- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Mados olimpas pagal A. Kuzmickaitę
-
Mados olimpas pagal A. Kuzmickaitę
-
Mados olimpas pagal A. Kuzmickaitę
-
Mados olimpas pagal A. Kuzmickaitę
-
Mados olimpas pagal A. Kuzmickaitę
-
Mados olimpas pagal A. Kuzmickaitę
-
Mados olimpas pagal A. Kuzmickaitę
-
Mados olimpas pagal A. Kuzmickaitę
-
Mados olimpas pagal A. Kuzmickaitę
-
Mados olimpas pagal A. Kuzmickaitę
-
Mados olimpas pagal A. Kuzmickaitę
-
Mados olimpas pagal A. Kuzmickaitę
-
Mados olimpas pagal A. Kuzmickaitę
-
Mados olimpas pagal A. Kuzmickaitę
-
Mados olimpas pagal A. Kuzmickaitę
-
Mados olimpas pagal A. Kuzmickaitę
-
Mados olimpas pagal A. Kuzmickaitę
-
Mados olimpas pagal A. Kuzmickaitę
-
Mados olimpas pagal A. Kuzmickaitę
-
Mados olimpas pagal A. Kuzmickaitę
Drabužių dizainerė Agnė Kuzmickaitė ką tik grįžo iš Milano mados savaitės. Ten vykusioje parodoje “Pitti Super” ji vienintelė iš Lietuvos pristatė savo kūrybą.
“Ir kas dabar bus? — juokiasi mados kūrėja, panašių klausimų išgirstanti tiek po kasmetinio mados šou Lietuvoje, tiek pasirodžiusi svetur. — Pastebėjau, kad žmonės linkę pasikliauti lemtimi. Atrodo, kad vieną akimirką gali viskas iš esmės pasikeisti, įvykti stebuklas. Aš manau, kad tikroji sėkmė pasiekiama atkakliai dirbant, žingsnis po žingsnio. Tad kas toliau? Kitas žingsnis” , — sako A.Kuzmickaitė. Jos kolekcija, skirta ateinančiam rudeniui ir žiemai, šią savaitę pristatoma Paryžiaus mados savaitėje.
Tarptautiniame mados kontekste lietuvės pavardė matoma vis dažniau. Dalyvauti Milane vykusioje parodoje “Pitti Super” lietuvę pakvietė Kijevo mados savaitės organizatorės. Jos rengė bendrą Rytų Europos šalių perspektyviausių mados ženklų pristatymą “More Dash on the East”.
A. Kuzmickaitę įtakinga mados pasaulio veikėja Daria Shapovalova su komanda įvardija kaip vieną iš dešimties perspektyviausių, kartu su mados namais “Anouki” ir Tamar” iš Gruzijos, dizaineriu Jiri Kalfar iš Čekijos, dizainere Naya Rea ir kūrėjais “Scenarium Outwear” iš Rusijos bei, žinoma, Ukrainos atstovais — Elena Burba, “FLOW the Label”, “Gibsh”, “Tatman”.
Tris dienas paroda “Pitti Super” buvo atvira iš anksto prisiregistravusiems ir atrinktiems lankytojams — potencialiems užsakovams bet žiniasklaidos atstovams. Čia pat vyko fotosesijos, kurių nuotraukos su dizainerių kūriniais bus publikuojamos tarptautiniuose mados leidiniuose.
Parduotuvių atstovai
Mados versle, anot A. Kuzmickaitės, labai svarbu, kad dizainerio kūrybą pastebėtų tinkama auditorija. Tai – dizainerių kurtais drabužiais įvairiose pasaulio šalyse prekiaujančių parduotuvių atstovai, kurie atsirenka ir įsigyja gaminius iš naujausių kolekcijų.
Ryški, skulptūriška, trimatį įspūdį kurianti A. Kuzmickaitės kolekcija Milane sulaukė daug dėmesio, pagyrimų ir solidžių užsakymų. Dizainerė džiaugėsi, kad užsakovai rinkosi ne tik komerciškai patrauklius, labiausiai perkamus modelius, bet ir ekspermentinius, gilinosi į kūrybos koncepciją.
Lietuvoje tokios tradicijos nėra — rinka maža ir parduotuvės nori bendradarbiauti komiso principu, kai atsiskaitoma tik pardavus prekes.
Svarbi ir strategija
Dizainerio darbas — ne tik kūryba. Studijuojant mados dizainą neduodama instrukcija, ką reikėtų padaryti, kad susiklostytų sėkminga karjera. Kiekvienas tobulėjimo planą dėliojasi savaip.
“Man pačiai karjeros pradžioje atrodė, kad dizaineriui svarbiausia rengti kolekcijų pristatymus ir per jas skleisti savo idėjas, kurti teatrui. Tačiau jei greta nenumatysi mechanizmo, kaip tavo kūriniams pasiekti žmonių spintas, greitai nusivilsi.
Aukštosios mados kolekcijas kuriantys garsiausi pasaulio mados namai greta siūlo įvairių masinės gamybos drabužių, aksesuarų, parfumerijos, kosmetikos, kitų produktų ir dėl to apie juos žino visas pasaulis.
Svarbus ir valstybės indėlis. Tarptautines mados savaites rengia šalys, kuriose išvystyta mados pramonė, jos orientuotos į vietinius dizainerius ir pagrindinis tikslas — garsinti juos visame pasaulyje”, — pastebėjo A. Kuzmickaitė.
Stiprūs kūrėjai šalia
Tinkamu metu tinkamoje vietoje su reikiamais žmonėmis. Ši formulė galioja mados versle.
“Nesvabu, kokius stebuklus kuri Lietuvoje, išvykęs toliau turi prisistatyti iš naujo. Tai padaryti lengviau, kai greta yra stiprūs kitų šalių kūrėjai”, — neslėpė A.Kuzmickaitė.
