- Lina Jakubauskienė, ebus.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Stovėjimas milžiniškose spūstyse ne tik gaišina didmiesčių gyventojų laiką, bet ir gerokai sutrumpina jų gyvenimą. Juk retas įstengia nesinervinti, kai jo automobilis gatve ar keliu šliaužia ne greičiau nei sraigė...
Tačiau mūsiškės lietuviškos automobilių spūstys – juokingos, jei lygintume jas su pasaulio megapoliuose fiksuojamomis milžiniškomis automobilių sankaupomis. Šįkart savo skaitytojams pateikiame keletą įdomesnių faktų apie automobilių eismą skirtinguose pasaulio miestuose bei apie jų spūstis.
Kiekvieną rytą spūsčių priežastimi Indijoje tampa... ant gatvės sugulusios karvės. Kadangi tai – šventi gyvūnai, jų negalima žudyti ar varyti, tad vairuotojams belieka laukti, kol gyvuliai pasitrauks patys.
Tiltas tarp Tailando ir Laoso tapo įdomiausių spūsčių vieta. Tailande vairuotojai įpratę prie eismo kairiąja, o Laoso – dešiniąja puse. Vairuotojai nuolat ginčijasi, kurioje pusėje derėtų pakeisti eismo juostų kryptį. Galų gale pasiekta kompromiso – savaitę eismo kryptis keičiama Tailando, savaitei – Laoso kelio dalyje.
Įdomu tai, jog spūstys retsykiais susiformuoja ir Venecijoje, kuomet gausybė gondolų įstringa kanaluose.
Efektyviausią būdą kovoti su spūstimis sugalvojo Singapūro gyventojai. Šioje šalyje ribojamas parduodamų automobilių kiekis, jie čia kai kuriais atvejais kainuoja net tris kartus brangiau nei rinkos vertė. Be to, Singapūro vairuotojai itin griežtai baudžiami už įvairius pažeidimus. Pavyzdžiui, mėgėjams paplepėti mobiliuoju telefonu važiuojant, gali tekti pusmetį pasėdėti kalėjime.
Prieš gaudami licenciją vežti keleivius, Niujorko taksistai privalo išklausyti specialius kursus, kur pasakojama, kaip elgtis įstrigus spūstyje.
Įdomiai spūsčių problemas sprendžia Indonezijoje – čia uždrausta važiuoti automobiliu, jei jame mažiau nei trys keleiviai. Norėdamas nuvykti į reikiamą vietą, vairuotojas privalo susirasti bent jau du pakeleivius bei sumokėti jiems už sugaištą laiką.
Remiantis statistiniais tyrimais, daugiausia automobilių šimtui gyventojų tenka JAV Kalifornijos valstijoje. Tačiau čia griežtai ribojamas važiavimo greitis, todėl avarijos įvyksta labai retai.
Originalų būdą „Carpool“, padedantį kovoti su spūstimis, sumanė Los Andželo miesto valdžia. Žmonėms, kurie važiuoja su keleiviais, atskirtos specialios eismo juostos, kuriomis galima apvažiuoti spūstis. Taigi vairuotojai, kurie iš anksto susiranda pakeleivių, gali sutaupyti degalams ir kitoms išlaidoms. Tokiu būdu dažniausiai į darbą vyksta būrelis kolegų.
Ne visada spūstys yra blogis – štai Paryžiuje spūstis pagelbėjo sulaikyti nusikaltėlį. Apiplėšęs banką, nusikaltėlis bėgo nuo policijos automobiliu centrinėmis miesto gatvėmis. Dėl milžiniškos spūsties nusikaltėlį pavyko sulaikyti.
Gudresni pasirodė Milano plėšikai. Pagrobę apie šimtą tūkstančių eurų, jie patys po savęs sukūrė didelę spūstį. Tam jie ant kelio išbarstė keletą stambių kupiūrų. Žmonės iš gatvės, automobilių vairuotojai puolė rinkti pinigus, taip sukurdami kliūtį policininkams.
Švedijoje prieš keletą metų buvo išleista maldų knyga vairuotojams. Pasak jos, patekus į spūstį, reikia melsti Dievo kantrybės.
Norint išvengti spūsčių Londono miesto centre, įvažiavimas į jį mokamas. Vaizdo kameros stebi įvažiuojančių automobilių numerius, o sąskaitos išsiunčiamos automobilių savininkams. Mokėti nereikia tik ekologiškais degalais važinėjančių automobilių savininkams.
Japonai, kuriems spūstyse tenka praleisti itin daug laiko, ne tik kuria naujus apvažiavimus, išvažiavimus bei viadukus, bet ir tobulina savo automobilius. Transporto priemonės tampa vis patogesnės bei funkcionalesnė, kad jose įstrigę vairuotojai turėtų ką veikti.
Brazilijoje, San Paule, piko valandomis į gatves leidžiama išvažiuoti tik automobiliams, kurių numeriai baigiasi tam tikrais skaičiais. Pavyzdžiui, pirmadienį – 1 arba 2, antradienį – 3 arba 4 ir pan. Tiesa, ne visi miestiečiai laikosi šių taisyklių.
„Dieną be automobilio“ sugalvota Reikjavike. Dabar ši iniciatyva paplito daugelyje pasaulio miestų. Jos tikslas – pademonstruoti žmonėms, kad pasaulis gražesnis ir švaresnis be automobilio.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...