- Kalbino Laima Staknytė-Patinskienė, Autoledi.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Praėjusiųjų metų pabaigoje mus pasiekė žinia apie naujo moteriško ralio ekipažo susiformavimą. Dvi Lietuvos automobilių sporte gerai žinomos merginos apjungė savo jėgas ir 2012 metų sezoną ketina startuoti ralio varžybose. Tai Iveta Slaboševičiūtė ir Irina Jankovskaja. Kalbinome merginas apie idėją sukurti ekipažą, apie ateities planus ir ambicijas.
Kaip sugalvojote sudaryti naują moterišką ekipažą?
Iveta: Su Irina susipažinome prieš trejus metus. Vis susitikdavome varžybose, bet jose dalyvaudavome su skirtingomis komandomis. Pastebėjome, kad mus sieja tas pats pomėgis – automobilių sportas. Iš pradžių tik pasvajodavome, paskui pradėjome kurti konkretesnius planus. Diskusijos pasiekė tokią dieną, kad susitikome kavos ir nusprendėme imtis konkrečių veiksmų. Tai įvyko rudenį, o prieš naujuosius metus paskelbėme apie suformuotą ekipažą.
Kokie Jūsų planai, ambicijos?
Iveta: Šį sezoną norime važiuoti ir dalyvauti mėgėjiškose varžybose. Didžiausias mūsų tikslas – finišuoti.
Irina: Preliminarus startas – vasario 18d. vyksiantis antrasis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas. Tačiau per daug žadėti nenorime, nes tokiame sporte visuomet nutinka ir nenumatytų dalykų. Tačiau lenktyniauti su senbuviais nesiekiame, norime įgyti daugiau patirties.
Iveta: Kokioje klasėje važiuosime, paaiškės vėliau, gal „Open“. Dalyvauti ketiname rinktinėse atviro Lietuvos čempionato varžybose testiniu rėžimu. Gal būt ir startuosime kai kuriose Lenkijoje ir Latvijoje vyksiančiose varžybose.
Pasklido kalbos, kad dalyvausite „Halls Winter Rally 2012“, tačiau Jūsų sąraše nėra?
Irina: Važiuoti „Winter Rally“ ir nežadėjome, tai daugiau sutapimas, kad mes pranešėme apie ekipažą prieš šias varžybas. Manau, kad įvyko nesusikalbėjimas ir ši klaidinga žinia pasklido.
Iveta: Galvojame realistiškai, kad šiam „Winter Rally“ tikrai nespėsime pasiruošti. Reikia daugiau patirties mūsų bendro darbo – važiavimo kartu, todėl manau, kad esame per jaunas ekipažas varžyboms. Be to, žiemos ralis su sniego danga, įšalu – per daug didelė rizika mums. Su tuo sutinka ir mūsų treneriai, todėl pirmąsias varžybas nukeliame.
Aišku, labai džiugu, kad mūsų fanai to tikėjosi. Manome, kad ateityje jų nenuvilsime.
Ar ketinate dalyvauti dar kokiose nors varžybose be ralio?
Iveta: Taip, labai rimtai galvojame apie „Omnitel 1000 km“ lenktynes. Prie mūsų ekipažo prisijungs dar dvi merginos ir startuosime kaip tikra moteriška komanda. (šypsosi)
„1000 km" lenktynėse esu važiavusi jau 7 metus iš eilės. Tik pernai dėl nenumatytų kliūčių nestartavome.
Ar galite trumpai papasakoti apie savo patirtį automobilių sporte?
Iveta: Taip jau susiklostė, kad nuo vaikystės visuomet būdavau tarp vaikinų. Kai pradėjau važinėti motoroleriais, buvau net pirma jų tarpe, o kai sulaukiau 18-os metų, pradėjau dalyvauti automobilių slalomo varžybose. Beje, tėtis pasiūlė (šypsosi). Na, o važiuoti pradėjau su „Peugeot 206“, šiek tiek patiuninguotu, nes su paprastu sakiau nevažiuosiu. Šiame sporte irgi lydėjo sėkmė ir iškovotos prizinės vietos.
Kadangi tėtis Raimundas Slaboševičius važiuodavo ralyje, paprašiau pasiimti ir mane šturmane ir visai neblogai sekėsi. Pradėjome važiuoti ir į čempionato varžybas, taigi šturmanė aš jau penkerius metus.
Taip pat esu važiavusi su pilotais Giedriumi Kriptavičiumi, Remigijumi Dermantu ir Ignu Palaima bei Aru Kalėda. Tuo pat metu dalyvaudavau ir žiedo varžybose, taip pat „1000 km” lenktynėse.
Irina: Mano patirtis automobilių sporte prasidėjo tuomet, kai pradėjau dirbti autoservise „Gralis“. Tuomet šio serviso savininkas Gediminas Maškauskas važiavo ralyje ir pasiūlė jungtis prie komandos. Taip po truputį prisijungiau prie komandos, ėmiau rūpintis ja, sportiniais automobiliais.
Vėliau pradėjau važiuoti kaip šturmanė. Kartu su Gediminu Maškausku iškovota ne viena prizinė vieta. Susipažinau su ralio virtuve(šypsosi). Gavau pasiūlymų važiuoti ir su kitais pilotais.
Paskui susipažinau su Iveta, o kadangi mus abi viliojo moteriško ekipažo idėja, nes vyrų ir taip daug šiame sporte, ėmėmės ir konkrečių veiksmų. Prisipažinsiu, mes viena kitą puikiai suprantame ir mudviejų patirtis papildo viena kitą.
Kaip sekasi treniruotis?
Iveta: Turime slaptą trasą. Mano tėtis ir Gediminas Maškauskas paruošia mums užduotis ir mes vykdome jų nurodymus bei klausomės patarimų. Kol kas atostogų iš darbo dėl treniruočių nepasiėmėme. (šypsosi).
Irina: Treniruojamės, kai tik randame laisvo laiko. Daug skiriame dėmesio bendram mūsų darbui – važiuoti kaip komanda, taip pat stenogramų rašymui, o Iveta mokosi kelio subtilybių.
Iveta: Taip, mokausi išnaudoti savo ir automobilio galimybes.
Kokiu automobiliu dalyvausite ralio varžybose?
Irina: Važiuosime su „Subaru Impreza WRX STI“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...