- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dalis vairuotojų piktinasi šiemet įsigaliojusia tvarka, kad automobilio taršą keliuose gali tikrinti ir aplinkosaugininkai. Pagavus teršiantį, bus naikinamas techninės apžiūros galiojimas, taip pat grės ir nemažos baudos.
„Pareigūnai visada turės pateikti pažymėjimus, vilkės uniformas, stabdys saugiai, netrukdydami kitiems transporto dalyviams. Taip pat būtinai bus tarnybinis automobilis su institucijos ženklais, su švyturėliais“, – pasakojo aplinkos ministerijos taršos prevencijos politikos grupės patarėja Renata Gagienė.
Panevėžietis Stasys nenori, kad jo taršą dar tikrintų ir aplinkosaugininkai.
„Dieve, čia dar vieni priešai vairuotojams. Seneliai pensininkai lauželius vos gyvus turi. Tai kiekvienas nori užsidirbti, ką aplinkosaugininkai nenori pinigėlių?“ – klausė Stasys.
„Turėtume pasitikėt, negi dabar vieni pravaro teisingai, kiti dar tikrins, tai kam tas reikalingas dalykas vis tiek?“ – stebėjosi kitas vyras.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Tačiau techninės apžiūros įmonių atstovas atkreipė dėmesį, kad ypač dyzeliniai automobiliai per metus vidutiniškai nuvažiuoja bent 15 tūkstančių kilometrų. Senesnei transporto priemonei – tai daug.
„Nuo vizito iki vizito toks statistinis automobilis nuvažiuoja 30 tūkstančių kilometrų, tai per tą laiką atsitikti gali labai daug... Ir techninės apžiūros žalias lapas nėra tas pats, kaip koks nors įrašas ant pieno pakelio parduotuvėje, kad jis geriausias iki“, – aiškino Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos atstovas Renaldas Gabartas.
Nustačius taršos viršijimą, bus naikinamas techninės apžiūros dokumentų galiojimas.
Be to – ne paslaptis, kad kai kurie gudrauja.
„Ir žibalo įpylimas, ir kažkokie priedai, kurie padeda išvengti pernelyg didelės taršos tuo metu, kai matuojama. Bet išvažiavęs ir išvažinėjęs tą baką, jis vėl teršia lygiai taip pat. Ir jis išmeta į orą tokias medžiagas, nuo kurių žmonės suserga plaučių vėžiu“, – tęsė R. Gabartas.
Kiti ekspertai prieš tokius gudruolius ragina kovoti dažnesnėmis techninėmis apžiūromis.
„Kažkokie perdarymai prieš techninę apžiūrą, atstatoma atgal. Tai kai kas du metus apžiūra – sutinku, bet jei apžiūros seniems automobiliams vyktų ne kas du metus, o kas metus, tai daugeliui vairuotojų atšoktų fantazija daryti kažkokius perdirbimus. Čia padarai, o po kelių mėnesių vėl atgal“, – kalbėjo eismo ekspertas Artūras Pakėnas.
Tačiau bent jau artimiausiomis savaitėmis vairuotojai juos stabdančių aplinkosaugininkų neturėtų išvysti, taršių automobilių tikrinimams tarnybos dar tik ruošiasi. Tačiau kai pasiruoš, bus ir specialūs reidai ir ne tik.
„Taip pat bus galimybė ir pareigūnams važiuojant kelyje, ir pastebėjus galimai teršiantį automobilį, jį sustabdyti ir patikrinti operatyviai čia ir dabar“, – teigė R. Gagienė.
Vairuotojui beliktų tikėtis, kad automobilis teršia ne per daug.
„Nustačius taršos viršijimą, bus naikinamas techninės apžiūros dokumentų galiojimas. Iš karto, sprendimas priimamas vietoje, ir tokia transporto priemonė negalės dalyvauti viešajame eisme“, – įspėjo R. Gagienė.
Tačiau grėstų ne tik techninės apžiūros galiojimo panaikinimas, bet ir nemažos baudos. Fiziniams asmenims gali tekti pakloti ir iki trijų šimtų eurų, įmonių vadovams dar daugiau. Jei aplinkosaugininkai nustatys, kad automobilis dar ir tepalus leidžia – mokėsite ir už tai.
