- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Į pirmą kartą Lietuvoje statomą Ph. Glasso „Kelionę“ kvies kūrėjų komanda iš Italijos
-
Į pirmą kartą Lietuvoje statomą Ph. Glasso „Kelionę“ kvies kūrėjų komanda iš Italijos
-
Į pirmą kartą Lietuvoje statomą Ph. Glasso „Kelionę“ kvies kūrėjų komanda iš Italijos
-
Į pirmą kartą Lietuvoje statomą Ph. Glasso „Kelionę“ kvies kūrėjų komanda iš Italijos
-
Į pirmą kartą Lietuvoje statomą Ph. Glasso „Kelionę“ kvies kūrėjų komanda iš Italijos
Meno pasaulis užgniaužęs kvapą laukia naujienų iš netrukus duris atversiančio naujausio šalies teatro. Su malonumu pristatome: pirmosios premjeros Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre kūrėjais taps menininkų komanda iš Italijos.
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras balandžio 20 d. visus pakvies į gala koncertą, paskelbsiantį įsikūrimą naujuose teatro rūmuose. Spalio 4, 5, 6 d. naujame teatro pastate, pirmą kartą Lietuvoje, bus pastatyta Philipo Glasso opera „Kelionė“.
Šios unikalios premjeros režisierių buvo nuspręsta atrinkti konkurso keliu, atveriant teatrą plačiai pasaulio menininkų bendruomenei bei suteikiant jiems galimybę savo kūrybinį sumanymą realizuoti būtent Klaipėdoje. Dalyvauti konkurse buvo kviečiami profesionalūs režisieriai ir jų kūrybinės komandos, turinčios darbo muzikiniame teatre patirties.
Konkursas sulaukė didelio susidomėjimo – buvo gautos net 43 paraiškos iš Lietuvos ir užsienio šalių: Italijos, Vokietijos, D. Britanijos, Lenkijos, Meksikos, Ispanijos ir kt. Pirmojo konkurso etapo pabaigoje, komisijos sprendimu buvo atrinkti keturi konkurso finalininkai: Chiara Osella (Italija), Dennis Krauss (Vokietija), Pia Partum (Lenkija) ir Karina Novikova (Lietuva).
Finale konkurso nugalėtoja paskelbta režisierė Chiara Osella ir jos suburta komanda: Carlo Massari (režisūra, choreografija), Eleonora Peronetti (scenografija) ir Emilia Zagnoli (kostiumų dizainas).
Režisierė Chiara Osella – scenos meno eksperimentų meistrė
Chiara Osella savo karjerą pradėjo kaip operos dainininkė. Su pagyrimu Turino universitete baigė Menų, muzikos ir pramogų fakultetą. Studijų metu daugiausia dėmesio skyrė edukacinio ir socialinio teatro didaktiniam planavimui ir technikoms, kurias vėliau taikė savo projektuose „Bendruomenės opera“ ir „Būk arčiau operos“.
Kaip solistė reguliariai dalyvavo tiek Italijos, tiek užsienio (Torino Regio teatre, Maskato karališkajame operos teatre, Insbruko senosios muzikos festivalyje, Seulo menų centre) teatrų pastatymuose, atliko klasikos, baroko ir šiuolaikinės muzikos repertuarą.
Menininkė yra projekto Swing Opera (Festival Verdi OFF, Macerata Opera Festival, Umbria Jazz, Rusijos turas ir kt.) įkūrėja ir viena iš aranžuotojų. Kaip kūrėja, atlikėja ir vokalo pedagogė bendradarbiauja su šiuolaikinio teatro šokio kompanija „C&C/Carlo Massari“.
Režisūriniai Chiara Osella darbai pasižymi eksperimentais muzikinio teatro scenoje. Kaip režisierė ji debiutavo Turkistano muzikos ir dramos teatro (Kazachstanas) spektakliu „Magžanas“ bei Torino Regio teatre W. A. Mozarto operos „Bastienas ir Bastiena“ pastatymu. Ji buvo Lietuvos nacionalinio operos teatro jaunųjų režisierių konkurso ir „Opera Europa“ režisierių konkurso finalininkė. Kaip dramaturgė bendradarbiavo kuriant 2020 m. Milano „La Scala“ teatro atidarymo transliacijos scenarijų. Mokėsi pas režisierių Davide Livermore. Kartu su juo dirbo kaip operos režisieriaus asistentė pastatymuose Milano „La Scala“ teatre, Romos operos teatre, festivalyje „Maggio Musicale Fiorentino“, Katanijos Massimo Bellini teatre, Menų rūmuose Valensijoje ir kitur.
Carlo Massari – savito braižo judesio dramaturgas
Tarpdisciplininio meno kūrėjas, choreografas Carlo Massari bendradarbiauja Italijos ir įvairiuose tarptautiniuose projektuose: Venecijos bienalėje, Barbara Nativi, Marco Baliani, Teatro dell’Argine, TeatroDue, Balletto Civile, Abbondanza-Bertoni, Cie.della Rancia, Petri Dish.
2011 m. tapo šokio teatro C&C Company įkūrėju ir meno vadovu bei sukūrė apdovanojimus pelniusius kūrinius: Maria Addolorata (HiverOclytes – Avinjonas, tarptautinė choreografija, konkursas Hanoveryje, Tanzpreize – Berna), Tristissimo (Premio Roma Danza, Les Lendemains qui Dansent – Arques), Žvėris be grožio (ActFestival – Bilbao 2019), Vargdieniai (NID Platform), Right.
2020 m. buvo apdovanotas AnticorpiXL tinklo CollaborAtion prizu ir tapo festivalio „Oriente Oeste“ asocijuotu menininku.
Kūrė judesio dramaturgiją režisierių Damiano Michieletto, Silvia Paoli, Andrea Bernard pastatymuose Zalcburgo Landestheater, Romos operos ir Parmos Regio teatruose, kūrė choreografiją Bolonijos festivalio, Ferrara Musica, Cie.Balletto Teatro di Torino, Cie.OPUS Ballet premjerose.
2019 m. bendradarbiaudamas su „Leggere Strutture Art Factory“, įkūrė „ANFIBIA“- tarpdisciplininį mokymo kursą šiuolaikiniams atlikėjams ir kūrėjams.
Eleonora Peronetti – scenografijos, parodų ir knygų kūrėja
2013–2017m. menininkė studijavo NABA – Naujojoje dailės akademijoje Milane. Savo, kaip scenografės karjerą pradėjo spektakliu „Magžanas“ (režisierė Chiara Osella, Turkistano muzikos ir dramos teatras, Kazachstanas). Kaip scenografo padėjėja dirbo statant spektaklius: U. Giordano „Fedora“ ir „Andrė Šenje“, G. Verdi „Rigoletas“ ir „Makbetas“, M. Mussorgsky „Chovanščina“, G. Puccini „Toska“, (visi Milano „La Scala“ teatre); Ch. Gounod „Romeo ir Džuljeta“ (Milano Piccolo teatras režisierius Mario Martone); C. M. von Weber „Laisvasis šaulys“ ir G. Verdi „Traviata“ (Firenze Maggio Fiorentino teatras); G. Verdi „Žana d’Ark“ ( Romos Dell operos teatras) ir kt.
Eleonora Peronetti rengia parodas, dirbo Milano bendrovės „Outfit Company“ mados renginių scenografe, veda mokymus scenografijos kursuose NABA, Milane. Rašo knygas.
Emilia Zagnoli – jaunosios kartos italų kostiumų kūrėja
Emilia Zagnoli 2013-2016 m. kostiumo dizainą studijavo Vimbldono meno koledže (Wimbledon College Of Arts), Londone. Po studijų pradėjo veiklą Italijos ir Europos teatruose: sukūrė kostiumus W. A. Mozart opera buffa „Tariamas naivumas“ pastatymui Florencijos Maggio Fiorentino teatre. Dirbo kaip kostiumų dailininkų asistentė spektakliuose: G. Verdi „Don Karlas“, Pavijos Fraschini teatre; G. Verdi operos „Ernani“ pastatymuose Valensijos menų rūmuose ir Venecijos La Fenice operos teatre; G. Rossini „Italė Alžyre“, Biel teatro orkestre; G. Donizetti „Don Pasquale“, Florencijos Maggio Fiorentino teatre (režisierius Andrea Bernard); W. A. Mozart „Visos jos tokios“, Berlyno Staatsoper (režisierius Vincent Hoguet): G. Verdi „Rigoletas“, Berlyno Staatsoper: F. Loewe miuziklo „Mano puikioji ledi“ pastatyme Niujorko Lincolno centro teatre: Oslo nacionaliniame teatre ir Londone (režisierius Bartlett Sher): G. Gershwino „Porgis ir Besė“, Anglijos nacionalinėje operoje (režisierius James Robinson).
