- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Įprasta, kad uostai yra statomi nuo molų ir krantinių, tačiau Šventojoje viskas yra atvirkščiai.
Sukrapštė pinigų aikštelei
Palangos savivaldybė taip pat norėtų Šventosios uostą atstatyti taip, kaip tai daro visi – nuo molų ir krantinių. Tam ji neturi pinigų, o Lietuvos valdžia nuo šio uosto tarsi nusiplovė, viską palikusi savivaldai.
Šiomis dienomis paskelbtas konkursas dėl Šventosios uosto automobilių stovėjimo aikštelės statybos. Tam numatyta šiek tiek per 400 tūkst. eurų suma. Tai yra nedidelė pinigų suma, kurią sugeba sukrapštyti savivaldybė.
Dešimčiamilijoninių sumų Šventosios uosto molams įrengti Palangos savivaldybė neturi iš kur paimti. Su viltimi dar vis laukiama, kad gal šalies valdžia suras pinigų kokiame nors Vyriausybės fonde.
Šalies valdžiai jau turėtų būti nesmagu dėl Šventosios uosto, kuris jau ne vieną dešimtmetį yra apleistas auksinės vertės Lietuvos pajūryje, kurio turime labai mažai.
Istorija: prisimenamas ir toks Šventosios uostas, kuriame karaliavo žvejai. Socialinių tinklų nuotr.
Atsinaujinimas Prieplaukos gatvėje
137 vietų automobilių stovėjimo aikštelė Šventosios uoste bus įrengiama 4 847 kv. metrų plote Prieplaukos gatvėje. Pats projektas parengtas jau prieš ketverius metus, tačiau jo vienam iš etapų įvykdyti pinigų atsirado tik dabar.
Šalies valdžiai jau turėtų būti nesmagu dėl Šventosios uosto, kuris jau ne vieną dešimtmetį yra apleistas auksinės vertės Lietuvos pajūryje, kurio turime labai mažai.
Pagal projektuotojų teiginius, ne pati geriausia yra ir į menamą (nes realiai jo nėra) Šventosios uostą vedanti Prieplaukos gatvė. Asfalto būklė prasta, šaligatvio borteliai ištrupėję.
Dalis automobilių stovėjimo aikštelės prie Šventosios uosto buvo įrengta jau seniau. Ji susisietų su naujai planuojama įrengti aikštele.
Nors realiai nėra uosto, vasarą toje vietoje žmonių trauka yra didelė. Tai tik įrodo, kad jei Šventojoje atsirastų uostas, trauka dar išaugtų daugybę kartų, nes žmonės mėgsta lankyti sukultūrintas vietas prie jūros.
Planuojama, kad įrengiama automobilių stovėjimo aikštelė bus su įvažiavimais iš asfalto, o pačios automobilių stovėjimo vietos bus įrengiamos iš betoninių trinkelių.
Jei pavyktų greitai surasti statytojus, aikštelė gali būti įrengta per 5–6 mėnesius.
Prie aikštelės planuojama įrengti naujas želdinių zonas. Siūloma sodinti nedideles dekoratyvines, pavasarį gražiai žydinčias obelis.
Vizija: Šventosios uostas gražiai atrodo tik projektuose. Socialinių tinklų nuotr.
Savivaldai „neįkandami“ etapai
Planuojamas automobilių aikštelės įrengimas yra vienas iš mažiausių viso Šventosios uosto atkūrimo projekto darbų.
Visas Šventosios uosto atkūrimas apima net 6 etapus. Pirmuoju etapu visuose dokumentuose įrašyta uosto molų statyba ir farvaterio gilinimo darbai. Tai daugiausia pinigų reikalaujantys darbai, kurie apima apie 60–70 proc. visos Šventosios uosto atkūrimo sąmatos dalį.
Preliminariai buvo skelbta, kad atkurti Šventosios uostą kainuotų apie 60 mln. eurų. Dabar ta kaina gali būti pasikeitusi, nes uostų statybos darbai, kaip ir kitos statybos, smarkiai brango.
Palangos miesto savivaldybė yra apsibrėžusi įrengti tik automobilių stovėjimo aikšteles ir būtinus uosto inžinerinius tinklus. Iš žuvininkystės fondo lėšų dar įrengta su žvejyba susijusi Šventosios uosto infrastruktūra.
Visa kita, o ypač kas susiję su Šventosios uosto jūrinės dalies įrengimu (molai, vakarinė ir rytinė krantinės, švartavimo įranga, akvatorijos gilinimas), yra už Palangos savivaldybės galimybių ribų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Po gaisro Palangoje šeimai padės savivaldybė: savo bendruomenės narių vienų bėdoje nepaliekame
Palangos meras Šarūnas Vaitkus pranešė, kad po nelaimės Sodų gatvėje, kai sprogusi paspirtuko baterija sukėlė gaisrą daugiabutyje, šeimai padės savivaldybė, įmonės ir savanoriai. ...
-
Tiesiant dviračių taką Klaipėdoje bus naudojamas šlakas3
Tiesdama dviračių taką, uostamiesčio valdžia skelbia jo įrengimui pirmą kartą panaudosianti deginant nepavojingas atliekas susidariusį šlaką. ...
-
Lietuvos jūrinė inžinerinė pramonė pristatyta NATO renginiuose Vašingtone3
Prie šalies vadovų delegacijos, kuri liepos 9–10 d. Vašingtone dalyvavo NATO viršūnių susitikime, buvo pakviesti prisijungti ir Lietuvos pramonės atstovai. Jūriniam inžineriniam sektoriui renginiuose atstovavo Vakarų laivų ga...
-
Maudynės – tik tam skirtose vietose
Penkios oficialiai įteisintos vietos – tiek uostamiestyje yra paplūdimių, kur klaipėdiečiai gali saugiai maudytis. Bendras paplūdimio ilgis, kur budi gelbėtojai, sudaro beveik 8 tūkst. metrų, bet kai kurie miestiečiai, pažeisdami taisykles, ma...
-
Neveikianti švieslentė Šilutės plente – orų pasekmė2
Jau kurį laiką Rasos stotelėje, esančioje Šilutės plente, neveikia švieslentė, rodanti autobusų grafikus. Ši švieslentė – ne vienintelė tokia Klaipėdoje, neveikiančių yra ir daugiau. Veikiausiai viena pagrindinių ...
-
Ant Biržos tilto – baudų rekordininkas16
Klaipėdiečių dėmesį patraukė prie Biržos tilto prieš eismą sustojęs policijos automobilis. Iš jo išlipę du pareigūnai nuskubėjo prie čia sėdinčio vyriškio, kuris, kaip paaiškėjo, policijai žinomas ir yra jau ...
-
Kas skatina psichologinį smurtą?
Klaipėdos socialinės ir psichologinės pagalbos centro įkūrėja bei ilgametė vadovė Dalia Puidokienė kol kas negali džiaugtis mažėjančiais smurto atvejais artimoje aplinkoje, nors statistikos duomenys ir rodo šioje srityje pozityvesnes tenden...
-
Jūros šventė – ne už kalnų
Jau paaiškėjo keletas detalių apie 90-mečio jubiliejų šiemet mininčios Jūros šventės renginių programą. Organizatoriai liepos 26–28 d. kvies ne tik į tradicija tapusią eiseną, laivų paradą, bet ir į koncertus, edukacin...
-
Pamirškite šluotą – jau yra efektyvesnis būdas valyti daugiabučių laiptines
„Mano BŪSTO“ klientai pirmieji Lietuvoje jau gali išbandyti naujovę – laiptinių siurbliavimą. Atlikus pirmuosius bandymus paaiškėjo, kad toks valymo būdas yra 4 kartus efektyvesnis už įprastą patalpų šlavimą sa...
-
Ramioms vietoms – tyliosios zonos žymėjimas3
Uostamiestyje yra kelios vietos, pažymėtos ženklu „Tylioji zona“. Vieni mano, kad tokie ženklai įrengti gyventojų prašymu, kiti teigė, kad jie atsirado, nes tose vietose kitaip nepavyko nuraminti triukšmadarių. Visgi priežast...