Europos uostus užvaldo narkotikų karteliai

Per uostus eina legalių krovinių srautai, tačiau, kaip aiškėja, vis labiau daugėja ir nelegalių krovinių „linijų“.

Narkotikai driekiasi iki Baltijos

Gerokai nustebino neseniai Belgijos leidinyje „Politico“ pateiktas Europos Sąjungos kriminalinės žvalgybos agentūros (Europolas) vadovės Catherine De Bolle interviu.

Ji pasakojo, kad narkotikais prekiaujantys pasaulio karteliai įsiskverbė į vieną iš Europos aukšto lygio jūrų uostų. Tai paaiškėjo, kai Europolas atskleidė narkotikų gabenimo į Europą schemas.

„Mes atradome uostą, kuriame visi buvo korumpuoti. Jei atsisakysime tam tikrų sferų, gali atsirasti situacijų, kai nusikaltėliai perims valdžią“, – sakė C. De Bolle.

Ji neminėjo nei uosto, nei šalies, kurioje jis yra, pavadinimo. Kadangi Europolas yra siejamas su ES aplinka, galima daryti prielaidą, kad nusikaltėlių užvaldomas uostas yra vienoje iš ES šalių.

Labiau įprasta, kad narkotikų srautai dažniau keliauja per pietinius Europos uostus. Tačiau yra nemažai ir Šiaurės jūros, netgi Baltijos jūros uostų, kur fiksuota atvejų, kai laivuose aptikti narkotikai.

Įprastai schema veikia taip, kad narkotikų partijos netgi iki kelių tonų svorio „įmontuojamos“ į kokio nors krovinio partiją ir tarsi legaliai keliauja su to krovinio dokumentais.

Daugiausiai išaiškinimų Hamburge

Europolas jau prieš kurį laiką buvo perspėjęs apie padidėjusį organizuoto nusikalstamo pasaulio susidomėjimą uostais.

Nors ir keista, bet nusikaltėliai esą labiau dėmesį kreipiantys į didelius uostus, kaip Roterdamas ar Antverpenas, nes nelegaliems krovinių srautams juose lengviau „įsitrinti“ tarp legalių krovinių. Antverpeno uoste konteineryje tarp medienos prieš kurį laiką buvo rastas palyginti didelis 7 tonų kokaino siuntinys iš Panamos. Roterdame buvo sulaikyta daugiau nei 1,5 tonos kokaino siunta.

C. De Bolle atkreipė dėmesį į tai, kad nusikalstamos grupuotės vis daugiau dėmesio skiria Ispanijos uostams.

Klaipėdos uostas nėra minimas kaip koks nors didesnis narkotikų gabenimo taškas.

Baltijos ir Šiaurės jūros regione išskiriami ir Vokietijos Hamburgo bei Lenkijos Gdansko uostai. Taip yra ir todėl, kad pastaruoju metu buvo fiksuoti faktai, kai šiuose uostuose sulaikytos narkotikų siuntos.

Hamburge 2021 m. buvo sulaikytas didžiulis net 16 tonų kokaino siuntinys iš Paragvajaus. Pernai dar vienas 2,6 tonų kokaino siuntinys, rastas tarp bananų, atkeliavo iš Kolumbijos.

Gdansko uostas nuskambėjo tada, kai jo prieigose paketai su narkotikais buvo išmesti į vandenį ir juos turėjo paimti narai arba koks nors pagalbinis laivas.

Ar kuris nors iš šių uostų gali būti tas, kurį neva užvaldė narkotikų prekybos karteliai? Vargu, nes jei uostas yra užvaldytas, narkotikų siuntos per jį greičiausiai keliautų tyliai, be jokių sulaikymų.

Lietuva nėra nesaugi

Ar tarp „užvaldytų“ uostų galėtų būti, tarkim, Klaipėdos uostas? Tikimybė yra itin maža. Į Klaipėdos uostą nėra tiesioginių laivybos linijų iš Lotynų Amerikos šalių, kurios daugiausia ir eksportuoja narkotikus.

Per pastaruosius 20 metų Klaipėdos uoste buvo atvejų, kai sulaikytos nedidelės partijos narkotikų.

2013 m. Klaipėdos uoste jūriniame konteineryje buvo rasti trys maišai su 116 kg kokaino. Prieš tai 2010 m. Klaipėdos uoste buvo sulaikyta 500 kg kokaino siunta. 2009 m. šiame uoste jūriniame konteineryje iš Panamos buvo rasta 40 kg kokaino, 2003 m. buvo sulaikyta 300 kg hašišo ir kokaino siunta.

Ta pati Europolo vadovė C. De Bolle yra teigusi, kad „Lietuva nėra nesaugiausia valstybė ES“. Ji yra užsiminusi, kad Lietuvoje daugiausia vykdomos operacijos, kurios yra susijusios su migrantų perėjimu per sieną iš Baltarusijos. Kita Europolo veiklos sritis Lietuvoje – operacijos, susijusios su narkotikų prekyba. Jos teigimu, Lietuva buvo naudojamasi kaip tranzito šalimi gabenti narkotikus į Rusiją.

Europolo vadovė C. De Bolle niekada neminėjo, kad, tarkim, koks nors didesnis narkotikų gabenimo taškas yra Klaipėdos uostas. Gali būti, kad 2009–2013 m. vyko narkotikų gabentojų žvalgyba Klaipėdos uoste siunčiant narkotikus nedidelėmis partijomis, daugiausia jūrų konteineriais. Tačiau, kai siuntos buvo išaiškintos ir konfiskuotos, narkotikų srautai per Klaipėdos uostą galėjo sustoti. Bent per pastaruosius 10 metų Klaipėdos uoste nebuvo fiksuoto nė vieno narkotikų sulaikymo atvejo.

Ne mažiau nei per Klaipėdos uostą buvo fiksuota ir narkotikų sulaikymo atvejų prie Lietuvos ir Lenkijos sausumos sienų. Europolas mini, kad Europoje atliekant narkotikų prekybos operacijas tarp kelių dešimčių nusikaltėlių yra ir lietuvių. Konkrečiai buvo sulaikyti lietuviškos grupuotės nariai, kurie Europoje vertėsi narkotikų prekyba. Jų veikla nebuvo susieta su Klaipėdos uostu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Nu tu tik pagalvok )

Nu tu tik pagalvok )  portretas
panašu į tokį uostų " užvaldymą " ir stumia šie liberalieji narkotikų dekriminilizavimo šalininkai seime , ania " konservatoriai" , liberalai ir " laisvūnai " su raudona vėliava ? Kam mums prekės uoste , jei gali padidėti narkotikų paklausa ?

Senukas

Senukas portretas
Kaltas putinas

Klausimelis

Klausimelis portretas
Ar Klaipedos uosta taip pat?
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių