Pensininkui už elektrą – nokautuojanti sąskaita

Klaipėdos rajono gyventoją šokiravo gauta elektros sąskaita. Pensininkas už elektrą buvo permokėjęs, tad ilgą laiką sąskaitose įmonė „Ignitis“ nurodydavo tūkstantinę permoką. Tačiau vos tik buvo sumontuoti išmanieji elektros skaitikliai, vyras sulaukė šokiruojančios sąskaitos – 4,5 tūkst. eurų.

Patyrė insultą

Pensininkas Juozas iš Priekulės seniūnijos sutartį su nepriklausomu elektros tiekėju – įmone „Ignitis“ pasirašė 2020 m. Žmogus pasirinko dviejų laiko zonų tarifų planą.

„Vienintelė klaida ta, kad tėvukas – senas žmogus ir nedeklaruodavo rodmenų, mokėjo pagal vidutinį mėnesio suvartojimą“, – „Klaipėdai“ nemalonią istoriją pasakojo senolio dukra Alma.

Pensininkas nesijaudino ir tikėjosi, kad metų pabaigoje elektros rodmenys „išsilygins“.

„Taip ir nutiko, jis gavo sąskaitą, kurioje buvo įrašyta 1,2 tūkst. eurų permoka. Tėvelis nustojo mokėti, nes sąskaitose – minusas, o tai reiškia, kad buvo permokėta“, – įvykių chronologiją prisiminė Alma.

Pensininką pernai pavasarį ištiko insultas, žmogus turėjo išgyventi širdies operaciją.

„Jam ne elektra tuos mėnesius galvoje buvo. Tačiau didelės grėsmės niekas nenujautė, iki pat praėjusių metų spalio sąskaitose figūravo minusinė suma“, – pasakojo Alma.

Liepė kreiptis į ESO

Praėjusių metų rugsėjį pensininkas iš „Ignitis“ sulaukė sąskaitos su pažymėta permoka, o jau spalį jam buvo paskaičiuota nauja 4 564 eurų sąskaita už elektrą.

„Žinoma, kad šokiravo. Čia bet kas insultą gautų“, – pripažino pensininko duktė.

Paaiškėjo, kad 2022 m. spalio 4 d. buvo pakeistas elektros skaitiklis, sumontuotas išmanusis.

Žinoma, kad šokiravo. Čia bet kas insultą gautų.

„Gavę tokią sąskaitą, kreipėmės į įmonę „Ignitis“. Šie siuntė pas energijos skirstymo operatorių ESO. Nes įmonė „Ignitis“ tik sąskaitas išrašinėja, o jas siunčia pagal ESO pateiktus rodmenis“, – pasakojo Alma.

Iš ESO gyventojai išgirdo patikinimą, kad montuojant išmaniuosius skaitiklius buvo sutikslinti rodmenys, tad ir sąskaita klientas esą neturėtų labai stebėtis.

„Tačiau mums kyla klausimų. Gavę metų elektros suvartojimo išklotinę, matome, kad skaitiklio rodmenys staiga pasikeičia 2022 m. kovą, visai ne tada, kai buvo montuotas naujas skaitiklis. Ir nuo tada atsiranda daugiau nei 1,2 tūkst. eurų permoka sąskaitose“, – rodydama dokumentus tikino pensininko dukra.

Kilo klausimų

Gyventojai ne vieną kartą klaidžiojo nuo ESO iki įmonės „Ignitis“ durų. Pasak klientų, jie visur išgirsdavo miglotus atsakymus.

„Niekas dorai nepaaiškino, kodėl taip nutiko. Susidaro įspūdis, kad niekas neanalizavo šios situacijos. Mums kyla įtarimas, gal nurašant skaitiklio rodmenis galėjo įsivelti klaida“, – svarstė moteris.

Praėjusių metų kovo mėnesį elektros suvartojimo išklotinėje skaitiklių rodmenys staiga sumažėjo 4,3 tūkst. kilovatvalandžių.

„Nuo balandžio ir buvo siųstos minusinės sąskaitos. Elektros suvartojimo išklotinėje buvo nurodoma, kad per mėnesį buvo skaičiuojamas po 72 kWh suvartojimas, nebuvo skirstoma, kur dieninis, kur naktinis suvartojimas“, – stebėjosi moteris.

Staiga praėjusių metų spalį, kai buvo įdiegtas išmanusis elektros skaitiklis, sąskaitoje atsirado 7,4 tūkst. kilovatvalandžių suvartojimo žyma.

Atsakomybė – tik klientui?

Žmonėms ėmus aiškintis situaciją, nustebino ir tai, kad „Ignitis“ sąskaitos skiriasi.

„Iš pradžių gauta 4 391 euro sąskaita. Po to jau išrašyta 4 564 eurų sąskaita. Pritaikius kompensaciją, galutinė sąskaita siekė 2 555 eurus“, – stebėjosi gyventojai.

Tačiau, jei remiamasi elektros tiekėjo paaiškinimu, kad gyventojas pats atsakingas už elektros rodmenų pateikimą, kyla klausimas – kodėl vieną mėnesį „Ignitis“ sąskaitoje – 1 113 tūkst. eurų permoka, o jau kitą mėnesį pensininkui liepiama sumokėti 4 564 eurus?

Ar elektros tiekėjas nėra atsakingas už tikslių sąskaitų siuntimą klientui?

Pareigos: ESO atstovas P. Kalmantas įsitikinęs, kad problemų būtų išvengta laiku deklaruojant suvartotos energijos duomenis. T. Biliūno / BNS nuotr.

Nedeklaravo rodmenų

Įmonės ESO Ryšių su visuomene projektų vadovas Paulius Kalmantas akcentavo, kad vartotojas turi pareigą kas mėnesį deklaruoti energijos apskaitos prietaisų rodmenis.

