- Karolis Rupkus
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Reklama „Facebook“ socialiniame tinkle šiandien yra toks pat natūralus reiškinys, kaip ir reklama tradicinėse žiniasklaidos priemonėse. Tačiau jos kontrolė bei priežiūra Lietuvoje kelia nemažai klausimų.
Tikriausiai ne vienam, paskyrą „Facebook“ socialiniame tinkle turinčiam vartotojui, teko susidurti su įvairiais netradiciniais reklamos būdais, kuriuos tam tikri asmenys ar įmonės naudoja padidinti savo populiarumą ar išreklamuoti savo siūlomą paslaugą bei produktą. Neaiškūs konkursai ir apgaulingos nuorodos šiandien jau tapo įprastomis priemonėmis, kuriomis stengiamasi manipuliuoti socialinio tinklo vartotojų patiklumu. Tačiau retas vartotojas žino, į kokias institucijas Lietuvoje reikėtų kreiptis susidūrus su apgaulinga reklama „Facebook“ tinkle.
Reklama yra prižiūrima
Advokato padėjėjos Donatos Berezinaitės teigimu, reklama „Facebook“ tinkle taip pat turi atitikti Visuomenės informavimo įstatyme numatytas nuostatas.
„Atsižvelgiant į susiklosčiusią teismų praktiką, pagal kurią nustatyta, kad interneto tinklai laikytini visuomenės informavimo priemone, todėl jai taikomi Lietuvos Respublikos reklamos ir Lietuvos Respublikos Visuomenės informavimo įstatymuose įtvirtintos nuostatos bei draudimai. Tad socialiniuose tinkluose turi galioti tos pačios reklamos taisyklės kaip ir visuose kituose visuomenės informavimo kanaluose“, - kalbėjo teisininkė.
Pasak, D. Berezinaitės, teoriškai Lietuvoje reklamą socialiniuos tinkluose turėtų prižiūrėti Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba bei Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba. Teisininkės teigimu, vartotojas susidūręs su apgaulinga reklama ar neteisėtu konkursu dėl pažeistų teisių gynimo gali kreiptis būtent į šias institucijas.
Įrodyti sunku
D. Berezinaitės teigimu, socialiniame tinkle „Facebook“ yra draudžiama ginklų, pornografijos, tabako, psichotropinių medžiagų bei kitų įstatymu nelegaliais pripažintų priekių ar paslaugų reklama. Paklausta apie apgaulingus konkursus, kurių metų tam tikra įmonė ar asmuo siekia be žmogaus žinios „prisijungti“ vartotoją prie savo „Facebook“ puslapio gerbėjų rato, teisininkė teigė, kad tokius vartotojų teisių pažeidimus yra gan sunku įrodyti.
„Konkrečios praktikos, kuri tirtų, ar vartotojo priskirimas (be jo žinios) prie tam tikros interesų grupės yra laikomas nelegaliu, kol kas nėra. Pagal socialinio tinklo „Facebook“ mechanizmą, be vartotojo leidimo negali įvykti jokių veiksmų. Vartotojas gali paspausti „nematomą“ nuorodą, kuri yra dažniausiai yra užmaskuota. Tačiau įrodyti, jog buvo atliktas būtent toks veiksmas, bus ypatingai sudėtinga.“, - kalbėjo D. Berezinaitė.
Advokato padėjėja taip pat teigė, kad reklamos „Facebook“ kontrolės spragas šiandien padedami teisininkų turėtų vertinti kontrolės institucijų atstovai, kurie ištirtų dažniausiai pasitaikančias problemas bei pateiktų jų sprendimo būdus.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Tarp pasaulio biotechnologijų srities lyderių – ir Lietuvos startuolis „Genomika“2
Savo novatoriškais tyrimais ir ambicinga vizija garsėjantis Lietuvos biotechnologijų startuolis „Genomika“ sparčiai skinasi kelią į sėkmę. Neseniai pritraukusi daugiau nei 5 mln. eurų Europos Sąjungos, Šveicarijos ir Jungtin...
-
Europos šalyse pateikta skundų dėl „X“ veiklos, susijusios su asmens duomenimis
Vienoje įsikūręs skaitmeninių teisių centras NOYB pirmadienį aštuoniose Europos šalyse pateikė skundus prieš milijardieriaus Elono Musko įmonę „X“ dėl neteisėto naudotojų asmeninių duomenų įtraukimo į kompanijos...
-
Pretendentams nesurinkus pakankamai balų, Nacionalinė laboratorija darkart ieškos vadovo
Pretendentams nesurinkus reikiamo balų skaičiaus, Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos (NVSPL) vadovo išrinkti nepavyko, artimiausiu metu ketinama skelbti naują konkursą. ...
-
Tyrimas: lėtėja atlyginimų augimas IT sektoriuje
Bendrovės „Figure Baltic Advisory“ atliktas darbo rinkos tyrimas IT sektoriuje atskleidė, kad vidutinis atlygio augimas buvo 4,2 proc. mažesnis nei pernai. ...
-
Nuo vėžio mirė ilgametė „YouTube“ vadovė S. Wojcicki5
Mirė ilgametė „YouTube“ vadovė Susan Wojcicki, suvaidinusi lemiamą vaidmenį „Google“ istorijoje. Kovą su plaučių vėžiu pralaimėjusiai moteriai buvo 56-eri. ...
-
Kapuose slypėjo lobiai
Damietos mieste Egipte kasinėjimų metu atidengus 63 kapus, kuriems daugiau nei 2,5 tūkst. metų, atrastas lobis – aukso dirbiniai, monetos bei keramikos dirbiniai. Pasak Egipto turizmo ir antikvarinių vertybių ministerijos, šie artefaktai gal...
-
JAV teismas nusprendė, kad „Google“ paieškos monopolis – neteisėtas1
JAV teismas priėmė nutartį, kad interneto milžinė „Google“ neteisėtai naudojasi paieškos ir reklamos paieškos sistemose monopoliu. ...
-
IDC: tarptautinė planšetinių kompiuterių rinka antrąjį metų ketvirtį ūgtelėjo 22 proc.
Tarptautinė planšetinių kompiuterių rinka antrąjį metų ketvirtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, išaugo 22,1 proc. iki 34,4 mln. įrenginių, skelbia rinkos tyrimų kompanija „International Data Corporation“ (IDC), ...
-
Krentanti bitkoino kaina pasiekė žemiausią lygį per pusę metų
Daugelyje finansų rinkų tvyrant niūrioms nuotaikoms, bitkoino kaina pirmadienį toliau ženkliai mažėjo. ...
-
„Apple“ įplaukų ir pelno augimas per metus pranoko lūkesčius2
JAV technologijų milžinė „Apple Inc.“ pranešė įplaukas per metus padidinusi 5 proc., grynąjį pelną – 11 procentų. Abu rodikliai viršijo rinkos lūkesčius. ...