Požiūrio ir investicijų į uostus skirtumai

Iš karo Ukrainoje didelę naudą dėl krovinių tranzito gavusi Lenkija milijardais zlotų didina investicijas į savo jūrų uostus.

Skirtingas požiūris į korupciją

Lenkijos infrastruktūros ministerija pranešė, kad 2025 metais jūrų ekonomikos vystymui skirs 2,1 mlrd. zlotų (apie 490 mln. eurų). Kitais metais Lenkijoje numatoma skirti jūrų ekonomikos vystymo suma yra net 23,6 proc. didesnė nei buvo naudojama 2024 metais.

Lenkijos masteliais tai yra dideli pinigai, juo labiau kad pas juos nėra tokio „atkatų“ lygio kaip Lietuvoje.

Lenkijoje statybos vyksta daug efektyviau – stadionai, uostai ar kitokia infrastruktūra statoma ne 2–3 kartus išpūstomis, o realiomis rinkos kainomis.

Verta prisiminti, kad Lenkijoje buvo atvejis, kai gerokai išaugo laivų plaukimo perkasos iš Baltijos jūros į Vyslos marias kaina. Dėl to Lenkijos prokuratūra iškėlė bylą, kur tarp kaltinamųjų atsirado ir Lenkijos transporto ministras.

Tai įrodo, kad Lenkijoje yra ginamas viešas interesas ir neleidžiama privatiems asmenims „šildytis“ rankas prie valstybės pinigų. Lietuvoje korumpuoti politikai ir jų bendrai sudarydavo sąlygas vieni kitiems glemžtis valstybės pinigus. Įtakingųjų politikų žmonos vadinamos sėkmingomis verslininkėmis, nors visiems aišku, kad neteisėtas praturtėjimas vyko valstybės pinigais.

Statybos išoriniuose uostuose

Apskritai, Lenkija pastarąjį dešimtmetį nuolat didino investicijas į savo uostus. Prioritetas būdavo skirtas Gdansko uostui. Jis prieš 10-metį krovė mažiau nei Klaipėdos uostas, o dabar vienintelį mūsų šalies uostą lenkia 2–3 kartus.

Kai Klaipėdos uostas dėl valstybės padarytų grubių klaidų per pastaruosius metus tik stebėjo, kaip netenka milijonų tonų krovinių, Lenkijos uostai skaičiavo pelnus iš karo Ukrainoje ir žymiai išaugusio tranzito.

Jei iki šiol Lenkijoje pagrindinės investicijos būdavo į Gdansko uostą, tai 2025 m. padėtis realiai keisis. Lenkai skelbia, kad 2025 m. jie planuoja pradėti trijų naujų išorinių uostų terminalų statybas.

Klaipėdos uostas dėl valstybės padarytų grubių klaidų per pastaruosius metus tik stebėjo, kaip netenka milijonų tonų krovinių, o Lenkijos uostai skaičiavo pelnus iš karo Ukrainoje ir žymiai išaugusio tranzito.

Pirmiausiai vyks Gdanske jau veikiančio Baltijos konteinerių terminalo trečiosios (T3) konteinerių laikymo aikštelės statyba iš Gdansko įlankos supiltame žemės plote.

Išorinio uosto statyba nuo teritorijos supylimo, molų rekonstrukcijos prasidės ir Gdynės uoste. Jame planuojamos ir didžiulės investicijos į privažiavimo kelius. Įrenginėjamas vadinamasis Raudonasis kelias, kuris Gdynės uostą pavers ir Lenkijos karinės infrastruktūros uostu. Numatoma, kad naujasis išvažiavimas į Lenkijos nacionalines trasas bus pritaikomas karinei mobilizacijai.

Apie naujo konteinerių terminalo statybų pradžią prabilta ir Lenkijos Svinouiscio uoste. Jame naujas konteinerių terminalas išoriniame uoste numatytas šalia dabar veikiančio suskystintų gamtinių dujų terminalo.

Konteineriai ir vėjo jėgainės

Lenkijos uostuose, skirtingai nei Klaipėdoje, uostų plėtra vyksta į išorę iš Gdansko įlankos Gdanske ir Gdynėje arba iš Baltijos jūros Svinouiscio uoste atkovojant teritorijas iš vandens.

