Ieškoma sprendimų, kaip pagerinti pėsčiųjų susisiekimą A1 kelyje

  • Teksto dydis:

Gruodžio 14 d. Kauno rajono savivaldybėje vyko pasitarimas – ieškota infrastruktūros sprendimų, kaip pagerinti pėsčiųjų susisiekimą A1 kelyje (Vilnius–Kaunas–Klaipėda) ties Biruliškių gyvenviete.

Susitikimą inicijavusi Susisiekimo ministerija prie diskusijų stalo pakvietė Kauno rajono ir Kauno miesto savivaldybių vadovus, Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD), Kauno laisvosios ekonomikos zonos (LEZ) ir „SBA Urban“ atstovus.

A1 kelyje ties Biruliškių gyvenviete panaikintos ir viešojo transporto stotelės, ir galimybė pereiti magistralę, todėl gyventojai jaučiasi atkirsti nuo miesto.

Susitikimo metu buvo aptartos trys alternatyvos šiame kelio ruože: įrengti pėsčiųjų viaduką arba tunelinę perėją iš „SBA Urban“ teritorijos į Partizanų gatvę (Kaunas), arba viaduką nuo Kauno kogeneracinės jėgainės į Kauno miesto pusę, Garažų gatvę.

„Girdime gyventojų nuogąstavimų, todėl norime kartu su suinteresuotomis pusėmis ieškoti ir rasti geriausią sprendimą. Infrastruktūros projektai įgyvendinami ilgai, o valstybės biudžetas ribotas. Jeigu visos pusės finansiškai prisidėtų, procesas būtų spartesnis“, – teigė susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas.

LAKD generalinio direktoriaus patarėjas Remigijus Lipkevičius patvirtino viceministro žodžius, kad artimiausius kelerius metus direkcija finansavimą skirs tiltų ties MEGA statyboms, tik pabaigus darbus bus rengiami techniniai projektai dėl A1 kelio link Biruliškių.

„Skaičiavome, kad įrengti pėsčiųjų viaduką A1 kelyje šiuo metu kainuotų apie 4 mln. eurų. Projektavimo darbai užtruktų metus, statybos – dar 12–14 mėnesių. Planuojame įvertinti ir paskaičiuoti, kiek galėtų kainuoti įrengti tunelinę perėją“, – aiškino R. Lipkevičius.

Šalia Biruliškių gyvenvietės „SBA Urban“ vysto komercijos miestelio projektą „Urban HUB“, kuris duris atvers jau kitąmet. Gerindamas susisiekimą verslas taip pat investuos milijonines sumas į aplinkinę infrastruktūrą.

„Tai bus daugiafunkcis centras, skirtas augantiems verslams. Mums rūpi gyventojų saugumas, siekiame, kad būtų patogu atvykti į miestelį, todėl į infrastruktūrą per kelerius metus investuosime 5 mln. eurų, nuovažoms iš A6 kelio ir nuovažai iš A1 magistralės. Šioje teritorijoje judumo klausimai ypač aktualūs, todėl reikalauja integruotų atsakingų institucijų, investuotojų ir bendruomenių sprendimų“, – pasakojo „SBA Urban“ generalinis direktorius Andrius Mikalauskas.

Kauno rajono savivaldybės meras Valerijus Makūnas siūlė tokiam svarbiam infrastruktūros objektui, kuris pagerintų susisiekimą, ieškoti lėšų per ES finansavimo šaltinius, skirtus regionų problemoms spręsti, taip pat tartis su Ekonomikos ir inovacijų ministerija.

„Naujasis komercijos miestelis bus traukos taškas: išaugs ne tik transporto, bet ir pėsčiųjų srautai. Turime kartu ieškoti kelių, kaip bendradarbiaujant užtikrinti gyventojų saugumą“, – pabrėžė meras.

Visos institucijos sutarė įvertinti galimybes ir ieškoti būdų, kaip problemą spręsti kartu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
URBAN kol kas bus ... su keliais atvažiavusiais ir besinaudojanciais ju paslaugomis iki "atejimo" salygu sudarymo, kada prades traukti buriais...

kaunietis

kaunietis portretas
dabar dar tik prasideda ieškojimai?

Būtina

Būtina portretas
Būtina ne tik pėsčiųjų kelią tiesti iki Biruliškių, bet ir pagaliau pradėti statyti viaduką į Ašigalio gatvę! Nesuvokiama kodėl taip gaištamas laikas
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių