- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ilgasis Žolinių savaitgalis lietuviams svetur galėjo baigtis kiek kitaip nei planuota. Po kelių dienų atostogų sugrįžti namo ir į darbus galėjo būti ne taip paprasta, nes oro uostuose tęsiasi chaosas. Aviacijos ekspertai įspėja, kad visame pasaulyje vėluojančių ir atšauktų skrydžių vis dar daug. Skundus nagrinėjantys teisininkai sulaukia šūsnies paraiškų dėl kompensacijų, bet padėti gali ne visiems. Europos Sąjungą atakuoja oro kompanijos, kurios dabartinę kompensacijų tvarką vadina labai dosnia keleiviams, labai nuostolinga jiems ir ragina tvarką keisti, praneša LNK.
Saulė Vilniaus oro uoste ne viena – seneliai anūkę lydi į Šiaurės šalis pas ten dirbančius tėvus. Džiaugiasi, kad bent skrydis nevėluoja ir nėra atšauktas.
„Būdavo kartais, kad vėluoja dieną ir tiesiog atšaukia skrydį, tada reikia į kitą“, – sakė Saulė.
Ji prisimena, kad dėl šios vasaros chaoso aviacijoje žlugo ne vienas sumanymas. Reikėjo koreguoti šeimos darbo ir atostogų planus.
Ekspertai tvirtina, kad Baltijos šalyse ramu, bet keleiviai baiminasi ir viena po kitos traukia istorijas.
„Jie atšaukė mūsų tiesioginį skrydį iš Latvijos į Jungtinę Karalystę. Šiandien vietoje to pasiūlė kitą alternatyvą – skristi per Lietuvą, taigi mes praleidome keturias valandas vien keliaudami iš Rygos į Vilnių“, – guodėsi moteris.
„Visada jų būna, bet, kad taip masiškai... mergina dėl to labai stresuoja, bet aš sakau, kad viskas bus gerai“, – optimizmo nestokojo oro uoste kalbintas vyras.
Vokietijos skrydžių milžinė „Lufthansa“, kuri per mėnesį atlieka per 100 tūkst. skrydžių, dėl darbuotojų streiko atšaukė tūkstantį kelionių. Tačiau vien tai sujaukė planus daugiau nei 130 tūkst. keliautojų.
Atidedamas ir kas penktas „Ryanair“ skrydis. SAS po daugiau nei dvi savaites trukusių derybų nutraukė darbuotojų protestus, tačiau jie bendrovei kainavo 150 mln. eurų ir paveikė beveik pusę mlrd. keleivių.
„Tai susiklostė dėl kelių priežasčių ir, žinoma, tai lėmė pandemija, karo situacija ir brangstant aviaciniam kurui sutrikusi tiekimo grandinė“, – komentavo vienos bendrovės atstovė Rasa Levickaitė.
Tas taškas kažkada turėjo ateiti ir jis atėjo kaip tyčia šią vasarą.
Trūksta ne tik darbuotojų, bet ir orlaivių. Nėra kuo pakeisti susidėvėjusių detalių.
„Tas taškas kažkada turėjo ateiti ir jis atėjo kaip tyčia šią vasarą“, – sakė R. Levickaitė.
Per Žolines iškeliavę tautiečiai, tikėdamiesi grįžti laiku po ilgojo savaitgalio, galėjo sulaukti staigmenų ir darbus tęsti ne darbovietėje, o oro uosto laukimo salėje.
„Patarimas – žiūrėti filosofiškai ir tiesiog nesinervinti, įsidėti papildomą sumuštinį, knygą, žaislų vaikams ir, jeigu teks palaukti porą valandų ilgiau, reikia palaukti. Mes negalime tikėtis, kad nervinsimės, ant kažko šauksime ir ta orlaivį staigiai mums privarys ir išskraidins“, – šypsojosi R. Levickaitė.
Įvykus nesklandumams sudėtinga rasti ir kitų variantų, kaip sugrįžti atgal.
„Vietų skrydžiuose nebėra, bet taip pat nėra ir galimybių skristi su persėdimais. Skrendant su persėdimais visada didėja rizika – ir bagažo dingimo, ir skrydžio atšaukimo, ir jungties subyrėjimo“, – aiškino R. Levickaitė.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Lietuvos oro uostų atstovai neslepia – įstrigti įmanoma ir mūsų šalyje.
„Pastarojo laikotarpio rizika rodo, kad Lietuvos oro uostose atšauktų ir stipriai vėluojančių skrydžių, skaičiuojant nuo viso skrydžių srauto, yra tik apie 1–2 proc.“, – teigė Lietuvos oro uostų atstovas Tadas Vasiliauskas.
Net ir keli procentai yra daugiau nei porą dešimčių skrydžių, tad dabar pluša ne tik aviacijos darbuotojai, bet ir skundus nagrinėjantys teisininkai.
„Labai padaugėjo skundų dėl oro keleivių teisių. Maždaug ketvirtadalis mūsų centre gaunamų skundų yra dėl oro keleivių teisių – atšaukti, atidėti skrydžiai, dingę, sugadinti bagažai“, – vardijo Europos vartotojų centro teisininkė Rasa Tiaškevičienė.