![](/img/dmn-pr-kd.png)
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Mažosios Lietuvos istorijos muziejuje – šimtmečio šventė6
Mažosios Lietuvos istorijos muziejus gyvuoja jau 100 metų. Šia proga miesto bendruomenė pakviesta į šventę piliavietės Konferencijų salėje. Sveikinimą jubiliejaus proga atsiuntė ir iš Klaipėdos kilęs Lietuvos Respublikos Prezid...
-
Spektaklio „Reverb’as“ premjera Klaipėdos festivalyje: choreografas siūlo šokiu mėgautis lyg muzika
Rugpjūčio 2 ir 3 d. elinge Klaipėdos festivalio gerbėjai išvys žinomų choreografų – Gajaus Žmavco (Slovėnija, Lietuva) ir Douglaso Lee (Jungtinė Karalystė, Vokietija) šokio spektaklio „Reverb‘as“ pasaulinę prem...
-
Tarptautinis Klaipėdos festivalis: rugpjūčio pradžioje – šokio spektaklio „Reverb‘as“ premjera
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro baleto trupė sugrįžta į gamtos stichijoms atvirą Klaipėdos festivalio sceną senajame elinge. ...
-
Klaipėdos pilies džiazo festivalio metu – knygos „Vyšnia džiazo sode“ pristatymas
Birželio 25 dieną, 18 valandą, Klaipėdos pilies džiazo festivalis ir Klaipėdos apskrities Ievos Simonaitytės biblioteka maloniai kviečia į Vyganto Švobos knygos „Vyšnia džiazo sode“ pristatymą kartu su Petro Vyšniaus...
-
Archetipai ir atminties instaliacijos. Architektūrinės parodos
Penktadienį, birželio 21-ąją, Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose pradedamos eksponuoti dvi architektūros parodos: Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacijos (LASKAO) paroda „Klaipėdos architekt...
-
Kinas vasarą – mažiau populiarus
Pastebima, kad klaipėdiečiams kinas vasarą nėra itin aktualus, žiūrovų srautai – maži, palyginus su šaltuoju metų periodu. Tam itin didelę įtaką daro oras ir kiekvieną savaitę vykstantys renginiai – koncertai, pasirodymai, fest...
-
Diskusija „Ar reikia Klaipėdai „Kultūrpolio“?“4
Po paskutiniojo Kultūrpolis.lt redaktoriaus atsisveikinimo esė kai kas internetuose pasiūlė „užmerkti akis nabašninkui“. Toks sprendimas, galbūt, atrodo vienintelis logiškas po Klaipėdos miesto savivaldybės kontrolės ir audit...
-
Klaipėdos pilies džiazo festivalyje – šiemet „Grammy“ apdovanojimą pelniusi N. Zuraitis3
Birželio 29 d. Klaipėdos Teatro aikštėje išgirsime ryškiausią 2024 m. džiazo padangės žvaigždę Nicole Zuraitis. ...
-
Artėjanti jubiliejinė Jūros šventė pristatyta Vilniuje4
90-mečio jubiliejų mininčios Jūros šventės bangos pasiekė ir Vilnių – birželio 16-ąją Katedros aikštėje skambėjo būsimos šventės akordai, pristatytas šūkis, kuris skamba lygiai taip kaip prieš devynis de&...
-
Tarptautiniam teatro festivaliui „TheAtrium“ pasibaigus – nauji sumanymai
Klaipėdos dramos teatre latvių spektaklis vainikavo tarptautinį teatro festivalį „TheAtrium“. Jau pamažu ruošiamasi kitiems metams – svarstoma apie būsimus spektaklius, teatrus bei režisierius, kurie sudomintų svečius tiek i&s...