- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniuje vykusiose ekonomiško - ekologiško vairavimo dienose visi norintys vairuotojai galėjo mokytis vairuoti taupant kuro sąnaudas. „Renault“ organizuotų mokymų metu paaiškėjo, kad nemažai vairuotojų turėtų pagilinti savo supratimą apie ekonomišką vairavimą.
Šios eko-vairavimo iniciatyvos metu atliktos vairuotojų apklausos rezultatai parodė, kad 33 proc. vairuotojų padangų slėgį tikrina kartą per du-tris mėnesius, o ne kas mėnesį, kaip yra rekomenduojama. 43 proc. vairuotojų nuomone, automobilyje įjungus kondicionierių, lauko ir vidaus temperatūrą užtenka riboti 8-10 laipsnių skirtumu, nors iš tiesų vertėtų apsiriboti 5 laipsnių skirtumu.
48 proc. vairuotojų, važiuodami 60 km/val. greičiu, dar nejungia 5 pavaros. Beveik penktadalis vairuotojų niekada nenaudoja stabdymo varikliu, kuris padeda išvengti staigaus stabdymo ir yra ekonomiškesnis. Daugiau nei ketvirtadalis vairuojančiųjų nežino, kad bagažinėje vežti krovinį yra ekonomiškiau, nei ant automobilio stogo arba priekaboje.
„Renault“ organizuotose eko-vairavimo dienose bei internetu buvo apklausti 138 vairuotojai. Renginio metu daugiau nei šešiasdešimt norinčiųjų mokėsi taupiau važiuoti nemokamose ekonomiško vairavimo pamokose, o visiems besidomintiems buvo teikiamos išsamios eko-vairavimo konsultacijos, rašo autobild.lt.
Eko-vairavimo mokęs sertifikuotas instruktorius Danas Brazauskas sako, kad mūsų šalies vairuotojai kuro taupymą dažnai asocijuoja su ekonomiškesniu varikiu, tačiau tikrai ne kiekvienas susimąsto, kad kuro išlaidos priklauso ir nuo vairavimo stiliaus.
„Kai kuriose šalyse, pvz. JAV, veikia eko-vairavimo mokyklos, kitose pradedantiesiems vairuotojams skaitomas specialus ekonomiško-ekologiško vairavimo kursas. Tačiau Lietuvoje vairuotojams apie eko-vairavimą žinių suteikiama tikrai mažai. Norintiems išmokti taupiai važiuoti vairuotojams, kurie turi ilgesnį vairavimo stažą, nebepakanka įgyti naujų žinių, bet tenka atsikratyti ir žalingų vairavimo įpročių“, - teigia D. Brazauskas.
„Kai kuriose šalyse, pvz. JAV, Švedijoje, Belgijoje, Suomijoje veikia eko-vairavimo mokyklos, kitose pradedantiesiems ir patirtį turintiems vairuotojams skaitomas specialus ekonomiško-ekologiško vairavimo kursas. Tačiau Lietuvoje veikiančiose vairavimo mokyklose būsimiesiems vairuotojams apie eko-vairavimą žinių suteikiama tikrai mažai. Norintiems išmokti taupiai važiuoti vairuotojams, kurie turi ilgesnį vairavimo stažą, nebepakanka įgyti naujų žinių, bet tenka atsikratyti ir žalingų vairavimo įpročių“, - teigia D.Brazauskas.
Eko-vairavimo dienų metu taupaus bei gamtai draugiškesnio vairavimo mokėsi ir grupės „InCulto“ lyderis Jurgis Didžulis. „Naudingiausia buvo pamoka su instruktoriumi, kuris atkreipė dėmesį į konkrečias mano daromas klaidas vairavimo metu - įgijau praktinių įgūdžių, o ne tik teorinių žinių. Manau, kad eko-vairavimo pamokos praverstų kiekvienam.
Be abejo, yra vairuotojų, kuriems spustelti akseleratorių tiesiog smagiau, nei važiuoti ramiai ir išlaikytai. Tačiau visgi reta žmonių, kurie nenorėtų važiuoti mažesnėmis kuro sąnaudomis ir išleisti mažiau pinigų. O sąmoningi turėtų džiaugtis ir išmokę mažiau teršti savo miestą bei aplinką, kurioje gyvena“, - eko-vairavimo naudą komentavo Jurgis Didžiulis.
Taikant nesudėtingas eko-vairavimo taisykles, kuro sunaudojimą ir aplinką teršiančią CO2 emisiją galima sumažinti iki 15 proc. Pavyzdžiui, patartina išlaikyti pastovų greitį, po kelio vingio greitį didinti palaipsniui, bent kartą per mėnesį tikrini padangų slėgį, oro kondicionierių naudoti tik tuomet, kai jis būtinas, pasiekus 60 km/val. greitį įjungti 5 pavarą, nešildyti variklio prieš važiuojant, net žiemą, nepalikti nereikalingų krovinių automobilyje.
Patarimai kaip vairuoti ekonomiškiau:
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...