- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Daugumai prekybos vietų skelbiant įvairius išpardavimus, pirkėjai gundosi pasinaudoti patraukliais pasiūlymais. Vieni dairosi dovanų į Kalėdų Senelio maišą, kiti ketina patys pasilepinti. Tačiau kosmetikos priemonės – ne ta prekė, kurią galima įsigyti skubotai.
Lietuviško dermatologinės kosmetikos prekės ženklo ODA įkūrėja Irena Jokšienė išskiria keturias pagrindines priežastis, kodėl grožio prekes vertėtų rinktis atsargiau.
1. Pasirenkami netinkami produktai
Žemesne kaina susižavėję pirkėjai neskiria pakankamai laiko įsigilinti į produkto sudėtį. Taip pasirenkamos odai netinkančios priemonės, kurios jai gali net ir pakenkti.
"Kiekvieno žmogaus oda – labai individuali. Dėl šios priežasties priemonės, kurios tinka vienam, gali visiškai netikti ar net pakenkti kitokio tipo odai, – atkreipia dėmesį I.Jokšienė. – Pavyzdžiui, sausai, itin dehidratuotai odai reikalingi intensyvų drėkinimą suteikiantys ingredientai, tokie kaip hialiurono rūgštis, alavijai ir odos išsausėjimui kelią užkertančios sudedamosios dalys, tokios, kaip simondsijų aliejus, o produktai, skirti riebiai odai, tokio efektyvaus rezultato pasiekti nepadės. Renkantis kosmetikos priemones reikia atkreipti ypatingą dėmesį į jų sudėtį, kokiam odos tipui jos tinkamos, įsigilinti, kokioms odos problemoms tinka, ar sudėtyje nėra būtent pirkėjo odai netinkančių ingredientų", – aiškina ekspertė.
Dažnai žemesne kaina susivilioję žmonės perka populiariausias arba prabangios linijos kosmetikos priemones, kurioms taikoma didelė nuolaida, tačiau nepasidomi, ar jos padės pasiekti norimų rezultatų. Paskui, nenorėdami išvaistyti išleistų pinigų, vis tiek jas sunaudoja, taip kartais net pakenkdami savo odai.
Akcijų metu pirkėjai gali įsigyti ir skurdžios sudėties, mažai aktyviųjų medžiagų turinčių kosmetikos priemonių arba tokių, kurių sudėtyje yra begalė ingredientų – daugiau, nei odai iš tiesų reikia.
2. Neįvertinamas galiojimo laikas
Skubotai perkant pamirštama pagalvoti ir apie galiojimo laiką. "Išpardavimų metu žmonės kartais perka ne po vieną, o kelias priemones iškart. Tokiu atveju reikia gerai įvertinti, ar jie spės šias priemones sunaudoti iki galiojimo termino, kitaip jas teks tiesiog išmesti", – atkreipia dėmesį I.Jokšienė.
Kosmetikos priemonių galiojimo laikas visada nurodomas ant pakuotės, tačiau jam įtakos daro ir kiti išoriniai veiksniai, pavyzdžiui, aukšta temperatūra. Dažniausiai kosmetikos priemonės galioja šešis mėnesius ar metus jas atidarius, tačiau jei produktai paliekami vietoje, kur juos pasiekia tiesioginiai saulės spinduliai, šis galiojimo laikas dar sutrumpėja. Tai, ar produktas sugedęs, galima patikrinti pagal pakitusį jo kvapą ir tekstūrą.
Ekspertės teigimu, tarp kai kurių pirkėjų vyrauja mitas, kad neatidaryta priemonė negali sugesti. Tai netiesa, nes jei odos priežiūros produktai naudojami po dvejų ar trejų metų nuo jų įsigijimo datos, jie taip pat gali būti nebetinkami vartoti, net jei nebuvo atidaryti.
3. Tokias dovanas sunku išrinkti
Tokių akcijų metu žmonės dažnai susigundo papildomomis, perteklinėmis kosmetikos priemonėmis, kurios paprasčiausiai nebūtinos.
Išpardavimų metu ieškoma odos priežiūros priemonių, kurias norisi padovanoti artimiesiems. Pasak I.Jokšienės, tokias dovanas labai sunku išrinkti, kadangi ne visada žinome apie kito žmogaus odos būklę.
"Jei žmonės nusprendžia dovanoti kažkam kitam kosmetikos priemonių, reikėtų rinktis tas, kurias artimieji jau naudoja ir yra įsitikinę, kad šios jiems tinka. Kitu atveju labai paprasta išrinkti netinkamos sudėties produktus, kurie arba liks nepanaudoti, arba dovaną gavęs asmuo juos panaudos ir pakenks savo odos būklei, prasidės nepageidautinos problemos – bėrimai, išsausėjimas ar paraudimas", – aiškina ekspertė.
Jei dovaną artimajam renkantis pirkėjas nežino, kokias priemones kitas žmogus naudoja ar su kokiomis odos problemomis susiduria, tuomet geriau pasiteirauti prieš perkant arba pasirinkti kitokią dovaną.
4. Perka tai, ko nereikia
Išvydę žemesnes kainas, pirkėjai gali nuspręsti įsigyti papildomų kosmetikos produktų. Tačiau, ekspertės teigimu, gerai odos priežiūros rutinai užtenka minimalaus prekių krepšelio, tad vertėtų nepersistengti perkant tai, ko iš tikrųjų nereikia.
"Tokių akcijų metu žmonės dažnai susigundo papildomomis, perteklinėmis kosmetikos priemonėmis, kurios yra paprasčiausiai nebūtinos, – pasakoja I.Jokšienė. – Iš tikrųjų, odos priežiūros rutinai visiškai pakanka vos kelių produktų – kokybiško ir individualiems asmens poreikiams pritaikyto, nešvarumus pašalinančio, odą stimuliuojančio ir drėkinančio prausiklio, veido kremo su veikliosiomis medžiagomis ir priemonės, apsaugančios nuo saulės."
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kavos aparatų įvairovė
Kavos aparatų įvairovė šiuo metu yra stulbinanti. Nuo itin modernių ir futuristinių, leidžiančių bet kokio skonio ir stiprumo kavą pasigaminti vos vienu prisilietimu iki elegantiškų, romantišką praeitį primenančių kavos apara...
-
„Lietuvos balse“ – dvikovų etapas: netikėti įvaizdžiai3
Šį sekmadienį „Lietuvos balso“ projekte prasidės kovingasis dvikovų etapas. Projekto studijoje atsiras ir penktoji kultinė kėdė – ją užims iki šiol savo komandą atskirame kambaryje paslapčiomis rinkęs Free Finga. ...
-
Jaunoji dizainerių karta ir jos siūlomos patirtys
Pastaraisiais metais dešimtmečiais dizaino sąvoka labai išsiplėtė ir apima jau ne tik madą, plakatus ar mus supančius produktus. Jaunosios kartos dizaino kūrėjai dar studijų metais leidžiasi į įvairius temų, ne tik medžiagų ir form...
-
Mados dizainerė: tvarumas išliks, nes tiesiog neturėsime kito pasirinkimo6
Nors gyvena ir dirba sostinėje, mados dizainerė Justina Semčenkaitė gatvės madą stebi visur, kur tik nuvyksta. Kadangi dažnai lankosi Kaune ir Klaipėdoje, pastebėjo, kad šių miestų statistinis mados vartotojas labai skiriasi. ...
-
Makramė pynėja: kiekviename mazgelyje – geros emocijos3
Su Agniete Vaitulioniene sutariame kalbėtis, kol dukrelė miega pietų. Nuo jos, sako, viskas ir prasidėjo. „Gimus Amelijai, norėjosi širdžiai mielos veiklos. Viena pažįstama parodė makramė technika pintus kalėdinius žaisliukus. Užsiman...
-
Miegančiosios gražuolės sindromas: ką pagalvė žino apie tavo odą
Ar kada pagalvojote, kad ištikimiausia nakties draugė pagalvė – gali būti ne tik draugė, bet ir didžiausia odos priešė. O gal geriausia sąjungininkė? Kol ramiai miegame, mūsų oda išgyvena tikrą nuotykį, apie kurį dažnai...
-
Sapnų baidyklių kūrėja: magija slepiasi mažuose dalykuose1
Vėjyje besiplaikstančios močiučių servetėlės, pavirtusios ramaus miego sergėtojomis, levandų kvapo maišeliai norintiems giliai panirti į sapnų karalystę, sojų vaško žvakės – magiški nakties žibintai… Atrodo, vi...
-
Parfumerė J. Cinaitienė: kvapas mus paveikia žaibišku greičiu3
„Uoslė yra be galo svarbi, tačiau ją dažniausiai įvertiname tik netekę“, – šypsosi parfumerė Jolanta Cinaitienė. Natūralių kvepalų kūrėja atskleidžia, kaip mus veikia skirtingi kvapai ir kodėl tas pats aromatas vienam ga...
-
Antro šanso metamorfozės: siūlų likučiai tampa mielais žaislais1
Feisbuko paskyros „SiulasVirbalaiVaselis“ kūrėja Vilija Krasauskienė dienomis dirba rimtą darbą aplinkosaugos srityje, vakarais atsipalaiduoja megzdama žaislus iš siūlų likučių – tokių, anot jos, kur nei vienai kojinei, nei ...
-
Ironiška mada – jaunųjų mados kūrėjų ginklas2
Jaunosios kartos lietuvių mados dizaineriai – Karina Panina, Lukas Svirplys ir Raimedas Latvys – laikomi ironiškos mados kūrėjais. Nors mados ironijos sąvoka nevisiškai nauja, lietuviškoje mados dizaino scenoje ji tapo laba...