Giraitės ginkluotės gamykla dirbo pelningai

  • Teksto dydis:

Šovinius gaminanti valstybės valdoma įmonė Giraitės ginkluotės gamykla (GGG) praėjusių metų pardavimo pajamas augino 47 proc. – iki 22,4 mln. eurų, grynąjį pelną – 45 proc. ir uždirbo beveik 3,4 mln. eurų.

Kaip vieną pagrindinių priežasčių, leidusių bendrovei didinti pajamas, GGG direktorius Aleksandras Nikonovas nurodo 2,2 mln. eurų kainavusį, dar 2019 m. pradėtą ir 2022 m. antrojoje pusėje baigtą gamybos pajėgumų didinimo projektą.

„Projekto įgyvendinimas truko ne vienus metus ir tik pernai galėjome aiškiai pamatyti jo duodamą rezultatą. Padidinę atskirų gamybos etapų pralaidumą, gamybos apimtį sugebėjome padidinti iki 35 proc. Tačiau net ir trečdaliu padidėję pajėgumai neleido patenkinti viso mūsų produkcijos poreikio“, – teigė A. Nikonovas.

Augantys GGG pajėgumai mažino sąnaudas vienam produkcijos vienetui, tačiau to nepakako, kad būtų sumažinta šovinio savikaina. Pagrindinė to priežastis – smarkiai brangstančios žaliavos, dėl to šovinių savikaina augo iki 20 proc. Kartu augo ir GGG produkcijos kaina pirkėjams.

Organizatorių nuotr.

„Dėl aukštyn šovusios paklausos ir nuosavų gamybos pajėgumų stygiaus Europoje parako kaina nepaliauja kilti. Viena to priežasčių – brangstanti nitroceliuliozė, kuri į Europą atkeliauja daugiausia iš Kinijos.

3,4 mln. eurų – tiek pernai pelno uždirbo Giraitės šovinių gamykla.

Be to, rinkoje buvo fiksuojamas ne tik žaliavų brangimas, bet ir atskirų tiekimo komponentų trūkumas. Vis dėlto su šiuo iššūkiu mums pavyko susitvarkyti, nors kai kurie konkurentai susidūrė su prastovomis, kurios galėjo trukti net iki dviejų mėnesių“, – pastebėjo GGG direktorius.

Kaip dar vieną pasiekimą jis nurodo, kad pavyko išlaikyti nesumažėjusius pardavimus civilinei rinkai – ten GGG produkcijos paklausa išlieka aukšta. Išaugusius gamybos pajėgumus bendrovė išnaudojo prioritetiniam tikslui – kariniams užsakymams Lietuvoje ir užsienyje vykdyti.

Organizatorių nuotr.

Prieškariniais 2021 m. net 97 proc. GGG produkcijos keliaudavo į užsienį, o pernai dėl pagausėjusių užsakymų iš kariuomenės, teisėsaugos ir kitų karinių organizacijų ši dalis mažėjo iki 57 proc.

Pernai bendrovė savo produkciją tiekė 50 skirtingų klientų 24-iose valstybėse. A. Nikonovo teigimu, šiuo metu itin palankios perspektyvos pardavimams didinti yra JAV, Norvegijoje. Matomas didelis potencialas didinti pardavimus Austrijoje, Čekijoje ir Danijoje.

„Savo šoviniams taikome tikrai aukštus reikalavimus, dėl to GGG produkcija kainuoja brangiau nei vidutiniškai rinkoje, tačiau ir mūsų gaminių kokybė pagal visus šovinio parametrus yra aukštesnė. GGG šoviniai užsitarnavo gerą reputaciją, o tai palaiko nuolatinę jų paklausą visose rinkose“, – sako bendrovės vadovas.

Organizatorių nuotr.

Šiuo metu gamykla užbaigė pirmąjį gamybos plėtros etapą. Jau pradedamas derinti ir antrasis gamybos plėtros etapas, kuris leis dar labiau mažinti šovinių savikainą, o kartu didinti bendrovės nešamą grąžą valstybei.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių