Istoriniame Alytaus kvartale – grindinys ar asfaltas?

Pradėti Alytaus kraštotyros muziejaus rekonstravimo ir aplinkinės teritorijos tvarkymo projekto viešieji svarstymai. Jų metu paaiškės, kaip ateityje atrodys miesto kvartalas, kurį juosia Savanorių,  Alyvų tako, A. Matučio, J. Basanavičiaus ir S. Dariaus ir S. Girėno gatvės.

Muziejuje – istoriniai akcentai, scenos uždanga, suoliukai ir liftas

Pagirtina tai, kad skirtingai nei svarstymai dėl dviračių tako Alytaus miesto panemune tąsos Sanatorijos miškelio link (kai alytiškių pasiūlymai buvo išklausyti, tačiau iš esmės negalėjo pakeisti projekto esmės) svarstymai dėl minėtos miesto centro dalies pradėti iš anksto. Techninis Alytaus kraštotyros muziejaus rekonstravimo ir aplinkinės teritorijos tvarkymo projektas dar neparengtas, todėl kiekvienas alytiškių pageidavimas turėtų būti išgirstas.

Muziejaus direktorės pavaduotoja Daiva Bagdonienė teiravosi, kokia nauda iš numatomų darbų teks tai organizacijai, kurios pavadinimas „naudojamas projekto pavadinime“. Rotušės specialistai atsakė, kad remontuoti muziejaus šiame etape tikrai nepavyks, mat europinių fondų pinigėliai bus naudojami viešosios erdvės sutvarkymui, o ne joje esančių pastatų renovacijai.

Tačiau muziejus neliks „pamestinuko“ vietoje – projekto metu miesto centre ir prie Savanorių g. 6 turėtų atsirasti teminių nuorodų. Atliekant kosmetinį fasado tvarkymą, pastato sienas planuojama papuošti senojo miesto simboliais, kitais istoriniais akcentais, o naktį juos iššviesti. Muziejų ketinama aptverti, teritoriją apželdinti ir joje įrengti nuolat veikiančią scenos uždangą renginiams, suoliukus žiūrovams. Taip pat numatoma išspręsti avarinio išėjimo, lifto neįgaliems, vaizdo stebėjimo klausimus.

Ar važiuos automobiliai ten, kur dabar jų eismas ribojamas?


Darbai rikiuojami ir tose vietose, kuriose pasigendama naujų komunikacijų, kelio dangos, kelkraščių pėstiesiems, šviestuvų. Kol kas neaišku, ar vystant kvartalą, jis visas bus apvažiuojamas. Šiuo metu iš Savanorių gatvės sukant dešinėn į Alyvų taką, eismas ribojamas. Ar siauros, kol kas neasfaltuotos gatvelės pabaigos gyventojai pageidaus, kad pro jų langus burgztų transporto priemonės – dar neaišku. Nežinia ir dėl to, ar šioje Alyvų tako dalyje bus išsaugotas istorinis akmens grindinys. Gal jį pakeis šiuolaikinė kelio danga? Šiuo klausimu istorikų ir miesto tvarkytojų nuomonės išsiskiria.

Kraštotyros muziejaus direktorės pavaduotoja D. Bagdonienė įsitikinusi, kad esamus akmens grindinius išlaikyti būtina, kad paskui nereiktų brangiai ir nevisuomet kokybiškai „atkūrinėti“ istorijos. Alytaus miesto savivaldybės administracijos komunalinio ūkio skyriaus vedėjas Algimantas Tarasevičius mano, kad svarbiau automobilininkų patogumas, jog turimų grindinių Alytuje – pakanka. O ko pageidautų gyventojai?

Žiedas J. Basanavičiaus g. ir požeminė aikštelė prie „Nemuno“?

Kol gyventojai dar neįsijungė į kvartalo planavimą, jiems belieka įsiklausyti, ką jiems siūlo savivaldybės administracijos, jos įstaigų specialistai. „Mero pageidavimu“ šie vadina sumanymą, kad A. Matučio gatvė į J. Basanavičiaus ir Sporto gatves (tarp Sporto mokyklos ir „Dainavos“ kino teatro) jungtųsi ne kryžkele, o žiedu. „Ar čia bus tiek transporto, kad tam reikia žiedo“, - patys savęs klausia Rotušės klerkai.

Daugiau klausimų nei atsakymų kyla ir dėl automobilių stovėjimo aikštelės prie PC „Nemunas“. Miesto savivaldybės darbuotojai sako, kad jų pačių automobiliai užima didžiąją dalį ploto. O kur transportą parkuoti kitiems alytiškiams, miesto svečiams? Gal čia įrengus požeminę aikštelę? Deja, šiam sumanymui, kuris išspręstų automobilių statymo S. Dariaus ir S. Girėno gatvėje problemas, prieštarauja ES lėšų skirstytojai. Tiesa, jeigu požeminės aikštelės statybos iniciatyva priklausytų privačiam verslui, tam trukdoma nebūtų.


Šiame straipsnyje: Kauno regionasAlytusgrindinys

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių