- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Dėmesys: parodos atidaryme, kur plakatus pristatė A.Vaitkus, uosto veikla ypač akylai domėjosi premjeras A.Butkevičius.
-
Prisiminimai: gyvenimo įspūdžiais apie veiklą Klaipėdos uoste dalinosi jūrų kapitonai A.Narmontas, R.Lučka ir V.Saulėnas.
-
Parodos „Uosto direkcijai 25: vakar, šiandien, rytoj“ dalyviai Vyriausybėje mielai fotografavosi su premjeru A. Butkevičiumi.
Vyriausybėje eksponuojama unikali plakatų paroda apie Klaipėdos uostą. Tarsi ant delno padėtas 25 metų jubiliejų švenčiančios Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos veiklos rodikliai ir ateities planai. Iš Vyriausybės paroda keliaus į Seimo rūmus, Susisiekimo ministeriją, šalies bibliotekas, mokslo ir švietimo įstaigas.
Dėkojo už pasitikėjimą
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus akcentavo kad sektoriuje dirba 58 tūkst. žmonių. Jis sukuria 6 proc. šalies bendrojo vidaus produkto.
„Esu dėkingas Vyriausybei ir Seimui, kad pasitikėjo mumis, neatėmė pinigų, leido juos naudoti investicijoms. Uostas valstybei per du metus davė 94 mln. eurų grąžą. Prisiminkime 2012 metus, kai iš uosto buvo paimti 34 mln. eurų, kurie pristabdė investicijas“, - pastebėjo A.Vaitkus.
Jis prisiminė, kad 2013 metų pradžioje pradėjo vadovauti Uosto direkcijai, kai joje buvo ypatinga situacija. Vėlavo Suskystintųjų gamtinių dujų terminalo statyba. Reikėjo skubiai išjudinti akvatorijos gilinimo darbus, iškasti 1,5 mln. kubinių metrų grunto.
„Esu dėkingas Vyriausybės vadovui Algirdui Butkevičiui ir Prezidentei Daliai Grybauskaitei, kurie SGD terminalo statybos kliuvinius ryžtingai šalindavo. Mūsų partneriai užsienyje stebisi, kad per tokį trumpą laiką pasistatėme modernų SGD terminalą“, - akcentavo A.Vaitkus.
Sėkmingą pastarųjų metų Klaipėdos uosto pasiekimą jis minėjo „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių paskirstymo centro statybos pabaigtuves. Prieš tai jo krantinės buvo statomos šešis metus su įvairiais trukdžiais. Atėjus į Uosto direkciją A,Vaitkui jos baigtos per metus. Statybos atvėrė visiškai naują Klaipėdos uosto veiklos erą.
„Kai užsienyje pasakojame, kokie laivai lankosi Klaipėdos uoste požiūris į mus iš karto kečiasi, atsiranda pagarba uostui“, - pasakojo A.Vaitkus, minėjęs Klaipėdoje apsilankiusį gigantą – 337 metrų ilgio konteinervežį „MSC Asia“.
Pasididžiavimo verti „Begos“ birių krovinių terminalas – maisto paskirstymo centras, Birių krovinių terminalo kompleksas, naujas Klaipėdos centrinis keleivių ir krovinių terminalas.
Investicijų grąža
„Per krizinį laikotarpį Klaipėdos uoste nebuvo pastatyta nei viena krantinė. Per pastaruosius 3 metus buvo atiduota naudoti 18 krantinių. Esu dėkingas uosto naudotojams, kurie sugebėjo patikėti mumis ir kurių nuopelnas yra didžiulis. Mes investicijas vykdome beveik šimtu procentų, o uosto kompanijos pastatė naujus sandėlius, įsigijo moderniausią krovos techniką, – bendradarbiavimu su uosto kompanijomis džiaugėsi A.Vaitkus.
Bendros veiklos rezultatas yra ir 2015 metais pasiekta rekordinė 38,5 mln. tonų Klaipėdos uosto krova. Dar geresni rezultatai fiksuojami šiemet.
„Ilgalaikio turto prieaugis ir krovos augimas parodo, kad tik investuodamas į uosto vystymą gali tikėtis grąžos. Sustotų investicijos uosto krovos rezultatai greičiausiai pradėtų kristi atgal“, - pastebėjo A.Vaitkus.
Klaipėdos uostas pastaraisiais metais vienas iš sėkmingiausiai panaudojo ES investicijas. Netgi buvo gauta dalis tų investicijų, kurių nesugebėjo pasinaudoti kitos transporto sektoriaus kompanijos.
„Iš anksto pasirengėme uosto šiaurinės dalies gilinimo projektus, tikėdami, kad gausime papildomą ES paramą. Rizikavome ir paskutiniais paramos naudojimo mėnesiais ėmėme ją. Neapsirikome. Uosto šiaurinės dalies laivybos kanalą pavyko pagilinti iki 15 metrų, o vartuose ir išorės kanale iki 15,5 metrų“, - teigė A.Vaitkus. Naujos veiklos sąlygos atsivėrė Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai, o po krantinių rekonstrukcijos ir „Klaipėdos naftai“.
Kaip tik šiomis dienomis uoste paaiškės dar vieno didžiulio viešojo pirkimo konkurso laimėtojas. Taps aišku, kas statys Smeltės pusiasalio nuo Malkų įlankos pusės apsauginę sienutę. Pastačius ją atsivers galimybės gilinti Malkų įlanką iki 14,5 metrų.
