Spektaklį „Aklieji“ pristatantis režisierius A. Areima: baisiausias – vidinis aklumas

  • Teksto dydis:

„Spektaklio visuma įtikina teisingu pasirinkimu ir tiesiog sprogte sprogsta įtaigumu. Be to, jis nepalieka abejingų: vienus tiesiog nukrato, kitus rimtai paveikia“, – interneto dienraštyje „Bernardinai.lt“ apie „Akluosius“ rašė meno kritikė Akvilė Šimėnienė. Režisieriaus Artūro Areimos spektaklis „Aklieji“ – vasario 19-ąją 18 val. nacionalinio Kauno dramos teatro scenoje.

Šio spektaklio premjera 2018-aisiais įvyko Panevėžyje, Juozo Miltinio dramos teatre (JMDT). Tai – A. Areimos teatro ir JMDT koprodukcija. „Šiam A. Areimos pastatymui būdingi postdraminio teatro bruožai, o efektyviai naudojamos inovatyvios šiuolaikinės aktorinės ir sceninės raiškos priemonės leidžia užmegzti išskirtinį, gyvą dialogą su žiūrovu. Kūrėjai į spektaklį įtraukė portugalų rašytojo Jose Saramago tekstus, savo kalba ypač artimus dabartiniam laikmečiui. Tai leido paveikiai atskleisti šiandieninio žmogaus portretą ir šiuolaikinės visuomenės problematiką“, – rašoma pranešime spaudai.

Režisierius A. Areima: „Aklumas gali būti ne vien fizinis, bet ir vidinis, toks aklumas – pats baisiausias. Galima regėti, bet nematyti, nesuprasti. Šis pastatymas – šiuolaikinis, atitinkantis ne tik Lietuvos, bet ir Europos teatrų standartus. Kiekvienas spektaklis žiūrovui turi būti susitikimas su kažkuo netikėtu ir neįprastu bei turėtų būti iššūkis. Kiekvienas spektaklis savo forma, intelektualumo prasme yra žiūrovo laukas, o kiekvienas miestas turi savo suvokimo lauką. Jeigu pastatymas kitoks – griaunantis įprastas formas, spektaklį reikia žiūrėti ne vieną kartą. Manau, kad spektaklis „Aklieji“ toks ir yra – jis atsivers žiūrovui ne iš karto.“

Spektaklio veiksmas plėtojamas neįvardytoje vietovėje. Miestą apninka aklumo epidemija – žmonės apanka staiga, liga plinta žaibiškai, neaplenkdama nė vieno, sukeldama šoką bei visuotinę paniką. Visoje šalyje steigiamos prieglaudos tokiems nelaimėliams. Viena apytuštė ligoninė per kelias dienas pripildoma aklųjų. Netrukus šioje mažytėje bendruomenėje susiformuoja struktūra, kurią sudaro budeliai ir aukos. Groteskiškas bejėgių lyg vaikai ir išmestų iš įprasto gyvenimo žmonių vaizdavimas tampa pažeminimo istorija. Paminama visa, kas žmogiška, visos įprastos visuomenės gyvenimo normos ir ribos, tarsi apakęs pasaulis būtų netekęs pamatų, suformuotų religijos, tradicijų ir kultūros. Aklumas – ne tik fizinė negalia, bet ir įspūdinga žmogiškumo degradavimo metafora. Paprasčiau nieko nematyti, kad nebūtų dėl ko jaudintis? Lengviau gyventi nematant to, ko nesinori matyti? Ar tokiame pasaulyje pavyks išsaugoti žmogiškumo likučius? Kokios yra pažeminimo ribos? Atsakymų į šiuos ir daugelį kitų klausimų ieškoma spektaklyje „Aklieji“.

Meno kritikė A. Šimėnienė: „Šį spektaklį vadinti klasikiniu žodžiu nebeįmanoma: jame prasmė intermedialiai kuriama mažiausiai keliomis medijomis paraleliai. Aktoriai nuolat filmuojami, ir žiūrovai stebi videoprojekcijas, persipinančias su lazeriniais erdvės kūrimo elementais. <...> Iš tiesų spektaklis labai įvairiapusiškas: žanrų peržengimas (riba tarp kino ir teatro), vertybinis kvestionavimas, moralinių ir etinių imperatyvų suaktualinimas, meninių formų pliuralumo ieškojimas. Utopijos principai, psichologinės ir socialinės įtampos, budeliai ir aukos – tai spektaklio nuolatinio kismo elementai, persipinantys su itin aršia socialine kritika.“



NAUJAUSI KOMENTARAI

as

as portretas
Baisesniu spektakliu, sukurtu areimos, but negali
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

  • Nepamirštamas laikas su maestro L. Truikiu
    Nepamirštamas laikas su maestro L. Truikiu

    Šiais metais Lietuva žymi dailininko ir scenografo Liudo Truikio 120-ąsias gimimo metines (1904–1987). Nacionalinis M. K. Čiurlionio muziejus rengia maestro kūrybos parodą „Liudas Truikys. Menas yra auka Kosmoso lygsvarai“. ...

    1
  • Benediktinių bažnyčios vertybės
    Benediktinių bažnyčios vertybės

    Kauno arkivyskupijos muziejuje atidaryta paroda „Kauno Šv. Mikalojaus (benediktinių) bažnyčios palikimas“, kurioje galima išvysti XVII–XX a. bažnyčios interjero meno vertybių. ...

  • Airių klarneto virtuozas Lietuvą atranda per muziką, žmones ir virtuvę
    Airių klarneto virtuozas Lietuvą atranda per muziką, žmones ir virtuvę

    Lietuvių pianistas Gintaras Januševičius ir airių klarnetininkas Macdara Ó Seireadáinas scena dalijasi jau šešiolika metų. Savo dueto veiklą pradėję dar studijų prestižinėje Hanoverio aukštojoje muzikos, teat...

    1
  • Muziejuje – nauji paveikslai
    Muziejuje – nauji paveikslai

    Kauno technologijos universitetas (KTU) „Art Deco“ muziejui eksponuoti perdavė du profesoriaus Antano Žmuidzinavičiaus paveikslus, įtrauktus į Lietuvos kilnojamųjų kultūros vertybių registrą ir iki šiol eksponuotus KTU Statybos ir ...

    1
  • Ekspedicija vaikams – apie augalus ir mus pačius
    Ekspedicija vaikams – apie augalus ir mus pačius

    Įpusėjus rudeniui teatro kūrėjai Raimondas Klezys ir Justas Tertelis kviečia vaikus į premjerą: netikėtą ekspediciją „Slaptos sodo istorijos“ Vytauto Didžiojo universiteto Botanikos sodo oranžerijoje. Tai – specialiai netradicinio...

    1
  • Sakartvelo Karališkasis nacionalinis baletas – Lietuvoje
    Sakartvelo Karališkasis nacionalinis baletas – Lietuvoje

    Gruzinų baletas – gyvenimo šventė, šimtmečių kultūros atspindys, istorija, susipynusi su menu ir tradicijomis, perduodamomis iš kartos į kartą. ...

    3
  • Kultūros ir sporto renginiai Kauno rajone spalio 14–20 d.
    Kultūros ir sporto renginiai Kauno rajone spalio 14–20 d.

    Spalio 14 d. Liučiūnų laisvalaikio salė: 12.00 val. neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi projekto „Adatėlė devyndarbė” vilnos vėlimo užsiėmimai: „Vilnos vėlimas sausuoju ir šlapiuoju būdu&rdquo...

  • Nuotraukos sujungė tris šalis
    Nuotraukos sujungė tris šalis

    Vytauto Didžiojo karo muziejuje – Bastilijos aikštė, Rambuteau gatvės, Beaumarchais bulvaras ir Ukrainos karo pabėgėlių mitingai, kurių epicentre atsidūrė prancūzas Philippe Lecourtier. ...

    2
  • Repeticija, trunkanti pusę gyvenimo
    Repeticija, trunkanti pusę gyvenimo

    „Žiūrovai dažnai nepagalvoja arba nežino, kad tam, kad šoktum scenoje, ruošiesi daugiau nei pusę savo gyvenimo“, – pasakoja šokėjas Mantas Ūsas. Savo profesiniame kelyje dirbęs su dešimtimis Lietuvos ir u...

  • Taškas, kuris išėjo pasivaikščioti, atklydo į galeriją
    Taškas, kuris išėjo pasivaikščioti, atklydo į galeriją

    Tai istorija ne apie tašką, kuris stebuklingai susirado batus ir išėjo pasivaikščioti, – apie tašką drobėje, kuris verčia mus akimis keliauti per darbus, ieškoti naujo požiūrio (arba galvoti, kaip prikelti sen...

    2
Daugiau straipsnių