- Paulius Paulaitis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Neries regioninis parkas – poilsiui ir istorijai
-
Neries regioninis parkas – poilsiui ir istorijai
-
Neries regioninis parkas – poilsiui ir istorijai
-
Neries regioninis parkas – poilsiui ir istorijai
-
Ką daryti, kad mūsų miškai išliktų geriausiai tvarkomais pasaulyje?
-
Neries regioninis parkas – poilsiui ir istorijai
-
Neries regioninis parkas – poilsiui ir istorijai
-
Neries regioninis parkas – poilsiui ir istorijai
-
Neries regioninis parkas – poilsiui ir istorijai
-
Neries regioninis parkas – poilsiui ir istorijai
-
Neries regioninis parkas – poilsiui ir istorijai
-
Neries regioninis parkas – poilsiui ir istorijai
-
Neries regioninis parkas – poilsiui ir istorijai
-
Neries regioninis parkas – poilsiui ir istorijai
-
Nauja verslo niša Lietuvoje – sraigtasparnių „tiuningas“
-
S. Vaicekauskienė.
-
Neries regioninis parkas – poilsiui ir istorijai
-
Neries regioninis parkas – poilsiui ir istorijai
-
Neries regioninis parkas – poilsiui ir istorijai
-
Neries regioninis parkas – poilsiui ir istorijai
-
Neries regioninis parkas – poilsiui ir istorijai
-
Neries regioninis parkas – poilsiui ir istorijai
-
Neries regioninis parkas – poilsiui ir istorijai
-
Neries regioninis parkas – poilsiui ir istorijai
-
Neries regioninis parkas – poilsiui ir istorijai
-
Pasaulio bankas: nelegalus miško kirtimas krauna didžiulius pelnus
-
Neries regioninis parkas – poilsiui ir istorijai
-
Neries regioninis parkas – poilsiui ir istorijai
-
Neries regioninis parkas – poilsiui ir istorijai
-
Neries regioninis parkas – poilsiui ir istorijai
-
Neries regioninis parkas – poilsiui ir istorijai
-
Neries regioninis parkas – poilsiui ir istorijai
-
Neries regioninis parkas – poilsiui ir istorijai
-
Neries regioninis parkas – poilsiui ir istorijai
-
Neries regioninis parkas – poilsiui ir istorijai
-
Neries regioninis parkas – poilsiui ir istorijai
-
Naujos superefektyvios energijos šaltinis... mediena?
Visai netoli Vilniaus esantis Neries regioninis parkas - populiari vilniečių (ir ne tik) poilsio vieta. Čia galite susipažinti su Lietuvai būdingais miškais, atrasti pamirštą senovės lietuvių mitologiją, pailsėti, pauogauti ar pakeliauti dviračiais.
Savaitgalį čia visuomet sutiktumėte keliaujančių automobiliu ar dviračiais. Tiesa, keliautojų pėsčiomis nedaug. Toks kelionės būdas Lietuvoje dar nėra labai populiarus.
Parke įrengtos poilsiavietės ir stovyklavietės geros, bet kai kuriose jų trūksta dalies infrastruktūros, pvz., nemažoje ir iš pažiūros prižiūrėtoje Bražuolės stovyklavietėje nepavyko rasti WC. Krūmai nebaugina, baugina ten esančios „minos“.
Parko darbuotojų maršrutai paruošti ir sužymėti tinkamai. Pasiklysti beveik neįmanoma, tačiau pavyko rasti netikslumų skirtinguose žemėlapiuose. Be to, dalis pagrindiniame žemėlapyje (kurį galite rasti parko internetinėje svetainėje) pažymėtų objektų – mitologinių akmenų ar keliaujant pėsčiomis labai reikalingų šaltinių - kelyje nesužymėti, nėra nukreipiamųjų rodyklių. Šaltinių, keliaujant Kairiojo Neries kranto turistine trasa, pavyko rasti tik 2 (iš jų vieno nebuvo pažymėto žemėlapyje), nors žemėlapis mums žadėjo, kad rasime 3. Neskaitant to, kelionė buvo įsimintina, informaciniai stendai paruošti išsamiai, numatyta daug atokvėpio vietų, gamta pasakiška, žmonių visados sutiksite, bet ne sausakimša. Turbūt nebūtų jokios romantikos ir ramybės jei visas miškas klegėtų kaip „Akropolis“?
Kelionės metu ypač stebino sutiktos šeimos su mažais ir nebelabai vaikais. Atvažiuoja, pasistato automobilį, nusiima atsivežtus dviračius, 2 – 3 val. pasivažinėja ir atgal į sostinę. Visi kalbinti keliautojai teigė, kad tai ne pirmas jų kartas parke ir jame jie lankosi nuolat. Vieno šeimos galvos teigimu, jis čia atsiveža savo vaikus norėdamas šiek tiek artimiau juos supažindinti su protėvių kultūra. „Kiekvienas didesnis akmuo turėjo savo istoriją, gamta buvo gerbiama ir globojama, o gyvenimas buvo lėtesnis ir romesnis“, – užsisvajojęs dėstė poilsiautojas. – Miškuose slypi tikroji lietuvių dvasia, nepažinęs jų – nepažinsi savęs.“
Jei nuspręstumėte keliauti pėsčiomis su nakvyne, jums reikės:
- Palapinės. Įsitikinkite, kad jei prireiks, ji atlaikys ir stipresnį lietų.
- Turistinės kuprinės. Dydis priklauso nuo planuojamos kelionės trukmės. Kraudamiesi mantą taupykite kiekvieną gramą, juk viską nešite pats.
- Maisto. Lengvo ir kaloringo. Pasirūpinkite degtukais ir katiliuku ar nedideliu lengvu puodu ar keptuve. Gamtoje viskas skaniau, tad didelių kulinarinių sugebėjimų neprireiks.
- Vandens. Gėrimui ir maisto ruošimui. Suplanuokite kur galėsite pasipildyti atsargas, nesineškite per daug – jis per sunkus. Geriausia pasipildyti iš šaltinių ar šulinių.
- Žemėlapio. Taip pat niekada nepakenks jei išmoksite naudotis ir kompasu.
Linkiu turiningų kelionių!
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...