Drevernos šliuzas atvers naują maršrutą

Drevernos upės senvagėje planuojama įrengti vieną didžiausių Lietuvoje hidrotechninių įrenginių – šliuzą.

Šliuzą eksploatuotų profesionalai

Naują šliuzą Drevernos upės senvagėje rengiasi statyti Klaipėdos rajono savivaldybė. Šiuo metu yra paskelbtas jo statybos konkursas.

Tai bus toks šliuzas, per kurį galės praplaukti praktiškai bet kokio dydžio upinis laivas. Šliuzo ilgis bus 18 metrų, plotis 6 m. Prie šliuzo planuojamas beveik 2 m gylis. Per naujai įrengtą šliuzą galės praplaukti iki 30 m ilgio ir 5,5 m pločio laivai su grimzle iki 1,4 m.

Ilgą laiką Drevernos upėje buvo senas šliuzas. Jį būtų galima restauruoti, tačiau šliuzas yra vos 3,3 m pločio. Toks siauras įrenginys trukdė praplaukti Drevernos upe didesniems apžvalginiams keleivių plukdymo laivams.

Be to, senasis šliuzas yra valdomas rankiniu būdu. Jis dažniausiai būna uždarytas, kad iš Kuršių marių į Karaliaus Vilhelmo kanalą nepatektų dėl uosto gilinimo gerokai pasūrėjęs vanduo.

Numatyta, kad už savivaldos lėšas pastatytą naują šliuzą ateityje eksploatuotų Vidaus vandens kelių direkcija. Toks sprendimas yra itin praktiškas, nes ji suvokia, kaip elgtis su specifinės paskirties vandens lygio reguliavimo vidaus vandens keliuose įrenginiais.

Jau dabar 1,9 km ilgio ir 1,2 m gylio Drevernos upė yra įtraukta į Lietuvos valstybinės reikšmės Lietuvos kelių sąrašą.

Situacija: Senasis Drevernos šliuzas yra per siauras praplaukti platesniems laivams. / V. Matučio nuotr.

Naujas turizmo maršrutas

Naujo šliuzo statyba Drevernos upe leistų plaukti didesniems laivams. Tai žymiai pagerintų keleivinę ir pramoginę laivybą Karaliaus Vilhelmo kanale.

Iš Karaliaus Vilhelmo kanalo per naują šliuzą būtų tiesioginis išplaukimas į Kuršių marias. Įrengus šliuzą Lietuvoje atsirastų naujas žiedinis vandens turizmo maršrutas. Jis prasidėtų Drevernos uoste per Karaliaus Vilhelmo kanalą, šliuzą, ties Lankupiais įsilietų į Minijos upę, ja per Minijos (Mingės) kaimą tęstųsi iki Atmatos upės, išeitų į Kuršių marias ir vėl sugrįžtų į Dreverną. Arba atvirkščiai iš Drevernos per Kuršių marias, Atmatą, Miniją ir Karaliaus Vilhelmo kanalą vėl grįžtų į Dreverną.

Galimybė sutvarkyti šliuzą Drevernos upėje yra įtvirtinta dar 2020 m. Klaipėdos rajono ir miesto bei Šilutės rajono merų pasirašytame „Laivybos plėtros Karaliaus Vilhelmo kanale“ plane.

Taip jau susiklostė, kad didžiausia dalis laivybai tinkamo Karaliaus Vilhelmo kanalo yra Klaipėdos rajone. Nedidelė dalis jo (kairysis krantas) siejasi su Šilutės rajonu. Šis rajonas yra svarbus Karaliaus Vilhelmo kanalo turistiniams maršrutams, nes Minija ir Atmata teka per jo teritoriją.

Mažiausia įtaka kol kas yra Klaipėdos mieste, nes jo teritorijoje esantis Karaliaus Vilhelmo kanalas iš esmės yra žinybinis – patenka į Kairių karinio poligono ir „Klaipėdos vandens“ bendrovės zoną.

Planuojama, kad ateityje už Uosto direkcijos pinigus prie Kuršių marių pastačius valčių prieplauką, naujai iškasta Karaliaus Vilhelmo kanalo atšaka galėtų būti nutiesta iki jos.

Už savivaldos lėšas pastatytą naują šliuzą Drevernoje ateityje eksploatuotų Vidaus vandens kelių direkcija.

Reguliuotų vandens lygį

Planuojama, kad laivybos sezono metu nuo balandžio iki lapkričio mėnesių naujai įrengtas šliuzas būtų nuolat atidarytas. Kitu metų laiku jis būtų uždarytas. Didžiausias poveikis, kai į Karaliaus Vilhelmo kanalą gali atitekėti nepageidaujamas vanduo iš Kuršių marių, yra rudenį ir žiemą.

Be laivybos naujas šliuzas turėtų ir dar vieną naudą. Jis taptų specializuotu vandens lygio reguliavimo Karaliaus Vilhelmo kanale įrenginiu.

Išmaniose rankose šliuzas Drevernos upėje ir šliuzas Lankupiuose prie Minijos upės būtų naudojamas tarsi tandemu.

Uždarius Karaliaus Vilhelmo kanalo šliuzą ties Lankupiais, vandens lygio skirtumas Minijoje ir Karaliaus Vilhelmo kanale kartais pasiekia iki 3 metrų lygį. Tokiu atveju, jei Karaliaus Vilhelmo kanale susidarytų aukštesnis vandens lygis, jo perteklius į Kuršių marias galėtų būti nuleistas per Drevernos upės šliuzą. Bent jau tokį siūlymą yra pateikusi Lietuvos hidrometeorologinė tarnyba.

Planuojama, kad Drevernos upės šliuzas, palankiai susiklosčius aplinkybėms, galėtų būti įrengtas net ir 2025 metų laivybos sezonui.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

  • Saugokite automobilius: uostamiestyje lūžinėja greičio mažinimo kalneliai
    Saugokite automobilius: uostamiestyje lūžinėja greičio mažinimo kalneliai

    Uostamiestyje vis dažniau pastebima išlūžusių segmentinių greičio mažinimo kalnelių. Per sausio mėnesį vadinamieji gulintys policininkai jau užfiksuoti mažiausiai penkiose vietose. ...

  • Negalią turintiems klaipėdiečiams – daugiau galimybių lankytis kultūros renginiuose
    Negalią turintiems klaipėdiečiams – daugiau galimybių lankytis kultūros renginiuose

    Klaipėdos savivaldybė siekia sukurti patrauklesnes sąlygas negalią turintiems gyventojams lankytis miesto kultūros įstaigose. Tarybai pritarus, tokie asmenys visų savivaldybės kultūros įstaigų renginiuose galės lankytis nemokamai. Tokią pačią le...

  • Jono kalnelyje – nesibaigiantys remontai
    Jono kalnelyje – nesibaigiantys remontai

    Jono kalnelyje nesibaigia remonto darbai. Neseniai pastebėtas sulūžęs turėklas. Klaipėdiečiai ne kartą pranešė ir apie sulaužytus suoliukus, apgadintus nutrupėjusius laiptus, suskilusias ir nukritusias plokštes, išbyrėjusius ak...

  • Planuose – F2 vandens formulių čempionatas
    Planuose – F2 vandens formulių čempionatas

    Vasarą, liepos 18–19 d., Klaipėdoje vėl planuojamas F2 vandens formulių pasaulio čempionatas, pamažu tampantis naująja tradicija. Į uostamiestį atvyks svečiai iš įvairių užsienio šalių, o pergalės sieks Lietuvai atstovaujanti...

  • Klaipėdos bibliotekoje – norvegų kalbos klubas
    Klaipėdos bibliotekoje – norvegų kalbos klubas

    Klaipėdos apskrities Ievos Simonaitytės viešojoje bibliotekoje startuos norvegų kalbos klubas. Užsiėmimuose klaipėdiečiai susipažins su norvegų kultūra, išmoks pagrindines frazes, tobulins šnekamosios kalbos įgūdžius bei suži...

  • Sakurų parke teks keisti šviestuvą
    Sakurų parke teks keisti šviestuvą

    Uostamiesčio Sakurų parko lankytojai kartais praneša apie parko teritorijoje užfiksuotas problemas. Pastaruoju metu pastebėtas sudaužytas šviestuvas, o netoliese – atviras šulinys. Parke niokoti inventorių galėjo ir piktavalia...

  • Už žmonių gelbėjimą – 4,3 tūkst. eurų bauda?
    Už žmonių gelbėjimą – 4,3 tūkst. eurų bauda?

    Praėjusių metų pavasarį Vakarų Lietuvą kamavęs potvynis Šventosios seniūnės pavaduotojui atsirūgo įspūdinga bauda – beveik 4,3 tūkst. eurų. Žmogus aplinkosaugininkų buvo nubaustas už tai, kad pumpavo vandenį iš užlieto sk...

  • Paluckas sureagavo į Neringos mero siūlymą statyti tiltą į Kuršių neriją
    Paluckas sureagavo į Neringos mero siūlymą statyti tiltą į Kuršių neriją

    Neringos merui iš naujo keliant idėją pastatyti tiltą į Kuršių neriją, premjeras Gintautas Paluckas tikina šiai idėjai nepritariantis. Anot jo, tai nebūtų racionalus sprendimas. ...

  • Klaipėdoje – ažiotažas dėl eglutės
    Klaipėdoje – ažiotažas dėl eglutės

    Klaipėdiečiai trečiadienį puolė dalintis vaizdo įrašu, kuriame užfiksuoti du vyrai, verčiantys viešoje vietoje eglutę. Žmonės piktinosi, kad vidury dienos kažkas vagia žaliaskarę, tačiau paaiškėjo, kad kalėdinę eglutę i&...

  • Klaipėdos savivaldybė parlamentarams suteiks patalpas
    Klaipėdos savivaldybė parlamentarams suteiks patalpas

    Trims Seimo nariams – „valstietei“ Ligitai Girskienei, konservatoriui Audriui Petrošiui ir „aušrietei“ Daivai Petkevičienei, išrinktiems vienmandatėse uostamiesčio apygardose, savivaldybė planuoja suteikti...

Daugiau straipsnių