- Tomas Mackevičius, BalticGamers.com
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Neseniai pasirodęs realaus laiko strateginis žaidimas „StarCraft II: Wings of Liberty“ ne tik sumušė pardavimų rekordus, bet ir išjudino pasaulinę elektroninių žaidimų sporto (dar vadinamas „eSportu“) sceną.
Pietų Korėjoje tapęs nacionaline sporto šaka ir turintis net keturis dedikuotus TV kanalus, atnaujintas ir patobulintas „StarCraft II“ užsimojo tapti populiariausiu strateginiu žaidimu pasaulyje. Nuo pat žaidimo išleidimo, visame pasaulyje vyksta šimtai turnyrų, kuriuose dalyvauja tūkstančiai žaidėjų, o dideli priziniai fondai žada neblogą ateitį profesionaliems žaidėjams.
Dar nepraėjo nei du mėnesiai nuo „StarCraft II: Wings of Liberty“ išleidimo, bet apniukusiame Lietuvos „eSporto“ danguje ima matytis pragiedruliai. Lietuvos „StarCraft II“ (sutrumpintai SC2) bendruomenė narius skaičiuoja dar tik šimtais, tačiau naujienų ir pasiekimų dydžiu, jie drąsiai lenkia kitų žaidimų atstovus, atgimsta senai bematyti LAN turnyrai.
Gera pradžia - pusė darbo
Lietuvos SC2 gerbėjų bendruomenė buvo pradėta kurti prieš pusmetį, kuomet žaidimo kūrimas dar buvo beta stadijoje, tačiau keliems laimingiems žaidėjams pavyko gauti teisę dalyvauti testavime. Maždaug tuo pačiu metu, bendraminčius pradėjo vienyti du „aktyvistai“ – „SpiriT“ ir Tomas [SCLT], kurie apjungę savo jėgas, sėkmingai subūrė kitus Lietuvos žaidėjus į mažą, bet draugišką ir aktyvią bendruomenę.
Per keletą mėnesių, buvo surengti trys bandomieji turnyrai, kuriama interneto svetainė, plėtojami ryšiai su Latvijos ir Estijos žaidėjais. Jaunai bendruomenei paspirties davė ir pirmieji Lietuvos profesionalūs SC2 žaidėjai – Vytautas [Arew] Graičiūnas ir Kristijonas [Krr] Barisas, kurie savo pavyzdžiu skatino kitus lietuvių žaidėjus tobulėti, dalinosi savo patirtimi. Šiuo metu, net trys Lietuvos SC2 žaidėjai patenka į stipriausių Europos žaidėjų Top 200: Arew, Krr ir Nbs.
Bendruomenės dėka, Lietuva tapo pirmoji Baltijos šalis, turinti aktyvią ir stiprią „StarCraft II“ gerbėjų organizaciją, galinčią rengti turnyrus ir renginius, turinčią rėmėjų palaikymą. Tai lėmė, kad Lietuvos SC2 interneto portalas StarCraftLT.com (kuris greitai bus pervadintas į BalticGamers.com) tapo ir Latvijos, bei Estijos gerbėjų susirinkimo vieta. Mūsų įsteigtame „Baltic Cup“ (Baltijos Taurės) turnyre dalyvauja 74 žaidėjai iš visų trijų šalių. Turnyrų kovų tiesioginės transliacijos internetu ir video reportažai, kuriuos sukūrė pirmieji komentatoriai Tomas [SCLT], Vidas [BearGoesWild] Zelčius, „Deltron“ ir „Tarantulo“, žaidimui pridavė tikro sporto skonio, o Andriaus [CableGuy] Ševčenko įkurta Baltijos šalių reitingų svetainė dar labiau pagyvino visų trijų šalių bendradarbiavimą ir draugišką konkurenciją. Neužilgo pradės kurtis atskiri žaidėjų klanai ir komandos, kas suteiks dar daugiau įvairumo ir įdomumo bendruomenės nariams.
