„Bolt“ pavežėjams ateina sunkūs laikai?

  • Teksto dydis:

Profesinė sąjunga sako, kad nuo sausio 1 d. „Bolt“ pavežėjų gretas gali praretinti nauja kompanijos tvarka. Apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su Lietuvos pavežėjų Profesinės Sąjungos pirmininko pavaduotoju Artūru Jomantu.

– Visų pirma, papasakokite, kas keičiasi nuo sausio? Kodėl gali sumažėti vairuotojų?

– Vairuotojų gali sumažėti dėl kelių priežasčių. Viena iš pagrindinių – padidėję mokesčiai, pavyzdžiui, draudimo mokestis. Tai vienas didžiausių veiksnių.

– Ar draudimą mokate „Boltui“?

– Ne, ne „Boltui“, mokama draudimo bendrovei. Jis yra didelis.

– Pateikite pavyzdį. Koks didelis?

– Na, sakykime, jei paprastas civilinis draudimas kainuoja 100 eurų, tai pavežėjų draudimas metams kainuoja apie 600 šimtus eurų ar daugiau, priklausomai nuo sąlygų.

– Ar draudžiami automobiliai ar civilinė atsakomybė?

– Draudžiamas pats automobilis, taip pat draudžiasi vairuotojas, kaip vykdantis pavėžėjimo veiklą. Dabartinė draudimo forma yra tragiška ir dėl jos daug vairuotojų, kurie dirba mažiau nei 20 val. per savaitę, yra išstumiami iš rinkos. Jie faktiškai dirba kaip pavežėjai, pasirinkdami savo darbo laiką laisvai, kaip laisvieji vairuotojai. Ir yra pavežėjai, kuriems tai yra pagrindinė veikla, jie dirba 60 val. per savaitę, tai yra po 12 val. per dieną. Tai visiškai skirtingos situacijos. Ir, greičiausiai, tie, kurie dirba ne visą darbo laiką, išeis iš rinkos. Draudimo suma yra milžiniška ir sumokėti už jį yra labai sudėtinga.

– Ar žinojote apie šiuos pokyčius prieš juos įvedant?

– Taip, mes dalyvavome rengiant kodekso pakeitimus. Dalyvavome gana aktyviai. Tačiau draudimo forma, kokia dabar egzistuoja, nebuvo svarstoma. Kad draudimas privalomas, tai nesukėlė klausimų, bet kokia suma ir kokia forma – visa tai atsirado vėliau ir apie tai nebuvo diskutuojama.

– Ar žinote, kokį procentą vairuotojų, per profesinę sąjungą, sudaro tie, kurie dirba pavežėjais tarp kitų darbų, ir kiek jų tai yra nuolatinis darbas, tarkime, 60 val. per savaitę? Apie kokius skaičius kalbame?

– Paskutinių statistikos duomenų neturiu, bet jeigu žiūrėtume prieš metus, apie 60 proc. vairuotojų dirbo ne daugiau nei 20 val. per savaitę. Tai yra labai didelė dalis. Turint galvoje, kad vairuotojų yra apie 10 tūkst., tai yra reikšmingas skaičius.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– O kita dalis dirba nuolat, ar ne?

– Taip, kita dalis dirba nuolat ir jie gali mokėti šį draudimą, todėl jiems didesnių problemų neturėtų kilti, nes jie ir taip moka draudimą. Klausimas yra, kokios sumos. Kad jos kyla, tai akivaizdu. Bet, keista, kad pačios pavėžėjimo paslaugos įkainiai nekyla.

– Portalas „Delfi“ rašė, kad 20 vairuotojų susibūrė ir kreipsis į teismą dėl normalių darbo sutarčių. Tai nebūtų pirmas kartas. Kai mes prilyginame juos taksistams, jie norėtų ir atitinkamų teisių. Ar žinote daugiau apie tai?

– Teko girdėti apie tokią iniciatyvą ir mane labai džiugina, kad vairuotojai imasi veiksmų, o ne tik pasyviai laukia. Jie imasi iniciatyvos ir stengiasi spręsti šią problemą.

– Ar yra šansų laimėti teismą? Ar jie gali kažko pasiekti? Nes buvo bandyta daryti kažką panašaus prieš penkerius ar daugiau metų, kai Europoje taksi firmos ėmėsi protestų, net degindavo padangas, kai suprato, kokia konkurencija atėjo.

– Negaliu tiksliai spręsti, ar jie gali laimėti, nes nežinau, kokiais argumentais jie remsis. Mano nuomone, būtų labai naudinga gauti ekspertų išvadas Lietuvoje, pavyzdžiui, Darbo ginčų komisijos nuomonę apie esamą situaciją, advokatų ir teisininkų išvadas apie šią padėtį, nes čia jau teisininkų sritis. Tai, kad tie santykiai nėra normalūs, man tai akivaizdu, ir profesinės sąjungos nariai tai taip pat patvirtina. Aš neabejoju, kad juos galima sureguliuoti, reikia tik tam pasiryžimo.

Vairuotojų gali sumažėti dėl kelių priežasčių.

– Kas važinėja „Boltu“ ar kviečiasi taksi, mato, kad daug vairuotojų yra ne lietuviai, o atvykę iš Centrinės Azijos ar kitų šalių. Diskusijos apie darbo santykius, mokėjimus ir draudimus dažnai atrodo jiems nesvarbios, nes, sakoma, kad jie vis tiek mokesčių nemoka. Ar tai tiesa? Mes bandėme tą tikrinti ir nepanašu, kad būtų kažkokia mokesčių nemokėjimo problema. Kaip jūs vertinate situaciją?

– Aš manau, kad mokesčių nemokėjimo problema yra didelė. Žiūrint iš pavežėjo pusės, didelė dalis užsieniečių, atvykusių čia, apeina įstatymus, pasinaudodami spragomis. Kaip ir legalu, bet yra. Mokesčių inspekcija ir migracijos tarnyba imasi reikšmingų žingsnių ir greitai bus matomi rezultatai, kad ši situacija būtų suvaldyta.

– Mokesčių nemokėjimo problema?

– Taip, mokesčių nemokėjimas. Mokesčių inspekcija jau ėmėsi iniciatyvų riboti veiklą, išduoti darbo leidimus ir panašiai, jei pajamos nėra deklaruotos. Bet iškyla klausimas – kaip jie čia pateko? Ar tai studentai, kurie prisiduria prie savo pajamų? Tada būtų viskas gerai. Bet jie yra išstumiami, nes studentui sumokėti 600 ar 800 eurų draudimą – jam pusę metų reikėtų važinėti, kad draudimą padengtų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

O niekam neįdomu, kad Bolt

O niekam neįdomu, kad Bolt portretas
yra rusiškas žargonas reiškiantis varžtą ir naudojamas perkeltine prasme vietoje keiksmažodžio reiškiančio penis.

Žinovas...

Žinovas... portretas
Paskaičiau komentarų ir straipsni taip ir nesupratau jei reikės pirkti komercinį draudimą ir TA kas pusę metų tai tarifas nuo 10 eurų turės būti už visą kelionę ir tik prius 2 su dujomis . Nes dabar į minusą .

Žinovas...

Žinovas... portretas
Aš dirbau pavežėju su savo mašina visureigiu tai į minusą mečiau tokį darbą . 3 eurus už visą kelionę neapsimoka . Komercinis draudimas nuo 1600 eurų metams tikrinau internete
VISI KOMENTARAI 35

Galerijos

Daugiau straipsnių