Į tą pačią problemą dėmesį atkreipia ir ekspertai.
„Reikės aprūpinti įranga, apmokyti žmones, aprūpinti juos transportu. Tai ar viso to reikia, galbūt reikėjo viską daryti racionaliau, įvertinus kaštų ir naudos analizę ir panaudoti jau esamas struktūras, tą pačią kelių policiją, ir tą pačią techninės apžiūros centrų sistemą“, – kalbėjo A. Pakėnas.
„Įranga yra, nes šitie patikrinimai būdavo ir anksčiau, tik dalyvaudavo trys institucijos, bet yra planuose numatytas tos įrangos atsinaujinimas“, – sakė R. Gagienė.
Planuojama, kad per metus aplinkosaugininkai patikrins nuo devynių iki penkiolikos tūkstančių automobilių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdos senamiestyje – įspūdingas istorinių automobilių šou2
Klaipėdos senamiestyje šiandieną šurmuliuoja automobilių mėgėjai. Istorinių automobilių muziejaus „Memel Automuseum“ atidarymo proga senamiestyje vyksta senovinių automobilių paradas. ...
-
Baikerių paradas: Kaunas prisipildė motociklų gausmo52
Šeštadienį Rotušės aikštė, o paskui ir visas miestas trumpam prisipildė motociklų gausmo. ...
-
Avarijos riziką lemia ir variklio tūris2
Neseniai vairuotojo pažymėjimą įgijusiems vairuotojams dažnai patariama rinktis automobilį su silpnesniu varikliu, nes jį bus lengviau vairuoti. Vis dėlto galingesni automobiliai yra daug lengviau valdomi ir pasižymi geresne stabdžių sistema. ...
-
Įmonių parkas: nuo kuklių „Dacia“ iki „Ferrari“
Nepaisant pastaraisiais metais griaudėjusių skandalų dėl išlaidavimo, Lietuvos bendrovės vis dar nevengia pirkti prabangių automobilių. Jų garažuose stovi brangiausi „Porsche“ modeliai ar netgi prašmatnieji „Ferrari&ldq...
-
Keleivių vežėjai stengiasi, bet rūpesčių vis dar per akis
Pastaruoju metu šalies keleivių vežėjai įsigijo per 40 tolimojo susisiekimo autobusų, pritaikytų žmonėms su individualiais poreikiais. Tačiau infrastruktūros pokyčiai – ne visada vežėjų kompetencija. ...
-
Prie vairo – geriau basomis nei su šlepetėmis3
Eismo nelaimės įvyksta dėl prastų oro sąlygų, prie vairo sėdinčio asmens neatidumo, o kartais ir dėl transporto priemonės techninio gedimo. Tačiau incidento priežastimi gali tapti ir netinkamai pasirinkta vairuotojo avalynė. ...
-
Sakai, vabzdžiai ir paukščiai: ne visi žino, kokią didelę žalą jie daro automobiliui4
Įvairūs nešvarumai, o ypač musės gali pridaryti žalos automobiliais šiltuoju metų laiku. Apie galimą žalą LNK reportaže pasakojo specialistas Vytautas Danius. ...
-
Ypatingos lenktynės: lyg įvažiuotum į laiko tunelį ir staiga išvažiuotum 1912 metais
Savaitgalį Argentinos sostinėje ir už miesto buvo galima pamatyti tikras automobilių legendas – čia buvo surengta prieš 118 metų įvykusių pirmųjų Argentinoje autolenktynių inscenizacija. Dalyvauti galėjo tik tie automobiliai, kurie buv...
-
Seimas nepritarė siūlymui iš aplinkosaugininkų atimti teisę dėl taršos tikrinti lengvuosius automobilius5
Seimas nepritarė parlamentaro socialdemokrato Lino Jonausko iniciatyvai iš aplinkosaugininkų atimti teisę dėl taršos tikrinti lengvuosius automobilius ir panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą. ...
-
Vairuotojai, dėmesio! Pilies žiedo eismo schema padės orientuotis35
Kauno miesto savivaldybė praėjusią savaitę Pilies žiede pakeitė eismo organizavimo tvarką. Dabar važiuojant Jonavos gatve nuo pilies nebegalima įsukti į žiedą. ...