- Andrejus Žukovskis, „Vilniaus diena“
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kas sumanė transporto žiede pristatyti šviesoforų? Kaip reikės važiuoti šiuo labirintu? Panašūs klausimai turbūt kyla daugeliui vairuotojų, sukančių ratus žiedine Olandų ir Antakalnio gatvių sankryža Vilniuje.
Laukia netikėtas išbandymas
Ko gero vairuotojai negali net nuspėti, kaip veiks nauja eismo sistema minėtame Olandų žiede Antakalnyje. Juolab kad čia pastatytas ne vienas, o keli šviesoforai.
Olandų žiedas patenka į formuojamą trečią transporto koridorių. Šiuo metu šviesoforai žiede dar tik mirksi, tačiau kai jie įsižiebs, padėtis mažai skirsis nuo šiandieninės.
Atrodo kad toks kelininkų sprendimas kai kuriems vairuotojams gali tapti neįveikiama kliūtimi. Taip mano ne vienas specialistas, net ir tie, kurie diegia naują eismo valdymo sistemą.
„Visa bėda žiede. Kaip žiedas jis yra mažas ir todėl jo pralaidumas yra nepakankamas. O sankryža ten nebuvo įrengta, nes jai statyti ši vieta buvo laikoma per didelė", - pastebėjimais dalijosi bendrovės „Susisiekimo paslaugos" Eismo skyriaus viršininkas Jevgenijus Solovjovas.
Gresia visiškas chaosas
Kelių patrulių rinktinės vadas Marius Putrimas naujos šviesoforų sistemos diegimu buvo itin nepatenkintas. Pareigūnas pabrėžė, kad ir šiuo metu Vilniuje, žiede, laikydamasis taisyklių, važiuoja tik kas dešimtas vairuotojas, o pati idėja įrengti šviesoforus yra menkavertė.
„Kur jie tokią idėją pasigavo? Tai labai reti atvejai Europoje, kai žiede įrengiami šviesoforai. Kaip tai atrodys ir kokios tai turės įtakos avaringumui, neįsivaizduoju. Rugsėjo 1 d. pasižiūrėsime", - skėsčiojo rankomis M.Putrimas.
Pareigūno žodžius patvirtino ir tai, kad neseniai pabandžius žiede įjungti šviesoforus, bematant susidarė automobilių spūstys.
Tačiau idėjos sumanytojai nenuleidžia rankų. Jei ir susidarys kritiška padėtis, Eismo valdymo centro darbuotojas, per kameras stebintis sankryžą, galės įsikišti ir pats reguliuoti šviesoforų signalus.
Geriausia išeitis - viadukas
Kelių patrulių rinktinės vadas M.Putrimas tvirtino, kad geriausias būdas bent iš dalies išspręsti problemą - pastatyti viaduką. Per jį turėtų būti nukreiptas didžiausias automobilių srautas.
Daugiau nei 30 metų transporto reguliavimo sistemoje dirbantis J.Solovjovas pasakojo, kad buvo svarstyta galimybė rekonstruoti Olandų žiedą - pertvarkyti jį ir padaryti sankryžą.
„Pasitarus nuspręsta, kad tai labai brangiai kainuos, todėl apsiribota įrengiant šviesoforus. Viena savivaldybė tiek daug investuoti nepajėgs", - kalbėjo J.Solovjovas.
Planas pasirodė nerealus
Kolegai iš Eismo skyriaus pritaria ir savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vadovas Henrikas Mackėla. Valdininkas patvirtino, kad idėja statyti viaduką svarstyta, tačiau pasirodė, kad ją įgyvendinti praktiškai neįmanoma.
„Šis projektas išspręstų spūsčių klausimą 100 proc., tačiau jį įgyvendinti neįmanoma. Pirmiausia dėl komunikacijų, troleibuso laidų. Taip pat ir paminklosaugininkai pakiša koją - niekada negautume visų reikalingų leidimų", - įsitikinęs H.Mackėla.
Projektas iš pat pradžių pasirodė nerealus, todėl jokia detalesnė jo sąmata net nebuvo rengiama.
Susisiekimo ministerijos atstovė spaudai Regina Sklepovič patvirtino, kad savivaldybės kreipimosi su prašymu finansuoti Olandų žiedo rekonstrukcijos darbus negauta.
„Nežinau ar galėjo būti svarstomas sprendimas iš žiedo daryti sankryžą. Šiuo metu vyrauja nuostata, kad žiedas vertinant jį avaringumo aspektu yra saugesnis nei sankryža. Tačiau, kad ir kaip ten būtų, dėl finansavimo niekas nei į ministeriją, nei į kelių direkciją nesikreipė", - tikino R.Sklepovič.
Važiavimo žiedu taisyklės
Neoficialiais draudimo kompanijų duomenimis, pastaruoju metu avarijų skaičius keliuose šoktelėjo net 30 proc. Iš dalies tai atsitinka todėl, kad vairuotojai negali ir nenori važiuoti žiedu laikydamiesi taisyklių.
Žalia rodyklė - įvažiuojant į žiedą pirmąja juosta iš žiedo reikia išsukti ties pirma sankryža. Norėdami važiuoti toliau, privalote praleisdami kitus automobilius persirikiuoti į antrą juostą.
Mėlyna rodyklė - prieš įvažiuodami į žiedą privalote praleisti visus žiedu važiuojančius automobilius. Važiuodami antrąja žiedo juosta galite iš jos išsukti ties bent kuria sankryža.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...