Žvyrkelių ir dulkių sumažės

  • Teksto dydis:

Susisiekimo ministerija pritarė naujai AB „Via Lietuva“ parengtai ir patvirtintai valstybinės reikšmės kelių su žvyro danga asfaltavimo programai. Ją sudaro beveik 750 km žvyrkelių, bendra vertė – 425 mln. eurų.

Nauja metodika

„Neasfaltuotų valstybinių kelių Lietuvoje yra apie 25 proc., o įgyvendinus šią programą jų turėtų likti apie penktadalį. Lėšų asfaltuoti valstybinius žvyrkelius, priklausomai nuo bendro kelių finansavimo, gaus visos savivaldybės, darbai numatyti 193 kelio ruožuose. Džiaugiuosi, kad rengiant programą intensyviai bendradarbiauta su savivaldybėms, o sprendžiant dėl konkrečių žvyrkelių asfaltavimo parinkimo savivaldybėms suteiktas didesnis svoris, nei buvo iki šiol“, – sakė Susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Naujoji žvyrkelių asfaltavimo programa buvo rengiama pagal atnaujintą ir patobulintą metodiką. Remiantis ja, į programą įtraukti tik socialiniu ir ekonominiu požiūriu atsiperkantys kelių ruožai. Šis kriterijus įvertintas atsižvelgiant į kelio intensyvumą, jo teritorijoje esančias mokymosi įstaigas ar įmones, gyventojų skaičių ir kitus kriterijus.

Taip pat į šios programos sudarymo procesą buvo įtrauktos ir šalies savivaldybės. Jų atstovai atliko savo teritorijoje esančių kelių su žvyro danga reitingavimą. Savivaldybės galėjo prisidėti sprendžiant, kuriuos kelių ruožus su žvyro danga reiktų asfaltuoti pirmiausia.

Bus papildomų atkarpų

„Rengiant naują kelių su žvyro danga asfaltavimo programą į procesą įtraukėme ir šalies savivaldybes, kurios padės užtikrinti, kad gyventojų poreikiai būtų atliepti tinkamai. Taip pat, atsižvelgę į anksčiau gautas Valstybės kontrolės rekomendacijas ir vertindami ribotą finansavimą keliams, į naują programą įtraukėme tik socialiniu ir ekonominiu požiūriu atsiperkančius kelių ruožus“, – teigė „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.

Lėšų asfaltuoti valstybinius žvyrkelius gaus visos savivaldybės, darbai numatyti 193 ruožuose.

Iki spalio vidurio taip pat planuojama patvirtinti rekonstruotinų ir remontuotinų rajoninių kelių ruožus, kurie bus papildomai įtraukti į žvyrkelių programą. Šis sprendimas priimtas atsižvelgus į lygiavertiškumo ir teisingumo principus, nes ne visose Lietuvos savivaldybėse yra valstybinės reikšmės kelių ruožų su žvyro danga arba ne visi keliai yra socialiniu ir ekonominiu požiūriu atsiperkantys.

Rekonstruotinų ir remontuotinų kelių ruožai šioje programoje sudarys papildomus 95 km. Kartu su kelių su žvyro danga ruožais, per visą programos laikotarpį bus sutvarkyta beveik 850 km valstybinės reikšmės rajoninių kelių.

Greitis, apimtis, lėšos

Naujos žvyrkelių asfaltavimo programos vykdymo greitis ir apimtis priklausys nuo kasmet skiriamo Kelių priežiūros ir plėtros biudžeto lėšų.

2018–2024 m. šalyje buvo išasfaltuota daugiau kaip 1 400 km valstybinės reikšmės žvyrkelių. Šių darbų kaina siekė 522,6 mln. eurų.

Šiuo metu Lietuvoje yra iš viso daugiau nei 5 tūkst. km kelių su žvyro danga. Siekiama, kad iki 2035 m. valstybinės reikšmės kelių su žvyro danga dalis sudarytų ne daugiau kaip 18,31 proc. bendro valstybinės reikšmės kelių ilgio.

Pagal patvirtintą naujos programos eiliškumą, pirmą kelių su žvyro danga asfaltavimo dešimtuką sudaro 3,790 km atkarpa Raseinių rajono savivaldybėje, 11,605 km – Šakių r., 6,342 km – Skuodo r., 1,973 km ir 0,278 km – Vilniaus r., 6,129 km – Trakų r., 4,201 km – Joniškio r.,  3,399 km – Prienų r., 1,895 km – Kelmės r. ir 4,823 km – Elektrėnų r.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Janina

Janina portretas
Kaip gali sumažėt, jau niekas su niekuo nebesusitvarko o tuo labiau žvirkeliai, kad juos sutvarkyt reikia ūkiško šeimininko, seniunijų keliukus suarė sporto mokslininkai ralistai,žmonių prašymų sutvarkyt kelius po ralių net negirdi ,neberašinėkit priešrinkiminiu pažadu

Anonimas

Anonimas portretas
Kaip eilini karta zapyskis griskabudis bus ismestas is tvarkimo

kamera radaras ir mentas trikojis

kamera radaras ir mentas trikojis portretas
kaip statyt radara zvirkelije ?...kamera nudulkes......isasfaltos ir iskart visos pakeles apzels kameromis ir radarais...a greitis kaip buvo taip ir bus ribotas ant 70... projektas neleidzia kelio paplatint...vadinasi ir greicio... galima tik sumazint... kuo labiau greiti riboji...tuo labaiau iskyla tikimybe kad atsiras lakstunas ir uzsiraus ant kameros radaro ir mento trikojo...vadinasi bus yplaukos i premijini onda...vadinasi kameru reikes daugiau ir bus atkatu... gerove... cia baisi strategija ...taktika... teorijas projektus reikia daryt letai, nes kitaip nebus kaip lesu ysisavint
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių