Susisiekimo ministerijos akiratyje – „Klaipėdos autobusų parkas“

  • Teksto dydis:

Praėjusią savaitę Klaipėdoje su darbiniu vizitu lankėsi Lietuvos respublikos susisiekimo ministerijos delegacija. Vienas iš pasirinktų viešnagės tikslų – susipažinti su uostamiesčio savivaldybei priklausančios bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ (KAP) inovacijomis bei aktualijomis.

Žinia, lapkričio mėnesį Susisiekimo ministerijos organizuojamuose „Žaliojo susisiekimo apdovanojimuose“ Klaipėda įvertinta už didžiausią proveržį vystant žaliąją infrastruktūrą. Transporto ekspertai apdovanojimą skyrė KAP kuruojamam projektui – elektra varomam katamaranui-autobusui, kuris kitąmet jau turėtų Danės upe plukdyti keleivius nuo Tauralaukio iki senamiesčio.

Viešėdami uostamiestyje ministerijos atstovai apžiūrėjo ir išbandė elektra varomą laivą, taip pat išsamiai susipažino su Klaipėdoje gaminamais ir KAP eksploatuojamais elektriniais autobusais „Dancer“. Visgi pagrindinis dėmesys buvo skirtas tarpmiestinio keleivių pervežimo reformai, kuri neišvengiamai palies visus Lietuvos vežėjus dirbančius šiame sektoriuje.

„Tai pirmas toks ministerijos vizitas mūsų įmonėje, ir, tikiuosi, ne paskutinis. Labai svarbu, kad šalies transporto sistemą kuruojantys ir teisės aktus rengiantys specialistai bendrautų su šią veiklą vykdančiomis įmonėmis“, – sakė Vaidas Ramanauskas, UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ generalinis direktorius. 

Pasak vadovo, prie šalyje susiformavusios tarpmiestinio susiekimo sistemos jau buvo pripratę ir keleiviai, ir šioje rinkoje dirbantys vežėjai. Per pastaruosius kelerius metus dėl koronaviruso pandemijos ir judėjimo ribojimų, kai žmonėms nebuvo leidžiama keliauti iš vienos savivaldybės į kitą, nusistovėjusi tvarka pakriko, vežėjai patyrė milijoninius nuostolius, teko atsisakyti dalies nepelningų maršrutų. Tad vykstanti tarpmiestinių maršrutų reforma vežėjams, tarp jų ir KAP, kelia klausimų dėl šio verslo ateities.

„Keleivių pervežimų verslas reikalauja didžiulių investicijų. Nė vienas vežėjas nepirks šimtus tūkstančius eurų kainuojančių autobusų, jei nebus užtikrintas, kad galės tam tikrą laiką aptarnauti konkretų maršrutą. Konkurencija šiame sektoriuje ir dabar yra didžiulė. Vežėjai stengiasi įsigyti kuo naujesnius komfortiškus autobusus, keleiviai yra pripratę prie esamų patogumų ir kelionių grafikų. Bet koks nepamatuotas valstybės institucijų sprendimas, sąlygų keitimas, gali pervežimų versle sukelti chaosą, pabloginti paslaugos kokybę, kelionių saugumą, netgi sužlugdyti daug metų veikiančias Lietuvos transporto bendroves. Tad tokie profesionalų susitikimai ir diskusijos – raktas į racionaliausius sprendimus“, – teigė V. Ramanauskas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Rita

Rita portretas
Laukia autobusu parko didelis pelnas,juk ES planuos visus persodinti i autobusus is masineliu,kad neterstu oro.Taigi sviesi ateitis autobusams

kur

kur portretas
Kur paskęsta rinkliava autobusų parke? Kur įrengtos stovėjimo aikštelės?

Pagrinde

Pagrinde  portretas
reikia Klaipėdos autobusu parke patikrint korupcijos lygi.T.y. kada pirkti, iš ko autobusai, kokio jie texninio stovio ir kiek kainavo. Galiu garantuot kad rastu labai įdomiu dalyku
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių