- Giedrius Gaidamavičius, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pabrangusio ir vėluojančio europinės vėžės geležinkelio linijos „Rail Baltica“ projekto klausimą reikėtų spręsti kartu su Europos Sąjunga (ES), sako prezidentas Gitanas Nausėda.
Taip šalies vadovas kalbėjo per bendrą spaudos konferenciją Varšuvoje su Lenkijos vadovu Andrzejumi Duda (Andžejumi Duda).
„Ypač atkreipiau dėmesį į „Rail Baltica“ projektą, kuris vyksta šiek tiek lėčiau, negu buvome planavę. Dėl to projekto sąmata yra didesnė negu buvo planuota. Manau, kad tai yra vienas iš tų klausimų, kuriuos kartu su Europos Sąjunga galėtume spręsti“, – kalbėjo G. Nausėda.
„Rail Baltica yra ne tik projektas, leisiantis laisviau keliauti žmonėms tarp Šiaurės ir Pietų, ne tik laisviau gabenti produktus, krovinius ir kitas vertybes. Tai taip pat labai svarbus karinio mobilumo projektas, leisiantis greičiau, efektyviai permesti karinę techniką iš vieno į kitą tašką“, – pridūrė šalies vadovas.
Tuo metu tarptautinės automobilių magistralės „Via Baltica“ projektas, pasak G. Nausėdos, įgyvendinamas sėkmingai. Prezidento teigimu, 2025 metais planuojama baigti ruožo nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos rekonstrukcija leis „kur kas patogiau ir laisviau judėti tarp mūsų valstybių (Lietuvos ir Lenkijos – BNS)“.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis yra sakęs, kad dėl išbrangusių ir nepakankamai sparčių „Rail Baltica“ statybos darbų atsakinga bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail“.
Ypač atkreipiau dėmesį į „Rail Baltica“ projektą, kuris vyksta šiek tiek lėčiau, negu buvome planavę. Dėl to projekto sąmata yra didesnė negu buvo planuota.
„Rail Baltica“ projektui nuo 2017-ųjų pabrangus 2,6 karto viceministrė Loreta Maskaliovienė yra sakiusi, kad pagrindinė jo problema ne pinigai, o įgyvendinimo tempai. Šiemet „Rail Baltica“ darbams Lietuvoje užtikrintas beveik 1,5 mlrd. eurų finansavimas, iš kurio iki liepos panaudota 204 mln. eurų.
Jos teigimu, projektui nėra panaudojami ir visi valstybės biudžeto skiriami asignavimai. Viceministrės teigimu, projektas nuo 2017 metų labai pabrango dėl pasikeitusios projekto sudėties, techninių parametrų, infliacijos.
Tuo metu Baltijos šalių auditoriai birželį paviešintoje bendroje ataskaitoje teigė, kad norint įgyvendinti planuojamus darbus trijose Baltijos šalyse gali prireikti papildomų 10–19 mlrd. eurų, o vien Lietuvoje – 8,7 mlrd. eurų.
Pasak ministerijos, visą „Rail Baltica“ projektą sujungiant Baltijos šalis su Europa numatyta užbaigti 2030 metais, o sujungti Lietuvos ir Lenkijos vėžes tikimasi 2028 metais.
„Rail Baltica“ sujungs Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 kilometrus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Internete kylančių iššūkių akivaizdoje ES stiprina skaitmeninį raštingumą1
Pernai galutinai pasibaigus teismams su nekilnojamojo turto bendrove „Darnu Group“ Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) ruošiasi atnaujinti prieš metus iš jos atgautą 7,26 hektaro ploto teritoriją Vilnia...
-
„Eurovizijos“ atrankos dalyvė atskleidė paslapčių: kiek kainuoja sudalyvauti šiame konkurse?4
Jau šiandien prasidės pirmasis „Eurovizijos“ pusfinalis, į kurį pateks du dalyviai, siekiantys atstovauti Lietuvai „Eurovizijos“ konkurse. Pusfinalį bus galima stebėti 21 val. per LRT televiziją. Pirmą kartą „Eurovi...
-
Sostinės Viršuliškių rajone ketinama įrengti naują skverą: darbai kainuos daugiau nei 800 tūkst. Eur1
Vilniuje, prie Pilaitės prospekto ir Spaudos bei J. Rutkausko gatvių, ketinama įrengti naują skverą. Vilniaus vystymo kompanijos teigimu, rangos darbai atsieis kone 807 tūkst. eurų. ...
-
Lietuva – viena ES lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus
Lietuva pernai spalį buvo viena Europos Sąjungos lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus, rodo Eurostato penktadienį paskelbti duomenys. ...
-
LEA apžvalga: kaip po akcizų padidinimo pasikeitė degalų kainos2
Nuo sausio 1 d. padidinus akcizus, benzinas šalyje pabrango 5,2 proc., o dyzelino kaina padidėjo 10,3 proc. Kaip praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA), kitose Europos Sąjungos (ES) šalyse degalų vidutinės kainos vidutiniš...
-
Savickas dėl sankcijų Rusijai įgyvendinimo: buvusios Vyriausybės sprendimas nėra efektyvus1
Lietuva gali efektyviai kontroliuoti sankcijų Rusijai įgyvendinimą ir užtikrinti, kad dvejopos paskirties prekės nepasiektų agresorės rinkos, sako ekonomikos ir inovacijų ministras Lukas Savickas, jam siūlant sušvelninti buvusios Vyriausybės ...
-
Didžiausia Baltijos šalyse infliacija – Estijoje, mažiausia – Lietuvoje3
Vartojimo prekės ir paslaugos per praėjusius metus Baltijos valstybėse labiausiai pabrango Estijoje, joje užfiksuota ir didžiausia vidutinė metų infliacija. Mažiausi abu rodikliai – Lietuvoje, rodo nacionalinių statistikos tarnybų duomenys. ...
-
Premjeras: nuoširdžiai tikiu, kad verslas nesiekia piktnaudžiauti, bet kontrolė bus
Ukrainos ir Jungtinės Karalystės tyrėjams skelbiant, kad Lietuva ir kitos Vakarų šalys pernai ir užpernai į Rusiją eksportavo technologijas, galimai naudojamas jos artilerijoje kare prieš Ukrainą, Lietuvos premjeras Gintautas Paluckas tik...
-
Planas keisti mokesčius – jau sausio gale
Premjeras Gintautas Paluckas sako, kad Finansų ministerijos ruošiami mokesčių pakeitimai koalicijos partneriams turėtų būti pristatyti sausio pabaigoje. Anot jo, po to jie bus diskutuojami su socialiniais partneriais, o visuomenei bus pavie&scaron...
-
Palygino būsto kainas: kurioje iš ES šalių jos augo labiausiai?
2024 m. trečiąjį ketvirtį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2023 m. būsto kainos, matuojant pagal būsto kainų indeksą, euro zonoje krito 2,6 proc., o visoje Europos Sąjungoje (ES) išaugo 3,8 proc., praneša Eurostatas. Lietuvoje, palygi...