- Delfi.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Labdaros fondas UNICEF pradėjo drąsią reklaminę kampaniją, kuri yra tiesiogiai nukreipta prieš bene labiausiai paplitusią interneto aktyvizmo formą - „laikinimą“ socialiniame tinkle „Facebook“. Praėjusio mėnesio pabaigoje organizacija paviešino keturias reklamas, kuriomis skatina visuomenę humanitarinę pagalbą teikti ne informacijos dalijimusi ir „laikinimu“, o piniginėmis aukomis, rašo „The Verge“.
Švedų kalba sukurtos reklamos yra labai populiarios, bet iš jų ypatingai išsiskiria siužetas, kuriame dešimtmetis našlaitis kalba prieš kamerą tamsiame apšnerkštame kambaryje.
„Kartais bijau, kad susirgsiu, kaip kad susirgo mano mama. Bet manau, kad viskas bus gerai. Šiandien UNICEF turi 177 tūkstančius „laikų“ „Facebook“ tinkle, o iki vasaros gal pasieks ir 200 tūkst.“, sako vaikas, už kurio nugaros žaidžia jo jaunesnis brolis.
Kitos trys reklamos, taip pat sukurtos švedų kalba, „laikinimą“ pašiepia ne taip niūriai, nors jų esmė ta pati „Facebook“ „palaikinimai“ nevertinami kaip valiuta jokiose komercinėse įstaigose, tai kodėl jie turėtų būti naudingi labdaros fondams? Vienoje reklamoje pusamžis vyriškis apstulbina padavėją savo ketinimu „laikais“ susimokėti už alų, o kitoje lygiai taip pat nustebina parduotuvės darbuotoją, norėdamas socialine populiarumo valiuta atsiskaityti už kašmyro vilnos megztinį. Trečioje reklamoje „laikais“ norima susimokėti už barzdos skutimą - deja, ir šįkart rezultatas toks pats: kirpėjas jų nepriima kaip kažko vertos valiutos.
Visais atvejais reklama pabaigiama tokia pačia fraze: „Už „laikus“ nenupirksite ir vakcinos“.
Agentūros „Forsman & Bodenfors“ sukurta reklaminė kampanija drąsiai išaiškina, ko vertos viešumo kampanijos, vykdomos per „Facebook“ ir kitus socialinius tinklus. UNICEF atstovai pripažįsta, kad tokios kampanijos iš tiesų padeda supažindinti turtingesnių šalių visuomenę su problemomis, kamuojančiomis vargingesnes valstybes, tačiau jie baiminasi, kad daugumai su problemomis susipažinusių žmonių visas jų aktyvumas baigiasi „Like“ mygtuko paspaudimu. Be to, Švedijos UNICEF padalinys platina ir plakatus, kuriuose rašoma, kad už kiekvieną „palaikinimą“ per „Facebook“ jie galės paskiepyti nulį vaikų.
„Mums patinka „palaikinimai“, o socialiniai tinklai gali būti geras pirmasis žingsnis norintiems padėti, tačiau negalime ties tuo sustoti. „Laikinimas“ vaikų gyvybių negelbsti. Vakcinoms pirkti reikalingi pinigai“, - sakė UNICEF Švedijos skyriaus komunikacijos direktorė Petra Hallebrant.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Keturi TKS astronautai dėl blogų orų toliau priversti laukti grįžimo į Žemę
Dėl nepalankių orų sąlygų keturi Tarptautinėje kosminėje stotyje (TKS) esantys astronautai toliau priversti laukti kelionės namo. NASA astronautai Matthew Dominickas, Michaelis Barrattas, Jeanette Epps ir rusų kosmonautas Aleksandras Grebenkinas i&sca...
-
Skelbia kibernetikos ekspertų konkursą: už atrastas spragas – piniginiai prizai1
Kibernetinio saugumo entuziastus Vilniaus miesto savivaldybė antrus metus iš eilės kviečia išbandyti savo įgūdžius konkurse „Bug Bounty“. Konkurso dalyviai per 10 darbo dienų turės atrasti spragas savivaldybei priklausančiose...
-
E. Musko „X“ išvengė griežtų ES konkurencijos taisyklių1
Milijardieriaus Elono Musko platformai „X“ nebus taikomos griežtos Europos Sąjungos konkurencijos taisyklės, kuriomis siekiama, kad skaitmeninės rinkos būtų atviros, trečiadienį pranešė Europos Komisija. ...
-
TEA: pasaulis žengia į elektros energijos amžių1
Tarptautinė energetikos agentūra (TEA) trečiadienį pareiškė, kad iki 2030 metų daugiau nei pusė pasaulio elektros energijos bus pagaminama iš mažai teršiančių šaltinių, tačiau švarios energijos naudojimas pasaulyj...
-
Kaip apsaugoti vaiką nuo pavojų internete?
Per paskutinius du dešimtmečius internetas tapo neatsiejama kiekvieno iš mūsų gyvenimo dalis. Ne išimtis ir jaunoji karta – vaikai ir paaugliai internete praleidžia vis daugiau laiko, todėl saugumas virtualiojoje erdvėje &ndash...
-
NASA: saulė pasiekė aktyvumo maksimumo periodą
JAV kosmoso agentūra NASA antradienį paskelbė, kad saulė pasiekė aktyvumo maksimumo laikotarpį, kuris tęsis dar vienerius metus, o jam trunkant ateinančiais mėnesiais danguje bus matomos pašvaistės. ...
-
„Microsoft“ įspėja, kad Rusija ir Kinija aktyviau verbuoja kibernetinius nusikaltėlius
Rusija, Kinija ir Šiaurės Korėja vis agresyviau ir rafinuočiau verbuoja kibernetinius nusikaltėlius, kad šie vogtų pinigus, gautų žvalgybinės informacijos ir darytų įtaką rinkimams, teigiama antradienį paskelbtoje technologijų įmon...
-
„Google“ nori pirkti branduolinę energiją savo duomenų centrams1
„Google“, sekdama „Microsoft“ pavyzdžiu, pirmadienį paskelbė apie planus pirkti branduolinę energiją duomenų centrams eksploatuoti šiame elektros energijos reikalaujančiame dirbtinio intelekto (DI) amžiuje. ...
-
Nobelio ekonomikos premija už pasaulinės nelygybės tyrimus skirta trims amerikiečiams
Nobelio ekonomikos premiją už įžvalgas, padėsiančias geriau suprasti pasaulinę nelygybę, laimėjo trys ekonomistai iš Jungtinių Valstijų. ...
-
Pirmi pasaulyje: „SpaceX“ sėkmingai „pagavo“ savo raketos greitintuvą
„SpaceX“ sekmadienį sėkmingai „pagavo“ savo „Starship“ raketos greitintuvą, kai šis po bandomojo skrydžio grįžo į paleidimo aikštelę – tai pirmas toks bandymas pasaulyje, kosmoso bendrovei siekian...