- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Suomijoje atliktas tyrimas parodė, kad pakeitus vairavimo įpročius vairuotojai gali ne tik būti naudingi gamtai, bet ir savo piniginei. Tyrimo autoriai aiškina, kad pirmiausia vairuotojai važiuoja sau įprastu stiliumi, o kitą kartą – vadovaudamiesi specialistų taisyklėmis, pavyzdžiui, pastoviai išlaikant tam tikrą greitį. Apie tai LNK reportaže buvo kalbamasi su „Neste“ rinkodaros viceprezidentu Mika Hyötyläinenu.
– Jūsų įmonė apklausė vairuotojus ir tyrė jų vairavimo įgūdžius bei netinkamo vairavimo įtaką klimato kaitai. Ką konkrečiai pamatėte?
– Taip, mes norėjome patikrinti, kaip tam tikri vairavimo įpročiai gali paveikti išmetamų dujų kiekį bei kokie įpročiai yra ugdomi vairavimo mokyklose. Mūsų tikslas buvo sumažinti išmetamųjų dujų kiekį bent 15 proc. keičiant vairavimo įpročius.
– Kokias dažniausias klaidas daro vairuotojai?
– Manau, kad pagrindinės klaidos, kurias daro vairuotojai eisme, – žvelgimas tik į prieky ir gale esančius automobilius. Vairuotojai turi išmokti patekti į pagrindines juostas lėtai, be bereikalingai spaudžiamo greičio pedalo. Juk jeigu ruošiesi į ilgesnę kelionę, didelis skubėjimas nėra aktualus. Į tai reikėtų atkreipti dėmesį, nes tai ir sukelia didelį išmetamųjų dujų kiekį.
– Kuri grupė yra patys geriausi vairuotojai?
– Tyrėme šešis vairuotojus iš skirtingų amžiaus grupių, pradedant jaunuoliais nuo aštuoniolikos iki 24 metų, taip pat vyresnius nuo 25 iki 34 metų bei vyresniojo amžiaus vairuotojus iki 64 metų. Sunku įvertinti visų grupių įpročius, bet tiriant būtent šias tris grupes skirtumai akivaizdūs.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar tai tiesa, jog dažnai degalų sąnaudos ir įtaka klimato kaitai priklauso nuo pasirinkto maršruto?
– Prieš keletą metų mes atlikome panašią apklausą ir aiškinomės, kaip klimato kaitai ir degalų suvartojimui turi įtakos pasirinktas maršrutas mieste. Išsiaiškinome, kad vien pasirinkus žalesnius maršrutus galima sumažinti išmetamųjų dujų kiekį 6 proc. Navigacija dažniausiai rodo trumpiausią ir greičiausią maršrutą. Bet iki šiol nėra žaliausio maršruto pasirinkimo, todėl sumažėjimo mes negalime pajusti.
Vien pasirinkus žalesnius maršrutus galima sumažinti išmetamųjų dujų kiekį 6 proc.
– Kaip vairuotojai galėtų būti draugiškesni gamtai bei dar labiau sutaupyti degalų sąnaudų?
– Atrinkome aštuonis geriausius būdus, kaip išvengti bereikalingo gamtos teršimo ir kad būtų galima sutaupyti degalų. Pirmiausia – reiktų išvažiuoti anksčiau, kad nereikėtų skubėti bei spaudinėti greičio pedalo. Antra – pasiekti norimą greitį neperspaudžiant greičio pedalo. Tai daryti lėtai. Taip pat jausti miesto ritmą. Važiuojant žieduose judėti tokiu pačiu greičiu, kaip ir kiti automobiliai palaikant tam tikrą tėkmę. Numatyti sustojimus, jei artėjama prie šviesoforo ar STOP ženklo. Mažint greitį po truputį stabdant. Penkta – stengtis palaikyti vienodą atstumą tarp automobilių prieš save. Taip bus išvengiamos ir spūstys. Užsidegus šviesoforui reikia judėti iš karto. Taip pat stebėti ne tik prieš save esantį automobilį, bet ir kitus prieky esančius bei vengti nereikalingo greičio pedalo spaudinėjimo. Galiausiai – pabadyti įjungti aukštesnę pavarą judant iš vietos, nepradėti nuo pirmos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Regitra“: Lietuvoje sparčiai keičiasi automobilių rinka – vienos grupės padaugėjo beveik dvigubai
„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje jau trečius metus iš eilės elektromobilių autoparkas per metus paauga apie 50 proc. Praėję metai ne išimtis, nors augimas buvo keliais procentais mažesnis nei 2022 m. ir 2023 m., jis siekė 49,7 ...
-
Bekelė – išbandymų erdvė ne vien senoliams
„Startas sudėtingiausiose ralio varžybose bus didžiausias mūsų visų laikų ekstremaliausio modelio išbandymas“, – pareiškė „Jaguar Land Rover“ vykdomasis direktorius Markas Cameronas. ...
-
Pokyčių tikslas – saugesnis eismas
Geležinkelių pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklių pokyčiai numato paprastesnę tvarką, keičiasi perėjų su garso ir šviesoforų signalizacija įrengimo sąlygos, atsisakoma policijai priskiriamų funkcijų. ...
-
TAC vadovai siūlo išeitį, bet nuspręs vairuotojai
Ar prie transporto priemonių techninės apžiūros centrų (TAC) galima išvengti eilių, ypač pavasarį? TAC įmonių vadovai atsako: tikrai taip. ...
-
Blogiausi pirkiniai: kai kaina negarantuoja automobilio kokybės
Kai kurie automobiliai sulaukia dėmesio dėl savo išskirtinio dizaino ar patrauklios kainos. Susigundę reklama ir jį įsigiję savininkai vėliau spjaudosi iš apmaudo. Nors šie modeliai iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti viliojama...
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...