Uoste bus padarytas didžiulis darbas, gerokai palengvintos veiklos sąlygas Malkų įlankos bendrovėms. Apie tai, kad reikia sutvarkyti Malkų įlanką pastaruosius 15 metų tik buvo kalbama, o dabar jau bus pradėta ir realiai daryti.
Parodoje pristatyti dar didesni uosto veiklos planai iki 2022 metų. Planuose - perstatyti uosto vartus, išgilinti kanalą iki 17 metrų, įrengti uosto pietinius vartus.
Uostas virpina širdį
Parodos „Uosto direkcijai 25: vakar, šiandien, rytoj“ atidaryme prisiminimais dalijosi prie Uosto direkcijos kūrimo ištakų stovėjęs Valentinas Greičiūnas.
Jis gerais žodžiais minėjo susisiekimo ministrą Joną Biržiškį, pavaduotoją Algimantą Kišoną, transporto specialistus Virgį Kaupą, Janiną Žukauskienę, Juozą Darulį, Algirdą Šakalį, kurie prisidėjo kuriant Klaipėdos uosto veiklos dokumentus.
Svarbiausias dokumentas buvo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymas. Jis atvėrė kelius sėkmingai pertvarkyti uostą.
„Gerai kad uostas tapo valstybiniu, nors būta nuomonių jį padaryti municipaliniu“, - pastebėjo V.Greičiūnas. Jis akcentavo ir sėkmingą bendradarbiavimą su uosto kompanijomis, darbą su Lietuvos mokslininkais.
Lietuvos krovos kompanijų asociacijos viceprezidentas Rimantas Juška pastebėjo, kad „uosto kompanijų vadovams, darbuotojams Klaipėdos uostas yra ypatingas, keliantis gražius sentimentus“. Jo nuomone, vykstant uostą buvo priimta daug toliaregiškų teisingų sprendimų, kurie šiandien duoda rezultatus.
„Kalbant apie Klaipėdos uostą man širdis virpą. Žmonės, kurie dirba šiame uoste niekada nenustoja svajoti, nenustojo kurti“, - pastebėjo R.Juška.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pasižvalgykite: kaip atrodys naujieji Palangos J. Basanavičiaus gatvės šviestuvai
Iki birželio vidurio Palangos Jono Basanavičiaus gatvėje, aprėpiant Jūratės ir Kastyčio skverą bei Palangos tiltą, planuojama atnaujinti apšvietimą, įrengimo darbus už vieną eurą atliks konkursą laimėjusi žaliosios energetikos bendrov...
-
Žiemos išdaigos: Ventėje sužaliavo meškinis česnakas
Neįprastai šiltas sausis pažadino ne tik bites aviliuose. Ventės rage ėmė dygti girinės tulpės, sužaliavo meškinis česnakas. ...
-
Klaipėdos rajone bus pastatytos trys naujos ugdymo įstaigos
Netolimoje perspektyvoje Klaipėdos rajone planuojama statyti tris naujas ugdymo įstaigas. Skaičiuojama, kad jose atsiras papildomos 330 vietų rajono vaikams. ...
-
Senelis tapo legenda: papasakojo ir apie neįtikėtiną rankos istoriją
Keli tūkstančiai tapytojo Eugenijaus Kulviečio paveikslų yra pasklidę po visą pasaulį. Šį įstabų kūrėją likimas nubloškė į tolimąją Kolumbiją, tačiau jis visada norėjo grįžti į gimtinę. Dailininko svajonę įgyvendino jo a...
-
Orai pajūryje: gera naujiena ir permainos
Sinoptikai pajūriui kitą savaitę žada tik minimalų atvėsimą, tačiau gera naujiena ta, kad antroje savaitės pusėje dangų nušvies saulė. ...
-
Meras pasidalijo užfiksuotu vaizdu: jaunuolis į stadioną įvažiavo automobiliu
Kretingos rajono savivaldybės meras Antanas Kalnius pasidalijo praėjusio penktadienio vakarą Pranciškonų stadione užfiksuotu vaizdu. ...
-
Mokestis už automobilių statymą Karklėje – visus metus
Klaipėdos rajono savivaldybės taryba nusprendė pakeisti automobilių stovėjimo tvarką mokamose Karklės aikštelėse. Nuo gegužės 1-osios automobilių statymas prie Olando Kepurės bus mokamas visus metus. ...
-
Klaipėdos centre – nuodų porcija
Klaipėdietę sukrėtė Liepų gatvėje išvystas vaizdas – pievelėse keistai besielgianti moteris dėliojo mėsos gabalėlius, apvyniotus siūlu. Žmonės įtaria, kad mėsoje buvo paslėpti žiurkių nuodai. ...
-
Pergalę nukalė paskutinę minutę
Klaipėdos miesto krepšinio mėgėjų „Mano būsto“ taurės varžybose jėgas išmėgino į pirmą trejetą pretenduojančios komandos. ...
-
Klaipėdoje – ministro Sabučio mandagumo vizitas
Klaipėdoje lankėsi naujasis susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis, kurį domino Uosto direkcijos vykdomi projektai, artimiausi planai ir perspektyvos. ...