„Nebent objekte yra įrengta automatizuota apskaita arba atsiskaitoma pagal vidutinį suvartojimą. Rodmenis reikia deklaruoti iki kiekvieno mėnesio paskutinės dienos imtinai, tačiau patariama nelaukti paskutinės minutės. Patirtis rodo, kad įvairių problemų padės išvengti laiku ir periodiškai deklaruojami apskaitos prietaiso, skaitiklio, duomenys. To nepadarius laiku, neapmokėtos kilovatvalandės pagal galiojančią tvarką turi būti apmokėtos aktualiu ir galbūt brangesniu tarifu“, – priminė ESO atstovas.

Rodmenis reikia deklaruoti iki kiekvieno mėnesio paskutinės dienos imtinai, tačiau patariama nelaukti paskutinės minutės.

P. Kalmantas, komentuodamas šį konkretų atvejį, patikino, jog būtent rodmenų nedeklaravimas ir lėmė tai, kad susidarė labai jau kebli situacija pensininko atžvilgiu.

„Galime drąsiai teigti, kad problemų būtų išvengta laiku deklaruojant suvartotos energijos duomenis. Šis konkretus klientas nuo to laiko, kai pasirinko nepriklausomą tiekėją, nedeklaravo rodmenų, todėl sąskaitos buvo išrašomos pagal suvartojimo vidurkį“, – patikino įmonės atstovas.

Klaidos neįžvelgia

Pasak ESO atstovo, keičiant skaitiklį, inžinierius užfiksuoja senojo skaitiklio rodmenis.

„Kitaip tariant, tiekėjui perduotas aktualus suvartotos energijos rodiklis, pagal kurį galima buvo išrašyti tikslią sąskaitą. Pasakyti, kada tiksliai susidarė skola ir kokia, negalime, šią informaciją turi tik tiekėjas. Tačiau patirtis rodo, jog pasitaiko atvejų, kai vartotojai visai nedeklaruoja duomenų arba ne kas mėnesį, o atvykęs skaitiklio keisti inžinierius užfiksuoja rodmenų neatitikimą, kuris gali būti ženklus. Pasitaiko atvejų, kai rodmenys nedeklaruojami kelerius metus, ir susidaro didelis kilovatvalandžių kiekis, už kurį nebuvo atsiskaityta“, – tikino P. Kalmantas.

Jis atkreipė dėmesį į tai, kad pats skolos ar išaugusios sąskaitos faktas visiškai nesusijęs su skaitiklio keitimu.

„Tiesiog to proceso metu inžinierius užfiksavo aktualų rodmenį, ko ilgą laiką nedarė klientas. Pakeitus skaitiklį, tiekėjas automatiškai gauna skaitiklio rodmenis, deklaruoti nebereikia“, – aiškino atstovas.

ESO įsitikinę, kad nuimant skaitiklį ir nurašant rodmenis klaida tikrai neįvyko.

„Skaitiklio patikrinimas įvyko dar 2022 m. kovo mėnesį. Fiksuoti 23 263 kWh. Skaitiklio patikrinimas ir keitimas įvyko praėjusių metų spalio 4 d. Skaitiklis rodė 30 414 kWh. Tuo metu sutikrintas skirtumas nuo 23 263 iki 30 414 kWh. Naujas skaitiklis pastatytas nuo 0 kWh. Nuo naujo skaitiklio pastatymo fiksuota: 10 mėn. – 256 kWh, 11 mėn. – 379 kWh, 12 mėn. – 348 kWh už mėnesį“, – skaičius patikslino P. Kalmantas.

Išreiškė tik apgailestavimą

Įmonės „Ignitis“ atstovė Laura Beganskienė pateikė itin lakonišką atsakymą į žurnalistų užklausą.

„Ignitis“ sąskaitas klientams pateikia remdamasis klientų deklaruotais elektros skaitiklio rodmenimis, jei jie neturi išmaniosios apskaitos arba jei išmanioji apskaita jau įdiegta – duomenimis, kuriuos pateikia operatorius“, – vienu sakiniu į užklausą atsakė „Ignitis“ atstovė.

Paklausus dar kartą, ar įmonė bent jau aiškinosi šio konkretaus atvejo aplinkybes, L. Beganskienė papildė atsakymą dar keturiais sakiniais.

„Labai apgailestaujame dėl susidariusios situacijos. Tokios situacijos paprastai susidaro, kai kurį laiką klientas nedeklaruoja skaitiklio duomenų, o patikrinimo metu paaiškėja, kad suvartojimas buvo didesnis nei vidurkis. Todėl visada rekomenduojame klientams deklaruoti skaitiklių rodmenis kiekvieną mėnesį. Suprantame, kad situacija nemaloni, todėl artimiausiu metu susisieksime su klientu ir dar kartą pasiaiškinsime situaciją“, – atsakė L. Beganskienė.

Pensininkas sulaukė panašaus turinio atsakymo į savo klausimus ir tikino, kad aiškumo jam jie nesuteikė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
Eilinis dar vienas straipsnis apie bukus zmones, kurie naudojasi elektra bet nemegsta deklaruoti jos sunaudojimo, paskui iesko durniu, kai israsoma saskaita uzsimoketi.

To Antaninai

To Antaninai portretas
Niekas taves nevercia elektros tureti. Atsijunk ir nereikes nieko deklaruoti.

Hahaha

Hahaha portretas
>>>>>>>>>Vienintelė klaida ta, kad tėvukas – senas žmogus ir nedeklaruodavo rodmenų, mokėjo pagal vidutinį mėnesio suvartojimą“,
VISI KOMENTARAI 143

Galerijos

Daugiau straipsnių