas dėl streiko nebūtų paralyžiuotas, Vilniaus taryba turėjo skirti papildomą 5,586 mln. eurų dotaciją municipaliniam vežėjui. Tai leis ir kompensuoti kuro kainas, ir pakelti vairuotojų atlyginimus. Pas mus vairuotojai irgi nėra patenkinti dabartiniu atlyginimu. Nors dar nesigirdi kvietimų į streikus, vežėjai vis dažniau susiduria su vairuotojų trūkumu – kvalifikuoti vairuotojai gali rinktis geresnes sąlygas.
Mūsų įstaiga pagal sutarčių su vežėjais sąlygas reguliariai indeksuoja perkamos ridos įkainius ir tikisi, kad jie ras resursų išspręsti vairuotojų stygiaus problemą.
Ridą kirpsime nežymiai
Išlaidas taupysime optimizuodami autobusų ridą. Rytinio ir vakarinio piko metu mažinti negalime – autobusai yra pilni. Tačiau dar kartą atidžiai įvertinsime pagal aktualiausius naujus rugsėjo ir spalio pradžios duomenis vakarinius ir savaitgalių tvarkaraščius, atsirinkdami mažiausiai užpildytus maršrutus ir laikus.
Autobusai vakarais važiuotų rečiau, darbą baigtų anksčiau.
Tas pat ir savaitgaliais bei šventinėmis dienomis. Taip pat nutraukiame maršrutinio taksi M31 pirmąjį rytinį reisą į Palangos oro uostą. Prie šio maršruto, reikalingo visam regionui, kurį aptarnauja oro uostas, išlaikymo gretimos savivaldybės neprisideda, visa finansinė našta tenka Klaipėdos miestui.
Pabėgėliai, matyt, turės pirkti bilietus
Kaip žinome, iki šiol nuo karo Ukrainoje pas mus pabėgę žmonės autobusais važinėja nemokamai.
Užuojautos ir solidarumo su jais mums nesumažėjo, tačiau galimybių jau nebeturime tiek, kiek pavasarį. Įstaiga siūlys valdybai priimti sprendimą nuo lapkričio 1 d. nebetaikyti nemokamo pabėgėlių vežimo tvarkos. Taip mes mažintume veiklos nuostolį. Tikimės, kad dauguma pabėgėlių per pusmetį jau susirado darbus ir turi pajamų, o likusiems socialinės apsaugos institucijos nemažins dalykiško dėmesio ir globos.
Taupome ir pačios įstaigos išlaidas
Nors išlaidos įstaigos administravimui sąnaudose sudaro tik nežymią dalį, taupome ir šioje srityje. Darbuotojai, kurių darbo pobūdis tai leidžia, slankiuoju grafiku dirba nuotoliniu būdu ir daugiau nei rekomenduojamos 2 dienos. Taip pat sutrumpinome ir kontaktinio klientų aptarnavimo laiką.
Elektros energijos kilovatvalandžių suvartojame mažiau. Patalpose prasidėjus šildymo sezonui bus palaikoma žemesnė nei įprastai temperatūra.
Jau vasaros pradžioje atsisakėme vieno tarnybinio automobilio, trys buvo pakeisti į hibridinius – tai šiek tiek papildomų elektros kWh, bet daugiau ekologijos ir gerokai mažiau litrų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kiek lietuviams pavyksta sutaupyti? [11]
6 [12] -
Mažėja gyvenančių nuo algos iki algos [13]
12 [14] -
Dėl vietos dviračiams – konfliktai [15]
5 [16]
Galerijos [17]
Nuorodos:
[1] https://www.diena.lt/%2Bdocument.location.href%2B
[2] https://www.diena.lt/autoriai/vsi-klaipedos-keleivinis-transportas-ledp-andrius-samuilovas
[3] javascript://;
[4] https://www.diena.lt/print/1098471
[5] https://www.atviraklaipeda.lt/2022/10/05/viesojo-transporto-rugsejis-ridos-maziau-bet-keleiviu-daugiau/
[6] https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/7/1793935/vilnius-didina-finansavima-vilniaus-viesajam-transportui-dides-vairuotoju-atlyginimai
[7] https://www.diena.lt/zymes/klaipedos-keleivinis-transportas-2
[8] https://www.diena.lt/raktazodziai/viesasis-transportas-klaipedoje
[9] https://www.diena.lt/zymes/taupymas-3
[10] https://www.diena.lt/naujienos/klaipeda/miesto-pulsas/viesasis-transportas-ypatingo-taupymo-rezimu-1098471?komentarai
[11] https://www.diena.lt/naujienos/verslas/ekonomika/kiek-lietuviams-pavyksta-sutaupyti-1191817
[12] https://www.diena.lt/naujienos/verslas/ekonomika/kiek-lietuviams-pavyksta-sutaupyti-1191817#comments
[13] https://www.diena.lt/naujienos/verslas/ekonomika/mazeja-gyvenanciu-nuo-algos-iki-algos-1191233
[14] https://www.diena.lt/naujienos/verslas/ekonomika/mazeja-gyvenanciu-nuo-algos-iki-algos-1191233#comments
[15] https://www.diena.lt/naujienos/klaipeda/miesto-pulsas/del-vietos-dviraciams-konfliktai-1186864
[16] https://www.diena.lt/naujienos/klaipeda/miesto-pulsas/del-vietos-dviraciams-konfliktai-1186864#comments
[17] https://www.diena.lt/galerijos
[18] https://www.diena.lt/galerijos/vaizdai/utma-10-turnyras-kauno-zalgirio-arenoje-1198363
[19] https://www.diena.lt/galerijos/vaizdai/triju-automobiliu-avarija-vilniuje-1198343
[20] https://www.diena.lt/galerijos/vaizdai/eurolyga-zalgiris-monaco-6362-1198306
[21] https://www.diena.lt/galerijos/vaizdai/petrasiunu-kapinese-izymiu-zmoniu-kapai-1198302
[22] https://www.diena.lt/galerijos/vaizdai/veliniu-isvakares-vilniaus-kapinese-1198300
[23] https://www.diena.lt/galerijos/vaizdai/sielu-upe-laisves-alejoje-1198296
[24] https://www.diena.lt/galerijos/vaizdai/kaunieciai-plusta-i-karmelavos-kapines-1198286
[25] https://www.diena.lt/galerijos/vaizdai/vilniuje-atidengtas-simbolinis-laikrodis-pradesiantis-skaiciuoti-100-dienu-iki-atsijungimo-nuo-brell-1198191
[26] https://www.diena.lt/galerijos/vaizdai/lietuvos-restoranu-viesbuciu-ir-kaviniu-atstovu-protestas-del-auganciu-mokesciu-1198168
[27] https://www.diena.lt/galerijos/vaizdai/restoranu-protestas-kaune-1198162