Klaipėdoje statomas aplinkos neteršiantis keltas

“Vakarų Baltijos laivų statykloje“ įvyko didžiausio pasaulyje dujomis varomo kelto statybų pradžios šventė.

Stebint bendrovės darbuotojams ir daugybei svečių iš Klaipėdos ir Norvegijos, simboliškai sujungtos dvi laivo korpuso dugno plokštės.

Prie specialios lentelės laivui sėkmę nešiančias monetas pritvirtino užsakovo kompanijos „Fjord1“ valdybos pirmininkas Jarlė Skartunas ir laivo statybas vykdančios „Fiskerstrand BLRT“ kompanijos valdybos pirmininkas Rolfas Fiskerstrandas.

„Fiskerstrand BLRT“ yra bendra po 50 proc. valdoma „Vakarų laivų gamyklos“ ir Norvegijos „Fiskerstrand Verft AS“ kompanijos dukterinė įmonė.

129,9 metrų ilgio ir 19,2 metrų pločio kelto „Fjord1“ statyba yra ir vienas didžiausių laivų statybos projektų Lietuvoje. Jo vertė 163,6 mln. litų.

Keltas bus naudojamos plukdyti keleiviams ir automobiliams Norvegijos Bokna fiorduose. Jis galės priimti 600 keleivių ir 242 lengvuosius automobilis.

Šis laivas išskirtinis tuo, kad jo darbas paremtas vadinama žaliąja koncepcija. Tai reiškia, kad laivas kaip kurą naudojantis dujas, neterš aplinkos išmetalais.

Tokių laivų statyba yra naujas požiūris, kuris akcentuojamas ne tik Norvegijoje, bet ir Europos Sąjungoje. 2015 metais Baltijos ir Šiaurės jūrose įsigalios nauji reikalavimai laivams dėl sieros junginių išmetimų. Naujasis keltas dėl to neturės jokių problemų.

Norvegams skirto kelto statyba „Vakarų Baltijos laivų statykloje“ vyks iki 2011 metų gruodžio.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių