- Saulius Masalskas / lnk.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Savaitgalį Argentinos sostinėje ir už miesto buvo galima pamatyti tikras automobilių legendas – čia buvo surengta prieš 118 metų įvykusių pirmųjų Argentinoje autolenktynių inscenizacija. Dalyvauti galėjo tik tie automobiliai, kurie buvo pagaminti prieš 1920 metus.
Pirmą kartą tokios lenktynės buvo surengtos 1906 metais gruodžio 9 dieną. Jos leido tuometiniams turtuoliams nuvažiuoti iš prabangaus Rekoletos rajono į užmiestį savo naujutėliais, ką tik pradėtais gaminti, automobiliais. Dabar tokiose lenktynėse taip pat gali dalyvauti tik turtingi žmonės, nes daugiau kaip šimto metų senumo, gerai važiuojanti automobilizmo relikvija – labai nepigus malonumas.
„Atrodo, patenki į kitą dimensiją. Lyg įvažiuotum į laiko tunelį ir staiga išvažiuotum 1912 metais. Važiuoji kitu greičiu, su kitokia, pavaras perjungiančia, svirtimi“, – pasakojo automobilių restauratorius Jorge Luisas Penedo.
Automobiliai autentiški, dauguma buvo surinkti Argentinoje, kol pirmasis pasaulinis karas nesutrikdė detalių tiekimo. Be abejo, jie kiek patobulinti, kad ne tik galėtų važinėti Buenos Airių ir užmiesčio gatvėmis bei keliais, bet ir atitiktų modernius saugumo reikalavimus.
„Priežiūra nesudėtinga, nes juose nėra jokios elektronikos, todėl koks nors senas mechanikas visada žino, kaip juos tvarkyti“, – teigė Istorinių automobilių klubo narys Guillermo Bianchi.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Vienintelė problema – dabartinis benzinas. Jis nėra toks atsparus kaip senasis su švino priedais. Jei mašina ilgai stovi – degalai suyra užkimšdami karbiuratorių ir kitas detales. Patys seniausi varžybų dalyviai atrodo tikrai antikvariškai, bet prieš 1920 metus pagaminti kadilakai ar leilandai iš esmės nelabai kuo skiriasi nuo dabartinių mašinų.
„Nors šiuolaikiniuose automobiliuose yra daug technologinės pažangos, principas išlieka tas pats: variklis, degimas ir panašiai. Dabar jie juda elektrifikacijos link ir kai kurių kitų technologijų, bet jų ištakos yra tokios“, – kalbėjo automobilių restauratorius.
Turint omenyje, kad automobiliams, kurie buvo pradėti pagaminti iš štampuotų plieno lakštų, taip pat jau šimtas metų – dabartinės mašinos su vidaus degimo varikliais iš esmės tebėra labai panašios į savo proseneles. Šio amžiaus pradžioje kitą žingsnį automobilių evoliucijoje padarė „Toyota“ hibridai bei elektromobiliai su ličio baterijomis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Degalai per savaitę pigo Lietuvoje, brango Estijoje1
Mažmeninės degalų kainos Lietuvoje per pastarąją savaitę kiek sumažėjo, o Estijoje – pakilo. Latvijoje brango benzinas, pigo dyzelinas, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione „Circle K&ldqu...
-
Dėl viaduko rekonstrukcijos ties „Mega“ – eismo ribojimai5
Nuo liepos 22 d., pirmadienio, laikinai keičiasi pėsčiųjų ir transporto priemonių judėjimas viaduku ties „Mega“, jungiančiu Užnerio ir Jotvingių gatves. ...
-
Per pusmetį – pusė milijono pažeidimų4
„Nerimą kelia ūgtelėjęs neblaivių vairuotojų sukeltų eismo įvykių skaičius“, – pabrėžė Lietuvos policijos viešosios tvarkos biuro viršininkas vyriausiasis komisaras Vytautas Grašys, komentuodamas tendencijas ...
-
Kreditorius ir klientas: sutartys, sąlygos, teisės
Įsigydami automobilį dažnai naudojamės įvairiomis finansavimo priemonėmis. Vienos populiariausių – nuomos ar išperkamosios nuomos sutartys. Ką būtina žinoti, jeigu finansuojamą transporto priemonę norima išsipirkti anksčiau? ...
-
Tarpukario vairuotojų bėdos – mokesčių vėzdas ir tragiški keliai12
Lietuvoje registruotų automobilių parkas netrukus perkops du milijonus. Palyginimui, Latvijoje ir Estijoje jų – dvigubai mažiau. Įdomu, jog smetoninėje Lietuvoje padėtis buvo priešinga – smarkiai atsilikinėjome nuo kaimynų. Koks tra...
-
„Volvo“ sunkvežimių gamintoja pelną per metus išaugino beveik 1,5 karto
Švedijos sunkvežimių gamintoja „Volvo Group“ paskelbė grynojo pelno per antrąjį metų ketvirtį susižėrusi beveik 1,5 karto daugiau nei prieš metus, nepaisant to, kad įplaukos beveik nepakito. ...
-
Bręsta KET pokyčiai: kai kurie užmojai verčia kraipyti galvas10
Dar šiemet vairuotojus gali pasiekti Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai. Susisiekimo ministerija siūlo didinti atstumą tarp važiuojančių automobilių, keisti ištisinių linijų kirtimo tvarką. ...
-
„Aurum 1006 km lenktynių“ dalyviai: ne kiekvienas jose pajėgtų finišuoti3
Alinantis 50 laipsnių karštis automobilyje, nenuspėjamos ir dažnai koją pakišančios oro sąlygos, daug fizinio pasiruošimo reikalaujantis krūvis – iššūkiai, kurie laukia kiekvieno lenktynių dalyvio. Prasidedant ...
-
Akiratyje – pėsčiųjų ir dviratininkų konfliktai: tai privalote žinoti!13
Pėstieji ir dviratininkai vis dažniau patenka į eismo įvykius, o to priežastis – Kelių eismo taisyklių (KET) nežinojimas. Pasak ekspertų, vienas iš pavyzdžių – kai šalia gatvės nutiestas dviračių takas, tačiau dviratini...
-
Kinija automobilių eksportą pirmąjį pusmetį padidino beveik trečdaliu2
Kinija per pirmąjį pusmetį eksportavo 2,79 mln. automobilių – 30,5 proc. daugiau nei prieš metus, skelbia agentūra „Xinhua“, remdamasi Kinijos automobilių gamintojų asociacijos (CAAM) duomenimis. ...