Trijuose Lenkijos jūrų uostuose pagrindinės investicijos numatomos į tas teritorijas, kur planuojama naujai statyti arba plėsti konteinerių terminalus.

Ryškus investicijų didinimas į uostų infrastruktūrą, o ypač į konteinerių terminalus, susietas su tuo, kad lenkai žino, jog pas juos ateis naujų konteinerinės laivybos linijų, ir pirmiausia iš Kinijos. Ne veltui naujai išrinkta ir suformuota Lenkijos politikų valdžia lankėsi Kinijoje, kur juos priėmė aukščiausiu lygiu.

Ką su Kinija darė Lietuva? Vienas itin pasipūtęs politikas, kuris, anot šalies Prezidento, nevaldo liežuvio, tiesiog supykdė Lietuvą su Kinija. Rezultatas toks, kad kiniškos prekės į Lietuvą turi atvykti per Lenkiją, kai kuriais atvejais – per Estiją.

Lenkijoje į verslą, o ypač susietą su jūra, yra daug praktiškesnis požiūris. Lenkijoje yra aiškiai žinoma, ko ji nori ir kokios ateities gali tikėtis jūriniame versle.

Lenkai uostuose stato konteinerių terminalus, gerina privažiavimo į uostus kelius. Kaip ir Lietuvoje vystomi jūrų vėjo jėgainių parkų statybos ir aptarnavimo infrastruktūros terminalai. Lenkija bent jau Baltijos jūros regione, įskaitant ir Gdansko įlanką, planuoja turėti bene didžiausią kiekį vėjo jėgainių parkų.

Neteko girdėti, kad lenkai uostuose statytų kokius nors administracijos rūmus, kaip tai rengiamasi daryti Lietuvoje.

Klaipėdos uosto pietinėje dalyje, toliausiame taške nuo uosto vartų, taip pat rengiamasi statyti konteinerių terminalą. Skirtumas tik tas, kad lenkams suplovus žemes Gdansko įlankoje ar Baltijoje prie Svinouiscio beveik nereikės gilinti laivybos kelių į naujus terminalus. Tuo tarpu Klaipėdos uostas ir toliau brangiai grandys Klaipėdos uosto dugno moreninį molį iki 17 metrų gylio iki pat Kuršių marių arba Kiaulės Nugaros.

Viską sudėliojus nėra ko stebėtis, kad lenkai už sąlyginai mažesnius pinigus sugeba žymiai efektyviau vystyti uostų infrastruktūrą nei Lietuva.



NAUJAUSI KOMENTARAI

>:(

>:( portretas
taigi mafai uostą jama:D) Kad prixwatizuot taigi reikia kad jis nusiristų iki bankroto, nusustų ir sullaukėtų..Tada galėsi, rodydamas pirštu, pasakyt - ,,nėra blogesnio šeimininko už valstybinį valdymą. Būtinai reikia perleist tikram šeimininkui kuris tvarkysis ir valdys kur kas geriau" :D) O kaip geriau, mes kiekvienas matom, kai atgavus Nepriklausomybę iš viso didžiulio Lietuvos turto ir pramonės neliko nieko. Išdraskė, kažkiek padirbo, ir viską pardavę išvarė gyvent į užsienį. Kaip pvz. Trinkūnų gaujos pagrindiniai ar kiti i juos panašūs:D)

:(

:( portretas
ir pas mus galėjo viskas eiti į priekį, bet su dideliu liūdesiu ir pavydu lenkams tenka pripažinti, kad dabar mes einam visiškon šiknon. ir..... lyg dar to maža būtų, beveik pusė gyventojų vėl BBD ant rinkimų ir liko namie, ko pasekoje yra didelė tikimybė, kad perrinks pedopartiją, o jeigu ir neperrinks tai jie turės stiprią opoziją seime, kurios pagalba vėl stabdys viską, ko imsis naujasis seimas. žodžiu, kažkoks užburtas ir užkeiktas ratas

Ką portretas
Ten uostai kerti su kibiru lenkų sieną į ubagyną ir atšoka fantazija vagių lizdas šita sovietinė skylė
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

  • Neringos savivaldybė prašys UNESCO lėšų krantinių rekonstrukcijai: tam reikėtų 40 mln. eurų
    Neringos savivaldybė prašys UNESCO lėšų krantinių rekonstrukcijai: tam reikėtų 40 mln. eurų

    Sausio pradžioje dėl pasenusių ir nepakankamai aukštų krantinių Kuršių marios užliejo Nidą, Pervalką ir Juodkrantę. Todėl reaguodama į tai Neringos savivaldybė planuoja dėl krantinių rekonstrukcijai reikalingų lėšų kreipt...

