- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seimas dar turės pritarti, bet Ministrų kabinete prieštaravimų nėra, vadinasi, automobilius galės stabdyti ir aplinkosaugininkai. Jie matuos, kiek automobilis teršia. Ir jeigu teršia per daug, turės teisę panaikinti privalomosios techninės apžiūros (TA) galiojimą. Kam to reikia, LNK reportaže komentavo Aplinkos ministerijos viceministrė Raminta Radavičienė.
– Tai kam to reikia?
– Na, reikia visų pirma tam, kad mes kvėpuotume švariu oru. Visuomenės nepasitenkinimas didėja, visuomenės yra labai pasipiktinusios. Mes gauname net ir piktų laiškų, ir netgi turime tokių pavyzdžių, kai lietuviai emigruoja į kitas valstybes dėl aplinkos taršos, tai vienas aspektas. Oro tarša, kurią sukelia kelių transportas, yra pripažinta Pasaulio sveikatos organizacijos kancerogenine ir skaičiuojama, kad anksčiau laiko dėl oro taršos Europoje miršta 300 tūkst. gyventojų. Dar yra tai, kad Lietuvai nesiseka įgyvendinti įsipareigojimų ir gauname Europos Komisijos pažeidimus dėl to, kad nepasiekiame tikslų.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Bet ar visa ta tarša, kurios tikslų jūs nepasiekiate, yra iš automobilių, kurie teršia per daug?
– Kalbant apie taršą azoto oksidais, kurie yra labai kenksmingi, per 50 proc. visos taršos sukelia būtent kelių transportas. Dyzeliniai automobiliai, važiuojant realiomis sąlygomis, teršia nuo keturių iki septynių kartų daugiau nei yra aprašyta normatyvuose.
– Kaip keisis tvarka? Automobilius stabdys ir matuos taršą?
– Šiuo metu įgaliojimus tikrinti taršą keliuose turi policija, bet, kaip žinia, policija turi labai daug užduočių ir transporto taršos kontrolė nėra jų prioritetų viršuje. O nedaryti nieko irgi negalime. Todėl šia iniciatyva papildomas sąrašas institucijų, kurios turės teisę tikrinti lengvųjų automobilių taršą. Šiuo atveju suteikiami įgaliojimai Aplinkos apsaugos departamentui ir Lietuvos transporto saugos administracijai, kuri dabar irgi tikrina taršą, tačiau tik krovininių automobilių.
– Bet oro taršos patikra jau yra atliekama per TA apžiūrą.
– Taip, bet šiuo atveju labai svarbus tas netikėtumo atvejis. Taip, tikrinami automobiliai ir per TA, tačiau daugelis randa būdų, kaip apeiti šią patikrą. Na, o kai kontroliuojama yra kelyje, nepaslėpsi, nesuklastosi.
– Ar tai reiškia, kad jūs nepasitikite asociacija, kuri atlieka TA? Gal ten kažką reikia griežtinti, o ne stabdyti žmones keliuose?
– Reikia pripažinti, kad TA instrumentas yra standartizuotas. TA vykdomos pagal vienodą standartą visose ES valstybėse ir to nepasitikėjimo nėra. Mes tiesiog ieškome papildomų priemonių, kurios padėtų mums pasiekti norimo tikslo.
– Ar skaičiavote, kiek tai kainuos? Juk aplinkosaugininkai dabar turės būti aprūpinti metrologiškai patikrintais matuokliais, kad nekiltų jokių ginčų, abejonių ir pan.
– Taip, skaičiavome. Esame įvertinę, kad įrangos įsigijimui, reikiamo žmogiškojo ištekliaus aprūpinimui abiem institucijoms reikės beveik 300 tūkst. eurų. Viskas yra paskaičiuota ir tai nėra didelė investicija lyginant su tuo, koks būtų galimas teigiamas poveikis.
Statistika tikrai nėra džiuginanti, nes 10 proc. automobilių nepraeina TA apžiūros iš pirmo karto dėl aplinkos taršos normatyvų netenkinimo.
– O galimas teigiamas poveikis bus daug didesnis nei 300 tūkst.?
– Taip. Mes planuojame, kad per metus galima būtų patikrinti 9–15 tūkst. automobilių. Pirmaisiais metais ir po pirmųjų kontrolės metų duomenys bus akylai stebimi, analizuojama situacija, lyginama ir su TA metu atliktais patikrinimais tam, kad galėtume padaryti išvadas. Statistika tikrai nėra džiuginanti, nes 10 proc. automobilių nepraeina TA apžiūros iš pirmo karto dėl aplinkos taršos normatyvų netenkinimo. Ta statistika tikrai yra labai liūdna, nes tai reiškia, kad arti 80 tūkst. automobilių, tikėtina, važinėja neatitikdami reikalavimų.
– Bet techninę apžiūrą praeina daugelis iš antro karto?
– Taip, bet supraskime, kad techninė apžiūra atliekama reguliariai kas dvejus metus. Vadinasi, iki tol automobilis, tikėtina, važinėjo stipriai teršdamas orą.
– Bet žmogus gali to ir nežinoti, tai nebūtinai yra tyčinis veiksmas.
– Taip, tikrai, bet dėl to yra stiprinama atsakomybė ir servisų, tam tikri sugriežtinimai yra padaryti ir jų veiklos standartuose. T. y. transporto priemonėje keičiant įrangą, kuri yra susijusi su taršos neutralizavimu. Prieš išleisdami automobilį į eismą, jie turi patikrinti normatyvus. Taip pat yra draudimas, kuris turėtų būti savaime suprantamas, bet, deja, kasdienybė yra tokia, kad labai daug dūmų neutralizavimo įrangos yra išmontuojama. Arba per kompiuterinių programų išderinimą vyksta labai negeri dalykai. Tad šioje srityje irgi įvesti sugriežtinimai. Tad mes tikime, kad tas priemonių komplektas bus veiksmingas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
SIM kortelių taip paprastai nebenusipirksite: abejoja, kad tai pažabos sukčius1
Nuo kitų metų norint įsigyti išankstinio mokėjimo SIM korteles, bus privaloma pateikti savo asmeninius duomenis. Taip tikimasi užkirsti kelią telefoniniams sukčiams, kasmet iš žmonių išviliojantiems milijonus eurų. Vis dėlto, ka...
-
Neramina Lietuvos gimstamumas: kas laukia šalies ekonomikos?2
Lietuvos gimstamumo statistika neramina. Per pastaruosius trisdešimt metų naujagimių registruojama bent perpus mažiau, nesiekiame net Europos Sąjungos vidurkio. O kurti šeimą lietuvaičių nepaskatina net dosnios išmokos. ...
-
Seimas svarsto atnaujintą Lietuvos ir Latvijos susitarimą dėl greitosios pagalbos
Seimas po pateikimo pritarė atnaujintam susitarimui dėl greitosios medicinos pagalbos teikimo Lietuvos ir Latvijos pasienio teritorijose. ...
-
Lietuvai – rekomendacijos įkurti LGBT lygybės darbo grupę, skatinti romų įtrauktį8
Europos komisijos prieš rasizmą ir netoleranciją (ECRI) spalį paskelbtoje ataskaitoje, Lietuvos valdžios institucijos raginamos įsteigti nuolatinę LGBT lygybės darbo grupę ir užtikrinti geresnes galimybes romų tautybės žmonėms gauti i&scaro...
-
Grįžta prie klausimo dėl nemokamų pietų visiems pradinukams: kodėl jo reiktų?2
Naujos sudėties parlamentinis Švietimo ir mokslo komitetas svarstys buvusios kadencijos Seimo Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ iniciatyvą nemokamai maitinti visus pradinukus. ...
-
Lietuva Ukrainai perdavė generatorių, šarvuočių dalių, įvairių ginklų
Ukrainą pasiekė elektros generatorių, atsarginių dalių šarvuočiams M113 ir įvairių ginklų bei jų dalių siunta, sekmadienį pranešė Krašto apsaugos ministerija. ...
-
Siūloma didinti baudas azartinių lošimų, alkoholio ir narkotikų vartojimo „taškams“
Mišrios Seimo narių grupės nariai siūlo numatyti administracinę atsakomybę už „taškų“, kur yra vartojamos narkotinės, psichotropinės ar kitos psichiką veikiančios medžiagos, turėjimą. ...
-
Sinoptikai praneša orus, o gyventojai dalijasi: įspūdingas dangus šį rytą
Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba dalijasi šios dienos orų prognoze. ...
-
Pradedama nauja paramos Ukrainai iniciatyva „ApaRatai“
Asociacija „Lygiai“ pradeda naują paramos Ukrainai iniciatyvą „ApaRatai“, kuria siekiama užtikrinti moterims reikalingą medicininę pagalbą. Organizatorių teigimu, už žmonių suaukotas lėšas tikimasi nupirkti ultra...
-
Vilniuje nelieka raitosios policijos: priežastys – dvi4
Dėl mažo efektyvumo ir finansinių priežasčių, Vilniuje planuojama atsisakyti raitosios policijos, sekmadienį pranešė LRT radijas. ...