Rytų Europai Milane atstovavę mados kūrėjai rado daug bendrų temų pokalbiams, dalinosi patirtimi, nes kurdami savose šalyse susiduria su panašiomis problemomis, kelia sau panašius tikslus. Tarpusavio konkurencijos Milane nesijautė — kiekvieno kūryba savita, domina skirtingus pirkėjus.
“Pas mus įprasta galvoti, kad jei esi kažko vertas, turi būti šalia “Chanel”, “Dolce&Gabbana”. Mados srityje ryški hierarchija ir joje kylama žingsnis po žingsnio. Aš džiaugiuosi būdama ten, kur esu, ir matau daug perspektyvių keliauti tolyn”, — sakė dizainerė, balandžio 6-ąją Vilniuje pristatysianti naujausią savo kolekciją.
“Savo kūrybos atspindys”
Kas išskiria sėkmingus mados prekės ženklus iš galybės kitų? Kūrybiškas ir aktyvus dizaineris, neabejoja A. Kuzmickaitė. Kitaip staiga blykstelėjusi idėja taip pat greitai ir užges.
Ar čia padeda asmeninis žavesys? “Ne paslaptis, kad mūsų srityje — didelė grožio standartus atitinkančių žmonių koncentracija. Tam reikia būti pasiruošus, nors, aišku, kaip ir visur atsiranda maištaujančių ir tai taip pat žavu. Dizaineris yra savo kūrybos atspindys”, — įsitikinusi drabužių kūrėja.
Dirbant su drabužiais retam kūrėjui norisi dar porą valandų kasdien skirti mintims, kuo vilkėti pačiam, ypač vykstant į tarptautinius mados renginius.
A. Kuzmickaitė sako turinti kelis patikimus aprangos ansamblius, kurie leidžia negaišti laiko ir atrodyti puikiai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pirmosios damos prabilo be žodžių: kokias žinutes siuntė jų įvaizdžiai?
Pasaulio žvilgsniai į Ameriką: Donaldo Trumpo inauguracija ir, žinoma, pirmųjų damų įvaizdžiai. Anot stiliaus ekspertų, jų mada turi parodyti, kad jos nėra paprastos moterys. Per drabužius, kurie po inauguracijos keliauja net į muziejus, jos visu...
-
Garbanoti ir tvarkingi plaukai – įmanoma
Garbanoti plaukai ne tik išryškina asmenybę, bet ir reikalauja ypatingos priežiūros. Nesvarbu, ar garbanos natūralios, ar sukurtos profesionalaus kirpėjo, netinkamai jas prižiūrint plaukai gali išsausėti ir lūžinėti. Gerai...
-
Estetikos grynuolis Milano loftuose – Giorgio Armani muziejus
Įstaiga duris atvėrė 2015 m. balandį, pažymint žinomiausio Italijos dizainerio profesinės veiklos 40-metį, madingame Tortona rajone Milano pietvakariuose, kuriame yra daugelio kitų prekių ženklų būstinės ir kasmet vyksta Milano dizaino savaitė. ...
-
Odė žaismingumui: trys ryškios makiažo idėjos žiemai4
Ryškios, blizgančios lūpos, žėrinčios akys ir daugelio jau pamėgta burgundiška spalva – makiažas šią žiemą kupinas žaismingų ir ryškių akcentų. Vizažo meistrė pristato tris idėjas, nuostabiai tiksiančias tiek...
-
Stilingi įvaizdžiai – iš antrųjų rankų aprangos1
Drabužių dizainerė L. Larionova ir vizažistas A. Juodiškis sukūrė tris skirtingus šventinius įvaizdžius, kuriuos neseniai atidarytame žiedinės mados centre „Looptex“ Vilniuje pristatė modelis Adriana. Įvairioms šven...
-
Švenčių proga – grožio procedūrų maratonas1
Šventiniu laikotarpiu grožio procedūrų skuba bene visos klaipėdietės – salonų meistrėms tenka dirbti ir viršvalandžius. Populiariausiomis procedūromis išlieka nagų lakavimas ir manikiūras, tačiau ne rečiau apsilanko ir m...
-
Prie šventinio stalo kasdieniams drabužiams – ne vieta6
Įsisukus į kalėdinius reikalus, lengva pamiršti bene svarbiausią žmogų per šventes: save. Reikalams ar nuovargiui gundant prie stalo sėsti apsirengus kasdieniškai, mados ekspertai pabrėžia – išskirtinis įvaizdis gali...
-
Spalvoto gyvenimo ambasadorės – apie spalvų terapiją ir misiją kelti nuotaiką
Niūrusis sezonas. Dangus – cepelinų spalvos, žmonės – prislopintų žemės spalvų drabužiais. Nuo lietuviško pilkumo atbukęs žvilgsnis gaudo kiekvieną gyvesnę spalvą ir ją spinduliuojančią asmenybę. Neatsitiktinai: juk Lietuvo...
-
Kazlų Rūdai sukurtas specialus kvapas9
Kazlų Rūda yra bene vienintelis miestas Lietuvoje, kuris turi specialiai jam sukurtą kvapą. Šio kvapo kūrime dalyvauti galėjo kiekvienas norintis – miesto Turizmo ir verslo informacijos centre (TVIC) buvo galimybė išbandyti įvairius...
-
Kas tinka mamai, tiks ir dukrai?
Augdami vaikai anksčiau ar vėliau pradeda domėtis veido prausikliais, kremais, kitomis veido priežiūros priemonėmis. Jei ir nesidomi, tėvams natūraliai kyla klausimas – ar vaikams ieškoti specialių priemonių, ar jiems tinka ir tai, ką n...