  • Pajūrio kempingas turi perspektyvą: juo mėgaujasi ne tik lietuviai
    Pajūrio kempingas turi perspektyvą: juo mėgaujasi ne tik lietuviai

    Giruliuose esančio kempingo veikla yra pelninga. Per trejus metus pajamos iš kempingo veiklos išaugo daugiau nei penkis kartus. Tai paaiškėjo po atlikto audito. Pajūrio kempingą yra pamėgę tiek lietuviai, tiek užsieniečiai. ...

  • Medžiai irgi kuria miesto istoriją
    Medžiai irgi kuria miesto istoriją

    Klaipėdos universiteto biologas Egidijus Bacevičius, uostamiestyje ėmęsis ieškoti ir aprašyti vardinius bei ypatingoms progoms pasodintus medžius, suprato – šis darbas neturi pabaigos, kaip jos neturi ir miesto istorija. ...

  • Rietavo policijos komisariatui vadovaus Donatas Lukas
    Rietavo policijos komisariatui vadovaus Donatas Lukas

    Konkursą Rietavo policijos komisariato vadovo pareigoms užimti laimėjo Donatas Lukas, paskelbė Klaipėdos rajono Vyriausiasis policijos komisariatas (VPK). ...

  • Uostamiestyje bus šilčiau
    Uostamiestyje bus šilčiau

    Baigiantis sausiui, uostamiestyje vyraus nežiemiška oro temperatūra, nestiprūs vėjo gūsiai, taip pat sulauksime lietingų dienų, tad apskritai sausio pabaiga labiau primins vėsų rudenį. Anot sinoptikų, paskutinis kalendorinės žiemos mėnuo, ...

  • „Okinaviečiams“ – šūsnis įvertinimų
    „Okinaviečiams“ – šūsnis įvertinimų

    Klaipėdos sporto klubo „Okinava“ sportininkai, treneriai ir teisėjai metiniame Kyokushin karate federacijos renginyje gavo gausybę apdovanojimų už 2024 metais pasiektus rezultatus. 2024 metų trenere išrinkta Diana Mačiūtė, kurios au...

  • Susitikimas moksleiviams paliko įspūdį
    Susitikimas moksleiviams paliko įspūdį

    „Aukuro“ gimnazistai viešėjo dienraščio „Klaipėda“ redakcijoje. Vizito metu moksleiviai susipažino su žurnalistų darbo specifika ir profesiniais iššūkiais. Po viešnagės gimnazistai pripažino s...

  • Sportui Palangoje – prioritetas
    Sportui Palangoje – prioritetas

    Palanga – vienas nedaugelio Lietuvos miestų, kuriame vaikai sporto treniruotes lanko nemokamai. Palangos meras Šarūnas Vaitkus įsitikinęs – palangiškiai turi kuo pasidžiaugti, kartu neatmeta realybės ir yra pasiryžęs spręsti ...

  • Auga išvykstančiųjų iš uostamiesčio skaičiai: kur kraustosi klaipėdiečiai?
    Auga išvykstančiųjų iš uostamiesčio skaičiai: kur kraustosi klaipėdiečiai?

    Per pastaruosius kelerius metus stebimi ir toliau augantys išvykstančiųjų iš uostamiesčio skaičiai. Klaipėdos priemiestį ar aplink esančias gyvenvietes, Kretingą gyventojai renkasi vis dažniau. Veikiausiai žmonės kraustosi į nuosavus...

  • Apie Atgimimo aikštę – Seimo nariams: tai yra nenormalu
    Apie Atgimimo aikštę – Seimo nariams: tai yra nenormalu

    Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus vakar Vilniuje dalyvavo Seimo nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto posėdyje ir kalbėjo apie nenormalią padėtį dėl vis dar neišminuotos uostamiesčio Atgimimo aikštės. ...

Daugiau straipsnių