- Vilma Kasperavičienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Vaizdas: plaukiant laivu galima pasigrožėti kitu rakursu atsiveriančia gamta ir architektūra.
-
Vandens transportas tarnauja pažintiniam turizmui, aktyviam laisvalaikiui ir kultūrai
-
Vandens transportas tarnauja pažintiniam turizmui, aktyviam laisvalaikiui ir kultūrai
-
Vandens transportas tarnauja pažintiniam turizmui, aktyviam laisvalaikiui ir kultūrai
-
Vandens transportas tarnauja pažintiniam turizmui, aktyviam laisvalaikiui ir kultūrai
-
Vandens transportas tarnauja pažintiniam turizmui, aktyviam laisvalaikiui ir kultūrai
-
Vandens transportas tarnauja pažintiniam turizmui, aktyviam laisvalaikiui ir kultūrai
-
Vandens transportas tarnauja pažintiniam turizmui, aktyviam laisvalaikiui ir kultūrai
Vienas dažniausiai pastaruoju metu Kauno rajono turizmo ir verslo informacijos centro (KRTVIC) darbuotojams užduodamų klausimų – kada pakaunėje prasidės pramoginis laivybos sezonas.
„Nekantrauja moksleiviai, nes vėl nori kitokių pamokų, dviratininkai, ketinantys tęsti kelionę kitame Nemuno krante. Planuojama, kad laivas-keltas „Nevėžis“ pradės dirbti nuo gegužės 1 d. Panašiu metu keliautojų jau lauks ir laivas „Zapyškis“, – sakė KRTVIC direktorė Emilė Kaminskaitė-Sutkuvienė ir pabrėžė, kad laivų navigacijos sezono pradžia priklauso ir nuo vandens lygio Nemune.
Dirba ilgiausiai
Jei sąlygos bus palankios, kiek anksčiau startuos Vilkijos keltas „Vilkynė“, keliantis pėsčiuosius, dviratininkus ir automobilius iš Vilkijos į Pavilkijį (Šakių r.) ir atgal.
Kelto keliamoji galia yra iki 40 t, jis veikia ilgiausiai: nuo balandžio pabaigos ar pirmųjų gegužės dienų iki lapkričio pradžios. „Vilkija“ besinaudojantiems paslauga kelią sutrumpina apie 60 km: kai keltas neveikia, iš Vilkijos į Zapyškį tenka važiuoti per Kauną arba Jurbarką.
Plaukiant: moksleiviai jau pasiilgo projekto „Pamokos kitaip“. / A. Aleksandravičiaus nuotr.
Masins naujienomis
„Turizmo sezono pradžia mums visada siejasi su laivų navigacijos pradžia ir prasidėjusiais pėsčiųjų žygiais. Šiais metais pirmasis pėsčiųjų žygis startavo balandžio 20 d. Oficialiai turizmo sezoną Kauno rajone atidarysime gegužės 18-ąją Zapyškyje, aitvarų festivalio „Tarp žemės ir dangaus“ metu, renginio svečiams pristatysime naujienas. Šią dieną vyks ir kultūros laivo „Nemuno 7“ sezono atidarymas, atvykusių lauks įspūdingas vakarinis koncertas su atlikėju Ten Walls“, – pasakojo E. Kaminskaitė-Sutkuvienė.
Šiųmetis KRTVIC šūkis – „Keliauk su šeima Kauno rajone“, tad daugiausia dėmesio bus skiriama turiningam šeimų laisvalaikiui, ypač sekmadieniais: kelis kartus per dieną vyks reguliarūs reisai laivu „Zapyškis“ iš Zapyškio į Kačerginę.
„Pristatysime žaidimą, skirtą šeimoms, kuris skatins pažinti Kauno rajono kurortinę teritoriją. Pažinčiai su Kulautuva kviesime į ekskursiją dviračiais ar paspirtukais. „Nemuno 7“ bus organizuojamos „Tvarumo dirbtuvės industriniame laive“, kurių metu dalyviai ne tik daugiau sužinos apie šį tvaraus meno objektą, bet ir galės savo rankomis pasigaminti antrinio dizaino gaminį“, – naujienas vardijo KRTVIC direktorė.
Populiariausias: pernai laivo-kelto „Nevėžis“ teikiama paslauga pasinaudojo beveik 8 tūkst. keleivių. / A. Aleksandravičiaus nuotr.
Populiarumas auga
Paklausta, kaip pernai, palyginti su 2022 m., keitėsi keleivių, pasinaudojusių vandens transportu, skaičiai, E. Kaminskaitė-Sutkuvienė džiaugėsi, kad jie augo.
„Kelto „Nevėžis“ paslaugomis pernai pasinaudojo net 48 proc. daugiau keleivių nei 2022 m. Vasara buvo puiki, be to, šiltas rugsėjis leido mėgautis kelionėmis dviračių takais ilgiau nei įprastai. Laivo „Zapyškis“ keleivių skaičius taip pat augo. Džiaugiamės populiarėjančiu vasaros sekmadienių maršrutu Zapyškis–Kačerginė, kurio metu žmonės gali ne tik smagiai paplaukioti, bet ir pažinti mūsų nuostabiąją kurortinę teritoriją. Auga ir norinčių paminėti ypatingas progas kitokioje aplinkoje skaičius, tam dažnai pasirenkamas laivas „Zapyškis“, – vardijo pašnekovė.
Pasak E. Kaminskaitės-Sutkuvienės, populiariausia vandens transporto priemonė pernai buvo laivas-keltas „Nevėžis“, jo teikiama paslauga pasinaudojo beveik 8 tūkst. keleivių.
Pripažinimas: projektas „Nemuno7“ Pafose (Kipras) vykusiame Europos kultūrinio turizmo tinklo forume pelnė trečią vietą upių paveldo kategorijoje. / A. Aleksandravičiaus nuotr.
Įvairios galimybės
Pramogauti ant vandens pakaunėje galima ne tik Nemune, bet ir Kauno mariose, o tokį laisvalaikio praleidimo būdą siūlo ne tik KRTVIC. „Be centro administruojamo „Zapyškio“, kuris priklausomai nuo žmonių poreikių kursuoja nuo Kačerginės iki pat Vilkijos, laivo-kelto „Nevėžis“, kuris nepailsdamas kels dviratininkus iš Zapyškio į Kulautuvą ir atgal, Vilkijos kelto „Vilkynė“, kuris yra vienintelis Lietuvoje upinis motorinis keltas, keliantis per Nemuną, paslaugas siūlys laivai „Kaunas“ ir „Perlas“, daugiausia dirbantys su privačiais užsakymais. Laivas „Nemunas“ Kauno mariose plaukios maršrutu „Kaunas–Rumšiškės–Kadagių slėnis–Kaunas“, – įvairias galimybes vardijo E. Kaminskaitė-Sutkuvienė.
Laivų navigacijos sezono pradžia priklauso ir nuo vandens lygio Nemune.
„Nemunas“ – seniausias laivas, Kauno mariose plaukiojantis nuo 1959 m., jam – jau 65-eri, o jauniausias yra „Zapyškis“, kurio sutiktuvės įvyko 2020 m. rugsėjo 24 d.
Pasakodama apie Kauno rajono vandenyse plaukiojančias transporto priemones, KRTVIC direktorė akcentavo: išskirtinis ir labai ypatingas objektas ant vandens yra „Nemuno 7“ – unikalus upių technikos ir landšafto dizaino projektas, vienintelis toks ne tik Kauno rajone, bet ir visose Baltijos šalyse. Pernai „Nemuno 7“ aplankė daugiau nei 7 tūkst. lankytojų.
Pasak E. Kaminskaitės-Sutkuvienės, sparčiai auga privačių laivų skaičius vidaus upėse.
Emilė Kaminskaitė-Sutkuvienė / Asmeninio archyvo nuotr.
