- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Biuro erdvių projektavimas: kaip suderinti funkcionalumą ir estetiką?
-
Biuro erdvių projektavimas: kaip suderinti funkcionalumą ir estetiką?
-
Biuro erdvių projektavimas: kaip suderinti funkcionalumą ir estetiką?
-
Biuro erdvių projektavimas: kaip suderinti funkcionalumą ir estetiką?
-
Biuro erdvių projektavimas: kaip suderinti funkcionalumą ir estetiką?
-
Biuro erdvių projektavimas: kaip suderinti funkcionalumą ir estetiką?
-
Biuro erdvių projektavimas: kaip suderinti funkcionalumą ir estetiką?
-
Biuro erdvių projektavimas: kaip suderinti funkcionalumą ir estetiką?
Nepaisant pandemijos nulemtų pokyčių ir įsitvirtinusio hibridinio darbo modelio, patogią ir produktyvią darbo aplinką užtikrinančių biuro erdvių reikšmė nė kiek nesumenko. Priešingai – įmonės savo biuro patalpoms tampa vis reiklesnės ir vis daugiau investuoja į kokybišką jų įrengimą. Statybos ekspertai sako, kad svarbiausiu klausimu projektuojant biuro erdves daugeliui įmonių šiandien tampa funkcionalumo, efektyvumo ir patrauklaus interjero balansas. Savo ruožtu architektai pritaria, kad tinkamai išspręsti funkcionalumo klausimai yra estetiško interjero sąlyga.
Didelis dėmesys funkcionalumui
Anot tvarios miestų plėtros ir statybų bendrovės „YIT Lietuva“ nekilnojamo turto verslo vadovo Gyčio Jakučionio, projektuojant biuro erdves daugeliu atvejų, kone 80 proc., pagrindinis dėmesys šiandien tenka patalpų funkcionalumui.
„Patalpų funkcionalumas yra vienas svarbiausių biuro pasirinkimo kriterijų. Įmonės ieško galimybių biuro erdvėse patogiai pagal bendrovėje taikomą darbo modelį išdėlioti darbo vietas ir kitas reikalingas funkcines patalpas“, – sakė G. Jakučionis.
Nepaisant to, daugeliui nuomininkų šiuolaikiškas ir įmonę reprezentuojantis interjero dizainas taip pat yra svarbus. Teisingai parinkti interjero sprendiniai neabejotinai prisideda ir prie patalpų funkcionalumo.
„Interjero dizaino sprendimai paprastai yra svarbesni toms įmonėms, į kurių biurus dažnai užsuka klientai, verslo partneriai, todėl joms itin reikšmingas reprezentacinis aspektas. Jis taip pat aktualus ir siekiant pritraukti gerų, rinkoje geidžiamų specialistų. Be to, tiek biuro išplanavimą, tiek interjero sprendimus neretai reglamentuoja įmonių motininėse kompanijose galiojančios taisyklės ar gairės. Dėl to bendrovės neretai ieško tokio biuro, kuriame būtų galima įgyvendinti jas atitinkančius sprendimus“, – pasakojo G. Jakučionis.
„YIT Lietuva“ nuotr.
Tikslas – sukurti komfortišką ir produktyvią darbo aplinką
G. Jakučionio teigimu, bet kuriuo atveju projektuojant biurą vardan estetikos funkcionalumo aukoti nereikėtų. Paprasčiausiai gražus ar įspūdingą interjerą turintis, tačiau patogios ir produktyvios darbo aplinkos neužtikrinantis biuras neleis atsiskleisti visam darbuotojų potencialui. Savo ruožtu tinkamai parinkti interjero dizaino sprendimai suteikia galimybę išryškinti funkciją, padidinti biuro patrauklumą ir kuria jam papildomą vertę, tad visuomet verta ieškoti balanso.
„Projektuojant funkcionalias biuro patalpas svarbu, kad jose būtų kuo mažiau nenaudingo ploto – bereikalingų koridorių ar holų, o visas ar didžiąją dalį darbo vietų būtų galima įrengti prie langų. Žinoma, pastate taip pat turėtų būti pasirūpinta sprendimais negalią turintiems žmonėms – pavyzdžiui, pandusais ar keltuvais neįgaliųjų vežimėliams. Be to, įsikurdamos naujose patalpose įmonės darbo erdves ir kabinetus turėtų pasistengti paskirstyti pagal kompanijos organizacinę struktūrą – taip, kad daugiausiai bendradarbiaujantys padaliniai būtų greta“, – sakė G. Jakučionis.
Idealiu atveju biuras turėtų atspindėti įmonės struktūrą ir vidinę kultūrą. Dėl to ir kokybiškos darbo aplinkos tikrai verta pasistengti.
„YIT Lietuva“ nekilnojamo turto verslo vadovas taip pat pabrėžia, kad funkcionalumas neturėtų būti suvokiamas siaurai ir neapsiribotų vien optimaliu patalpų išplanavimu. Šiandien funkcionalumo užtikrinimas yra neatsiejamas nuo pažangių inžinerinių sistemų – apšvietimo, vėdinimo, šildymo sprendimų, leidžiančių sukurti komfortišką darbo aplinką. Tokiu būdu funkcionalumas siejasi su efektyviu energijos resursų naudojimu, įmonės kaštų mažinimu ir tvarumu. Anot G. Jakučionio, verslo centrų rinkoje tai tampa vienais reikšmingiausių aspektų, nuo kurių vis labiau priklauso ne tik nuomininkų sprendimai, bet ir nekilnojamojo turto vertė.
Estetika seka paskui funkciją
„Mild Studio“ architektė Lina Bakienė taip pat įsitikinusi, kad bet kurio biuro interjero kūrimas turėtų prasidėti nuo funkcijos išgryninimo. Jos manymu, funkcionalumas yra erdvių išplanavimo ir jų pojūčio esmė. Anot architektės, interjeras tam tikra prasme ir yra funkcionalumas.
„Funkcionalumo klausimai nulemia ir tolimesnius interjero sprendimus. Jei kliūna biuro patalpų estetika, bendras vaizdas, tai reiškia, kad greičiausiai buvo prašauta su išplanavimu ir funkcionalumu. Tuomet reikėtų žengti žingsnį atgal ir permąstyti išplanavimą. Kartais problemas išspręsti gali net ir nedideli pataisymai – pavyzdžiui, durų ar pertvaros perstūmimas į kitą vietą. Pati aplinka ir joje dirbsiantys žmonės padiktuoja funkciją, o iš jos kyla ir konkretūs interjero sprendimai“, – sakė L. Bakienė.
„YIT Lietuva“ nuotr.
Svarbu nepamiršti garso izoliacijos ir apšvietimo
Architektė pasakoja, kad įrenginėjant biurų interjerą ir siekiant užtikrinti funkcionalumą paprastai daugiausiai iššūkių kyla dėl garso izoliacijos ir kvapų pašalinimo. Tačiau, L. Bakienės teigimu, viską gerai apgalvojus bet kuriuos iššūkius galima įveikti. Tam pasitarnauja ir šiuolaikiniai sprendimai. Visgi vien jie efektyviam darbui palankios akustinės aplinkos užtikrinti negali – kartais geriausią rezultatą leidžia pasiekti paprasčiausiai tinkamoje vietoje pastatyta siena.
„Funkcionaliam ir estetiškam biuro ar bet kurių kitų patalpų interjerui taip pat itin svarbus yra ir apšvietimas. Sakyčiau, nuo jo priklauso maždaug 60 proc. interjero sėkmės. Tinkamai parinkti apšvietimo sprendimai padeda sukurti jaukią erdvę, kurioje būti malonu dirbti. Taip pat rekomenduoju nepamiršti tokių detalių kaip kilimai ar užuolaidos. Ant storesnio plauko kilimo užlipti visuomet bus maloniau nei ant kietos šaltos dangos. Geros užuolaidos gali suteikti daugiau jaukumo, privatumo, prislopinti garso aidėjimą“, – sakė L. Bakienė.
Biuras – organizacijos kultūros atspindys
Anot L. Bakienės, gerą rezultatą pasiekti yra sudėtingiausia tuomet, kai pačios patalpos neatitinka užsakovo poreikių – yra per mažos, netinkamos įmonėje propaguojamam darbo modeliui. Kiekvienai organizacinei struktūrai ir bendradarbiavimo kultūrai reikalinga atitinkamai įrengta erdvė. Pavyzdžiui, mažoje erdvėje gali būti sudėtinga įrengi kabinetinį biurą, todėl gali tekti ieškoti kompromisų.
„Kiek daug laiko įmonės darbuotojai praleidžia individualiose darbo vietose, kaip dažnai posėdžiauja, dalyvauja susitikimuose ir telekonferencijose, kurių darbuotojų darbas reikalauja didelio susikaupimo, o kurių galbūt yra kūrybinis ir paremtas dalinimusi idėjomis – visi šie klausimai yra svarbūs išgryninant biuro funkciją ir interjero sprendimus. Idealiu atveju biuras turėtų atspindėti įmonės struktūrą ir vidinę kultūrą. Dėl to ir kokybiškos darbo aplinkos tikrai verta pasistengti“, – sakė L. Bakienė.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Maxima grupės“ stebėtojai atšaukiami, valdybą rinks N. Numos valdoma „Vilniaus prekyba“8
Didžiausios mažmeninės prekybos grupės Baltijos šalyse „Maxima grupė“ valdybą nuo šiol rinks ir atšauks vienintelė jos akcininkė – Nerijaus Numos valdoma „Vilniaus prekyba“. ...
-
„Maisto banko“ akcijoje paaukota 274 tūkst. ilgo galiojimo produktų1
Per tradicinę „Maisto banko“ akciją savaitgalį paaukota daugiau kaip 274 tūkst. ilgo galiojimo maisto produktų. ...
-
„Litgrid“: vėjo jėgainių gamyba pastarąją savaitę augo daugiau nei 2 kartus1
Praėjusią savaitę vėjo jėgainių elektros gamyba augo daugiau nei du kartus, ją papildė ir reikšminga saulės elektrinių generacija. Tai lėmė 53 proc. mažesnes elektros kainas Baltijos šalių regione, pranešė Lietuvos elektros ...
-
ŽŪM siūlo keisti palūkanų kompensavimo taisykles: išmokos ūkininkus pasiektų kartą per mėnesį
Žemės ūkio ministerija siūlo keisti palūkanų kompensavimo taisykles. Įvedus pakeitimus, išmokos ūkininkus pasiektų ne kas ketvirtį, kaip iki šiol, o kas mėnesį, praneša ministerija. ...
-
Verslas apie lūkesčius po Seimo rinkimų: stabilumas yra aukso vertės1
Pasibaigus pirmajam Seimo rinkimų turui, BNS pateikia svarbiausias ekonomistų, analitikų, verslo ir profesinių sąjungų atstovų citatas apie tai, kokių lūkesčių jie turi kol kas lyderiaujančioms politinėms jėgoms. ...
-
Kaip Lietuvos pramonė gali užtikrinti šalies saugumą?6
Parodoje „Rinkis prekę lietuvišką“ surengtas forumas „Pramonė – valstybės saugumo prielaida“, kuriame aptarta, kaip lietuviška pramonė gali prisidėti prie šalies saugumo ir gynybos. Verslai įsitikinę, ...
-
Kaune prasidėjo šildymo sezonas: šilumos kaina – viena mažiausių Lietuvoje9
Kauno mieste oficialiai pradėtas 2024–2025 m. šildymo sezonas. Centralizuotai šilumą kauniečiams tiekiančios bendrovės „Kauno energija“ pasiruošimas šaltajam metų laikotarpiui buvo sklandus, o šilumos ...
-
SADM: pensijos kitąmet vidutiniškai augs 12 proc. – daliai senjorų didės iki 721 euro6
Kitąmet pensijų augimas vidutiniškai sieks 12 proc. – daliai senjorų vidutinė pensija didės maždaug 73 iki 673 eurų, būtinąjį senatvės stažą turintiesiems – 81 ir pasieks 721 eurus, praneša Socialinės apsaugos ir darbo m...
-
Įspėja kai kuriuos vartotojus: galite likti be ryšio10
Telekomunikacijų paslaugų tiekėjai „Tele2“ ir „Bitė“ planuoja per artimiausius metus visiškai išjungti 3G tinklą ir aktyviai ragina savo klientus užsitikrinti, kad jų įrenginiai ir SIM kortelės pritaikyti 4G ir 5G...
-
Gąsdinanti imigrantų statistika: aukštos kvalifikacijos užsieniečių Lietuva nedomina19
Panašu, kad Lietuva aukštos kvalifikacijos užsieniečių nedomina. Iš pradžių jų žadėjo pritraukti valdžia, net supaprastino tokių darbuotojų įdarbinimo sąlygas. Tačiau iš šiuo metu dirbti į Lietuvą atvykusių d...