Jei skrydis vėluoja daugiau nei tris valandas ar yra neplanuotai atšaukiamas, pagal ES reglamentą keliautojams priklauso kompensacija, kuria pasirūpinti privalo oro linijos. Jos gali siekti nuo 250 iki 600 eurų.
„Dauguma bylų dėl pinigų grąžinimų už atšauktus skrydžius yra vartotojų naudai ir anksčiau ar vėliau vartotojai tikrai atgauna pinigus. Dėl kompensacijų yra sudėtingesnė problema, kadangi tam tikrais atvejais oro vežėjai iškart motyvuoja ypatingosiomis aplinkybėmis“, – teigė R. Tiaškevičienė.
Patirtų nuostolių kompanijos nekompensuoja ne tik dėl blogų oro sąlygų, erdvės apribojimų, bet ir streikų.
ES pirmininkaujanti Čekija užkulisiuose užsiminė, kad ragins peržiūrėti kompensacijų taisykles, nes, anot kai kurių oro linijų, jos pernelyg dosnios keleiviams.
Ekspertai skaičiuoja, kad chaosas pasibaigs šį rudenį, bet oro bendrovių vadovai atkerta, kad tokią situaciją turėsime ir kitais metais.
Paskutinį vasaros mėnesį streikus planuoja tęsti Portugalijos oro uostų darbuotojai. Kai kurias dienas protestai vyks Italijoje, Ispanijoje ir Vokietijoje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Prezidento, EP rinkimai ir referendumas valstybei kainavo per 31 mln. eurų
Šiemet vykusių prezidento rinkimų dviem turams, referendumui dėl pilietybės išsaugojimo ir Europos Parlamento (EP) rinkimams surengti valstybė išleido 31,72 mln. eurų, rodo Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) duomenys. ...
-
Paviešino patikrinimų rezultatus: užfiksuota 11 nelegalaus nepilnamečių įdarbinimo atvejų
Per Valstybinės darbo inspekcijos (VDI) vykdytus neplaninius patikrinimus užfiksuota 11 atvejų, kai nepilnamečiai buvo įdarbinami, nesilaikant įstatymų. ...
-
Vyriausybė – už kanapių auginimo uždarame grunte tvarkos griežtinimą1
Vyriausybė siūlo Seimui nuo 2025 metų lapkričio labiau sugriežtinti pluoštinių kanapių auginimo uždarame grunte sąlygas. ...
-
Šiaulių LEZ siūloma plėsti iki 218 hektarų, tikimasi gynybos sektoriaus investicijų
Šeši parlamentarai Šiaulių laisvąją ekonominę zoną (LEZ) siūlo nuo kitų metų gegužės išplėsti iki 218 hektarų – tiek, kiek buvo numatyta pirminiame variante, kai ši zona buvo steigiama prieš de&scaron...
-
Su Rusija siejamą verslą siūloma šalinti iš viešųjų pirkimų gynybos srityje, energetikoje
Rusijoje, jos aneksuotame Kryme, Moldovos vyriausybės nekontroliuojamoje Padniestrėje, Sakartvelo vyriausybės nekontroliuojamose Abchazijoje ir Pietų Osetijoje, taip pat Baltarusijoje tebeveikiančias lietuviškas įmones siūloma eliminuoti i&scaron...
-
Japonijos banko sprendimas sukrėtė akcijų rinkas visame pasaulyje: kas vyksta su ekonomika?
Finansų rinkoje – turbulencija. Japonijos įmonės savaitę pradėjo su didžiausiu nuostoliu per 40 metų. Akcijų indeksas krito 12 proc. Prarado ir Europos bei Amerikos rinkos. Bet antradienį po rekordinio kryčio – jau rekordinis atšok...
-
ESO: elektros tiekimas atstatytas visiems per audrą jos netekusiems gyventojams1
Elektros tiekimas atstatytas visiems gyventojams, kurie jos buvo netekę dėl liepos pabaigoje siautusios audros, sako bendrovė „Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO). ...
-
ESO siūlo elektros linijų proskynas platinti tris–keturis kartus – iki 6,5–10 metrų6
Siekiant sumažinti gamtos stichijų padarinius, bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) siūlo miškuose iki 6,5–10 metrų platinti elektros linijų proskynas – tokio pat dydžio kaip Latvijoje ir Estijoje, kur praėjus...
-
Geležinkelių atstovai ruošiasi pamokyti „paskutinės minutės“ keliautojus62
Šiems bilietai bus brangesni nei tiems, kurie juos perka iš anksto. Tiesa, toks eksperimentas kol kas tik keliaujantiems tarp sostinės ir Kauno. Mat geležinkeliai nori sužinoti, kiek brangesnis bilietas atbaidytų keliauti už didesnę kainą ...
-
Po galingos audros vartotojai – vis dar be elektros: nei kaltų, nei išeičių16
Jau antra savaitė po audros, bet šimtai vartotojų vis dar nesulaukia elektros ir jau grasina teismais. Prezidentas Gitanas Nausėda pripažįsta: gamtos strestestas Lietuvai – neišlaikytas. Kompensacijų tvarka dar rengiama, bet, manoma, ...