Pasinaudodamas proga, norėčiau padėkoti visiems mūsų bendruomenės nariams ir ypač: „Zeratul09“ ir „mcC“ už forumui įkvėptą gyvybę; „SpiriT“, Vidui [BearGoesWild] Zelčiui ir Andriui [CableGuy] Ševčenko už pagalbą administruojant bendruomenę; „Eustacer“ ir „Tarantulo“ už straipsnių rašymą; „Kenny“ už pagalbą verčiant; Pauliui [PauZak] Zakarauskui ir Lukui Grubiui už pagalbą kompiuterinės grafikos srityje ir visiems nariams už buvimą kartu!
Bendruomenės „žibalas“
Reikia pripažinti, kad kuriant bendruomenę, labai svarbūs turnyrai ir kiti renginiai, padedantys „sucementuoti“ bendruomenės narius, padaryti dalyvavimą veikloje įdomiu ir prasmingu. Siekiant šio tikslo, yra sunku apsieiti be rėmėjų, kurie įpila taip reikalingo „žibalo“ į ugnį.
Bendruomenės vardu noriu pasidžiaugti, kad prieš nepilną mėnesį prasidėjęs bendradarbiavimas su Net7.lt kompanija, jau atneša labai gražių vaisių – savaitgalį Kaune vyks pirmasis Lietuvos „StarCraft II LAN turnyras“, kuriame dalyvaus apie 50 žaidėjų iš visos Lietuvos. Džiaugiamės, kad į turnyrą pavyko suburti beveik visą Lietuvos „StarCraft II“ elitą! Dalyvaus pirmieji Lietuvos profesionalūs „StarCraft II“ žaidėjai Vytautas [Arew] Graičiūnas ir Kristijonas [Krr] Barisas, kylanti žvaigždė - Laurynas [Nbs] Kisielius ir daugelis kitų perspektyvių žaidėjų.
Kaip mums pasakojo Vytautas [Arew] Graičiūnas, į paskutinį, prieš keletą metų vykusį, atrankos į „World Cyber Games“ LAN turnyrą, buvo susirinkę viso labo apie 30 „StarCraft“ žaidėjų, tad žvelgiant į ateitį, dabartinis žaidėjų aktyvumas nuteikia tikrai optimistiškai – tikimės, kad šis turnyras paklos kelią daugeliui ateities turnyrų ir renginių!
Smagu, kad ne apie pelną galvojantis, bet idėjos vedamas, Net7.lt vadovas Arūnas Čiukšys nepagailėjo turnyrui nei prizų, nei resursų renginio organizavimui, kad tai tikrai taptų įsimintina švente visiems „StarCraft“ gerbėjams. Vertėtų paminėti, kad nugalėtojams vien grynais pinigais bus išmokėta apie 1000 Lt, nekalbant apie kitus daiktinius prizus. Labai dėkojame picerijai EXPRESS PICA, kuri pasirūpino, kad žaidėjai būtų sotūs ir laimingi, ir FOTOPRO, „ForumCinemas“, KIS, Boulingo ir biliardo klubui „Undinė“ bei zurnalai.lt už įsteigtus prizus.
Svarbiausia - kokybė
Pirmasis Lietuvos „StarCraft II LAN turnyras“ buvo kuriamas, siekiant pakelti Lietuvos „eSporto“ renginių kokybės kartelę, ypatingai akcentuojant, kokius įspūdžius patirs dalyviai ir žiūrovai. Dvi dienas truksiantis renginys neleis nuobodžiauti nei žaidėjams, nei žiūrovams. Vos atvykusius turnyro svečius pasitiks spec. aprangą dėvintys ir tikrais ginklais apsiginklavę kareiviai, o turnyro patalpos leis pasijusti, kaip kariniame Teranų bunkeryje.
Turnyro metu bus įrengtos atskiros patalpos žaidėjams ir žiūrovams. Žiūrovams skirtoje patalpoje, keturiuose 42″ LCD ekranuose bus tiesiogiai transliuojamos tuo metu vykstančios kovos, kurias komentuos patyrę žaidėjai. Gera garso izoliacija leis žiūrovams aktyviai „sirgti“ už mėgstamus žaidėjus, o dalyviai galės netrukdomi susikaupti ir kovoti.
Belaukiantys savo kovų žaidėjai ir žiūrovai taip pat galės dalyvauti įvairiuose „Nintendo WII blic turnyruose“, galėdami realiai išbandyti neseniai Lietuvoje pasirodžiusią naują žaidimų platformą.
Galutiniai turnyro raundai ir finalas įvyks sekmadienį, todėl svečiams iš kitų miestų buvo sudaryta galimybė nemokamai pernakvoti Kauno Kendo Sporto Klube.
Laikas: rugsėjo 18 – 19 d.
Vieta: “Net7 kompiuteriai” patalpose, Savanorių pr. 286
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
DI priemonė padės atpažinti ir moksleiviu nerimą2
KTU Matematikos ir gamtos mokslų fakulteto Taikomosios matematikos katedros docentė dr. Liepa Bikulčienė vadovauja Lietuvos tyrėjų komandai, dirbančiai tarptautiniame projekte „Gerovė@dirbtinis intelektas“. Jį įgyvendinant mokslininkai si...
-
Linkėjimai iš kreidos periodo
Honkongo mokslininkai pranešė pirmą kartą aptikę dinozaurų fosilijų atokioje saloje šalia miesto, kuri yra saugomo geoparko dalis. Ekspertai jau patvirtino, kad fosilijos yra didelio dinozauro fragmentas. ...
-
„LinkedIn“ skirta 310 mln. eurų bauda1
Airijos reguliavimo institucija, padedanti prižiūrėti Europos Sąjungos (ES) duomenų privatumą užtikrinančių reglamentų laikymąsi, ketvirtadienį pranešė, kad profesinių ryšių platformai „LinkedIn“ skyrė 310 mln. eurų b...
-
Kiek kainuoja sekundė netikslaus laiko?2
Ar žinojote, kad laikas Vilniuje ir Palangoje skiriasi? Pasirodo, tai priklauso nuo žemės pasisukimo kampo. Netrukus mes suksime savo laikrodžio rodykles valandą atgal, tačiau mokslininkai tą daro nuolat. Įrangos pagalba šie tikslina net mums me...
-
Keturi TKS astronautai dėl blogų orų toliau priversti laukti grįžimo į Žemę1
Dėl nepalankių orų sąlygų keturi Tarptautinėje kosminėje stotyje (TKS) esantys astronautai toliau priversti laukti kelionės namo. NASA astronautai Matthew Dominickas, Michaelis Barrattas, Jeanette Epps ir rusų kosmonautas Aleksandras Grebenkinas i&sca...
-
Skelbia kibernetikos ekspertų konkursą: už atrastas spragas – piniginiai prizai1
Kibernetinio saugumo entuziastus Vilniaus miesto savivaldybė antrus metus iš eilės kviečia išbandyti savo įgūdžius konkurse „Bug Bounty“. Konkurso dalyviai per 10 darbo dienų turės atrasti spragas savivaldybei priklausančiose...
-
E. Musko „X“ išvengė griežtų ES konkurencijos taisyklių1
Milijardieriaus Elono Musko platformai „X“ nebus taikomos griežtos Europos Sąjungos konkurencijos taisyklės, kuriomis siekiama, kad skaitmeninės rinkos būtų atviros, trečiadienį pranešė Europos Komisija. ...
-
TEA: pasaulis žengia į elektros energijos amžių1
Tarptautinė energetikos agentūra (TEA) trečiadienį pareiškė, kad iki 2030 metų daugiau nei pusė pasaulio elektros energijos bus pagaminama iš mažai teršiančių šaltinių, tačiau švarios energijos naudojimas pasaulyj...
-
Kaip apsaugoti vaiką nuo pavojų internete?
Per paskutinius du dešimtmečius internetas tapo neatsiejama kiekvieno iš mūsų gyvenimo dalis. Ne išimtis ir jaunoji karta – vaikai ir paaugliai internete praleidžia vis daugiau laiko, todėl saugumas virtualiojoje erdvėje &ndash...
-
NASA: saulė pasiekė aktyvumo maksimumo periodą
JAV kosmoso agentūra NASA antradienį paskelbė, kad saulė pasiekė aktyvumo maksimumo laikotarpį, kuris tęsis dar vienerius metus, o jam trunkant ateinančiais mėnesiais danguje bus matomos pašvaistės. ...