- LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Maždaug vienas iš 10 pilotų turi depresijos simptomų. Kodėl iš visų profesijų būtent pilotai yra tokie pažeidžiami, svarstoma „Deutche Welle“ interneto svetainėje.
Anonimiškai apklausus 3500 pilotų apie jų darbo vietą, tik pusė jų atsakė į klausimus apie savo psichologinę būklę.
Ekspertai nustatė, kad 12,6 proc. dalyvių turėjo depresijos simptomų, nors vidutinis rodiklis yra 4–7 proc. Tad atrodo, kad pilotams kyla didesnė rizika. Apie 4 proc. pilotų net teigė per pastarąsias dvi savaites turėję suicidinių minčių. Tarp tų, kurie turėjo tokių minčių, buvo ir pilotų, patyrusių seksualinį arba žodinį priekabiavimą.
Tačiau tyrimu nustatyta, kad paprastai pilotai apie psichologinius dalykus nekalba.
Pasak vieno iš tyrėjų, Harvardo visuomenės sveikatos mokyklos profesoriaus Josepho Alleno, psichologinių problemų pilotų kabinoje klausimą gaubia paslapties šydas.
Tyrimas paskelbtas žurnale „Environmental Health“. Tikėtina, kad publikacija susilauks dėmesio Vokietijoje, atsižvelgiant į 2015 m. kovo mėn. įvykusią oro bendrovės „Germanwings“ orlaivio katastrofą, kai savižudiškų polinkių turėjęs pilotas tyčia nukreipė lėktuvą į kalną Prancūzijoje.
Nevaldomas stresas gali lemti depresiją
Tyrimo rezultatai nustebino pilotą ir Vokietijos pilotų profesinės sąjungos atstovą spaudai Markusą Wahlą. M. Wahlas atsisakė tiesiogiai komentuoti tyrimo duomenis. Tačiau jis paaiškino, kodėl pilotai gali būti labiau linkę sirgti depresija nei kitų profesijų atstovai.
„Pilotams galbūt kyla didesnis pavojus dėl to, kad jie dirba labai rizikingoje aplinkoje. Dėl jų sprendimų gali kilti pavojus žmonių gyvybei“, – teigė M. Wahlas.
O įtampa jų darbe auga. „Pilotams tenka priimti vis daugiau sprendimų, – sako M. Wahlas. – Darbe vis daugiau streso, o stresas gali tapti psichologinių ligų priežastimi.“
Konfliktas tarp darbo ir asmeninio gyvenimo
Vienas svarbus stresą sukeliantis veiksnys pilotams yra tai, kad jiems ilgai tenka būti ne namie.
„Būna laikotarpių, kai pilotai apie 20 dienų praleidžia viešbučiuose. Tai didelė našta draugams, šeima ir partneriams, – sakė M. Wahlas, kuris pats yra pilotas. – Tokie asmeniniai santykiai yra svarbūs siekiant suvaldyti stresą. Tačiau, kitaip nei tiems, kas dirba įprastomis valandomis, pilotams tai neprieinama.“
Darbe jie gali dienų dienas nerimauti dėl problemų namie. Jei šeimoje kyla įtampa, pavyzdžiui, ginčas prieš pat pilotui išvykstant į kelionę, jis nerimą su savimi gali nešiotis keletą dienų. O išspręsti šeimos konfliktą telefonu pilotams gali nepavykti dėl laiko skirtumo. Jei konfliktas lieka neišspręstas, tai gali juos susargdinti.
Be to, kelionių piko laikotarpiu, pavyzdžiui, vasaros sezono įkarštyje, pilotų poilsiui skirtas laikas vis trumpėja. Todėl nebelieka laiko aptarti reikalus su šeima.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Paauglystė: savęs ir savo vietos paieškos
Sunku su tais paaugliais – teiginys, kurį priimame kaip aksiomą. Auklėti paauglį – tėvystės egzaminas, mokyti paauglį – pedagogo profesionalumo išbandymas. Tačiau turbūt sunkiausia būti pačiu paaugliu – rasti savo viet...
-
Liūdniausia metų diena: kaip išlaikyti gerą psichinę savijautą?1
Trečiąjį sausio pirmadienį, kuris šiemet yra mėnesio 20 d., visame pasaulyje minima liūdniausia metų diena (angl. „Blue Monday“). Medicininėje literatūroje vyraujantys faktai rodo, jog būtent žiemos laikotarpiu išraš...
-
Nebandykite išvaryti emocijų pro duris – jos sugrįš pro langą
Kasdienybėje esame linkę kurti intelekto ir emocijų priešpriešą. Sąvoka „intelektas“ asocijuojasi su protu, žiniomis, analitiniais gebėjimais, o emocijos – su meile, džiaugsmu, laime, liūdesiu, pykčiu. Gana dažnai int...
-
Nelinksmas antirekordas: kodėl vis dažniau atsisakoma turėti vaikų?13
Nelinksmas antirekordas – praėjusiais metais gimė mažiausiai naujagimių nuo nepriklausomybės atkūrimo, mirusiųjų skaičius gimimus viršijo dvigubai. Lietuvoje pernai pasaulį išvydo 18 tūkst. 979 kūdikiai. Apie tai LNK žurnalista...
-
Būti čia ir dabar – nelengva užduotis
Jeigu stovite transporto spūstyje, nereiškia, kad tiesiog stovite joje. Jūs mintyse esate rytojaus susitikime su klientu, poryt – tėvų susirinkime. Arba tebesate praėjusį šeštadienį pas mamą, kuri tebepyksta, kad naujų vaist...
-
Suomiai – laimingiausi pasaulyje: kuo čia dėta savanorystė?
Suomija pagal Pasaulinio laimės indekso tyrimus jau ne vienus metus tituluojama laimingiausia šalimi pasaulyje ir, atrodo, nė neketina sustoti – šį titulą jau septintą kartą priglaudė ir 2024-aisiais. Kol visas pasaulis bando perpras...
-
„Geštalto praktika“: metodai, padedantys pažinti žmogaus vidinį pasaulį
Geštalto terapija – tai humanistinis psichoterapijos metodas, orientuotas į žmogaus gebėjimą suvokti ir integruoti savo jausmus, mintis ir elgesį. Jos tikslas – padėti asmeniui pasiekti didesnį sąmoningumą ir atsakomybę už savo gy...
-
Vaikų saugumas: gali padėti artimi santykiai ir technologijos
Šiandieniame sparčiai besivystančiame pasaulyje vaikų saugumo užtikrinimas kartu išlaikant jų nepriklausomybės poreikį ir atsakingumą tampa ne vienos šeimos iššūkiu ir nesutarimų priežastimi. Nesprendžiamos ir ats...
-
Tyrimas: lietuvių emocinis atsparumas kur kas blogesnis nei Europoje1
Kas antras žmogus Lietuvoje abejoja savo gebėjimu susitvarkyti su iškilusiais sunkumais, o kas penktas jaučia nepasitikėjimą savimi. Tokias tendencijas atskleidė „Tele2“ užsakymu atliktas, kartu su Vilniaus universitetu (VU) parengtas...
-
Po Naujųjų – suaktyvėjęs lietuvių įsitraukimas į hobius: psichologai turi paaiškinimą1
Sausiui prasidėjus, gyventojai stačia galva neria į hobius. Iškart po Naujųjų – užsipildė sporto salės, baseinai, šokių, keramikos užsiėmimai. Tendencija nesikeičia metai iš metų, naujų tikslų įgyvendinimo daugelis gr...