Komentaras
Paulius Visockas,
Kauno rajono vicemeras
Kauno rajonas yra viena iš nedaugelio šalia trijų didžiųjų Lietuvos upių – Nemuno, Neries ir Nevėžio – įsikūrusių savivaldybių. Tokios gamtos dovanos įpareigoja plėtoti vandens turizmą.
Mūsų kurortinę teritoriją sudaro Kulautuva, Kačerginė ir dalis Zapyškio, įsikūrę šalies upių tėvo pakrantėse. Kelionė laivu suteikia galimybę susipažinti su šiais miesteliais, pasigrožėti kitu rakursu atsiveriančiais gamtos vaizdais ir architektūra.
Vandens transportas pasitarnauja ir dviratininkams. Persikėlę keltu, jie gali tęsti kelionę kitu Nemuno krantu. Dviračių takas ir jo jungtis per upę į Kauno rajoną pritraukia daug aktyvaus laisvalaikio mėgėjų.
Naujausias ambicingas projektas – 1965 m. pastatytos žemkasės, naudotos upės vagai Nemune gilinti, prikėlimas antram gyvenimui – įvertintas net tarptautiniu mastu. Pafose (Kipras) vykusiame Europos kultūrinio turizmo tinklo forume jis pelnė trečią vietą upių paveldo kategorijoje.
Taigi, drąsiai galime teigti, kad vandens transportas Kauno rajone tarnauja pažintiniam turizmui, aktyviam laisvalaikiui, švietimui, sveikatinimui ir kultūrai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Skambanti diena: Kauno senamiestį tvindo muzika
Šeštadienį, gegužės 18 dieną aštuonioliktą kartą prasidėjo Gatvės muzikos diena. Ji, kaip ir kasmet, pasižymi marga žanrų įvairove – nuo etnografinės, klasikinės iki eksperimentinės muzikos. ...
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi16
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Dvi disertacijos vienu metu, viena iš jų – Japonijoje7
Kauno technologijos universiteto Mechanikos inžinerijos ir dizaino (KTU MIDF) fakulteto docentė Inga Skiedraitė savo pavyzdžiu įrodė, kad parašyti dvi disertacijas vienu metu įmanoma, net jei viena jų rašoma studijuojant Japonijoje. Nors ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?14
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Kauno verslams nestinga iššūkių, bet jau matosi šviesa7
Pastarieji metai verslams nestokojo iššūkių: gyvenimus izoliavo pandemija, vėliau prasidėjo karas Ukrainoje, o dabar ir karinis konfliktas Artimuosiuose Rytuose. Apie tai, kaip dabar gyvena Kauno verslas ir ko laukti ateityje, kalbamės su Ka...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas62
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
Hipiai – laisvės proveržio išraiška4
Gėlių vaikai ir laisvės šaukliai iš Kauno savo istorijomis iliustravo mokslininkės Egidijos Ramanauskaitės knygą „Kauno hipiai. Tapatybės paieškos 1966–1972“. ...
-
Darbo inspekcija paaiškino, už ką Kauno klinikoms skirta bauda2
Valstybinė darbo inspekcija (VDI) nustatė psichologinio smurto apraiškas ir darbo laiko pažeidimus Kauno klinikų Anesteziologijos klinikoje, ketvirtadienį pranešė nacionalinio transliuotojo LRT naujienų portalas. Dėl šių nusiženg...
-
Kauniečiai fiksuoja itin žemai skrendančius karinius sraigtasparnius: gali ir stogą nurauti56
Panemunėje užfiksuotas karinio sraigtasparnio skrydis visiškai virš gyvenamųjų namų. Kauniečiai tikino, kad net langai ir stogas drebėjo. ...
-
Laisvės alėjos medžių kolekcijoje – naujas beržas15
Laisvės alėjoje bus pakeistas dar vienas medis. Ties Kauno miesto savivaldybės pastatu augęs beržas jau nebežaliuoja, tad jį pakeis tos pačios rūšies naujas medis. ...